Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 320d E46 hyytyy ajoittain, tehot katoaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuttifrutti
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 247
    • Kitee

    #16
    Originally posted by make2929 View Post
    Laitetaas tänne ei viitsi uutta ketjua perustaa. Eli autosta e46 330d otettiin katit irti ja aluksi toimi hyvin, tänään annoin kunnolla kenkää, ja auto alkoi kovemmassa vauhdissa pukata mustaa savua, himmasin ja kokeilin uudestaa antaa kenkää ja osa tehoista hävisi. Ahtaa kyllä hyvin mutta auto ei tunnu liikkuvan ja pukkaa rajusti mustaa, lisäksi ahdin viheltää kyllä aika rajusti.
    Taisi tulla turboremppa ajankohtaiseksi.

    Comment

    • protoni
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2008
      • 1361
      • Tampere

      #17
      Ahdindan on hyvin käden ulottuvilla. Nappaa ne pari letkua irti, niin pääset ainakin käsikopelolla tarkistamaan turbon kunnon.

      Comment

      • make2929
        Bimmer Rookie
        • Feb 2012
        • 92
        • etelä-pohjanmaa

        #18
        Originally posted by make2929 View Post
        Laitetaas tänne ei viitsi uutta ketjua perustaa. Eli autosta e46 330d otettiin katit irti ja aluksi toimi hyvin, tänään annoin kunnolla kenkää, ja auto alkoi kovemmassa vauhdissa pukata mustaa savua, himmasin ja kokeilin uudestaa antaa kenkää ja osa tehoista hävisi. Ahtaa kyllä hyvin mutta auto ei tunnu liikkuvan ja pukkaa rajusti mustaa, lisäksi ahdin viheltää kyllä aika rajusti.
        Antakaas nyt neuvoja missä vika vois mättää, ahdin pitäisi olla kuulemma kunnossa ahtaa hyvin, vaikka ikkunat kiinni ahtimen vihellys kuuluu sisälle koppiin. Autoon laitettu uusi ohjelma 250hv/520nm, mutta tuntuu ettei vedä todellakaan kuten pitää, eilen vielä toimi moitteetta.

        Comment

        • protoni
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2008
          • 1361
          • Tampere

          #19
          Onko se eilisen jälkeen todettu olevan kunnossa ja ahtavan hyvin? Jos on, niin miten? Vilkase nyt ettei ole puhaltanut ahdinputkea irti. Se ainakin aiheuttaa äänekästä vislausta. Samalla voit näpelöidä niitä siipiä miten pyörii ja ettei ole välystä.

          Comment

          • make2929
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 92
            • etelä-pohjanmaa

            #20
            Originally posted by protoni View Post
            Onko se eilisen jälkeen todettu olevan kunnossa ja ahtavan hyvin? Jos on, niin miten? Vilkase nyt ettei ole puhaltanut ahdinputkea irti. Se ainakin aiheuttaa äänekästä vislausta. Samalla voit näpelöidä niitä siipiä miten pyörii ja ettei ole välystä.
            Joo tänään todettiin kunnossa olevaksi, itellä vähän sormi suussa näissä asioissa. Korjaamolla väittivät että ahtaa hyvin ja ahdin kunnossa.
            Ääni kuulostaa vähän siltä kuin paineilmapistoolilla painais menemään, kun antaa kenkään

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              #21
              Originally posted by make2929 View Post
              Joo tänään todettiin kunnossa olevaksi, itellä vähän sormi suussa näissä asioissa. Korjaamolla väittivät että ahtaa hyvin ja ahdin kunnossa.
              Ääni kuulostaa vähän siltä kuin paineilmapistoolilla painais menemään, kun antaa kenkään
              Imusarja halki? Niitä on kai mennyt.
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #22
                Mikäs 330d se olikaan, M57 vai M57N? Jos jälkimmäinen, ahtimelta välijäähylle ja välijäähyltä EGR:lle menevien ahtoputkien tiivisteet vaihtoon. Niissä kun ei ole letkunkiristintä vaan pikalukot ja liki joka liitoksessa erilainen tiivari.

                Sekä M57 että M57N, ahtoputket ehjät? Voi olla pieni reikä jossakin. Jos on M57N ja EU4-päästöinen eli DPF:llä varustettu niin ahtoputkessa oleva imuilman lämpöanturin juuresta voi vuotaa.

                Välijäähyssä reikä? Ei olis mahdoton. Välijäähy irti, kaadetaan sinne jäänyt öljy pois ja vettä täyteen, vuotaako jostain? Samall iso purkki kliineriä ja pestään varovasti välijäähy puhtaaksi oravanraatoja pienemmistä moskista.

                Comment

                • make2929
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2012
                  • 92
                  • etelä-pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by MNi View Post
                  Mikäs 330d se olikaan, M57 vai M57N? Jos jälkimmäinen, ahtimelta välijäähylle ja välijäähyltä EGR:lle menevien ahtoputkien tiivisteet vaihtoon. Niissä kun ei ole letkunkiristintä vaan pikalukot ja liki joka liitoksessa erilainen tiivari.

                  Sekä M57 että M57N, ahtoputket ehjät? Voi olla pieni reikä jossakin. Jos on M57N ja EU4-päästöinen eli DPF:llä varustettu niin ahtoputkessa oleva imuilman lämpöanturin juuresta voi vuotaa.

                  Välijäähyssä reikä? Ei olis mahdoton. Välijäähy irti, kaadetaan sinne jäänyt öljy pois ja vettä täyteen, vuotaako jostain? Samall iso purkki kliineriä ja pestään varovasti välijäähy puhtaaksi oravanraatoja pienemmistä moskista.
                  Eli kyseessä tämä M57 pannu, huomenna menee huoltoon, ilmoittelen kun vika löytyy.

                  Comment

                  • make2929
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2012
                    • 92
                    • etelä-pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by make2929 View Post
                    Antakaas nyt neuvoja missä vika vois mättää, ahdin pitäisi olla kuulemma kunnossa ahtaa hyvin, vaikka ikkunat kiinni ahtimen vihellys kuuluu sisälle koppiin. Autoon laitettu uusi ohjelma 250hv/520nm, mutta tuntuu ettei vedä todellakaan kuten pitää, eilen vielä toimi moitteetta.
                    Päivitetääs hieman, alipaineletkuja vaihdeltu,ahtimelta cooleriin menevä letku vaihdettu ei vaikutusta, pakosarjan tiiviste ainakin ilmeisesti irti, tuo Turbon vihellys kuulostaa suurinpiirtein tälläiseltä, eli auto ei vieläkään kunnossa.

                    Comment

                    • ntjt
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 166
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Itselläni tällainen ääni http://www.youtube.com/watch?v=CSA6QTaNXgY
                      turbo sökö, kaasu pohjassakaan ei kiihdy. Vedot tulee joskus kun niitä huvittaa.
                      Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                      Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                      Comment

                      • make2929
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2012
                        • 92
                        • etelä-pohjanmaa

                        #26
                        Originally posted by make2929 View Post
                        Päivitetääs hieman, alipaineletkuja vaihdeltu,ahtimelta cooleriin menevä letku vaihdettu ei vaikutusta, pakosarjan tiiviste ainakin ilmeisesti irti, tuo Turbon vihellys kuulostaa suurinpiirtein tälläiseltä, eli auto ei vieläkään kunnossa.

                        http://www.youtube.com/watch?v=-yVhWlMkCLI
                        Jumalattoman ahtoäänen syy löytyi pakoputki vuotaa, mutta tehot vielä hukassa, ahtovuotoa ei löydy turbo ja pakosarja tarkistettu ei vikaa, Katit tosiaan poistettu joita tuskin tarvii ohjelmoida pois käytöstä kuten hiukkaussuodatinta vai olenko nyt ihan väärässä ?

                        Oikeasti alkaa sulake palamaan kun vikaa ei löydy millään, ahtaa kyllä hyvin mutta tehot vaan on hukassa.

                        Auto siis e46 330d vm 01
                        Last edited by make2929; 19-06-2013, 19:59.

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #27
                          Nyt vasta kun vilkasin että kyseessä on modifioitu DME niin kannattais ensin palauttaa vakio-ohjelmisto ja kokeilla sillä.

                          Vasta kun se on todettu toimivaksi niin sitten kannattaa jatkaa testejä.

                          Perusasiana tietty tarkistaa että MAFfi on ehjä eikä DME katkaise ahtoa yliahtamisen seurauksena eli INPAa tuijottelemaan jonkun kokeneen kanssa.

                          Comment

                          • make2929
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2012
                            • 92
                            • etelä-pohjanmaa

                            #28
                            Originally posted by MNi View Post
                            Nyt vasta kun vilkasin että kyseessä on modifioitu DME niin kannattais ensin palauttaa vakio-ohjelmisto ja kokeilla sillä.

                            Vasta kun se on todettu toimivaksi niin sitten kannattaa jatkaa testejä.

                            Perusasiana tietty tarkistaa että MAFfi on ehjä eikä DME katkaise ahtoa yliahtamisen seurauksena eli INPAa tuijottelemaan jonkun kokeneen kanssa.
                            Ilmanmassamittari todettu toimivaksi, eilen läppäri oli kiinni ja hyvät ahdot oli 1,4 bar.

                            Edelleen kysyn pitääkö katalysaattorin poisto jotenki koodata auton boksille jotta ymmärtää että nämä ovat irti, hiukkassuodattimesta olen kuullut että se pitää ohjelmoida pois käytöstä mutta katit, tälläisen teorian kuulin mitä en kyllä usko.

                            Eli kun olette autonne lastuttaneet ja katit otettu irti, tarviiko jotenkin ohjelmoida uudelleen eli ns kiertää katit ?

                            Comment

                            • KooHoo
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 132
                              • Oulu

                              #29
                              Täälläkin kaivattais pikaista vinkkiä vian etsintään, autona e46 320D. Eli auto pelittää kylmänä normaalisti, mutta vedot katoaa hetken ajon jälkeen kuin seinään. Ei vedä juuri ollenkaan 2000rpm jälkeen. Auton kun käyttää sammuksissa niin taas mennään hetki, eli ilmeisesti jonkinlaiseen vikatilaan vaipuu. Boschin testerillä yritin pikaiseen vilkaista koodit, ainoa mikä voisi liittyä tapaukseen oli ohjainlaitteen koodi "neulan liiketunnistin epäloog signaali", joka ei myöskään nollaantunut. Putsailin myös ilmamassamittarin brä kleenillä. EGR on tukittu aiemmin, vikavaloja ei pala, auto ei savuta, öljy- tai nestepinta ei ole muuttunut. Pesin eilen konehuoneen painepesurilla, joten pieni epälys että jokin paikkaon voinut saada kosteaa. Voiko ahtopaineventtiilin jumiminen aiheuttaa moista? Mistä tämä löytyy, kun kyseessä siis 100kw m47. Lomakin ois aluillaan ja n.3,5tkm ajot odottais, pikaisia vinkkejä kaipailtaisiin...

                              Comment

                              • ntjt
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2010
                                • 166
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Neulan asennontunnistin on suuttimessa, yksi suutin johon menee piuha, katso ettei piuha sulana/rikki ja kokeile putsailla ne liitokset. Toinen vaihtoehto, mikä kyllä antaisi koodia on ahtopaineanturi imusarjassa kiinni, siinä ihan takana kun imusarja on paikoillaan.
                                Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                                Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎