Originally posted by ntjt
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 320d E46 hyytyy ajoittain, tehot katoaa.
Collapse
X
-
-
-
Semmonen ominaisuus vielä tuon edellä kuvailtuun puutumiseen, että kun esim. kolmosella jaksaa vedättää yli 40000rpm, niin sitten taas mennään ja toimii sen jälkeen taas tovin läpi koko kierrosalueen. Turbon siipien jumittelua vai...? Eikö kellään tosissaan ole ollut vastaavaa dilemmaa? Jos jollain 100km säteellä Oulusta mahdollista kattoa korvausta vastaan testerillä syvemmälti, et mitä tuossa vikatilaan siirtymisessä tapahtuu, niin laittakaahan privaa.
Comment
-
-
Voisi kyllä turboon viitata ongelmat, itselläni alkoi ruiskupumpun vaihdon jälkeen juuri samanlaiset ongelmat ja viikon päästä alkoi turbo vinkumaan oikein kunnolla. Odottelen rahaa, että saan uuden turbon ja sitten katsotaan taas, että onko vikaa. Koodini tulevat needle motion sensor, control timing, control start of injection ja camshaft sensor.Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
Comment
-
-
Noniin koodit luettu. Sama nelossuuttimen neulan herja sieltä tulee ja pysyy. Ajossa kun auto vaipuu vikatilaan/puutuu, niin tulee herjaa jakajapumpun ajotuksesta. Taisi reilut 4 astetta poiketa pyydetystä, kun maks. poikkeama 2 astetta. Tyhjäkäynnillä suoritettu testit taas kertoi pumpun olevan oikeassa tahdissa. Väliin kyllä pumpun seudulta on kuulunut kalliin kuuloista surinaa...ei viitsi sillä 1400€ vaihtopumpulla lähtä kokeileen kepillä jäätä (vielä kun huomaat myöhemmin antaneesi ehjän pumpun vaihtoon ), niin huomenna käytetty pumppu kouraan ja koitetaan, jos tuo oireilu loppuisi.
Tänään vielä käytin tankin pumpun ylhällä ja totesin, että sihti oli ainakin puhdas eikä tankissa muutenkaan mitään moskaa tms. Myös jakajapumpun piuhat ja liitokset kävin imusarjan alta läpi. Ulkoisesti pumpussa ei mitään vuotoja tai silmiin pistävää. Liekkö tuon mäntä on sitten leipassut kiinni ja jumittelee...
Comment
-
-
Kerrohan miten korjaantuu niin tietää omaakin vilkaista kun saa sen uuden turbon. Minulla siis oireet näin: Auton käynnistää, toimii hyvin hetken. Pitää korkeat kierrokset koneessa niin toimii hyvin. Jos päästää tasakaasulle, niin veto katoaa ja mitään ei tapahdu, kun painaa kaasun pohjaan, edes kulutusmittari ei liikahda suurempaan. Tällöin vikakoodit, control, timing ja control, start of injection. Turboa epäilevät, koska viheltää niin pahasti ja tuo VP44 on vaihdettu korjattuun, joka mukana tulleiden paperien perusteella on täysin toimiva. Joskus myös antaa vikaa needle-motion sensor ja camshaft sensor. Liittynevät tuohon suurempaan vikaan myös.Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
Comment
-
-
KooHoo:n keississä antoi juurikin noita "control, start of injection" ja "needle-motion sensor" koodeja. Aika nopeasti startissa tai ajamaan lähtiessä tulivat takaisin. Nämä jakajapumput ei oikein itseä sytytä, enkä ole niihin jaksanut paneutua. Sitä vähän ihmettelin, kun kuitenkin tyhjäkäynnillä DIS:n testi tuon kulman osalta meni läpi, vaikka ajossa oli välillä aika reiluakin eroa pyydetyn ja toteutuneen ruiskutusajankohdan kulmassa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Kiitokset vielä Clavurionille, kun uskaltauduit kyytiin! Mie huutelen kun vika selviää, tälle viikkoa ois tavoite saada auto pajalle,jotta vois pikkuhiljaa alkaa lomailemaan eikä joka ilta viettää viittä tuntia bemarin konehuoneessa.
Tutulle soittelin ( vaihtaneet pajallansa kuluneen vuoden aikana n.20 vp44:sta lähinnä Fordeihin ja Opeleihin) ja hän kertoi, että pumpun vikaantuminen ilmennyt hyvin eri tavoilla. Yleisin on juurikin tuo, että auto sammui kuin saunalyhty kauimmassa pisteessä kotoa tietenkin. Mutta myös ajamalla on osa autoista tullut pumpun vaihtoon. Heillä vehkeet/adapteri jolla pääsee lukemaan koodit vielä suoraan pumpun aivoista. Putsailin eilen vielä senkin liittimen eli siellä imusarjan alla pumpun päällä, missä ohjainboksi sijaitsee.
Itsellä tuo vika varmaan 99% todennäköisyydellä pumpussa, mutta en tahdo ottaa sitä 1% ja 1400€ riskiä siitä, että lähetän turkkilaisille ehjän pumpun Saksaan ja vika ei ollutkaan pumpussa. Pieni todennäköisyys siis esim. että tankin pumppu ei pysy matkassa ja tavara ei riitä jakajapumpulle, myös tuo neulasensori voinee oikeastikin sekoilla jne. Käytetyn pumpun tapauksessa lapaseen jää kuitenkin toinen ehjä varapumppu, jos vika ei olekaan ko. osassa. Kaveri joka on näitä laitellut ei ainakaan ole itse törmännyt siihen, että pumpun ajoitus olisi mennyt omineen pieleen. En tiedä sitten voiko olla mahdollista jos ketjun kiristäjissä tms. alkaa olemaan klappia...toivottavasti ei...tai sitten kampuran asentotunnistin onkin se joka tässä valehtelee, mutta ei vain kerro sitä. Mistä näistä tietää.
Comment
-
-
Minä tilasin pumppuni ebaysta firmasta nimeltä autoteile unseld, juttelin tyypille joka korjaa ja homma hoitui hyvin, 860€ ilman panttia kunnostettu ja kun vanhan lähettää takaisin sai 200€ panttina omalle tilille. Mutta selvittelehän vika ja katsotaan sitten meneekö takuuseen tuo oma pumppuni. 12kk takuu sille on annettu.Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
Comment
-
-
Joo itse selvisin 320€:lla kiitos foorumin. Toki ei välttämättä pitkäikäisin ratkaisu ostaa käytettyä. Saahan noista hajonneistakin näemmä tuon 200-300€ Auto menee perjantaiaamuna Oulun HuoltoPlussalle, näyttäis monella pajalla kiirettä pitävän eikä moni pienempi edes ota vastaan tota jakopumppuhommaa. Fingers crossed että pääsee taas viikonloppuna nielemään kilometrejä.
Comment
-
-
Kerro sitten mitä tapahtuu. Itselläni on nyt kaksi pumppua, toisesta mäntä jumissa ja toinen on oletettavasti ehjä. Jos niillä saisi yhden toimivan, jos on siis pumppuvika... Ei ole halpaa tuo työ noissa pumpuissa. Itselläni niellyt jo 1200€ töineen ja osineen ja jos vielä pitää pumppua vaihtaa toiseen kertaan niin taidan oksentaa, kun on se turbokin vaihtokunnossa...
Mihin noita muuten sais myytyä/vaihdettua toimivaan jos se on se pumppu?
Puhut noista hajonneiden hinnoista, mistä selvitit?Last edited by ntjt; 09-07-2013, 18:05.Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
Comment
-
-
Arvio perustuu lähinnä siihen, että mitä panttaavat noista vaihtopumpuista. Eli totta ne kelpaa noita korjaaville sepille. Esim. Oulun tarviketorilla korjattu pumppu maksaa 1400€ ja joudut antamaan rikkinäisen vaihdossa vrt. jos löydät korjauksen vaikka hintaan 800€, niin voihan sen korjatunkin myökästä sitten tontulla.
Tuossa vielä porisutin erästä, joka näiden kanssa jonkin verran painiskellut, niin hän suositteli vahvasti omassa tapauksessani vielä koittamaan pumpun uudelleen ajoittamista ennen vaihtoa. Täytynee perjantaiaamusta jututtaa mekaanikkoa, että jos huomaa selekeästi vian olevan ajoituksessa, niin koitettais vielä sitä oikaista. Liekkö esim. ketjun laahaimien kuluminen tai ketjun venähtäminen voi moista aiheuttaa. Kyseessä kuitenkin 305tkm ajettu moottori.
Comment
-
-
Liitytäänpä tähän ketjuun, penari 320d 2000/09 teki eilen tepposet, ajeltiin mökille ja n.100 km ajon jälkeen uudelleen kiihdytyksessä loppui vedot, kulki kyllä mutta meno ei päätä huimannu. Ajoin tien laitaan ja sammutin auton, käynnistin uudelleen ja vedot palautu eikä sitten loppumatkasta enään oireillut. Tänään kun ajeltiin kotiin vika tuli päälle 3 kertaa, joka kerrasta selvisi kun käytti virrat pois päältä eli ilmeisesti meni jonkinlaiseen vikatilaan.
Viime viikon lopulla päätin pessä moottorin ku oli jo aika ryytteisen näkönen, liekkö sitten sattumaa tai ei.
Mistähän kannattais alottaa vian ettiminen? Vikakoodien luku, maffin vaihto/puhistus, onko tullut kenelläkään vastaavaa vastaan? Aamulla nyt ekana meinasin kattoa maffin piuhan ja että oisko liittimeen päässy vettä.
Comment
-
-
Ehdottomasti liittimet läpi, näitä kun ei saisi pestä painepesurilla tai ylipäänsä ainakaan liian runsaalla vedellä konehuoneesta. Siihen on omat tavat ja aineet.
Yhdellä opettajistani aikoinaan hajosi 530 vm 01 kun pesi moottorin. Johtosarja piti siitä uusia, kaikki varoitusvalot syttyi ja kone vikatilas.
Vikakoodit olis hyvä lukea.Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
Comment
-
Comment