Originally posted by make2929
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 320d E46 hyytyy ajoittain, tehot katoaa.
Collapse
X
-
Originally posted by make2929 View PostLaitetaas tänne ei viitsi uutta ketjua perustaa. Eli autosta e46 330d otettiin katit irti ja aluksi toimi hyvin, tänään annoin kunnolla kenkää, ja auto alkoi kovemmassa vauhdissa pukata mustaa savua, himmasin ja kokeilin uudestaa antaa kenkää ja osa tehoista hävisi. Ahtaa kyllä hyvin mutta auto ei tunnu liikkuvan ja pukkaa rajusti mustaa, lisäksi ahdin viheltää kyllä aika rajusti.
Comment
-
-
Originally posted by protoni View PostOnko se eilisen jälkeen todettu olevan kunnossa ja ahtavan hyvin? Jos on, niin miten? Vilkase nyt ettei ole puhaltanut ahdinputkea irti. Se ainakin aiheuttaa äänekästä vislausta. Samalla voit näpelöidä niitä siipiä miten pyörii ja ettei ole välystä.
Ääni kuulostaa vähän siltä kuin paineilmapistoolilla painais menemään, kun antaa kenkään
Comment
-
-
Originally posted by make2929 View PostJoo tänään todettiin kunnossa olevaksi, itellä vähän sormi suussa näissä asioissa. Korjaamolla väittivät että ahtaa hyvin ja ahdin kunnossa.
Ääni kuulostaa vähän siltä kuin paineilmapistoolilla painais menemään, kun antaa kenkään*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Mikäs 330d se olikaan, M57 vai M57N? Jos jälkimmäinen, ahtimelta välijäähylle ja välijäähyltä EGR:lle menevien ahtoputkien tiivisteet vaihtoon. Niissä kun ei ole letkunkiristintä vaan pikalukot ja liki joka liitoksessa erilainen tiivari.
Sekä M57 että M57N, ahtoputket ehjät? Voi olla pieni reikä jossakin. Jos on M57N ja EU4-päästöinen eli DPF:llä varustettu niin ahtoputkessa oleva imuilman lämpöanturin juuresta voi vuotaa.
Välijäähyssä reikä? Ei olis mahdoton. Välijäähy irti, kaadetaan sinne jäänyt öljy pois ja vettä täyteen, vuotaako jostain? Samall iso purkki kliineriä ja pestään varovasti välijäähy puhtaaksi oravanraatoja pienemmistä moskista.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostMikäs 330d se olikaan, M57 vai M57N? Jos jälkimmäinen, ahtimelta välijäähylle ja välijäähyltä EGR:lle menevien ahtoputkien tiivisteet vaihtoon. Niissä kun ei ole letkunkiristintä vaan pikalukot ja liki joka liitoksessa erilainen tiivari.
Sekä M57 että M57N, ahtoputket ehjät? Voi olla pieni reikä jossakin. Jos on M57N ja EU4-päästöinen eli DPF:llä varustettu niin ahtoputkessa oleva imuilman lämpöanturin juuresta voi vuotaa.
Välijäähyssä reikä? Ei olis mahdoton. Välijäähy irti, kaadetaan sinne jäänyt öljy pois ja vettä täyteen, vuotaako jostain? Samall iso purkki kliineriä ja pestään varovasti välijäähy puhtaaksi oravanraatoja pienemmistä moskista.
Comment
-
-
Originally posted by make2929 View PostAntakaas nyt neuvoja missä vika vois mättää, ahdin pitäisi olla kuulemma kunnossa ahtaa hyvin, vaikka ikkunat kiinni ahtimen vihellys kuuluu sisälle koppiin. Autoon laitettu uusi ohjelma 250hv/520nm, mutta tuntuu ettei vedä todellakaan kuten pitää, eilen vielä toimi moitteetta.
Comment
-
-
Itselläni tällainen ääni http://www.youtube.com/watch?v=CSA6QTaNXgY
turbo sökö, kaasu pohjassakaan ei kiihdy. Vedot tulee joskus kun niitä huvittaa.Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
Comment
-
-
Originally posted by make2929 View PostPäivitetääs hieman, alipaineletkuja vaihdeltu,ahtimelta cooleriin menevä letku vaihdettu ei vaikutusta, pakosarjan tiiviste ainakin ilmeisesti irti, tuo Turbon vihellys kuulostaa suurinpiirtein tälläiseltä, eli auto ei vieläkään kunnossa.
http://www.youtube.com/watch?v=-yVhWlMkCLI
Oikeasti alkaa sulake palamaan kun vikaa ei löydy millään, ahtaa kyllä hyvin mutta tehot vaan on hukassa.
Auto siis e46 330d vm 01Last edited by make2929; 19-06-2013, 19:59.
Comment
-
-
Nyt vasta kun vilkasin että kyseessä on modifioitu DME niin kannattais ensin palauttaa vakio-ohjelmisto ja kokeilla sillä.
Vasta kun se on todettu toimivaksi niin sitten kannattaa jatkaa testejä.
Perusasiana tietty tarkistaa että MAFfi on ehjä eikä DME katkaise ahtoa yliahtamisen seurauksena eli INPAa tuijottelemaan jonkun kokeneen kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostNyt vasta kun vilkasin että kyseessä on modifioitu DME niin kannattais ensin palauttaa vakio-ohjelmisto ja kokeilla sillä.
Vasta kun se on todettu toimivaksi niin sitten kannattaa jatkaa testejä.
Perusasiana tietty tarkistaa että MAFfi on ehjä eikä DME katkaise ahtoa yliahtamisen seurauksena eli INPAa tuijottelemaan jonkun kokeneen kanssa.
Edelleen kysyn pitääkö katalysaattorin poisto jotenki koodata auton boksille jotta ymmärtää että nämä ovat irti, hiukkassuodattimesta olen kuullut että se pitää ohjelmoida pois käytöstä mutta katit, tälläisen teorian kuulin mitä en kyllä usko.
Eli kun olette autonne lastuttaneet ja katit otettu irti, tarviiko jotenkin ohjelmoida uudelleen eli ns kiertää katit ?
Comment
-
-
Täälläkin kaivattais pikaista vinkkiä vian etsintään, autona e46 320D. Eli auto pelittää kylmänä normaalisti, mutta vedot katoaa hetken ajon jälkeen kuin seinään. Ei vedä juuri ollenkaan 2000rpm jälkeen. Auton kun käyttää sammuksissa niin taas mennään hetki, eli ilmeisesti jonkinlaiseen vikatilaan vaipuu. Boschin testerillä yritin pikaiseen vilkaista koodit, ainoa mikä voisi liittyä tapaukseen oli ohjainlaitteen koodi "neulan liiketunnistin epäloog signaali", joka ei myöskään nollaantunut. Putsailin myös ilmamassamittarin brä kleenillä. EGR on tukittu aiemmin, vikavaloja ei pala, auto ei savuta, öljy- tai nestepinta ei ole muuttunut. Pesin eilen konehuoneen painepesurilla, joten pieni epälys että jokin paikkaon voinut saada kosteaa. Voiko ahtopaineventtiilin jumiminen aiheuttaa moista? Mistä tämä löytyy, kun kyseessä siis 100kw m47. Lomakin ois aluillaan ja n.3,5tkm ajot odottais, pikaisia vinkkejä kaipailtaisiin...
Comment
-
-
Neulan asennontunnistin on suuttimessa, yksi suutin johon menee piuha, katso ettei piuha sulana/rikki ja kokeile putsailla ne liitokset. Toinen vaihtoehto, mikä kyllä antaisi koodia on ahtopaineanturi imusarjassa kiinni, siinä ihan takana kun imusarja on paikoillaan.Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
Comment
-
Comment