Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ajonestosirut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Se synkka on vain ecun ja ews:n välinen, ei se avaimiin vaikuta. Autosi tapauksessa se palauttaa rullaavan koodin listan alkuun molemmissa.

    Voi se chippi toimia, mutta jos se lähettää vain jotain korruptoitunutta niin minkäs teet. Ei sen tarvitse olla kokonaan kuollut.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by WSE1 View Post
      Minulla on irtosiruja (ohjelmoimattomia), niitä voi ohjelmoida hitag 2 ohjelmointilaitteella, itsellänikin on sellainen mutta varsin huonosti ja epäluotettavasti toimiva kiinanversio. Joillakin avainsuutareille tarkoitetuilla laitteilla voi myös monistaa bmw:n sirun. Monistettu siru näkyy ajonestolle samalla tavalla kuin alkuperäinenkin eli sitten esimerkiksi inpalla katsottuna sekä alkuperäinen että monistettu avain omaavat saman avain id:n.
      Nyt tiedän sitten tämänkin. Kiitoksia infosta!
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • baku
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 347
        • Kausala

        #18
        Nostellan vanhaa. Emännän autossa alkoi ilmeisesti kanssa ajonesto temppuilla. Vastaavaa tuo on tehnyt aikaisemminkin, mutta nyt oli hieman vaikeampaa saada auto käyntiin. Eli autona E46 330d, avain virtalukkoon ja starttiasennossa ei tapahdu mitään. Aikaisemmin olin huomannut, että kun samassa avainnipussa roikkuu toisen lähes samanlaisen auton avain, niin ilmeisesti tuo on aina välillä lukenut väärän avaimen sirun.

        Tästä on päästy aina aikaisemmin eteenpäin ottamalla avain pois virtalukosta, asettelemalla toisen auton avain kämmeneen vähän kauemmas ja sitten taas avain virtalukkoon. Nyt ei oikein onnistunut. Käynnistin auton lopulta toisilla avaimilla ja sen jälkeen taas alkuperäinenkin on toiminut. Otettiin varuiksi avainnipusta pois tuon toisen auton avain ja nyt on ainakin pari päivää menty ongelmitta. Vikakoodeja en ole vielä katsonut.

        Olisko tuossa nyt toimittava niin, että jos auto lukee väärän sirun, niin suosiolla odottaisi sen reilun minuutin ja kokeilisi vasta sitten uudelleen?
        F20 116d
        E63 645
        E28 528
        F30 320d x-drive
        F31 335d x-drive

        ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

        KTM 1290 Super Adventure
        K1200S
        ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

        Comment

        • pomo
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2013
          • 429
          • Oulu

          #19
          Kyllä.
          --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

          E46 320 Cab

          Comment

          • baku
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 347
            • Kausala

            #20
            Taisi nyt lopulta tällä kertaa syy toimimattomuuteen olla liian tyhjä akku... Aloin tuota epäilemään kun BMW-scannerilla luin vikakoodit. Luku onnistui sinänsä ihan ok, mitään sen kummempaa ajonestoon liittyvää ei löytynyt.

            Vähän kun mietiskelin ja päätin tyhjentää vikamuistin, niin yhteyttä autoon ei enää saanut. No, yön yli kun tuo lataantui, niin kaikki ok, jopa katsastus-setän huomauttama kuskin puolen ajovalon korkeussäätö lähti toimimaan? Akku on ihan ok, eli seuraavaksi laturi purkuun.
            F20 116d
            E63 645
            E28 528
            F30 320d x-drive
            F31 335d x-drive

            ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

            KTM 1290 Super Adventure
            K1200S
            ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #21
              Oliko vanhakin akku?

              Comment

              • baku
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 347
                • Kausala

                #22
                Ei kai tuo akku hirveän vanha ole, mielestäni olen sen vaihtanut tässä kolmen vuoden aikana kun tuo on minulla ollut. Kävin täyteen lataamisen jälkeen rasitustesterissä ja sen mukaan akku on ihan ok. Vaimon käyttöautona tuo nyt on ollut ja muistan hänen valitelleen että joskus latausvalo palaa aika pitkäänkin käynnistyksen jälkeen.

                Laturia tuossa eniten epäilen, jännite heittelee tyhjäkäynnillä luokkaa puoli volttia vaikka onkin lähellä 14V. Nurkissa on pyörinyt jo pidemmän aikaa ylimääräinen lataussäädin, jos vaikka sen vaihdolla selviäisi. Laturi oli mulla joskus auki laakereiden vaihdon takia ja liukurenkaat vaikutti ihan kelvollisilta.
                F20 116d
                E63 645
                E28 528
                F30 320d x-drive
                F31 335d x-drive

                ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                KTM 1290 Super Adventure
                K1200S
                ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎