Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d sammui, ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ntjt
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 166
    • Jyväskylä

    #31
    Originally posted by BreeZi View Post
    Kyllä ainakin M57 ja bensakoneet mitä on vastaan tullut pyörii varsin iloisesti, mikäli avain on hylättyjen listalla/ews ei hyväksy avainta..
    Nojoo, perheen -02 Almeran Natsi sano kans sopimuksensa irti viime Juhannuksen kuumalla kelillä ja se antoi kans pyörittää konetta, muttei käynnistynyt. Moottorin vikavalo paloi näytössä. Ei vielä suljeta sitä avaintakaan varmuudella pois.
    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

    Comment

    • |jaakko|
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 1542
      • Keski-Suomi

      #32
      Originally posted by BreeZi View Post
      Kyllä ainakin M57 ja bensakoneet mitä on vastaan tullut pyörii varsin iloisesti, mikäli avain on hylättyjen listalla/ews ei hyväksy avainta..
      Uudemmissa ilmeisesti sit eri homma.. Oma kokemus ajonestohommista rajottuu tohon E36 missä on vaan se siru avaimen sisällä ja virtalukossa tunnistinrengas

      Comment

      • ntjt
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 166
        • Jyväskylä

        #33
        No nyt on saatu aika hyvä vahvistus asiaan, eli otinpa yhteyttä Häkkiseen Turussa vikakoodien kera ja vastaukseksi sain, että pumppu sökö. Control, start of injection ja control, timing ovat ilmeisesti koodeja, jotka tulevat kun ohjainlaite ei osaa määritellä annosteluventtiilin aukeamista.
        Karvan verran alta tonni korjaus ja ite pitää irrotella.
        Hyvinhän se on loppujenlopuksi kestänyt kun huoltohistoriassa ei ole mainintaa pumpusta ja autolla on rullattu 310tkm.
        Näemmä noin kuukauden oireilu sillä oli, mutta vain kylmäkäynnistyksessä. Sitten loppui meno kuin seinään.

        Taidan hinata auton korjaamolle joka saa irrottaa pumpun ja hoidan sen Turkuun huoltoon ja sama korjaamo saa kiinnittää sen. Hinta-arvio kokonaisuudessaan, omassa päässä laskeskeltu olisi 1200-1400€ saa nähdä mihin suuntaan tuo liikahtaa vielä.
        Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
        Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

        Comment

        • ntjt
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 166
          • Jyväskylä

          #34
          Päivitellään nyt tänne vähän tätä tilannetta.

          Eli auto on tämän viikon maannut korjaamolla ja korjaamon kiltit sedät kokeilivat, että vp44 ei pidä ihme ääniä ja pyörii nätisti, päätyivät tässä myös siihen, että ohjausyksikkö poks.

          Koko pumpun huolto kustantaisi Turussa noin tonnin ja pelkän ohjausyksikön korjaaminen Iisalmessa 150e-235e. :think

          Eli koitetaan nyt ensin tuolla ohjausyksiköllä ja päivitellään sitten taas kun saadaan vielä viimeinen varmistus asialle.

          Ensi viikon loppupuolella on auto jo toivottavasti ajossa

          Toivotaantoivotaan, ettei seuraavaksi mojahda tuo surullisenkuuluisa turbo... Siinä katkeaa jo verisuoni päästä v**utuksen seurauksena.

          Kiitokset kaikille mukana pähkäilleille!
          Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
          Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by ntjt View Post
            Päivitellään nyt tänne vähän tätä tilannetta.

            Eli auto on tämän viikon maannut korjaamolla ja korjaamon kiltit sedät kokeilivat, että vp44 ei pidä ihme ääniä ja pyörii nätisti, päätyivät tässä myös siihen, että ohjausyksikkö poks.

            Koko pumpun huolto kustantaisi Turussa noin tonnin ja pelkän ohjausyksikön korjaaminen Iisalmessa 150e-235e. :think

            Eli koitetaan nyt ensin tuolla ohjausyksiköllä ja päivitellään sitten taas kun saadaan vielä viimeinen varmistus asialle.

            Ensi viikon loppupuolella on auto jo toivottavasti ajossa

            Toivotaantoivotaan, ettei seuraavaksi mojahda tuo surullisenkuuluisa turbo... Siinä katkeaa jo verisuoni päästä v**utuksen seurauksena.

            Kiitokset kaikille mukana pähkäilleille!
            Kulutusosaa tuo turbo. Itekkin havainnut oman auton turbon pikkuisen itkevän öljyä.
            Syyshuollossa se ei sitä vielä tehnyt. Jospa sitä kesällä pistäisi sen vaihtoon. Samoin ilmastoinnin sähköflekti menee tutkimuspöydälle.

            Kunhan nyt saisi tuon rikkinäisen laturin vaihdettua ja pistettyä auton edes ajokelpoiseksi
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • |jaakko|
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 1542
              • Keski-Suomi

              #36
              Originally posted by ntjt View Post
              Päivitellään nyt tänne vähän tätä tilannetta.

              Eli auto on tämän viikon maannut korjaamolla ja korjaamon kiltit sedät kokeilivat, että vp44 ei pidä ihme ääniä ja pyörii nätisti, päätyivät tässä myös siihen, että ohjausyksikkö poks.

              Koko pumpun huolto kustantaisi Turussa noin tonnin ja pelkän ohjausyksikön korjaaminen Iisalmessa 150e-235e. :think

              Eli koitetaan nyt ensin tuolla ohjausyksiköllä ja päivitellään sitten taas kun saadaan vielä viimeinen varmistus asialle.

              Ensi viikon loppupuolella on auto jo toivottavasti ajossa

              Toivotaantoivotaan, ettei seuraavaksi mojahda tuo surullisenkuuluisa turbo... Siinä katkeaa jo verisuoni päästä v**utuksen seurauksena.

              Kiitokset kaikille mukana pähkäilleille!
              Hyvä homma jos pelkällä aivolaatikon vaihdolla pääset

              Jotenkin muistelisin että siinä pumpun kannessa on jonkinasteinen suunnitteluvirhe että sähköosat kuumenee liikaa ja sitten kyrvähtää ajan myötä. Njoo, kiinnosti varmaan kaikkia

              Comment

              • ntjt
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 166
                • Jyväskylä

                #37
                Nojoo, ohjainboksi tuli huollosta, ei vikaa... Muistiin jäänyt koodi 57, syöttöennakko. Pumppu poks siis mekaanisesti...

                Nyt sais halvalla 310 000km ajetun e46 320D vm 2000 automaatin tuosta. Löytyy vakionopeudensäädin, muuten ei mitenkään erikoisempi malli. Angel eyesit tietenki nokalla ja eibachin madallus. Kaikki pikkuviat korjailtu huollossa kun on maannut yli viikon, uudet hehkut joka pytyssä. Mukaan 195-65 15 nastat ja uudet 215-50 15 kesätassut. Pumpun korjauksen hinta pudotetaan tuosta myyntihinnasta. Tarjoa jos kiinnostaa.

                Itse saan korjattua vasta joskus parin KK päästä jos ei mene kaupan.

                Jos ei kenelläkään ole sitten laittaa linkkiä johonkin nettikauppaan josta saa uuden tai korjatun pumpun halvalla...
                Last edited by ntjt; 26-04-2013, 17:20.
                Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                Comment

                • ntjt
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 166
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Ja kysytään nyt vielä, että jos esim tilaisin nyt saksasta Tämän pumpun niin olisiko vaan bolt on ja kovaa ajoa? vai pitääkö koodailla? Viikon toimitus, uusi pumppu 300e halvemmalla kuin vanhan korjaus. Mitä mieltä muut?
                  Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                  Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                  Comment

                  • ntjt
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 166
                    • Jyväskylä

                    #39
                    : Noniin, laitetaas koko tarina nyt tähän. Auto sammui pääsiäisenä tyhjäkäynniltä eikä kirveelläkään enää käyntiin. Vikaa lähdettiin hakemaan bmw scannerilla ja koodejakin saatiin. Koodit näytti vp44 pumppua. Ohjausyksikkö kävi Iisalmessa Malassulla diagnoosissa. Koodi 57, syöttöennakko, yksikkö ehjä. Ennakonsäätömäntä oli leikannut kiinni. Uutta pumppua etsimään ja ebaysta sellainen löytyikin. Hintaa 860€ Saksasta, nimimerkki autoteile unseld. Vanha pumppu lähti takaisin paluupostissa ja kaveri laittoi 200€ summasta takaisin tilille pumpun hinta oli siis 650€ sisältäen toimituksen. Eilen sitten 20.5 auto lähti ensimmäisen kerran since pääsiäinen käyntiin uudella pumpulla. Pumpussa 12kk takuu. Hintaa koko hässäkälle tuli yhteensä noin 1100€. Voin lämpimästi suositella tuota saksalaista myyjää muillekin joilla pumppu kyykkää.
                    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                    Comment

                    • M40 Power
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 584
                      • Turun seutu

                      #40
                      Jaaha, pahasti näyttää siltä, että myös itse liityin tähän "pumppukerhoon"...

                      Tilanne siis seuraavanlainen:
                      Ajoin iltapäivällä n. 10km matkan, jonka jälkeen pysähdyin huoltosemalle n. reilun tunnin ajaksi kahville. Sieltä lähtiessäni moottori käynnistyi täysin normaalisti, mutta sammui n. 10 sekunnin jälkeen, eikä enää edes luvannut, kun koitin startata uudelleen.

                      Vikakoodeja ei oo vielä luettu, tapahtuu kylläkin huomisen päivän aikana.

                      Onko näissä erillinen sähkökäyttöinen siirtopumppu, joka voisi mahdollisesti aiheuttaa vian?
                      EX: E30, E34, E36, E36 compact

                      Nyk. -99 320D

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3144
                        • Tampere

                        #41
                        Ei ole vaan VP44:ssä on imupumppu. Lisäksi on vain tankin pumppu joka antaa noin 0,6 bar painetta polttoaineputkeen. Tietty jos takapenkin ottaa irti ja pistää kaverin kuuntelemaan kuuluuko sieltä surinaa kun kääntää virrat päälle. En osaa sanoa paljonko pitäisi kuulua. Pumppu on hanttarin puolella tankkia.

                        Onko dieselsuodinta vaihdettu milloin viimeksi, jos se olis vaan riittävän tukossa. Saattaa olla toiveajattelua.

                        Mahtaako INPAlla tai DISsillä nähdä pumpun päästä tankin syöttöpainetta?

                        Comment

                        • M40 Power
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 584
                          • Turun seutu

                          #42
                          Suodatin on vaihdettu viime vuoden lokakuussa/n. 12000 km sitten.
                          Täytyy nyt varmuudeks vielä tarkastaa ton siirtopumpun toiminta.
                          EX: E30, E34, E36, E36 compact

                          Nyk. -99 320D

                          Comment

                          • M40 Power
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 584
                            • Turun seutu

                            #43
                            Jees...
                            Kolme eri vikakoodia oli muistissa ja kaikki syöttöpumppuun liittyviä.
                            Jonkun matkaa tuli jo purettuakin mahdollista pumpun irroitusta varten. Lopputulos on se, että 1. sylinterin suutin meni poikki kannen sisään, viimiset 5cm jäi sinne ja samalla loppu motivaatio.

                            Että pian taitaa olla 1kpl E46:sia osina myynnissä.
                            EX: E30, E34, E36, E36 compact

                            Nyk. -99 320D

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎