E46 luotettavuus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nallekarhu
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Siihen kannattaa varautua, että jos sitä autoa ei ole huollettu säännöllisesti ja vaihdettu niitä kuluvia, niin kyllä se lompakossa kirpaisee kerralla vaihtaa kaikki tarvittavat. Näin kun itsellekin vaihdot on jakautuneet pitkälle aikavälille niin ei tunnu niin kovin pahalta kukkaron puolesta. Ja jos itsellä pysyy työkalut kädessä ja on paikka missä tehdä, niin säästää siinäkin pitkän pennin itse tehden. Esimerkkinä oma turbon vaihto, hankin eBaysta käytetyn ahtimen (aj.60tkm) jo 3 vuotta ennenkuin alkuperäinen edes antautui (aj.280tkm), hintaa föönillä oli 300e ja itse tein vaihdon. Uusi maksaa kuitenkin sen 1300e +vaihtotyö.. Eli auton hankintaan kannattaa kyllä panostaa sen verran ettei pistä käsiään pashaan.
    Joo.
    Tuota minä vähän ajattelin. Annoit tuossa aikaisemmassa luettelon osista mitä olet matkan varrella uusinut. Mikä on noiden osien kustannus vaikka arviolta. Valtaosa arvokkaimmista välillä 100...200 tkm? Arvokasta tietoa.

    Leave a comment:


  • Joonas.k
    replied
    Omalla on tällä hetkellä ajettu 282tkm.

    Isompia osien vaihtoja:
    Vaihdelaatikko 140tkm kohdalla
    Etuvetarit 262tkm
    Ahdin 262 tkm

    Muuten peruskulutus osia. Eikä tunnu noikaan kilometrit vielä missään =)

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Siihen kannattaa varautua, että jos sitä autoa ei ole huollettu säännöllisesti ja vaihdettu niitä kuluvia, niin kyllä se lompakossa kirpaisee kerralla vaihtaa kaikki tarvittavat. Näin kun itsellekin vaihdot on jakautuneet pitkälle aikavälille niin ei tunnu niin kovin pahalta kukkaron puolesta. Ja jos itsellä pysyy työkalut kädessä ja on paikka missä tehdä, niin säästää siinäkin pitkän pennin itse tehden. Esimerkkinä oma turbon vaihto, hankin eBaysta käytetyn ahtimen (aj.60tkm) jo 3 vuotta ennenkuin alkuperäinen edes antautui (aj.280tkm), hintaa föönillä oli 300e ja itse tein vaihdon. Uusi maksaa kuitenkin sen 1300e +vaihtotyö.. Eli auton hankintaan kannattaa kyllä panostaa sen verran ettei pistä käsiään pashaan.

    Leave a comment:


  • nallekarhu
    replied
    Hyvä.
    Ainakin nyt vastanneet ovet olleet hyvin tyytyväisiä autoihinsa. Ovat ajaneet kauan ja paljon kilometrejä. Pariin sataan tuhanteen mennessä väistämättä osat kuluvat ja uusitaan. Mikä on yleinen käsitys bemarin tuotannon tasaisuudesta? Sieltäkin varmaan joskus lipsahtaa "maanantaipäivän" kappaleita. Toivon lisää kokemuksianne, myös niiltä, joilla on huonoja kokemuksia. Kiitos kirjoituksista. Antaa vaan tulla enemmän.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    330d -04, 226tkm:

    - iskarit + koiranluut
    - pakosarja
    - siirtopumppu
    - jarrulevyt koko kierros (etupää kesti ~180tkm, takapää 210tkm)
    - etupään tukivarret
    - pesurien suuttimet
    - IMM
    - painesäätimet EGR + turbo (osabingo, olivat ehjät)
    - sähköflekti
    - vesipumppu, termostaatit, kiristimet, moniurahihnat
    - kampiakselin hihnapyörä

    Kertaakaan ei ole tielle jättänyt, auto on varoittanut hyvissä ajoin.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Alustanosat oikeastaan aika turha listata edes, ne ovat kuitenkin kuluvaa kamaa. Toki nuo muutkin kuluvaa tavaraa ovat.
    Näin on. Sama juttu on jarruosat, joita en edellisessä viestissäni viitsinyt mainita.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    330d:llä ajeltu melkein 8 vuotta ja 220tkm:

    -Korkeapainepumppu
    -Siirtopumppu
    -Turbo
    -IMM
    -Paisuntasäiliö
    -Puhaltimenmoottori
    -Siili x2
    -Tukivarsia eteen ja taakse
    -Erinäisiä kuluvia alustanosia

    Alustanosat oikeastaan aika turha listata edes, ne ovat kuitenkin kuluvaa kamaa. Toki nuo muutkin kuluvaa tavaraa ovat.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Sigun toukalla tullut ajettua 6½ vuotta ja 200tkm ilman suurempia ongelmia. Tosin hoidan ja huolehdin sekä ajan sitä siististi. Polttoaineen siirtopumppu, etuvetarit, koiranluut ja etutukivarret hippeineen uusittu. Automaattiaskissa ja takaperässä alkuperäiset öljyt. Muuten on mennyt lähinnä tuulilasinpyyhkijöitä dieseliä ja renkaita .

    Harvinaisen hyvä ja luotettava auto on ollut.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    E46 dieseleissä on kaikissa GM:n loota.

    Leave a comment:


  • bmnoob
    replied
    Dieselissä kannattaa optata varmaan 204 heppaseen facelift moottoriin koska sen jatkeena muistaakseni parempi ZF vaihdelaatikko.. Se GM laatikko on kuuleman mukaan aika huonolaatuinen. Manuaalista menee vauhtipyörä jos lastuttaa ja käyttää alavääntöä innokkaasti, mutta kuluvia osia ne kait on muutenkin ja pätee vakiona vedättelyllekin, tosin ei niin äkkiä ala pohjaamaan.
    Muita tyyppivikoja hehkutulppien "jakorasia" ja uudemman dieselmoottorin peltipakosarjan halkeaminen tulee mieleen..
    200 tkm kohdalla multa hajosi myös dieselissä etupään värinänvaimennin eli se kampiakselin päässä pyörivä hihnapyörä.
    Ennemmin kyllä valitsisin polttoaineen sen mukaan ajaako paljon, koska ei toi käyttövoimaverokaan ilmanen oo...

    Leave a comment:


  • U. Turhapuro
    replied
    Originally posted by nallekarhu View Post
    Suunnittelen 330 xda Touringin hankkimista, joka bensa- tai dieselkoneella. Vuosimallit 2001...2003 tms.
    Miten luotettavana noita pidätte? Onko eroja dieselin ja bensakoneen välillä? Mitä tyyppivikoja tai "ominaisuuksia" on tiedossa?

    Hyvät neuvot tarpeen.
    Kiitos
    Itse ainakin liputan bensan puolesta, jolla ajaa pitkään ja ilman isoja ongelmia

    Leave a comment:


  • nallekarhu
    started a topic E46 luotettavuus

    E46 luotettavuus

    Suunnittelen 330 xda Touringin hankkimista, joka bensa- tai dieselkoneella. Vuosimallit 2001...2003 tms.
    Miten luotettavana noita pidätte? Onko eroja dieselin ja bensakoneen välillä? Mitä tyyppivikoja tai "ominaisuuksia" on tiedossa?

    Hyvät neuvot tarpeen.
    Kiitos
Working...
X