Itsellä täysin samanlaisessa autossa samat oireet ja suhaus ennen kierrosten nousemista. Itselle jo vaihdettu PA-suodatin+ pumppu ilman tulosta joten kun olet vaihtanut nokkien anturit niin kirjotteleppa vaikutuksista niin laitan itellekki ko anturit tilaukseen jos on positiivisia vaikutuksia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 nykii 500-1500rpm
Collapse
X
-
Hmm... Täällä kans samankaltaisia ääntelehtimisiä...:think
Eli kun tyhjäkäynnillä polkaisee kaasua niin konepelti auki kuulee jonkun oudon äänen... Ääni tulee ensin ja sitten nousee kierrokset..
En oikein osaa kuvailla, mutta se ei aivan puhdas suhauskaan ole..
Mielestäni "OINK" ja sitteen suhinaa kuvaa jokseenkin sitä...
Naapurin bemarimies sanoi että normaalia, liekköhän muka..? Viikonhan ehdinkin tolla jo ajella.. ( Ai niin, 320i A e46 vm. 99 kyseessä siis ).
Muita oireita en ole huomannut ainakaan vielä, täytyy tutkia asiaa huomenna.. Syytä huolestua..?
Comment
-
-
Ei multa ainakaan tuollaista "ankka ääntä" kuulu. Vaan kunnon suhaus kun kaasua painaa, en kyllä siitä huolestuisi, veikkaan että imuilma pitää tuon äänen.
Toivottavasti tulisi ne anturit tälläviikolla Schmiedmannilta, pääsisin viikonloppuna vaihtamaan ja testaamaan. Jos ei PA-suodatin tuohon auta niin täytyy toivoa että nuo asentotunnistimet auttaa, muuten alkaa ideat olemaan lopussa.
Simo
Comment
-
-
Kerralla nappiin! Ääni on juuri samanlainen.
Mutta vähän nyt tipahdin että mistä tuo loppujen lopuksi tulee, täältä löytyi kaksi arviota ja tuo englanninkielinen sivusto kertoi minusta vähän semmoista että tuo ei olisi normaalia..?
Tuolla linkitetyllä sivulla on alempana toinen video jossa sama ongelma ilmeisesti astetta vakavampana..?
Tuleeko siis huolestua vai ei... :think
Comment
-
-
Jaaahas... Eipä taida ainakaan huohotin olla, öljykorkin kun avaa niin kuulostaa kuin koneessa huutaisi vesikauhuinen sorsa suoraa kurkkua.. Aivan kuten aiemman linkin toisessa videossa..
Tuossa lueskeltuani englanninkielisiä sivuja sain käsityksen että vika voisi olla
- oil separator = öljynsuodatin ?
- CCV = crank case ventilation system = kampikammion tuuletus jotain..?
Niin.. Että mitä ovat, onko kallis remppa tiedossa..?
Onko vika mielestänne nuissa kuinka tod. näköisesti ?Last edited by Jygga; 13-06-2013, 15:41.
Comment
-
-
Originally posted by Jygga View PostJaaahas... Eipä taida ainakaan huohotin olla, öljykorkin kun avaa niin kuulostaa kuin koneessa huutaisi vesikauhuinen sorsa suoraa kurkkua.. Aivan kuten aiemman linkin toisessa videossa..
Tuossa lueskeltuani englanninkielisiä sivuja sain käsityksen että vika voisi olla
- oil separator = öljynsuodatin ?
- CCV = crank case ventilation system = kampikammion tuuletus jotain..?
Niin.. Että mitä ovat, onko kallis remppa tiedossa..?
Onko vika mielestänne nuissa kuinka tod. näköisesti ?BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Aivan.. Missäköhän olen ollut englannin tunneilla... :think
Eli aiemminkin ilmeisesti joku tarkoitti sitä että olisi tuo huohotin rikki... Luulin että oli kyse siitä että joku huohotin ääntäisi ihan normaalistikin noin...
Mutta niin, kertokaa joku jos tiedätte suinkin että onko tuo vika nuissa..
Ja uskaltaako tuolla autolla nyt ajaa lainkaan? Töihin pitäisi pystyä kulkemaan niin hiukka hankale homma.. Jossain pelottelivat lontoon kielelellä muistaakseni että saattaa kone leipoa jos ajelee..?
Ja osaakohan ton CCV homman vaihtaa itse vai onko viisaampi roudata jollekkin pajalle..? Paikkakunnan huoltamot taitaa olla vain niin ylityöllistettyjä että menee viikkokaupalla ennen kuin mitään tapahtuu..
Hyvin alkaa tämänkin auton kanssa....
EDIT : lainaus englanninkieliseltä foorumilta :If your CCV starts to fail, no telling that yours is not going to fail next week for sure. When it does fail, it can allow oil to be sucked into the combustion chambers and hydraulically lock your engine.Last edited by Jygga; 13-06-2013, 20:18.
Comment
-
-
Originally posted by Jygga View PostAivan.. Missäköhän olen ollut englannin tunneilla... :think
Eli aiemminkin ilmeisesti joku tarkoitti sitä että olisi tuo huohotin rikki... Luulin että oli kyse siitä että joku huohotin ääntäisi ihan normaalistikin noin...
Mutta niin, kertokaa joku jos tiedätte suinkin että onko tuo vika nuissa..
Ja uskaltaako tuolla autolla nyt ajaa lainkaan? Töihin pitäisi pystyä kulkemaan niin hiukka hankale homma.. Jossain pelottelivat lontoon kielelellä muistaakseni että saattaa kone leipoa jos ajelee..?
Ja osaakohan ton CCV homman vaihtaa itse vai onko viisaampi roudata jollekkin pajalle..? Paikkakunnan huoltamot taitaa olla vain niin ylityöllistettyjä että menee viikkokaupalla ennen kuin mitään tapahtuu..
Hyvin alkaa tämänkin auton kanssa....
EDIT : lainaus englanninkieliseltä foorumilta :
Taitaa jäädä bemari parkkiin jos suinkin mahdollista.......
Comment
-
-
Jep, olisihan tuon näköjään itsekkin voinut tehdä..
Taidan viedä auton kuitenkin suosiolla huoltamolle, pitäisi vaihtaa myös hihnat ja muuta pientä.. Nekin olisi kai voinut itse vaihtaa mutta no, pitäisi tulla ainakin varmasti kuntoon kaikki kerralla nyt sitten.
Ja juu, pitää mainita että laittavat sitten talvimallia ne letkut..
Tänks
Comment
-
-
Meneekö "talvimallin" kampikammion huohotinventtiili Saksasta tuotuun e46:seen? ( 320i vm. 99 )
Ainakin kuvissa näyttää että erilaiset kiinnitykset talvimallissa ja yleismallissa..?
Yleismalli:
Kampikammion tuuletusventtiili - 11617501566, 11 61 7 501 566, 7501566, 11617501566 - Sopii malleihin: E46
Talvimalli:
Kerkesin jo tilauttaa paikallisella huoltamolla tuon talvimallin viikon sormien pyörittelyn jälkeen...
Comment
-
-
Originally posted by Saimon View PostAlkuperäiseen ongelmaan korjausta; Vaihdoin molemmat nokkien tunnistimet Schmiedmannin Original Hella osiin. Nyt pienen testilenkin jälkeen tuntuu että nykiminen on tiessään. Hintaa osille tuli toimituskuluineen 116€. Mitään vikakoodeja nuo vanhat eivät antaneet.
Kiitos vastanneille avusta!Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Comment