Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 luotettavuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri80
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 578
    • Joensuu

    #46
    Originally posted by Paabo View Post
    Katsohan muillakin huonohkoja kokemuksia e46.sesta Eipä yllätä, kyseessä on kuitenkin paskin BMW mitä ikinä markkinoille on tuotu...
    Höpö höpö.. Jos muutamalla on sattunu maanantai kappale ei se sitä tarkoita et kaikki E46 on automaattisesti paskoja

    Itsellä toinen E46 menossa ja ihan samalla tavalla on vikoja ollut kun esim. E30 joita myös ollu pari kpl, kuin myös muun merkkisissä autoissa.

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 502
      • Kouvola

      #47
      Säännöllisesti huollettu 170tkm -00 328, reiluun vuoteen ei mitään ongelmia.
      ASC vaan on syöny takajarrulevyt kohta vaihto kuntoon.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • ruupanen
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 5150
        • Joensuu

        #48
        Originally posted by Paabo View Post
        -Perä revennyt irti.
        -Kolmas ohjaustehostin menossa
        -Kaikki perus tyyppiviat, vaihdekepin keskittäminen, airbag, anturiviat,käyntihäiriöt,veden vuodot jalkatilaan. Vieläkö tarviit lisää?
        + sitten kaikkia mahdolliset kuluvat osat ja myös ne jotka harvemmin menee. Eli täydellisesti läpi käyty.

        Vaan kahden vuoden aikana vähemmän ollut niitä ongelmia, vaan kyllä se miestä söi kun kolmeen vuoteen 7000e edestä autoa huollat. Joten uskallan väittää, että minulla on oikeus sanoa e46 olevan paskinta mitä Bmw on ikinä tehtaalta ulos saanut.

        Edit. Ostakaa hyvä auto.
        Sulla kyllä melkoisen huono tuuri sattui tuon kanssa. Et ilmeisesti ite ole hirveästi laittanut, jos 7000 € meni? Sisältykö tohon korisarjakin + maaluutus?

        Mietin vaan et 7000 € jos laittaa osiaan ja saa tehtyyn ite, tai ees kaverilal tietätettyyn, niin sillä kyllä laittaa jo korempasta alustaan lähtiin kaiken uusiksi.


        Osathan on hyvinkin kohtuuhintaisia. Esim tyyppivika ohjaustehtostin: 160 € ja asennus max tunti.
        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

        Comment

        • Elfving
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 914
          • MeetMe@X.

          #49
          11,5 vuotta ollut sama peli ja en vaihda.

          Toki käyttöosia on mennyt ja tyyppivikojenkin kanssa jonkun kerran tutuksi tullut,mutta kaikkinensa parhain ostos(heti E30pisteni jälkeen)

          Auto on toki kevyellä käytöllä ja sen yhden kerran taisin tälle talvelle polkaista sivuluisua,mutta meilläpäin liippiautot ja työkalut onkin erikseen.



          Lunastukseen jos menisi,niin itkun puhaltaisin.
          Hyvä peli.

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            #50
            Mulla E46 320:ssa ½v aikana piti mm. laittaa bensaa tankkiin ja maksaa vakuutuksia muutamaan otteeseen.

            Leimalle vaihdettiin etujarruletkut, siinäpä ne viat sitten olikin.

            Tätä topiccia kun lukee niin väistämättä tulee mieleen että tuntuu nuo viat olevan dieseleissä

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5150
              • Joensuu

              #51
              Originally posted by rizzo View Post
              Mulla E46 320:ssa ½v aikana piti mm. laittaa bensaa tankkiin ja maksaa vakuutuksia muutamaan otteeseen.

              Leimalle vaihdettiin etujarruletkut, siinäpä ne viat sitten olikin.

              Tätä topiccia kun lukee niin väistämättä tulee mieleen että tuntuu nuo viat olevan dieseleissä
              Ka ei nuo diisselit meidän köyhien autoja ole
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

                #52
                Originally posted by rizzo View Post
                Mulla E46 320:ssa ½v aikana piti mm. laittaa bensaa tankkiin ja maksaa vakuutuksia muutamaan otteeseen.

                Leimalle vaihdettiin etujarruletkut, siinäpä ne viat sitten olikin.

                Tätä topiccia kun lukee niin väistämättä tulee mieleen että tuntuu nuo viat olevan dieseleissä
                Varmasti dieseli vaatii enemmän korjausta/huoltoa kun kilometrejäkin tulee reilusti enemmän yleensä kun bensaversioihin.
                E30 ja E46 ///M

                Comment

                • Paabo
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 4323
                  • Lapinlahti City

                  #53
                  Originally posted by ruupanen View Post
                  Sulla kyllä melkoisen huono tuuri sattui tuon kanssa. Et ilmeisesti ite ole hirveästi laittanut, jos 7000 € meni? Sisältykö tohon korisarjakin + maaluutus?

                  Mietin vaan et 7000 € jos laittaa osiaan ja saa tehtyyn ite, tai ees kaverilal tietätettyyn, niin sillä kyllä laittaa jo korempasta alustaan lähtiin kaiken uusiksi.


                  Osathan on hyvinkin kohtuuhintaisia. Esim tyyppivika ohjaustehtostin: 160 € ja asennus max tunti.
                  Lähes kaikki on laitettu huolloissa, kun ei tiloja ole ollut. Onneks tähän tulee muutos ja on osittain tullutkin niin ei ole tarvinnut enää turvautua liikkeisiin. En oo kuitteja laskenut lähempänä 10 000e on totuus kaikesta mitä oon laittanut. 7000e on pelkistä korjauksista... Suattaa muutaman kerran aurinko närreen kiertää ennen kuin mulle toista e46.sta tulee...
                  E39 M5

                  Comment

                  • dabbe
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 133
                    • Espoo

                    #54
                    ehkä OT, mutta mikset erottele mitä siihen on laitettu 7000€ edestä? Kuulostaa aika poskettomalta summalta, kun tutuilla noi autot taas kestäny yhtälailla kun muut automerkit.

                    Kävi nyt vaan mielessä että, maanantaikipale vai ajetaanko sillä aina niin kauan että levii tielle kunnes lasku on tähtitieteellinen sen sijaan että korjaisi ajoissa?

                    Comment

                    • Paabo
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 4323
                      • Lapinlahti City

                      #55
                      Originally posted by dabbe View Post
                      ehkä OT, mutta mikset erottele mitä siihen on laitettu 7000€ edestä? Kuulostaa aika poskettomalta summalta, kun tutuilla noi autot taas kestäny yhtälailla kun muut automerkit.

                      Kävi nyt vaan mielessä että, maanantaikipale vai ajetaanko sillä aina niin kauan että levii tielle kunnes lasku on tähtitieteellinen sen sijaan että korjaisi ajoissa?
                      Kerro mulle, mitenkä korjaat etukäteen ehjää ohjaustehostinta?Näitäkin tehostimia on kolmas menossa minun aikana vai vaihteletko sinä ehjiä osia huviksesi? Pitäsköhän vaihdella laturi huomenna ihan vaan vaihtamisen ilosta? Jokaisen lasku ollut töineen 500e.Tai hitsaat perää ennen kuin se on revennyt? Kai ihminen kuvittelee, että normaali autossa perän pitäisi pysyä korissa kiinni?:think Eikä auto ole koskaan tielle levinnyt, auto on huollettu 10tkm välein. Joskus sitä 10tkm ei ole päästy, kun on pakko ollut huoltaa aikaisemmin.
                      E39 M5

                      Comment

                      • dabbe
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 133
                        • Espoo

                        #56
                        sori, mitään herneitä nyt ollu tarkotus järjestää nenääsi. Jos nyt luet tarkasti mitä kirjoitin.

                        "Kävi nyt vaan mielessä että, maanantaikipale vai ajetaanko sillä aina niin kauan että levii tielle kunnes lasku on tähtitieteellinen sen sijaan että korjaisi ajoissa?"

                        Mainitsemasi 10k nyt kuulostaa vaan niin tähtitieteelliseltä mun korvaan, mut sun auto.
                        Last edited by dabbe; 23-02-2013, 10:33.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #57
                          Originally posted by Paabo View Post
                          Kerro mulle, mitenkä korjaat etukäteen ehjää ohjaustehostinta?Näitäkin tehostimia on kolmas menossa minun aikana vai vaihteletko sinä ehjiä osia huviksesi? Pitäsköhän vaihdella laturi huomenna ihan vaan vaihtamisen ilosta? Jokaisen lasku ollut töineen 500e.Tai hitsaat perää ennen kuin se on revennyt? Kai ihminen kuvittelee, että normaali autossa perän pitäisi pysyä korissa kiinni?:think Eikä auto ole koskaan tielle levinnyt, auto on huollettu 10tkm välein. Joskus sitä 10tkm ei ole päästy, kun on pakko ollut huoltaa aikaisemmin.
                          Kyllä ne perän kiinitykset repeää lähes poikkeuksetta sen takia että ei vaihdeta apurungon puslia ajoissa ja paskana olevat puslat aiheuttaa sen että apurunku pääsee elämään ja hakkaamaan nuo kiinitykset irti ajansaatossa.
                          Eli on kyllä semmonen asia mikä kannattaa tehdä ajoissa eikä odottaa että rupeaa pitämään ääntä. Kaikkiin e46:siin mitä olen omistanut (3kpl) + e36:seen olen nuo vaihtanut ja ainoastaan yhdessä oli pientä murtumaa havaittavissa pohjassa, siinä olikin kumit siinä kunnossa että kun pultin irroitti niin tippui keskiosa irti puslasta

                          Mikä siinä vanhassa tehostimessa oli mennyt rikki? Siis pumppu vai itse hammastanko? Mitä sieltä? Kyllä siellä varmasti on jokin muu ongelma mikä kannattaa selvittää.
                          Paskaa kierrossa, säiliön pohjan suodatin tukossa, sekotettu vääriä nesteitä keskenään tmv?
                          Ei pitäisi itekseen noin hajota.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Paabo
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 4323
                            • Lapinlahti City

                            #58
                            Originally posted by Supa View Post
                            Kyllä ne perän kiinitykset repeää lähes poikkeuksetta sen takia että ei vaihdeta apurungon puslia ajoissa ja paskana olevat puslat aiheuttaa sen että apurunku pääsee elämään ja hakkaamaan nuo kiinitykset irti ajansaatossa.
                            Eli on kyllä semmonen asia mikä kannattaa tehdä ajoissa eikä odottaa että rupeaa pitämään ääntä. Kaikkiin e46:siin mitä olen omistanut (3kpl) + e36:seen olen nuo vaihtanut ja ainoastaan yhdessä oli pientä murtumaa havaittavissa pohjassa, siinä olikin kumit siinä kunnossa että kun pultin irroitti niin tippui keskiosa irti puslasta

                            Mikä siinä vanhassa tehostimessa oli mennyt rikki? Siis pumppu vai itse hammastanko? Mitä sieltä? Kyllä siellä varmasti on jokin muu ongelma mikä kannattaa selvittää.
                            Paskaa kierrossa, säiliön pohjan suodatin tukossa, sekotettu vääriä nesteitä keskenään tmv?
                            Ei pitäisi itekseen noin hajota.
                            Paha vastata, kun en itse kertaakaan päässyt näkemään tehostinta. Jos en väärin muistan niin sama vika oli molemmilla kerroilla, että poikki olisi mennyt. Tätä en kyllä voi allekirjoittaa, kun en mieleen painanut. Nimenomaan ei pitäisi itekseen hajota. Toki perän repeämiseen johtavia syitä varmasti on. 200tkm oli ajettu kun tämä tapahtui, varmasti osittain olisi nuilla puslien vaihdoilla asiaa voinut estää. Ja en herneitä ole vetänyt mistään, se vaan kummasti syö miestä pitemmän päälle, kun oikeasti huoltaa/huollattaa autonsa ja muutenkin pitää kunnossa. Vaan aina näistä oppii, tuli kaksi e46.sta yhdellä kertaa....ensimmäinen ja viimeinen...
                            E39 M5

                            Comment

                            • asis
                              BTCF Member
                              • Mar 2009
                              • 1138
                              • Joensuu

                              #59
                              Onko nuissa 330XI manuaali malleissa paljonkin enemmän vikaherkkyyttä verrattuna perus takavetoiseen vastaavaan?
                              E39 540iA M-Sport Imolarot II
                              E36 323i touring
                              Volvo V70 2.4D mk3
                              Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                              Honda Civic 1.4 4d ES
                              Chevy Caprice Classic
                              ex:
                              E32 730iA
                              E39 528i Calypsorot metallic
                              E36 325i x2

                              Comment

                              • Toppi
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 58
                                • Haukipudas

                                #60
                                Originally posted by asis View Post
                                Onko nuissa 330XI manuaali malleissa paljonkin enemmän vikaherkkyyttä verrattuna perus takavetoiseen vastaavaan?
                                Ei oo omakohtaista kokemusta, mutta kuulemma jakolaatikot ei meinaa kestää, ja on kallis korjata jos se menee rikki. Jos tuollasta oot hakemasa, niin kannattaa kuunnella tarkkaan ääntääkö jakolaatikko.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎