memebuy23buy

320d sammui, ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ntjt
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 166
    • Jyväskylä

    #16
    Eikai siinä sitten muu auta kun lähteö metsästämään Jyväskylästä jotain korjaamoa joka suostuis tutkimaan vian ja korjaamaan sen vaihtamatta kaikkia osia uusiin. Onko suosituksia? Seppälässä kai fixus on ihan ok paikka, tekivät Audin kytkinrempan ainakin hyvin isännän coupe quattroon.
    Oliko mitään keinoa tarkistaa itse, että se varmasti olis toi jakajapumppu?
    Last edited by ntjt; 03-04-2013, 22:50.
    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3144
      • Tampere

      #17
      Oliskohan MajorDrake:lla Jykylästä kokemusta, vaikka taitaa olla enempi E60/61-säätäjä?

      Pari vuotta sitten E39:ssä vastaava ongelma oli hajonnut DME: KLIK.

      Liittimiä ja johtosarjoja voisi tietystä vilkuilla ettei karvoja ole poikki tai syöpymiä liittimissä.

      EDIT: olettaen tietty että ongelma olis ajonestossa. Jos EWS:n vikakoodeja ei ole muistissa eikä DDE:llä ole myöskään vikoja niin ei sitten.
      Last edited by MNi; 03-04-2013, 23:19. Reason: edittiä

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by MNi View Post
        Oliskohan MajorDrake:lla Jykylästä kokemusta, vaikka taitaa olla enempi E60/61-säätäjä?

        Pari vuotta sitten E39:ssä vastaava ongelma oli hajonnut DME: KLIK.

        Liittimiä ja johtosarjoja voisi tietystä vilkuilla ettei karvoja ole poikki tai syöpymiä liittimissä.

        EDIT: olettaen tietty että ongelma olis ajonestossa. Jos EWS:n vikakoodeja ei ole muistissa eikä DDE:llä ole myöskään vikoja niin ei sitten.
        Eipä löytynyt EWS/DDE mitään muuta ilmoittamisluontoista asiaa, muuta kuin aikaisemmin mainitsemani "EWS Locked" ilmoitus.

        Koitetaan huomenna synkata tuota DDE/EWS:sää.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • ntjt
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 166
          • Jyväskylä

          #19
          Talven aikana huonontunut käynnistys, lähti rykien käyntiin, kyllä tukisi vp44 ongelmaa. Ajon aikana ei ollut kyllä ikinä ongelmia. Tuossa e39 ei antanut pyörittää konetta ollenkaan, omassani kone kuitenkin pyörii iloisesti ja pakokaasuakin tulee. Pitäisi kai saada ainakin vähän soppaakin?

          Pitänee kai jättää nämä DIY hommat tähän ja nypätä tuo paholainen korjaamon pihaan, onneksi bemarilla on kestävä automaattivaihteisto.

          Ohjekirjakin sanoo näin:

          Make sure that the ignition key is
          turned to position 1 even if the
          electrical system has failed, so that the
          steering lock does not engage and
          make the car impossible to steer.
          When the engine is not running, there is
          no power assistance and the brake
          servo is out of action. The steering and
          brakes will require extra effort to oper-
          ate.<
          Automatic transmission cars:
          1. Set the selector lever to N
          2. Maximum towing speed:
          70 km/h (approx. 43 mph)
          3. Maximum towing distance:
          150 km (approx. 90 miles).
          Last edited by ntjt; 04-04-2013, 10:23. Reason: Ohjekirjalainaus
          Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
          Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

          Comment

          • |jaakko|
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 1542
            • Keski-Suomi

            #20
            Nyt kun tuli mieleen niin ei e36 antanu kanssa startata ollenkaan jos ajonesto oli päällä.

            Jaksaako se pyörittää pitkään? Akku missä kunnossa?

            Comment

            • ntjt
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 166
              • Jyväskylä

              #21
              Akku on hyvässä kunnossa ja niinkun sanottu pyörittää ilosesti konetta. käymään vaan ei lähde. Olen myös kokeillut startata laturin kanssa eikä mitään eroa.
              Käsittääkseni jos ajonesto olisi päällä niin kun avainta kääntää, mitään ei tapahdu, ei edes pyöritä?
              Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
              Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

              Comment

              • |jaakko|
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 1542
                • Keski-Suomi

                #22
                Originally posted by ntjt View Post
                Akku on hyvässä kunnossa ja niinkun sanottu pyörittää ilosesti konetta. käymään vaan ei lähde. Olen myös kokeillut startata laturin kanssa eikä mitään eroa.
                Käsittääkseni jos ajonesto olisi päällä niin kun avainta kääntää, mitään ei tapahdu, ei edes pyöritä?
                Joo ei pitäis pyörittää.
                Talven aikana yhdestä ooppelista korjautettiin sama pumppu ja se ilmoitti kyllä vikakoodilla siitä

                Multa loppu ideat tähän väliin

                Comment

                • ntjt
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 166
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Huhhahhei ja rommia pullo, ehkä nyt päästään eteenpäin, onnistuin nimittäin löytämään vikakoodilistan joka on otettu noin kaksi tuntia sammumisen jälkeen omalla bmw scannerillani, joka siis ei näytä käyttöliittymässä mitään, mutta näköjään osaa skannata nuo koodit.

                  Kliketiklik ja jos joku viisaampi nyt kertoisi mitä tuossa on tapahtunut :p

                  DDE ei eilen BreeZille antanut kuin hehkut ja ahtopaineanturin, joka on siis irti imusrajoineen päivineen. ja itsekin saan vain nuo kaksi tänään.
                  Viat eivät tuolla lukukerrallakaan olleet päällä vaan jääneet muistiin. Ilmeisesti ne sitten nollaantuivat tuon lukukerran jälkeen. Ja nyt kun katson aikaisempia logeja, niin Tästä linkistä löytyy logi 26.1.2013 jolloin aloin ensimmäisen kerran asentelemaan bmw scanneria koneelleni, mutta UI ei lähtenyt toimimaan silloinkaan.
                  Last edited by ntjt; 04-04-2013, 14:01.
                  Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                  Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                  Comment

                  • Kotanen_
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2009
                    • 50
                    • Keski-Suomi

                    #24
                    Itse varautusin syöttöpumpun vaihtoon, omistin samanlaisen auton puolisen vuottta sitten. Samaan tapaan meno loppu ku seinään, eikä käymään enään ollenkaan, vikakoodia ei mistään antanu(paitsi näistä kun sitä rassattiin niin mikä piuha millonkin oli irti/käytetty irti). Ja pakokaasua tuli hieman ja suutinputkista ainetta. Pumppu oli menny "mekaanisesti" rikki, se työnsi hieman polttoainetta läpi, mutta väljän pumpun paine ei kumminkaan riittänyt avamaan suuttimia kunnolla. Eli osaava kaveri varmaan vois mitata paineet mitä se pumppu työntää startattessa, ennen kun lähtee pumppua vaihtamaan. Pahasti vaan pelkään että vaihtoon se menee kun on täysin samat oireet ku itellä :o

                    Comment

                    • ntjt
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 166
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Kai se on vaan perhana uskottava ja vedettävä tuo korjaamolle. Jossei nyt joku saa noista koodeista jotain irti.
                      Halvoista korjaamoista Jyväskylässä otetaan vinkkejä vastaan.

                      Ja varmistetaan vielä, että meinaat syöttöpumpulla siis tuota boschin romua vp44:ää?
                      Last edited by ntjt; 04-04-2013, 15:21.
                      Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                      Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                      Comment

                      • Kotanen_
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 50
                        • Keski-Suomi

                        #26
                        Jepp, juuri tuo vp44 pumppu oli kyseessä.

                        Originally posted by ntjt View Post
                        Kai se on vaan perhana uskottava ja vedettävä tuo korjaamolle. Jossei nyt joku saa noista koodeista jotain irti.
                        Halvoista korjaamoista Jyväskylässä otetaan vinkkejä vastaan.

                        Ja varmistetaan vielä, että meinaat syöttöpumpulla siis tuota boschin romua vp44:ää?

                        Comment

                        • |jaakko|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 1542
                          • Keski-Suomi

                          #27
                          Halvin pumpun korjaaja suomessa oli karvan alle tonnin. Itse irroitettuna ja sinne lähetettynä.
                          2-2,5k€ oli yleinen hintahaarukka korjaamoilla.

                          Puolassa korjaavat alta 400€
                          Last edited by |jaakko|; 04-04-2013, 17:01.

                          Comment

                          • ntjt
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 166
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Millä tuon nyt tuolta repäsee irti kerrostalon parkkipaikalla pelkällä räikällä ja ruuvimeisselillä :think jos vaan hommaa tehdaskorjatun pumpun niin paljonkohan kustantaa sen paikoilleen laitto.
                            Pitää kyllä ensin varmistua viasta jotenkin. Ääni joka kuuluu kuskin penkin alta on ihme pulputusta, toivon vielä viimeiseen asti, että vika on siinä siirtopumpussa...
                            Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                            Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                            Comment

                            • BreeZi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 2371
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by ntjt View Post
                              Huhhahhei ja rommia pullo, ehkä nyt päästään eteenpäin, onnistuin nimittäin löytämään vikakoodilistan joka on otettu noin kaksi tuntia sammumisen jälkeen omalla bmw scannerillani, joka siis ei näytä käyttöliittymässä mitään, mutta näköjään osaa skannata nuo koodit.

                              Kliketiklik ja jos joku viisaampi nyt kertoisi mitä tuossa on tapahtunut :p

                              DDE ei eilen BreeZille antanut kuin hehkut ja ahtopaineanturin, joka on siis irti imusrajoineen päivineen. ja itsekin saan vain nuo kaksi tänään.
                              Viat eivät tuolla lukukerrallakaan olleet päällä vaan jääneet muistiin. Ilmeisesti ne sitten nollaantuivat tuon lukukerran jälkeen. Ja nyt kun katson aikaisempia logeja, niin Tästä linkistä löytyy logi 26.1.2013 jolloin aloin ensimmäisen kerran asentelemaan bmw scanneria koneelleni, mutta UI ei lähtenyt toimimaan silloinkaan.
                              Originally posted by ntjt View Post
                              Millä tuon nyt tuolta repäsee irti kerrostalon parkkipaikalla pelkällä räikällä ja ruuvimeisselillä :think jos vaan hommaa tehdaskorjatun pumpun niin paljonkohan kustantaa sen paikoilleen laitto.
                              Pitää kyllä ensin varmistua viasta jotenkin. Ääni joka kuuluu kuskin penkin alta on ihme pulputusta, toivon vielä viimeiseen asti, että vika on siinä siirtopumpussa...
                              Kuten ntjt sanoi. Ei löytynyt vikakoodeja tuolla lukukerralla minkä suoritin.

                              Puhuttiin kyllä myös tuosta pumpun irroittamisesta. Pumpunhan voi ottaa itsekkin irti, kunhan vain varmistaa ettei ketju pääse karkaamaan. Suosittelen tämmöistä/vastaavaa työvälinettä avuksi.

                              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                              - E- ja F- sarjan avaimet.
                              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                              .

                              Finmodi oy
                              050-3063926
                              [email protected]

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by ntjt View Post
                                Käsittääkseni jos ajonesto olisi päällä niin kun avainta kääntää, mitään ei tapahdu, ei edes pyöritä?
                                Originally posted by |jaakko| View Post
                                Joo ei pitäis pyörittää.
                                Kyllä ainakin M57 ja bensakoneet mitä on vastaan tullut pyörii varsin iloisesti, mikäli avain on hylättyjen listalla/ews ei hyväksy avainta..
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X