jäi se lappu sinne korjaamolle, pitää käydä kysymässä jos viellä löytyis.Tänään taas tuntu kunnon vetelyä ja ratti täristi ihan kunnolla, kuinkas iskarit voi vaikuttaa vetelyyn ja täristämiseen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Täristää etupää
Collapse
X
-
Kyllä iskarit tärinää voi aiheuttaa, mutta ihan vaan esimerkkinä, omasta oli toinen etuiskari päästänyt mehut ulos kokonaan eikä aiheuttanut mitään värinöitä eikä tärinöitä normaalissa ajossa, ainoastaan siitä huomasi kun ajoi kuopasta niin löi ikävästi läpi. Yläpäät saattaa myös täristää, mutta yleensä kolisevat siinä vaiheessa jo pahasti. Vetelyyn harvemmin finaalissa olevat iskarit pääsevät vaikuttamaan, jos muuten on alusta kunnossa."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Kannattaa henkisesti varautua siihenkin, että e46 alustaongelmista ei pääse eroon kuin autoa vaihtamalla.
Oman 2003 e46:sen ostin kun mittarissa oli 120tkm ja kohta pyörähtää 300tkm. Tuona aikana olen vaihtanut autoon laadukkaita osia (orkkis, Meyle HD)
-etutukivarret
-raidetangot täydellisinä kahteen kertaan
-H&R alustasarjan
-ylätukilaakerit, eteen kahteen kertaan
-olka-akselin toiselle puolelle
-hammastangon
-ohjausakselin kumilimpun
-etutukivarsien takahelat Powerflexeiksi
-takatukivarsien etuhelat Powerflexeiksi
-poikittaisten takatukivarsien uloimmat ja sisemmät helat (8kpl)
-takakelkan isot puslat
Jotain varmaan unohtuikin. Suuntauksessa olen käynyt moneen kertaan ja vahtinut, että kulmat tulee oikein foorumin suositusten mukaan. Renkaita on ollut useampia ja olen valinnut suositusten mukaan mahdollisimman vähän uraherkän ja mukavan mallin.
Milloinkaan auto ei ole ollut ajoltaan sellainen kuin sen kuuluisi olla. Pahimmillaan se on ollut kamala ja vaarallinen, nykyisin siedettävä. Alustan osista ei osaa sanoa silmämääräisesti katsomalla tai raudalla kääntelemällä onko se kunnossa vai ei. Varsinaista väljää olen löytänyt vain raidetangon sisäpäästä.E91 325d -10 M-Sport
Comment
-
-
Ei ollu apua nivelen vaihdosta, taidan ottaa kohta tästä mallia Kannattaa henkisesti varautua siihenkin, että e46 alustaongelmista ei pääse eroon kuin autoa vaihtamalla. Oon aina ollu siinä kuvitelmassa että saksalaiset osaisi tehdä laadukkaita autoja mutta taidan joutua pettymään, samanlaista paskaa tulee japanista kuin myös saksasta
Comment
-
-
Originally posted by Chatchat View PostEi ollu apua nivelen vaihdosta, taidan ottaa kohta tästä mallia Kannattaa henkisesti varautua siihenkin, että e46 alustaongelmista ei pääse eroon kuin autoa vaihtamalla. Oon aina ollu siinä kuvitelmassa että saksalaiset osaisi tehdä laadukkaita autoja mutta taidan joutua pettymään, samanlaista paskaa tulee japanista kuin myös saksasta
Comment
-
-
Originally posted by j328 View PostHeh, täällä samoja murheita.
Eli auto on E46 323 vm 1999 ja mittarissa 113 tkm. Eli alkuperäiset oireet olivat ratin vapina 100 km/h:n jälkeen ja samoin jarruttaessa.
Etupäähän vaihdetttu uutta osaa:
-oikea alatukivarsi (vasen vaihdettu edellisen omistajan toimesta Saksassa)
-alatukivarsien takapuslat
-täydelliset raidetangot molemmille puolille
-ohjausakselin kumilimppu
-etujarrulevyt ja palat
-etujarrusatulat huollettu (männät tarkastettu ja tiivisteet vaihdettu + liukutapit ja "kumiholkit" vaihdettu + kulumat ja ruosteet viilattu pois)
Jarrrulevyjen vaihdon jälkeen jarrutärinät hävisivät vähäksi aikaa, mutta palautuivat parin tuhannnen kilometrin jälkeen.
Toissa viikolla ostin uudet eturenkaat 205/55 R16 ja sen jälkeen vapina katosi ajettaessa melkein kokonaan, mutta jarrutärinät ovat edelleen tallella. Jarruttaessa tuntuu myös hieman nykimistä ennen kuin auto pysähtyy liikennevalohin. Etupäästä on yritetty etsiä välyksiä useamman henkilön voimin, mutta ei löydy eikä ajossakaan mikään kolise. Nosturilla renkaita pyörittäessä jarrut eivät tunnu laahaavan eivätkä ne kuumene mainittavasti normaalissa ajossa. Tosin vasenta etupyörää pyörittäessä huomaa jarrupalan ottavan aavistuksen verran kiinni yhdessä kohtaa, mutta tuo "kierous" on todella pieni ja rengas pyörii useamman kierroksen itsekseen jos sitä pyöräyttää voimalla.
Onko veikkauksia mitä kannattaisi vaihtaa seuraavaksi? Vasen alatukivarsi, pyöränlaakerit, iskareiden yläpäät, hammastanko vai jarrusatulat?
Onko Hemillä ehdotuksia yllämainittujen ongelmien poistamiseksi?
Uudet jarrulevyt ja palat on ostettu Motonetista eli kannattaisiko nuo uusia vielä kertaalleen ja käyttää laatuosia tällä kertaa? Nykyisillä osilla jarrujen teho hiipuu jo parin tiukemman jarrutuksen jälkeen eli ainakin kuormitettaessa kuumenevat herkästi.
Comment
-
-
Originally posted by j328 View PostOnko Hemillä ehdotuksia yllämainittujen ongelmien poistamiseksi?
Uudet jarrulevyt ja palat on ostettu Motonetista eli kannattaisiko nuo uusia vielä kertaalleen ja käyttää laatuosia tällä kertaa? Nykyisillä osilla jarrujen teho hiipuu jo parin tiukemman jarrutuksen jälkeen eli ainakin kuormitettaessa kuumenevat herkästi.
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostJos navat on puhtaat ja keskireikä oikean kokoinen tai keskitysrenkaat välissä, niin kyllä se tärinä yleensä paikallistuu niihin alatukivarsiin ja niiden takaheloihin. Leveät ja matalat kumit saavat väljyydet esiin ihan eri tavalla kuin alkuperäiskoko.Originally posted by Chatchat View PostSyy selvis, aluvanteisiin keskitysrenkaat, edellinen omistaja ajeli ilman niin eipä käynnyt mielessä."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Comment