Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrunestevuoto, vuotokohta selvillä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rode
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 150
    • Pirkanmaa

    Jarrunestevuoto, vuotokohta selvillä.

    E46 318 . Vuotokohta on kuskin puolella takana jarruputken ja -letkun välisellä alueella. Nestettä vuotaa putken pään juuresta, nipasta ylöspäin. Muuta en asialle ole tehnyt kuin tarkistanut kohdan kuivaksi pyyhkäsemällä että sieltä nestettä vuotaa. Kun sitten alan systeemiä enemmän purkamaan niin oliskohan tässä vaiheessa vielä mitään tarkempaa tietoa että mikä mahtaa olla pettänyt? Osaisi varautua sitten ennalta paremmin.
    E91 LCI 330dA Xdrive
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Alkaa nämä nelikutoset olemaan siinä iässä, notta paljon mahollista metalliputken pettäminen.
    Ts. joko vuotaa liitoksesta tai pahimmassa tapauksessa itse jarrulinja on mätääntynyt puhki ja oikea korjaustapa on vaihtaa se seuraavaan liitokseen saakka.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      En usko että on mädäntynyt, uutta jarruletkua vaan tilalle. Ilmaus, ja kovaa ajoa.
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by antti79 View Post
        En usko että on mädäntynyt, uutta jarruletkua vaan tilalle. Ilmaus, ja kovaa ajoa.
        Hyvä neuvo noin niinkun näkemättä ja uskomisen perusteella.
        Kyllä nelikutoset alkaa olla niin iänikuisia piiskoja että niistä voi hapantua mikä vaan. Omasta kattelin taannoin että raisun näköisenä on takajarrulinjat mutta on ne toistaseksi polkemista kestäneet.

        Originally posted by Rode View Post
        E46 318 . Vuotokohta on kuskin puolella takana jarruputken ja -letkun välisellä alueella. Nestettä vuotaa putken pään juuresta, nipasta ylöspäin. Muuta en asialle ole tehnyt kuin tarkistanut kohdan kuivaksi pyyhkäsemällä että sieltä nestettä vuotaa. Kun sitten alan systeemiä enemmän purkamaan niin oliskohan tässä vaiheessa vielä mitään tarkempaa tietoa että mikä mahtaa olla pettänyt? Osaisi varautua sitten ennalta paremmin.
        Kuivaa se vaikka jarrucleanerilla ja paineilmalla. Sitten toinen menee painamaan pedaalia kovaa ja toinen kattoo valon kanssa mistä se tarkalleen tirraa. Ei sitä kukaan internetsin välityksellä näe sun puolesta. Heitän hatarasta muistista että tarvittavat työkalut on 11 ja 14mm avolenkit ja minkähän se ilmausnipan avainväli oli.. Ja ilmaamiseen tarvittavat vehkeet. Jos käyttää imuria niin tasaussäiliön sihti on oltava pois ilmauksen ajan.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Rode
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 150
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by petrolhead View Post
          Hyvä neuvo noin niinkun näkemättä ja uskomisen perusteella.
          Kyllä nelikutoset alkaa olla niin iänikuisia piiskoja että niistä voi hapantua mikä vaan. Omasta kattelin taannoin että raisun näköisenä on takajarrulinjat mutta on ne toistaseksi polkemista kestäneet.



          Kuivaa se vaikka jarrucleanerilla ja paineilmalla. Sitten toinen menee painamaan pedaalia kovaa ja toinen kattoo valon kanssa mistä se tarkalleen tirraa. Ei sitä kukaan internetsin välityksellä näe sun puolesta. Heitän hatarasta muistista että tarvittavat työkalut on 11 ja 14mm avolenkit ja minkähän se ilmausnipan avainväli oli.. Ja ilmaamiseen tarvittavat vehkeet. Jos käyttää imuria niin tasaussäiliön sihti on oltava pois ilmauksen ajan.
          Tarvii tutkia huomenna tarkemmin kun pääsee auton kimppuun.
          Jos tuo putki kuitenkin on mätä niiin mistä noita kannattaa kysellä, motonetin nettiosista kun katsoo niin antaa vaihtoehdoiks 'eteen oikea 225cm' ja 'keskelle oikea 119cm', KL-varaosien sivuilta en löytänyt mitään?
          E91 LCI 330dA Xdrive

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Originally posted by antti79 View Post
            En usko että on mädäntynyt, uutta jarruletkua vaan tilalle. Ilmaus, ja kovaa ajoa.
            Ei ole uskon asia kun noita on joutunut uudenpiinkin vaihtelemaan mätääntymisen vuoksi. Sen mitä olen seurannut on uudemmissa kuten E60 jarrulinjat monissa jo _todella_ heikossa kunnossa.
            Originally posted by Rode View Post
            Tarvii tutkia huomenna tarkemmin kun pääsee auton kimppuun.
            Jos tuo putki kuitenkin on mätä niiin mistä noita kannattaa kysellä, motonetin nettiosista kun katsoo niin antaa vaihtoehdoiks 'eteen oikea 225cm' ja 'keskelle oikea 119cm', KL-varaosien sivuilta en löytänyt mitään?
            Riippuu miten saat autoa laitettua, mutta jos linja on tosiaan sökö, purkailet sen sieltä pois, menet lähimpään kunnolliseen varaosakauppaan ja pyydät tekemään vastaavan. Tuon jälkeen taittelet sen uuden putken alle, ilmaukset ja kovaa ajoa pitkälle tulevaisuuteen.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • kanikune
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 92
              • Teerijärvi

              #7
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=255858

              Lukasepa tuo..
              Samassa paikassa, nimenomaan jarruPUTKESSA reikä. Viime kesä, 12.
              Range Rover 2004 M62TUB44
              BMW 325i 2008 N53-B30A

              Comment

              • Rode
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 150
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by kanikune View Post
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=255858

                Lukasepa tuo..
                Samassa paikassa, nimenomaan jarruPUTKESSA reikä. Viime kesä, 12.
                Juu 30.3. la tuli remppa tehtyä, putken taivutuksen päällä se reikä oli, näky ihan selvästi kun kaveri paino jarrua niin nätissä kaaressa ruikkas. Kuntoon tuli eli ei muuta ku ajoa
                E91 LCI 330dA Xdrive

                Comment

                • 525iiäxä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1830
                  • Lappeenranta, Finland

                  #9
                  Sama operaatio on edessä, uusi putkikin on jo tilattu. Putki on märkä heti ensimmäisessä mutkassa letkun jälkeen. Kyseessä siis vaiheessa A oikea taka. Vasen taka mennee myös vaihtoon jossain kohtaa. Putken toinen pää on luonnollisesti letkussa kiinni, mutta missä on toinen pää? Pääseekö siihen käsiksi miten helposti?

                  Volvo V70 2.4T -02
                  E30 323i -84 (taas)

                  Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                  Comment

                  • Naftis
                    BTCF Member
                    • Sep 2014
                    • 38
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by 525iiäxä View Post
                    Sama operaatio on edessä, uusi putkikin on jo tilattu. Putki on märkä heti ensimmäisessä mutkassa letkun jälkeen. Kyseessä siis vaiheessa A oikea taka. Vasen taka mennee myös vaihtoon jossain kohtaa. Putken toinen pää on luonnollisesti letkussa kiinni, mutta missä on toinen pää? Pääseekö siihen käsiksi miten helposti?
                    Takana oikealla pitäisi olla n.metrin pituinen putki jarruletkun jälkeen. Liitoksen pitäisi löytyä pohjasta, vasemmalta puolelta. Liitoksen jälkeen putki menee yhtä soittoa abs-yksikölle.

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1830
                      • Lappeenranta, Finland

                      #11
                      Originally posted by Naftis View Post
                      Takana oikealla pitäisi olla n.metrin pituinen putki jarruletkun jälkeen. Liitoksen pitäisi löytyä pohjasta, vasemmalta puolelta. Liitoksen jälkeen putki menee yhtä soittoa abs-yksikölle.
                      Jossain sanottiin, että liitos olisi tankin päällä. Vai oliko siellä vain joku pohjakiinnike, minkä irroittamiseen pitäisi höllätä vähän tankkia...?

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • Naftis
                        BTCF Member
                        • Sep 2014
                        • 38
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by 525iiäxä View Post
                        Jossain sanottiin, että liitos olisi tankin päällä. Vai oliko siellä vain joku pohjakiinnike, minkä irroittamiseen pitäisi höllätä vähän tankkia...?
                        Omassa tuo liitos oli vasemman ylätukivarren (mihin jousi kiinnittyy) yläpuolella, ei tankin päällä. Mutta varmaan tankkia joutuu laskemaan alaspäin, jos haluaa vaihtaa putken/putkia. Tankki on kiinni kahdella pannalla ja keskeltä yhdellä pultilla pohjaan. Muistaakseni 14mm kantaisia pultteja.

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1830
                          • Lappeenranta, Finland

                          #13
                          Originally posted by Naftis View Post
                          Omassa tuo liitos oli vasemman ylätukivarren (mihin jousi kiinnittyy) yläpuolella, ei tankin päällä. Mutta varmaan tankkia joutuu laskemaan alaspäin, jos haluaa vaihtaa putken/putkia. Tankki on kiinni kahdella pannalla ja keskeltä yhdellä pultilla pohjaan. Muistaakseni 14mm kantaisia pultteja.
                          Antaakohan tankin yläpuolen letkut, putket ja johdot, periksi laskea tankkia tarvittavan verran, vai pitääkö niitä irroitella?

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1830
                            • Lappeenranta, Finland

                            #14
                            Originally posted by 525iiäxä View Post
                            Antaakohan tankin yläpuolen letkut, putket ja johdot, periksi laskea tankkia tarvittavan verran, vai pitääkö niitä irroitella?
                            Ei ollutkaan kurantti kysymys. Tuon putken vaihdossa ei tankkiin tarvitse koskea. Molemmista päistä irti, niin putki tulee apumiehen puolelta melko sovinnolla muotonsa lähes säilyttäen ulos. Uuden putken voi väännellä mallin mukaan lattialla. Sitten pujottaa samaa reittiä uuden sisään. "Loppupäätä", eli apumiehen puoleista päätä pitänee vielä paikallaan ollessa säätää, ellei nyt sitten vääntelyt mene sattumalta tismalleen oikein.

                            Putki vaihdettu tänään, melko hapero oli letkun jälkeinen ensimmäisen mutkan seutu. Siitähän se tihkutteli. Putkimutteri ei pyörinyt putken päällä vaan itse putki meni korkkiruuville ja poikki. Pääasia, että irtosi letkusta ilman väkivaltaa.

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎