Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 nykii 500-1500rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slome
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 53
    • Jyväskylä

    #16
    Itsellä täysin samanlaisessa autossa samat oireet ja suhaus ennen kierrosten nousemista. Itselle jo vaihdettu PA-suodatin+ pumppu ilman tulosta joten kun olet vaihtanut nokkien anturit niin kirjotteleppa vaikutuksista niin laitan itellekki ko anturit tilaukseen jos on positiivisia vaikutuksia.

    Comment

    • Jygga
      BTCF Member
      • May 2013
      • 197
      • Oulu / Kainuu

      #17
      Hmm... Täällä kans samankaltaisia ääntelehtimisiä...:think

      Eli kun tyhjäkäynnillä polkaisee kaasua niin konepelti auki kuulee jonkun oudon äänen... Ääni tulee ensin ja sitten nousee kierrokset..

      En oikein osaa kuvailla, mutta se ei aivan puhdas suhauskaan ole..
      Mielestäni "OINK" ja sitteen suhinaa kuvaa jokseenkin sitä...

      Naapurin bemarimies sanoi että normaalia, liekköhän muka..? Viikonhan ehdinkin tolla jo ajella.. ( Ai niin, 320i A e46 vm. 99 kyseessä siis ).

      Muita oireita en ole huomannut ainakaan vielä, täytyy tutkia asiaa huomenna.. Syytä huolestua..?

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #18
        Tällainen ääni: KLIK? Lienee huohotin.

        Comment

        • Saimon
          Bimmer Rookie
          • Mar 2013
          • 46
          • Hyvinkää

          #19
          Originally posted by MNi View Post
          Tällainen ääni: KLIK? Lienee huohotin.
          Ei multa ainakaan tuollaista "ankka ääntä" kuulu. Vaan kunnon suhaus kun kaasua painaa, en kyllä siitä huolestuisi, veikkaan että imuilma pitää tuon äänen.

          Toivottavasti tulisi ne anturit tälläviikolla Schmiedmannilta, pääsisin viikonloppuna vaihtamaan ja testaamaan. Jos ei PA-suodatin tuohon auta niin täytyy toivoa että nuo asentotunnistimet auttaa, muuten alkaa ideat olemaan lopussa.

          Simo

          Comment

          • Jygga
            BTCF Member
            • May 2013
            • 197
            • Oulu / Kainuu

            #20
            Kerralla nappiin! Ääni on juuri samanlainen.

            Mutta vähän nyt tipahdin että mistä tuo loppujen lopuksi tulee, täältä löytyi kaksi arviota ja tuo englanninkielinen sivusto kertoi minusta vähän semmoista että tuo ei olisi normaalia..?

            Tuolla linkitetyllä sivulla on alempana toinen video jossa sama ongelma ilmeisesti astetta vakavampana..?

            Tuleeko siis huolestua vai ei... :think

            Comment

            • Jygga
              BTCF Member
              • May 2013
              • 197
              • Oulu / Kainuu

              #21
              Jaaahas... Eipä taida ainakaan huohotin olla, öljykorkin kun avaa niin kuulostaa kuin koneessa huutaisi vesikauhuinen sorsa suoraa kurkkua.. Aivan kuten aiemman linkin toisessa videossa..

              Tuossa lueskeltuani englanninkielisiä sivuja sain käsityksen että vika voisi olla
              - oil separator = öljynsuodatin ?
              - CCV = crank case ventilation system = kampikammion tuuletus jotain..?

              Niin.. Että mitä ovat, onko kallis remppa tiedossa..?
              Onko vika mielestänne nuissa kuinka tod. näköisesti ?
              Last edited by Jygga; 13-06-2013, 15:41.

              Comment

              • huppu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 423
                • Rovaniemi

                #22
                Originally posted by Jygga View Post
                Jaaahas... Eipä taida ainakaan huohotin olla, öljykorkin kun avaa niin kuulostaa kuin koneessa huutaisi vesikauhuinen sorsa suoraa kurkkua.. Aivan kuten aiemman linkin toisessa videossa..

                Tuossa lueskeltuani englanninkielisiä sivuja sain käsityksen että vika voisi olla
                - oil separator = öljynsuodatin ?
                - CCV = crank case ventilation system = kampikammion tuuletus jotain..?

                Niin.. Että mitä ovat, onko kallis remppa tiedossa..?
                Onko vika mielestänne nuissa kuinka tod. näköisesti ?
                Oil separator = öljynerotin. Kampikammion huohotinventtiili = edellä mainittu osa. Eli huohotin. KL-varaosista maksoi n. 60€. Ainaki omassa dieselissä tarkoitetaan yhtä ja samaa osaa. Bensavehkeissä taitaa olla erilainen. Tuosta äänestä en tosin osaa sanoa mitään.
                Last edited by huppu; 13-06-2013, 16:42. Reason: Lisäys
                BMW E46 318d 10/04

                Comment

                • Jygga
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 197
                  • Oulu / Kainuu

                  #23
                  Aivan.. Missäköhän olen ollut englannin tunneilla... :think

                  Eli aiemminkin ilmeisesti joku tarkoitti sitä että olisi tuo huohotin rikki... Luulin että oli kyse siitä että joku huohotin ääntäisi ihan normaalistikin noin...

                  Mutta niin, kertokaa joku jos tiedätte suinkin että onko tuo vika nuissa..

                  Ja uskaltaako tuolla autolla nyt ajaa lainkaan? Töihin pitäisi pystyä kulkemaan niin hiukka hankale homma.. Jossain pelottelivat lontoon kielelellä muistaakseni että saattaa kone leipoa jos ajelee..?

                  Ja osaakohan ton CCV homman vaihtaa itse vai onko viisaampi roudata jollekkin pajalle..? Paikkakunnan huoltamot taitaa olla vain niin ylityöllistettyjä että menee viikkokaupalla ennen kuin mitään tapahtuu..

                  Hyvin alkaa tämänkin auton kanssa....



                  EDIT : lainaus englanninkieliseltä foorumilta :
                  If your CCV starts to fail, no telling that yours is not going to fail next week for sure. When it does fail, it can allow oil to be sucked into the combustion chambers and hydraulically lock your engine.
                  Taitaa jäädä bemari parkkiin jos suinkin mahdollista.......
                  Last edited by Jygga; 13-06-2013, 20:18.

                  Comment

                  • Jakevaan
                    Newbiemmer
                    • Feb 2013
                    • 5
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by Jygga View Post
                    Aivan.. Missäköhän olen ollut englannin tunneilla... :think

                    Eli aiemminkin ilmeisesti joku tarkoitti sitä että olisi tuo huohotin rikki... Luulin että oli kyse siitä että joku huohotin ääntäisi ihan normaalistikin noin...

                    Mutta niin, kertokaa joku jos tiedätte suinkin että onko tuo vika nuissa..

                    Ja uskaltaako tuolla autolla nyt ajaa lainkaan? Töihin pitäisi pystyä kulkemaan niin hiukka hankale homma.. Jossain pelottelivat lontoon kielelellä muistaakseni että saattaa kone leipoa jos ajelee..?

                    Ja osaakohan ton CCV homman vaihtaa itse vai onko viisaampi roudata jollekkin pajalle..? Paikkakunnan huoltamot taitaa olla vain niin ylityöllistettyjä että menee viikkokaupalla ennen kuin mitään tapahtuu..

                    Hyvin alkaa tämänkin auton kanssa....



                    EDIT : lainaus englanninkieliseltä foorumilta :

                    Taitaa jäädä bemari parkkiin jos suinkin mahdollista.......
                    pystyy toki vaihtamaan itse jos aikaa käyttää n.4 tuntia. ainakin itsellä se aika meni. Ohjeet vaihtamiseen katsoin youtubesta ei mitään ydin fysiikkaa kuitenkaan tuo vaihto vaadi http://www.youtube.com/watch?v=E3ve7S8sZcI esim tämä linkki vaihdosta, toki pilvin pimein näitä löytyy. osat ostin hartikaiselta maksoivat yhteensä 160€ (separaattori+ 4 huohotin letkua mallia talvi = päällestetty jollain eristeellä jottei talvella jäätyisi.) kannattaa nekin vaihtaa jos tuonti auto.

                    Comment

                    • Jygga
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 197
                      • Oulu / Kainuu

                      #25
                      Jep, olisihan tuon näköjään itsekkin voinut tehdä..

                      Taidan viedä auton kuitenkin suosiolla huoltamolle, pitäisi vaihtaa myös hihnat ja muuta pientä.. Nekin olisi kai voinut itse vaihtaa mutta no, pitäisi tulla ainakin varmasti kuntoon kaikki kerralla nyt sitten.

                      Ja juu, pitää mainita että laittavat sitten talvimallia ne letkut..

                      Tänks

                      Comment

                      • Saimon
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2013
                        • 46
                        • Hyvinkää

                        #26
                        Alkuperäiseen ongelmaan korjausta; Vaihdoin molemmat nokkien tunnistimet Schmiedmannin Original Hella osiin. Nyt pienen testilenkin jälkeen tuntuu että nykiminen on tiessään. Hintaa osille tuli toimituskuluineen 116€. Mitään vikakoodeja nuo vanhat eivät antaneet.

                        Kiitos vastanneille avusta!

                        Comment

                        • Slome
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2013
                          • 53
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Hieno homma! Täytynee itekkin laittaa tilausta menemään ja toivoa josko "murheet" vähentyisi.

                          Comment

                          • Jygga
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 197
                            • Oulu / Kainuu

                            #28
                            Meneekö "talvimallin" kampikammion huohotinventtiili Saksasta tuotuun e46:seen? ( 320i vm. 99 )

                            Ainakin kuvissa näyttää että erilaiset kiinnitykset talvimallissa ja yleismallissa..?

                            Yleismalli:
                            Kampikammion tuuletusventtiili - 11617501566, 11 61 7 501 566, 7501566, 11617501566 - Sopii malleihin: E46


                            Talvimalli:


                            Kerkesin jo tilauttaa paikallisella huoltamolla tuon talvimallin viikon sormien pyörittelyn jälkeen...

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #29
                              Originally posted by Saimon View Post
                              Alkuperäiseen ongelmaan korjausta; Vaihdoin molemmat nokkien tunnistimet Schmiedmannin Original Hella osiin. Nyt pienen testilenkin jälkeen tuntuu että nykiminen on tiessään. Hintaa osille tuli toimituskuluineen 116€. Mitään vikakoodeja nuo vanhat eivät antaneet.

                              Kiitos vastanneille avusta!
                              Tähän voisi sanoa: Mitäs minä sanoin sinulle viikkoja sitten
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Saimon
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2013
                                • 46
                                • Hyvinkää

                                #30
                                Originally posted by Dunky View Post
                                Tähän voisi sanoa: Mitäs minä sanoin sinulle viikkoja sitten
                                Kiitoksia tästä neuvosta, tilasin asentotunnistimet sillon heti, mutta toinen oli loppu varastosta ja sain palikat vasta viimeviikolla, muuten olisi vaihtunut heti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎