Announcement

Collapse
No announcement yet.

Täristää etupää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j328
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 310
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by MNi View Post
    Aika hyvä listahan tuossa oli. Epäilisin silti vahvasti laahaavaa jarrua.

    Hassua sinällään jos satulat on huollettu juuri. Olihan jarrulevyn ja navan väli puhdistettu tarkasti? Sinne ei paljoa tarvitse moskaa jäädä kun alkaa heittämään.

    Tarvikesatulat ei nyt maata kaatavan kalliita ole, halvemmaksi varmaan tulee kuin vaihtaa koko edellä mainittu satsi uudestaan.

    Levyn ja navan välin putsasin todella huolellisesti eli siellä ei varmasti ole likaa. Vasemman jarrulevyn pieni heitto oli jo havaittavissa vanhoilla levyilla, eikä juuri pienentynyt uusilla. Näin ollen mietityttää navan/laakerin kunto. Toisaalta välystä ei ole eikä jouseen välity minkäänlaisia värinöitä jotka viittaisivat laakerivikaan. Tuo heitto on todella pieni eli ei oikein jaksa uskoa että tärinä tulisi sieltäkään.

    Edellisen omistajan vaihtama alatukivarsi saattaisi myös olla yksi vaihtoehto tai jos vaihtaisi tukivarsien takapuslat vielä uudestaan, koska nykyiset ovat mallia Motonet.

    Kyllä tuolla nytkin ajelee, mutta muutaman satasen voisi vielä laittaa lisää jos kaikki tärinät saisi katoamaan pysyvästi. :think

    Comment

    • Chatchat
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 100
      • jyväskylä

      #17
      mulla ei jarruttaessa onneksi täristä ainoastaa ajaessa.

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        #18
        Originally posted by Chatchat View Post
        Vika paikallistettu ja korjatt, oli toinenkin etutukivarren takahela kuoleutunut.
        Tai sit ei, edelleen täristää mutta ei niin pahasti ja nyt täristys siirtynyt 80kmh-120kmh alueelle ja alkoi vetelemään oikealle ja vasemmalle, seuraavaksi on vaihdettava varmaankin noi vitun kalliit tukivarret.
        Onko ne helat mallia Motonet vai orkkis? Motonetin helat oli omassa niin löysät että uudet oli huonommat kuin ihan loppu olevat orkkikset. Vetely alkaa kun kulmat menee perseelleen ja nehän menee kun vanhojen väsyneiden tilalle vaihdetaan uudet ja timmit osat. Eli vaihda nyt se toinenkin tukivarsi uuteen ja käy säädättämässä kulmat, niin aletaan olla jo asian paremmalla puolella.
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • Chatchat
          Bimmer Rookie
          • May 2012
          • 100
          • jyväskylä

          #19
          mallia motonet ovat ja molemmat helat ovat uusia. Pitää käydä tarkistuttamassa kulmat

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #20
            Ja ihan vinkkinä, niin orkkishelat on halvemmat kuin Motonetin. Parhaiten tärinät ja vapinat saa loppuman polyuretaanipuslilla, pienenä miinuksena terävät railot tulee paremmin läpi kuin kumisilla.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • j328
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 310
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by NokiLeka View Post
              Ja ihan vinkkinä, niin orkkishelat on halvemmat kuin Motonetin. Parhaiten tärinät ja vapinat saa loppuman polyuretaanipuslilla, pienenä miinuksena terävät railot tulee paremmin läpi kuin kumisilla.

              Tuleeko halvempien orkkishelojen mukana myös "runko" eli rautamötikkä millä pusla kiinnittyy auton runkoon? Jos tuota "runkoa" ei tule mukana niin pelkän puslan prässääminen oikeaan asentoon muodostunee ongelmaksi kun vanhaa mallia ei ole.

              Uretaanipuslilsta ei ole kuin huonoja kokemuksia E36 jaE46 malleista eli niitä en ainakaan laita omaan autoon. Moni noita on kehunut, mutta omalla kohdalla on tärinät vaan pahentunut entisestään.

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #22
                Originally posted by j328 View Post
                Tuleeko halvempien orkkishelojen mukana myös "runko" eli rautamötikkä millä pusla kiinnittyy auton runkoon? Jos tuota "runkoa" ei tule mukana niin pelkän puslan prässääminen oikeaan asentoon muodostunee ongelmaksi kun vanhaa mallia ei ole.

                Uretaanipuslilsta ei ole kuin huonoja kokemuksia E36 jaE46 malleista eli niitä en ainakaan laita omaan autoon. Moni noita on kehunut, mutta omalla kohdalla on tärinät vaan pahentunut entisestään.
                Heloineen ja myyvät vain parina. Juurikin sen takia, että jos toinen on väljä ei se toinenkaan timmi enää ole. Itse maksoin oppirahat ja ostin ensin Motonetin helat, sen jälkeen orkkikset ja madalluksen jälkeen vielä ne Powerflexit. Powerit on kestäneet oikein hyvin eikä tärinöitä ole ilmentynyt niistä johtuen. Mutta jos muualla on väljää, niin ei ne tärinät lopu vain uretaanisilla puslilla

                Ja vielä kerran tähänkin, eli jos siellä alustassa on jommalla kummalla puolella väljää nivelessä sun muissa, niin vaihtakaa nyt ne molemmat puolet samalla kertaa! Aivan väärä paikka säästää kun se toinenkin puoli kumminkin on lähes yhtä väljä.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • Chatchat
                  Bimmer Rookie
                  • May 2012
                  • 100
                  • jyväskylä

                  #23
                  Kuinkas paljon ne orkkikset maksaa merkkiliikkeessä ?

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #24
                    6-7 vuotta sitten maksoin 89e parista.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #25
                      Smiidi antaa heloille (31126783376) hinnaksi 127,40€. Ovat sen arvoisia. Ehkä voi harkita Lemförderiä (eli ZF:n valmistetta).

                      Comment

                      • Simo e39
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2011
                        • 83
                        • Finland

                        #26
                        Olen ymmärtänyt että M3 helat kävisivät myös muihinkin malleihin, mutta ovat vaan hieman jämäkämmät kuin ns. normaalit. Eli jos ei halua powerflexejä, niin silloin itse ainakin laittaisin tollaset M3 helat.

                        Mutta nyt en mene ihan 100 varmaksi sanomaan että kävisivät

                        Comment

                        • Retze
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 422
                          • Keski-Suomi

                          #27
                          Muistelisin että ainakin E36 korisen M3:n puslissa reikä tukivartta varten ei oo keskellä eli tukivarsi ja etukelkkakin taitaa olla erilaisia. Liekkö E46:ssa samat erot joten jos laittaa M3 takapuslat, muuttuu kulmat aikalailla.
                          nyk. jalkapelillä
                          ex BMW 320i

                          Comment

                          • Chatchat
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 100
                            • jyväskylä

                            #28
                            Silmämääräisesti katsottunä näytti että eturenkaat harittavat jonkinverran, maanantaina edessä kulmien säätö, toivottavasti sit loppuu vänkääminen ja täristäminen

                            Comment

                            • Chatchat
                              Bimmer Rookie
                              • May 2012
                              • 100
                              • jyväskylä

                              #29
                              Tänään käytin säädettävänä aurauskulmat kun vaihdoin takahelan, edelleen vänkää ja ravistaa jonkinverran alkaa pikkuhiljaa vituttamaan koko auto, onko kellää tietoa kuinka alatukivarren sisempi palloniven vaikuttaa ajoon ja kuin sen kunnon tarkastaa?

                              Comment

                              • NokiLeka
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2341
                                • Eurajoki

                                #30
                                Originally posted by Chatchat View Post
                                Tänään käytin säädettävänä aurauskulmat kun vaihdoin takahelan, edelleen vänkää ja ravistaa jonkinverran alkaa pikkuhiljaa vituttamaan koko auto, onko kellää tietoa kuinka alatukivarren sisempi palloniven vaikuttaa ajoon ja kuin sen kunnon tarkastaa?
                                Millainen lappu sieltä tuli, eli millaisiin arvoihin laitettiin?
                                Jos pallossa on väljää niin rengas liikkuu pystysuunnassa sisäänpäin. Vielä kerran, jos siellä on väljää toisella puolella, ei se toinenkaan kovin freessi ole.. Vetelyyn vaikuttaa sitten myös takapää melko paljon.
                                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎