Announcement

Collapse
No announcement yet.

kardaanin irrottaminen tasauspyörästöstä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #16
    Siellä pitäisi olla kyllä rasvaa eli osa 23 tuolta: KLIK.

    BMW:n oma shaft seal grease maksaa huimat 8,13€ Smiidillä: KLIK.

    Tuolla mainintaa: KLIK.

    Comment

    • kani
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 699
      • Espoo

      #17
      Ei kai sinne mitään tarvitse lisätä jos sitä ei ole avannut eikä sieltä ole mitään tullut ulos tai vuotojälkeä?? Aika mustaa se rasva kyllä oli. Genuine partsilla sen rasvan osanumerolla ei ollut tuotetta ja Pielmeier sanoi ettei sitä ole enää saatavana. Varmaan toi motonetin cv joint grease on ihan toimivaa tavaraa.

      Tuo BMW:n osanumeron rasva on tätä OPTIMOL OLISTAMOLY 2 LN 584/LO
      Black, lithium-soap standard grease for constant velocity joints:
      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

      Comment

      • kani
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 699
        • Espoo

        #18
        Löyty vielä tällanen kuva intterwebin syövereistä:


        Toi pieni heikosti näkyvä raja, mikä on nivelkupin limpun päässä, näkyy mulla ja sen jälkeen on päästy eteenpäin ehkä milli. Mutta ei irtoa?!? Eli eihän se näytä edes olevan kiinni kun vajaan millin ja silti on jumissa..

        Kivaa tuhoa joku huolto saanut aikaiseksi tohon kuvan nivelkuppiin.. Tässä threadissa mistä nappasin kuvan, auton omistaja pudotti takakelkan ja samalla irroitti kardaanin ja huomasi tuon lommon minkä joku huolto oli saanut aikaan aiemmin:
        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #19
          Tuo on siis vetarissa tuo vekki, ei kardaanissa kun tuossa on ristikkonivel.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • kani
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 699
            • Espoo

            #20
            Joo. Lähti paineilmataltalla. Varoen siihen koloon suuntana irti perän laipasta. Ensin vähän yhdeltä puolen ja sitten toinen. Plop. Irti.
            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

            Comment

            • eeskoo
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 91
              • Chicago

              #21
              Ongelma on sama kuin tässä ensimmäisessä viestissä. Kardaani on lähteny perästä irti mutta väärästä kohtaa, kuulat tuli pihalle ja perässä kiinni olevaa tumppia ei ole saatu irti. Jokunen tunti käytetty jo siihen että saisi tuon kuulanivelen (mikä lienee oikeesti, ei tuu mieleen) paikoilleen sekä tumpin irti ottoon. Molempiin. Oisko hyviä vinkkejä että sais sen kardaanin pätkän missä on ne kuulat kiinni siihen tumppiin mikä on vielä perässä kiinni.

              Comment

              • Risto113
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1204
                • GrassLake

                #22
                CV-nivelen pohja ensin irti perästä, sitten peset nivelen osista ja kuulista paskat pois, ja kasaat uudella rasvalla.
                Uusi kumi myös, jos vanha ei ihan timmi ole enää.

                Comment

                • eeskoo
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 91
                  • Chicago

                  #23
                  Originally posted by Risto113 View Post
                  CV-nivelen pohja ensin irti perästä, sitten peset nivelen osista ja kuulista paskat pois, ja kasaat uudella rasvalla.
                  Uusi kumi myös, jos vanha ei ihan timmi ole enää.
                  No juuri näinhän se meni.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎