E46 318 . Vuotokohta on kuskin puolella takana jarruputken ja -letkun välisellä alueella. Nestettä vuotaa putken pään juuresta, nipasta ylöspäin. Muuta en asialle ole tehnyt kuin tarkistanut kohdan kuivaksi pyyhkäsemällä että sieltä nestettä vuotaa. Kun sitten alan systeemiä enemmän purkamaan niin oliskohan tässä vaiheessa vielä mitään tarkempaa tietoa että mikä mahtaa olla pettänyt? Osaisi varautua sitten ennalta paremmin.
Jarrunestevuoto, vuotokohta selvillä.
Collapse
X
-
Alkaa nämä nelikutoset olemaan siinä iässä, notta paljon mahollista metalliputken pettäminen.
Ts. joko vuotaa liitoksesta tai pahimmassa tapauksessa itse jarrulinja on mätääntynyt puhki ja oikea korjaustapa on vaihtaa se seuraavaan liitokseen saakka.Sähköposti.
IG: janzki_
-
Hyvä neuvo noin niinkun näkemättä ja uskomisen perusteella.Originally posted by antti79 View PostEn usko että on mädäntynyt, uutta jarruletkua vaan tilalle. Ilmaus, ja kovaa ajoa.
Kyllä nelikutoset alkaa olla niin iänikuisia piiskoja että niistä voi hapantua mikä vaan. Omasta kattelin taannoin että raisun näköisenä on takajarrulinjat mutta on ne toistaseksi polkemista kestäneet.
Kuivaa se vaikka jarrucleanerilla ja paineilmalla. Sitten toinen menee painamaan pedaalia kovaa ja toinen kattoo valon kanssa mistä se tarkalleen tirraa. Ei sitä kukaan internetsin välityksellä näe sun puolesta. Heitän hatarasta muistista että tarvittavat työkalut on 11 ja 14mm avolenkit ja minkähän se ilmausnipan avainväli oli.. Ja ilmaamiseen tarvittavat vehkeet. Jos käyttää imuria niin tasaussäiliön sihti on oltava pois ilmauksen ajan.Originally posted by Rode View PostE46 318 . Vuotokohta on kuskin puolella takana jarruputken ja -letkun välisellä alueella. Nestettä vuotaa putken pään juuresta, nipasta ylöspäin. Muuta en asialle ole tehnyt kuin tarkistanut kohdan kuivaksi pyyhkäsemällä että sieltä nestettä vuotaa. Kun sitten alan systeemiä enemmän purkamaan niin oliskohan tässä vaiheessa vielä mitään tarkempaa tietoa että mikä mahtaa olla pettänyt? Osaisi varautua sitten ennalta paremmin.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Tarvii tutkia huomenna tarkemmin kun pääsee auton kimppuun.Originally posted by petrolhead View PostHyvä neuvo noin niinkun näkemättä ja uskomisen perusteella.
Kyllä nelikutoset alkaa olla niin iänikuisia piiskoja että niistä voi hapantua mikä vaan. Omasta kattelin taannoin että raisun näköisenä on takajarrulinjat mutta on ne toistaseksi polkemista kestäneet.
Kuivaa se vaikka jarrucleanerilla ja paineilmalla. Sitten toinen menee painamaan pedaalia kovaa ja toinen kattoo valon kanssa mistä se tarkalleen tirraa. Ei sitä kukaan internetsin välityksellä näe sun puolesta. Heitän hatarasta muistista että tarvittavat työkalut on 11 ja 14mm avolenkit ja minkähän se ilmausnipan avainväli oli.. Ja ilmaamiseen tarvittavat vehkeet. Jos käyttää imuria niin tasaussäiliön sihti on oltava pois ilmauksen ajan.
Jos tuo putki kuitenkin on mätä niiin mistä noita kannattaa kysellä, motonetin nettiosista kun katsoo niin antaa vaihtoehdoiks 'eteen oikea 225cm' ja 'keskelle oikea 119cm', KL-varaosien sivuilta en löytänyt mitään?E91 LCI 330dA Xdrive
Comment
-
Ei ole uskon asia kun noita on joutunut uudenpiinkin vaihtelemaan mätääntymisen vuoksi. Sen mitä olen seurannut on uudemmissa kuten E60 jarrulinjat monissa jo _todella_ heikossa kunnossa.Originally posted by antti79 View PostEn usko että on mädäntynyt, uutta jarruletkua vaan tilalle. Ilmaus, ja kovaa ajoa.
Riippuu miten saat autoa laitettua, mutta jos linja on tosiaan sökö, purkailet sen sieltä pois, menet lähimpään kunnolliseen varaosakauppaan ja pyydät tekemään vastaavan. Tuon jälkeen taittelet sen uuden putken alle, ilmaukset ja kovaa ajoa pitkälle tulevaisuuteen.Originally posted by Rode View PostTarvii tutkia huomenna tarkemmin kun pääsee auton kimppuun.
Jos tuo putki kuitenkin on mätä niiin mistä noita kannattaa kysellä, motonetin nettiosista kun katsoo niin antaa vaihtoehdoiks 'eteen oikea 225cm' ja 'keskelle oikea 119cm', KL-varaosien sivuilta en löytänyt mitään?Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Lukasepa tuo..
Samassa paikassa, nimenomaan jarruPUTKESSA reikä. Viime kesä, 12.Range Rover 2004 M62TUB44
BMW 325i 2008 N53-B30A
Comment
-
Juu 30.3. la tuli remppa tehtyä, putken taivutuksen päällä se reikä oli, näky ihan selvästi kun kaveri paino jarrua niin nätissä kaaressa ruikkas. Kuntoon tuli eli ei muuta ku ajoaOriginally posted by kanikune View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=255858
Lukasepa tuo..
Samassa paikassa, nimenomaan jarruPUTKESSA reikä. Viime kesä, 12.
E91 LCI 330dA Xdrive
Comment
-
Sama operaatio on edessä, uusi putkikin on jo tilattu. Putki on märkä heti ensimmäisessä mutkassa letkun jälkeen. Kyseessä siis vaiheessa A oikea taka. Vasen taka mennee myös vaihtoon jossain kohtaa. Putken toinen pää on luonnollisesti letkussa kiinni, mutta missä on toinen pää? Pääseekö siihen käsiksi miten helposti?
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Takana oikealla pitäisi olla n.metrin pituinen putki jarruletkun jälkeen. Liitoksen pitäisi löytyä pohjasta, vasemmalta puolelta. Liitoksen jälkeen putki menee yhtä soittoa abs-yksikölle.Originally posted by 525iiäxä View PostSama operaatio on edessä, uusi putkikin on jo tilattu. Putki on märkä heti ensimmäisessä mutkassa letkun jälkeen. Kyseessä siis vaiheessa A oikea taka. Vasen taka mennee myös vaihtoon jossain kohtaa. Putken toinen pää on luonnollisesti letkussa kiinni, mutta missä on toinen pää? Pääseekö siihen käsiksi miten helposti?
Comment
-
Jossain sanottiin, että liitos olisi tankin päällä. Vai oliko siellä vain joku pohjakiinnike, minkä irroittamiseen pitäisi höllätä vähän tankkia...?Originally posted by Naftis View PostTakana oikealla pitäisi olla n.metrin pituinen putki jarruletkun jälkeen. Liitoksen pitäisi löytyä pohjasta, vasemmalta puolelta. Liitoksen jälkeen putki menee yhtä soittoa abs-yksikölle.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Omassa tuo liitos oli vasemman ylätukivarren (mihin jousi kiinnittyy) yläpuolella, ei tankin päällä. Mutta varmaan tankkia joutuu laskemaan alaspäin, jos haluaa vaihtaa putken/putkia. Tankki on kiinni kahdella pannalla ja keskeltä yhdellä pultilla pohjaan. Muistaakseni 14mm kantaisia pultteja.Originally posted by 525iiäxä View PostJossain sanottiin, että liitos olisi tankin päällä. Vai oliko siellä vain joku pohjakiinnike, minkä irroittamiseen pitäisi höllätä vähän tankkia...?
Comment
-
Antaakohan tankin yläpuolen letkut, putket ja johdot, periksi laskea tankkia tarvittavan verran, vai pitääkö niitä irroitella?Originally posted by Naftis View PostOmassa tuo liitos oli vasemman ylätukivarren (mihin jousi kiinnittyy) yläpuolella, ei tankin päällä. Mutta varmaan tankkia joutuu laskemaan alaspäin, jos haluaa vaihtaa putken/putkia. Tankki on kiinni kahdella pannalla ja keskeltä yhdellä pultilla pohjaan. Muistaakseni 14mm kantaisia pultteja.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Ei ollutkaan kurantti kysymys. Tuon putken vaihdossa ei tankkiin tarvitse koskea. Molemmista päistä irti, niin putki tulee apumiehen puolelta melko sovinnolla muotonsa lähes säilyttäen ulos. Uuden putken voi väännellä mallin mukaan lattialla. Sitten pujottaa samaa reittiä uuden sisään. "Loppupäätä", eli apumiehen puoleista päätä pitänee vielä paikallaan ollessa säätää, ellei nyt sitten vääntelyt mene sattumalta tismalleen oikein.Originally posted by 525iiäxä View PostAntaakohan tankin yläpuolen letkut, putket ja johdot, periksi laskea tankkia tarvittavan verran, vai pitääkö niitä irroitella?
Putki vaihdettu tänään, melko hapero oli letkun jälkeinen ensimmäisen mutkan seutu. Siitähän se tihkutteli. Putkimutteri ei pyörinyt putken päällä vaan itse putki meni korkkiruuville ja poikki. Pääasia, että irtosi letkusta ilman väkivaltaa.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment

Comment