Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Airbag takaisinkutsu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rhodry
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 3255
    • Siuntio

    Mun auto on menossa ens viikon perjantaina bägienvaihtoon ja Laakkosen kaveri sano että siinä menee joku tunti. Omassa siis molemmat vielä tekemättä.
    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

    Comment

    • j328
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 310
      • Vantaa

      Originally posted by Rhodry View Post
      Mun auto on menossa ens viikon perjantaina bägienvaihtoon ja Laakkosen kaveri sano että siinä menee joku tunti. Omassa siis molemmat vielä tekemättä.

      Olisikohan näissä bägeissä jotain eroja sitten :think Oma auto on tullut tehtaalta 4/99. Kirjeessä ei puhuta sanaakaan apparin puoleisesta turvatyynystä, eli vain kuljettajan puoleinen tarkastetaan/vaihdetaan

      Täytynee lompsia kirjeen kanssa huollon puolelle ja kysyä mikä on tilanne

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1788
        • Karjaa

        Mutulla muistelen että noissa prefacelifteissä on ainakin osassa yksivaiheiset bagit ja uudemmissa sitten kaksivaiheiset, ehkä vanhemman mallisten vaihto on tosiaan sitten työläämpää. Mullekin on molemmat bagit vaihdettu eikä siinä päiväkausia mennyt.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • j328
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 310
          • Vantaa

          Originally posted by j328 View Post
          Nyt tuli tännekkin kirje. Mielenkiintoisin kohta lienee tämä:

          Mikäli tarkastuksessa käy ilmi, että kuljettajan puoleinen turvatyyny on vaihdettava, turvatyynyä ei valitettavasti voida vaihtaa suoraan paikana päällä auton vuosimallin ja saatavilla olevien varaosien takia. Turvatyynymoduli lähetetään edelleen, jotta kaasunkehitin voidaan vaihtaa. Tämä saattaa kestää muutamia viikkoja siitä alkaen, kun jätät autosi korjaamolle korjausta varten ja kunnes saat autosi takaisin.

          Jos auto jää viikoiksi korjaamolle, niin saakohan sijaisauton tilalle, vai miten asia hoidetaan? Kokemuksia asiasta?
          Kiireiden takia vein auton vasta 30.11 turvatyynyn tarkastukseen. Tarkastuksessa todettiin, että turvatyyny pitää lähettää korjattavaksi ja korjausaika 4-6 viikkoa. Tuolloin sovittiin että otetaan bägi irti ja lähetetään korjattavaksi ja allekirjoitan vastuuvapautuksen sekä otan auton ajoon vaikka turvajärjestelmä ei toimi.

          Nyt turvatyyny on ollut 11 viikkoa korjattavana, eikä Laakkoselta ole kuulunut yhtään mitään. Laitoin kyselyä tänään menemään ja odottelen mitä vastaavat.

          Onko muilla vastaavia kokemuksia korjaamisen suhteen ja bägejä korjattavana?

          Comment

          • Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • Vihti

            Originally posted by j328 View Post
            Kiireiden takia vein auton vasta 30.11 turvatyynyn tarkastukseen. Tarkastuksessa todettiin, että turvatyyny pitää lähettää korjattavaksi ja korjausaika 4-6 viikkoa. Tuolloin sovittiin että otetaan bägi irti ja lähetetään korjattavaksi ja allekirjoitan vastuuvapautuksen sekä otan auton ajoon vaikka turvajärjestelmä ei toimi.

            Nyt turvatyyny on ollut 11 viikkoa korjattavana, eikä Laakkoselta ole kuulunut yhtään mitään. Laitoin kyselyä tänään menemään ja odottelen mitä vastaavat.

            Onko muilla vastaavia kokemuksia korjaamisen suhteen ja bägejä korjattavana?
            Mitä helvettiä, ne alkanut säästämään näissä ja bagejä ehjätään lapsityövoimalla jossain Timbuktussa? Ennenkuulumatonta. Eihän maailmasta airbagit lopu, BMW alihankkijoineen pyrkii vaan selviämään sotkusta mahdollisimman halvalla, ja niille kyllä sopii jos asiakkaalle käy auton seisotus muutaman kuukauden. Itselle tuo ei kävisi, vaan sijaisauto alle.

            Tuostahan voisi kysellä jos joku liikennetoimittaja haluaisi tehdä juttua.
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

            Comment

            • j328
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 310
              • Vantaa

              Originally posted by Calypsocoupe View Post
              Mitä helvettiä, ne alkanut säästämään näissä ja bagejä ehjätään lapsityövoimalla jossain Timbuktussa? Ennenkuulumatonta. Eihän maailmasta airbagit lopu, BMW alihankkijoineen pyrkii vaan selviämään sotkusta mahdollisimman halvalla, ja niille kyllä sopii jos asiakkaalle käy auton seisotus muutaman kuukauden. Itselle tuo ei kävisi, vaan sijaisauto alle.

              Tuostahan voisi kysellä jos joku liikennetoimittaja haluaisi tehdä juttua.
              Laakkonen Herttoniemi ei näköjään vastaa mitään sähköpostitiedusteluun. Eli seuraavaksi täytynee kääntyä maahantuonnin puoleen. Ilmeisesti Trafi näitä myös valvoo ja kuluttajaneuvonta auttaa, mutta viiveellä.

              Liikennetoimittajia on tuttavapiirissä useampikin, mutta katsotaan nyt ensin jos asia saataisiin hoidettua muulla tavoin kuntoon. Mikäli muilla on samoja ongelmia, niin siitä olisi hyvä saada tietoa. Näin selviäsi kuinka laajasta ongelmasta on kyse vai onko tämä pelkkä yksittäsitapaus

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎