Originally posted by MNi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 320d e46 Ei käynnisty
Collapse
X
-
Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
-
-
Paluuvuoto kuuluu common railin ominaisuuksiin. Paluuvuotomittauksen voi tehdä itse jos vaan löytyy ylimääräinen ohivuotoletku (ei ole pahan hintainen edes marmorilla) ja vähän harrastusta, kuvaesimerkki tuolla: KLIK.
Itse vaihdatin paluuvuotoletkun ja raiskasin vanhasta liittimet suuttimien päähän.
Hyväksyttävä paluuvuoto per suutin 20ml / 2 min tyhjäkäynnillä. Muista tukkia irroitettu paluulinja.
Comment
-
-
Onko tähän ongelmaan löytynyt ratkaisua? Kaverin autossa on ihan samanlainen ongelma, että lähtee hyvin käymään ja käy muutaman sekunnin ja sammuu. Sen jälkeen saa sahata käyntiin ja välillä hörähteleekin mutta ei käy. Vika tuli kun vaihettiin startti ja sen jälkeen ei ole toiminut, yläkautta vaihettiin ja imusarja oli irti. Mitään vikakoodeja ei tullut ja siirto ja rail paine ihan ok startatessa. Ollaan otettu uuvestaan starttikin irti jos vaikka ois jotain johtoja telottu siinä vaihtaessa, mutta kaikki oli ihan kunnossa. Pitäisikö Kampiakselinasentoanturin antaa vikakoodi, tai pystyykö sitä varmuudella mittaamaan? Startille tulee kaksi ohuempaa johtoa, toinen on heräte virtalukolta, mutta mikä sen toisen tarkoitus on? Jos jollain ois ideoita mistä kannattaa vikaa vielä ettiä? Auto on 320d vm-02 150hv,
Comment
-
-
Originally posted by mtj View PostOnko tähän ongelmaan löytynyt ratkaisua? Kaverin autossa on ihan samanlainen ongelma, että lähtee hyvin käymään ja käy muutaman sekunnin ja sammuu. Sen jälkeen saa sahata käyntiin ja välillä hörähteleekin mutta ei käy. Vika tuli kun vaihettiin startti ja sen jälkeen ei ole toiminut, yläkautta vaihettiin ja imusarja oli irti. Mitään vikakoodeja ei tullut ja siirto ja rail paine ihan ok startatessa. Ollaan otettu uuvestaan starttikin irti jos vaikka ois jotain johtoja telottu siinä vaihtaessa, mutta kaikki oli ihan kunnossa. Pitäisikö Kampiakselinasentoanturin antaa vikakoodi, tai pystyykö sitä varmuudella mittaamaan? Startille tulee kaksi ohuempaa johtoa, toinen on heräte virtalukolta, mutta mikä sen toisen tarkoitus on? Jos jollain ois ideoita mistä kannattaa vikaa vielä ettiä? Auto on 320d vm-02 150hv,
Comment
-
-
Originally posted by mtj View PostTämäkin saatin lopulta toimimaan, vika oli kampiakselinasentoanturissa. Uudella anturilla lähti heti käyntiin. Vikakoodia ei antanu missään vaiheessa ja inpalla sai koneen pyörimistiedon pelkän nokan anturin perusteella.
Auto on E46 320D -04. Lupailee startatessa kerran alussa mutta ei muuta.
Ja pirusti vikakoodeja:
4443
4433
4413
44A2
4AB2
4423
4443
4433
4232
43F1
43F2
4AB2
4212
4242
4222
4232
Comment
-
-
[QUOTE=Ysikaks72;3997944]Mulla just nyt sama vika päällä,hyyty ihan yllättäin kun seisoi 3 päivää parkissa.
Auto on E46 320D -04. Lupailee startatessa kerran alussa mutta ei muuta.
Ja pirusti vikakoodeja:
4443
4433
4413
44A2
4AB2
4423
4443
4433
4232
43F1
43F2
4AB2
4212
4242
4222
4232
Laitetaas kuvat vielä vikakoodeista.
Jotenkin nyt tuntuu että on jokin safety mode päällä ja ei anna käynnistyä,siitä varmaan johtuu nämä vikakoodit.
Ja kun laittaa virrat päälle niin lämpömittarin oikean reunan punainen valo palaa mutta sammuu startatessa. Pitääkö sen olla näin vai tarkoittaako se että auto luulee olevansa ylikuumentunut ja siksi estää käynnistymisen? Ja vaikka Eeberi on ollut yli tunnin päällä niin lämpömittarin viisari ei nouse yhtään... Kovillakin pakkasilla 30min Eeberin käytön jälkeen viisari on jo melkein ekassa valkoisessa viivassa.
Naftasuodatin ei ollut jäässä ja se on jo uusittukkin,naftaa tulee kyllä jakotukille asti nätisti.
Comment
-
Comment