Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei puhalla lämmintä ilmaa sisälle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonsered92
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 470
    • JKL

    #46
    Joo pysyy koko aika kello 12. Sen takia meninki salavalikkoon kattelee ja huomasinki että 75 asteen kohdalla nuoli onki jo ylhääl. Pitää lukea toi linkki.

    edit: lueskelin tota kohtaa missä puhutaa tästä tapauksesta, oli mainittu että alavesiletkussa on lämpöanturi. Se itse asiassa kerran auto sekoili kun pissapojan o-rengas pääsi/pääsee vuotamaan sen verran että vesi hapetutti anturin liittimen. Siinä tapauksessa se kyllä näytti liikaa lämpöjä ja elektroniikka-spray korjasi ongelman. Mut paha sanoa jos se näyttäisikin liian vähän.. Noh pitää tutkia se liitin uudelleen.
    Last edited by jonsered92; 08-01-2016, 00:50.
    Nyt:e60 530xda herkuilla
    ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

    Comment

    • jonsered92
      BTCF Member
      • Jun 2012
      • 470
      • JKL

      #47
      [QUOTE=
      edit3: perkele nyt vasta luin aivojen kera viestis. eli syylliset voi olla ilmaa järjestelmässä, vesiventtiili, vesipumppu+termari tai kenno tukossa.[/QUOTE]

      Pari viikkoa sitten ku tuo anturi sekoili niin lämmöt pysy 92-95 iha hyvin ja oli kuuma autos mutta nyt pakkasilla ei enää. Sen jälkeen piti lisätä pakkasen kestoa että ilmaan on ehkä voinu jäädä.

      Luin pari sivua kommentteja tuolta e46fanaticista ja porukka oli sitä mieltä että jossei lämmöt nouse 93-96 niin termari vaihtoon. noh eihän tuo kovin kallis onneksi ole.
      Last edited by jonsered92; 08-01-2016, 01:14.
      Nyt:e60 530xda herkuilla
      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

      Comment

      • Kylli-Täti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 499
        • Tampere

        #48
        Jossain vaiheessa se termari paskaks kuitenkin menee, samalla tulee myös ilmattua Vesipumpun voi heittää sinne samaan syssyyn jos haluaa kaivaa vähän enemmän kuvettaan. Sekin meinaan porsii näissä usein ja on pääsyyllinen lukemattomiin threadeihin joita pompsahtelee forumeille

        Comment

        • jonsered92
          BTCF Member
          • Jun 2012
          • 470
          • JKL

          #49
          Niimpä. Noh entiiä vaihdanko pumppua samalla mut minkä merkkinen kannattaa ostaa? Saksasta sais 40e plus postit wahler? (oem) termarin. Motonetistä en kehtaa ku kuitenki tulee paskaa..
          Nyt:e60 530xda herkuilla
          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            #50
            Mä olen noita kolbenschmidt vesipumppuja ostanut kl-varaosilta, m54 koneeseen n 40€. Metallisiipisiä ja en ole mitään huonoa noista kuullut.
            Termarin otin aikanaan bemarilta, tuli koteloineen kaikkineen. Oisko 70€ maksanut.
            Last edited by Antti O; 08-01-2016, 08:53.

            Comment

            • jonsered92
              BTCF Member
              • Jun 2012
              • 470
              • JKL

              #51
              Okei ^^

              Päivitellääs vähä.. Koitin tossa ilmailla uudestaan ja näytti että hieman ehkä pihisi ilmaa pois kun puristeli alavesiletkua. Koneen lämmöt nousi tyhjäkäynnillä johkin 91.

              Mutta kovin lämmintä hyttiin ei vieläkään tule ellei paina kaasua kevyesti. Puhallin oli 32 kokoaika ja automaatti ei tajua puhaltaa keskimmäisistä ollenkaan, nyppäsin vesiventtiilin johdon irti ja mitää muutosta ei tapahtunu(en tiedä pitäsikö edes..) Ajossa lämmöt käy 85-90 ei sen ylemmäs nouse niinkuin aiemmin. Vesiventtiili tuntui lämpimälle ja ainakin päälimmäinen letku myös.

              Vaihdanko eka sen termarin, vai onko tuo 90 tällä kelillä normi lämpö?
              Vikakoodeja en pysty lukee kun hukkasin johdon jonnekkin

              Voisko lämppärin kenno olla vähä tukossa..
              Last edited by jonsered92; 09-01-2016, 14:50.
              Nyt:e60 530xda herkuilla
              ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

              Comment

              • Kylli-Täti
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 499
                • Tampere

                #52
                Originally posted by jonsered92 View Post
                Vaihdanko eka sen termarin, vai onko tuo 90 tällä kelillä normi lämpö?

                Voisko lämppärin kenno olla vähä tukossa..
                Testasin just tänään niin motarilla lämmöt 80km/h vauhdissa 90. Pakkasta -17.5. 25 min sekalaisen ajelun aikana lämmöt 89-92.
                En kyllä uskalla sanoo enää missä vika jos kerta on ilmattukin oikein ja osasta suuttimia tulee lämmintä, kunhan vaan polkee kaasua. Ehkä se kenno on sit tukossa :think Ainakin mitä nopeesti googlettelin niin jollain näin oli ollu...

                edit: Joku oli maininnu et kakka vesipumppu ei jaksais liikuttaa tyhjäkäynnillä vesimassaa sen verta nopeesti et tulis koko ajan lämmintä.
                Last edited by Kylli-Täti; 09-01-2016, 16:13.

                Comment

                • jonsered92
                  BTCF Member
                  • Jun 2012
                  • 470
                  • JKL

                  #53
                  Luulis että jos kenno tukossa nii ei tuu mistää lämmintä? No huomen koitan avaa vesiventtiilin ja mittaan ohmit sekä putsaan. Joku sano että 15 ohm pitäs olla. Ja jos vesipumppu on kaput nii ylikuumenis varmaa, entiiä.


                  .
                  Nyt:e60 530xda herkuilla
                  ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                  Comment

                  • Kylli-Täti
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 499
                    • Tampere

                    #54
                    Originally posted by jonsered92 View Post
                    Luulis että jos kenno tukossa nii ei tuu mistää lämmintä? No huomen koitan avaa vesiventtiilin ja mittaan ohmit sekä putsaan. Joku sano että 15 ohm pitäs olla. Ja jos vesipumppu on kaput nii ylikuumenis varmaa, entiiä.
                    Jep, sulla tuskin on vesipumppu hajalla kun jäähdytysneste on mun omaa autoo viis astetta viileempää, luulis että neste liikkuis ihan hyvin.

                    Comment

                    • jonsered92
                      BTCF Member
                      • Jun 2012
                      • 470
                      • JKL

                      #55
                      Jos termari ois rikki nii ylikuumenis tai ei lämpee lähellekkää 90.
                      Mut nämä on mun pähkäilyjä vaa .. ylävesiletku oli kuuma ja ala kylmä. Termarinkopan oikea puoli kuuma ja vasen(alavesi) kylmä.

                      Joo käytin vesiventtiilin auki. Paskanen se ei ollut mutta tiiviste sisällä repsottaa vähäsen ja mun mielestä venttiili ei palauta kunnolla. Rasvailin ja heiluttelin sitä ja laitoin läjään. Ei vaikutusta. Lämppärinkennoa en saanut sen koommin putsattua, vähän koitin letkuihin laitttaa painetta puutarhaletkulla muttei se oikein onnistunut tossa pihalla. Paineilma varmaan oisi parempi.. Näillä keleil kyl tarkenee mut ärsyttävää että tyhjäkäynnillä lämpöä ei enää tule yhtä hyvin.
                      Last edited by jonsered92; 13-01-2016, 17:17.
                      Nyt:e60 530xda herkuilla
                      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        #56
                        missäs nämä lämmityskennon letkut tarkalleen sijaitsee? ja missä ite kenno? kojelaudan takana piilossa jossain syövereissä? (farkku, m54 2.2i kone, facelifti)

                        pystyykö tuon kennon putsaamaan paineilmalla ja vedellä ilman että purkaa sen irti?

                        auto ollut viikon pajalla, vaihdettu vesipumppu ja termari, ja joku osa laitettu vielä tilaukseen (vesiventtiili ehkäpä, en oikein saanut selvää vastausta tähän kun emäntä kävi siellä tänään kun piti saada auto kunnossa takaisin) kun ei vieläkään lämmitä. (liikkeen piikkiin menee kaikki onneksi)

                        Jos tuo auto tulisi alkuviikosta takaisin eikä vieläkään lämmitä niin kokeilis putsata kennon seuraavaksi tuosta sitten. Ompahan muut lämmitykseen liittyvät osat sitten ainakin uusia

                        tosiaan käytiin koeajolla ennen ostoa, eikä lämmintä tullut sisälle kunnolla, sellaisissa muutaman sekunnin pätkissä. kerroin myyjälle, auto kävi korjaamolla ja muutaman päivän päästä käytiin uudelleen ajamassa. lämmintä tuli ehkä 10km ajan mutta sitten loppui kokonaan, eikä sen jälkeen ole tullut ollenkaan lämmintä, eikä edes haaleaa ilmaa sisälle. Ostettiin auto siten että kauppakirjaan tuli merkintä että autoliike laittaa lämmityksen kuntoon. ja vaihtavat nyt sitten siihen niin paljon osia että lämpiää

                        vikakoodit luettiin koeajolla ja ainoastaan vesiventtiili lämmitykseen liittyen antoi koodia, mutta se hävisi nollauksen ja liittimen heilutuksen jälkeen.

                        Apukuskin lattia oli melko kostea kun bemaria viime vklp huolsin itse, jos esim kenno vuotaisi niin kasteleeko se just apukuskin lattian, vai olisiko vain lunta sulanut sinne kuramattojen vierestä?
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎