Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 320d e46 Ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soiled
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3217
    • Mystinen Kuopio

    #16
    Originally posted by MNi View Post
    Kampuran asentoanturi olis syytä selvittää vaikkei vikakoodia annakaan.

    Entäs DDE:n rele? K2003, sky blue, konetilan e-boksissa?
    Joo pitää huomenna kattoo tuo kampuran anturikin ja toi DDE rele. Ihmeellinen homma, kun auto lähti käyntiin normaalisti ennen kansiremppaa ja sitten jäi seisomaan pitkäksi aikaa, kun tallihommat muuttui yms. niin nyt 8kk jälkeen ei sitten pelaa. Kampuran anturi on voinut ottaa kipeää kyllä jos sinne on nesteitä valunut joten tarkistukseen menee. Pitää kokeilla ainakin kaapeli irti, että alkaako tulemaan inpaan vikaa näkyviin.
    Mystinen.Fi @ FB
    IG @tarmohanninen
    http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
    Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
    Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
    Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

    Comment

    • Retze
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 422
      • Keski-Suomi

      #17
      Tuleeko kaikkien suuttimien ylivuotoletkuista runsaasti löpöä? Vai vaan muutamasta. Ei niistä kait kauheesti sais tulla.
      nyk. jalkapelillä
      ex BMW 320i

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #18
        Paluuvuoto kuuluu common railin ominaisuuksiin. Paluuvuotomittauksen voi tehdä itse jos vaan löytyy ylimääräinen ohivuotoletku (ei ole pahan hintainen edes marmorilla) ja vähän harrastusta, kuvaesimerkki tuolla: KLIK.

        Itse vaihdatin paluuvuotoletkun ja raiskasin vanhasta liittimet suuttimien päähän.

        Hyväksyttävä paluuvuoto per suutin 20ml / 2 min tyhjäkäynnillä. Muista tukkia irroitettu paluulinja.

        Comment

        • mtj
          Newbiemmer
          • Jan 2011
          • 26
          • jyväskylä

          #19
          Onko tähän ongelmaan löytynyt ratkaisua? Kaverin autossa on ihan samanlainen ongelma, että lähtee hyvin käymään ja käy muutaman sekunnin ja sammuu. Sen jälkeen saa sahata käyntiin ja välillä hörähteleekin mutta ei käy. Vika tuli kun vaihettiin startti ja sen jälkeen ei ole toiminut, yläkautta vaihettiin ja imusarja oli irti. Mitään vikakoodeja ei tullut ja siirto ja rail paine ihan ok startatessa. Ollaan otettu uuvestaan starttikin irti jos vaikka ois jotain johtoja telottu siinä vaihtaessa, mutta kaikki oli ihan kunnossa. Pitäisikö Kampiakselinasentoanturin antaa vikakoodi, tai pystyykö sitä varmuudella mittaamaan? Startille tulee kaksi ohuempaa johtoa, toinen on heräte virtalukolta, mutta mikä sen toisen tarkoitus on? Jos jollain ois ideoita mistä kannattaa vikaa vielä ettiä? Auto on 320d vm-02 150hv,

          Comment

          • mtj
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 26
            • jyväskylä

            #20
            Originally posted by mtj View Post
            Onko tähän ongelmaan löytynyt ratkaisua? Kaverin autossa on ihan samanlainen ongelma, että lähtee hyvin käymään ja käy muutaman sekunnin ja sammuu. Sen jälkeen saa sahata käyntiin ja välillä hörähteleekin mutta ei käy. Vika tuli kun vaihettiin startti ja sen jälkeen ei ole toiminut, yläkautta vaihettiin ja imusarja oli irti. Mitään vikakoodeja ei tullut ja siirto ja rail paine ihan ok startatessa. Ollaan otettu uuvestaan starttikin irti jos vaikka ois jotain johtoja telottu siinä vaihtaessa, mutta kaikki oli ihan kunnossa. Pitäisikö Kampiakselinasentoanturin antaa vikakoodi, tai pystyykö sitä varmuudella mittaamaan? Startille tulee kaksi ohuempaa johtoa, toinen on heräte virtalukolta, mutta mikä sen toisen tarkoitus on? Jos jollain ois ideoita mistä kannattaa vikaa vielä ettiä? Auto on 320d vm-02 150hv,
            Tämäkin saatin lopulta toimimaan, vika oli kampiakselinasentoanturissa. Uudella anturilla lähti heti käyntiin. Vikakoodia ei antanu missään vaiheessa ja inpalla sai koneen pyörimistiedon pelkän nokan anturin perusteella.

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #21
              Kampuran asentoanturi on tosiaan siitä ***tumainen haarukoitava ettei välttämättä jätä mitään vikakoodia.

              Comment

              • Ysikaks72
                Newbiemmer
                • Mar 2016
                • 6
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by mtj View Post
                Tämäkin saatin lopulta toimimaan, vika oli kampiakselinasentoanturissa. Uudella anturilla lähti heti käyntiin. Vikakoodia ei antanu missään vaiheessa ja inpalla sai koneen pyörimistiedon pelkän nokan anturin perusteella.
                Mulla just nyt sama vika päällä,hyyty ihan yllättäin kun seisoi 3 päivää parkissa.
                Auto on E46 320D -04. Lupailee startatessa kerran alussa mutta ei muuta.
                Ja pirusti vikakoodeja:
                4443
                4433
                4413
                44A2
                4AB2
                4423
                4443
                4433
                4232
                43F1
                43F2
                4AB2
                4212
                4242
                4222
                4232

                Comment

                • Ysikaks72
                  Newbiemmer
                  • Mar 2016
                  • 6
                  • Jyväskylä

                  #23
                  [QUOTE=Ysikaks72;3997944]Mulla just nyt sama vika päällä,hyyty ihan yllättäin kun seisoi 3 päivää parkissa.
                  Auto on E46 320D -04. Lupailee startatessa kerran alussa mutta ei muuta.
                  Ja pirusti vikakoodeja:
                  4443
                  4433
                  4413
                  44A2
                  4AB2
                  4423
                  4443
                  4433
                  4232
                  43F1
                  43F2
                  4AB2
                  4212
                  4242
                  4222
                  4232

                  Laitetaas kuvat vielä vikakoodeista.
                  Jotenkin nyt tuntuu että on jokin safety mode päällä ja ei anna käynnistyä,siitä varmaan johtuu nämä vikakoodit.
                  Ja kun laittaa virrat päälle niin lämpömittarin oikean reunan punainen valo palaa mutta sammuu startatessa. Pitääkö sen olla näin vai tarkoittaako se että auto luulee olevansa ylikuumentunut ja siksi estää käynnistymisen? Ja vaikka Eeberi on ollut yli tunnin päällä niin lämpömittarin viisari ei nouse yhtään... Kovillakin pakkasilla 30min Eeberin käytön jälkeen viisari on jo melkein ekassa valkoisessa viivassa.
                  Naftasuodatin ei ollut jäässä ja se on jo uusittukkin,naftaa tulee kyllä jakotukille asti nätisti.
                  Attached Files

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎