Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 nykii 500-1500rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slome
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 53
    • Jyväskylä

    #31
    Itselle tuli nopealla toimituksella osat kun tilasin torstaina niin tänään sain jo hakea matkahuollosta, huomenna pääsee laittelemaan paikalleen niin näkee onko itselle mitään vaikutusta mutta luulenpa että on kun on samat oireetkin. Oliko muuten vaikutusta suhahdukseen kun vaihoit tunnisteet? :think

    Comment

    • Slome
      Bimmer Rookie
      • Mar 2013
      • 53
      • Jyväskylä

      #32
      Nyt ois nopeille vastauksille kysyntää! Olen vaihtamassa molempia nokkien antureita mutta missäs päin ne on tuolla konehuoneessa?? elikkä imu sekä pako puolilla? Kiitos! :think

      auto 320i M54

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #33
        Originally posted by Slome View Post
        Nyt ois nopeille vastauksille kysyntää! Olen vaihtamassa molempia nokkien antureita mutta missäs päin ne on tuolla konehuoneessa?? elikkä imu sekä pako puolilla? Kiitos! :think

        auto 320i M54
        Kannessa, etuosasta kun lähdet etsimään
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Saimon
          Bimmer Rookie
          • Mar 2013
          • 46
          • Hyvinkää

          #34
          Originally posted by Slome View Post
          Nyt ois nopeille vastauksille kysyntää! Olen vaihtamassa molempia nokkien antureita mutta missäs päin ne on tuolla konehuoneessa?? elikkä imu sekä pako puolilla? Kiitos! :think

          auto 320i M54
          Moro,

          Toinen on heti siinä vanoksen alla, yhdellä kuusiokololla kiinni, todella helppo vaihtaa. Liitin vaan irti, näkyy heti kun katsot koneen edestä alas koneen ja tuulettimen väliin.

          Toinen on sitten siineä koneen oikealla puolella ennen imusarjaa. Eli siitä vanoksen solenoidi irti (metallinen mokkula joka lähtee kiinni oisko 32 koon kiintoavaimella). Sen alla näkyy samanlainen yhdellä kuusiokollla kiinni oleva anturi paitsi että tästä lähtee johto imuboxin alla olevaan liittimeen. Eli täytyy irroittaa myös imuboxi. Nopeasti vaihdettu noi molemmat.

          Comment

          • Saimon
            Bimmer Rookie
            • Mar 2013
            • 46
            • Hyvinkää

            #35
            Jepjep. Kauvaa ei mennyt kun mulla nykiminen tuli takaisin. Näyttäis siltä että vaihdoin nokkien asentotunnistimet turhaan. Jos joku haluaa nii multa saa tod näk. ihan ehjät tunnistimet halvalla (saa vaikka kokeilla ennen kun maksaa).

            No kuitenkin, lueskelin jenkkifoorumilta että monella oli käynyt just noin ja sitten ECUn softaus oli auttanut. Eli auto toimii jonkinaikaa hyvin kun antureita vaihtelee (ecu menee johonkin perustilaan?) ja sitten kun vähän ajelee niin ecu oppii väärät arvot..tms Jenkkifoorumilla tuntui olevan joka pitäjässä kaveri joka tekee noita softauksia, löytyykö näitä Suomesta? Laakkoselle soitin niin huoltomies oli sitä mieltä että ecun softaus voisi auttaa, ainoa vaan että heillä se maksaa 150-250€ ja aikojakin sai vasta kuukauden päähän.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #36
              Originally posted by Saimon View Post
              Jepjep. Kauvaa ei mennyt kun mulla nykiminen tuli takaisin. Näyttäis siltä että vaihdoin nokkien asentotunnistimet turhaan. Jos joku haluaa nii multa saa tod näk. ihan ehjät tunnistimet halvalla (saa vaikka kokeilla ennen kun maksaa).

              No kuitenkin, lueskelin jenkkifoorumilta että monella oli käynyt just noin ja sitten ECUn softaus oli auttanut. Eli auto toimii jonkinaikaa hyvin kun antureita vaihtelee (ecu menee johonkin perustilaan?) ja sitten kun vähän ajelee niin ecu oppii väärät arvot..tms Jenkkifoorumilla tuntui olevan joka pitäjässä kaveri joka tekee noita softauksia, löytyykö näitä Suomesta? Laakkoselle soitin niin huoltomies oli sitä mieltä että ecun softaus voisi auttaa, ainoa vaan että heillä se maksaa 150-250€ ja aikojakin sai vasta kuukauden päähän.
              Tuo on jenkkien BS:ää sanon minä... Mutta mutta, kyllähän softauksen tekee monikin foorumilainen
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Saimon
                Bimmer Rookie
                • Mar 2013
                • 46
                • Hyvinkää

                #37
                Originally posted by Dunky View Post
                Tuo on jenkkien BS:ää sanon minä... Mutta mutta, kyllähän softauksen tekee monikin foorumilainen
                Eilen bemari päivitetty Rahu:lla. Softa oli alkuperäinen. Eilen en saanut vikaa toistumaan, täytyy nyt ajella paripäivää ja kattella.

                Comment

                • Saimon
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2013
                  • 46
                  • Hyvinkää

                  #38
                  Originally posted by Saimon View Post
                  Eilen bemari päivitetty Rahu:lla. Softa oli alkuperäinen. Eilen en saanut vikaa toistumaan, täytyy nyt ajella paripäivää ja kattella.
                  Nyt viikonlopun tuolla ajelleena tuntuisi siltä että nykimisvika poistui kokonaan softapäivityksen myötä. Nykimistä ei enää esiinny missään tilanteissa vaikka yrittämällä yrittäisi.

                  Simo

                  Comment

                  • threedigits
                    Newbiemmer
                    • Sep 2012
                    • 18
                    • suomi

                    #39
                    Mitenkä Simo nyt on auto kulkenut pidemmän päälle?

                    Itsellä 325i -02 ja samantapaiset oiree, ei pidä ankkaääniä (joten ei liene huohottimessa vika). Liikkeellelähtö haastavaa, samoin peruuttaminen, muuten auto laulaa kun enkeli ja käynnistyy ku palmun alta. Suhahtaa kaasua painaessa, jos painelee muutaman sentin mutta joutusasti niin kone tykkää sakkaa alle 500rpm.

                    Ehdottomasti hommaan uudet nokka-anturit ja softapaskan jos sillä paranee. Mikä ja missä se paikka oli, jossa teit softauksen? Mitä se softaus tarkalleen ottaen tarkoittaa?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎