Originally posted by NokiLeka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mistä m-sport oem taka jouset E46 330d:hen?
Collapse
X
-
Originally posted by expertti View PostEtkö osaa lukea vai oletko vain muuten ylimielisesti liikkeellä? Kirjoitin aiemmin että kävin marmoritiskillä kyselemässä m-sportin jousia. Eivät silloin kyenneet auttamaan. Ottivat kyllä yhteystiedot. Mutta kulunut jo kohta viikko....
En sitten tiedä millaista palvelua yleensä saatte, mutta kyllä itse olen saanut kiitettävää palvelua merkkiliikkeen tiskiltä ja kyllä sieltä on osanumerot löytyneet ilman sitä VIN-numeroakin. Useamman kerran on etsitty varaosaohjelmasta ihan vaan auton mallin ja vuosimallin mukaan osia.
Tuolta bemarin sivuilta löytyvästä EPC:stä löytyy kohta Specific Parts Search jonka alta löytyy kohta Spring Table. Sieltä aukeaa luettelo autossa olevista lisävarusteista, jotka vaikuttavat jousien laskentaan. Siihen luetteloon kun hiukan huijaa, niin voi laittaa ruksin joko kohtaa Sport Suspension Setting tai kohtaan M-Sport Suspension tai M-Sport Suspension II, jolloin se antaa varaosanumerot näiden pohjalta. Ne vaihtelevat varusteiden ym. mukaan, joten siksi niitä varaosanumeroita löytyy niin paljon.
Edit. No sekin on näköjään jo tehty, joten jos ei siihen uskalla luottaa eikä merkkiliikkeestä saa palvelua, niin eiköhän se ole aika pitkälti siinä sitten...Last edited by NokiLeka; 29-10-2013, 15:22."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostYleisesti ottaen molempia, varmaankin enemmän jälkimmäistä, koska se tuntuu kuitenkin lukijasta paremmalta.
En sitten tiedä millaista palvelua yleensä saatte, mutta kyllä itse olen saanut kiitettävää palvelua merkkiliikkeen tiskiltä ja kyllä sieltä on osanumerot löytyneet ilman sitä VIN-numeroakin. Useamman kerran on etsitty varaosaohjelmasta ihan vaan auton mallin ja vuosimallin mukaan osia.
Tuolta bemarin sivuilta löytyvästä EPC:stä löytyy kohta Specific Parts Search jonka alta löytyy kohta Spring Table. Sieltä aukeaa luettelo autossa olevista lisävarusteista, jotka vaikuttavat jousien laskentaan. Siihen luetteloon kun hiukan huijaa, niin voi laittaa ruksin joko kohtaa Sport Suspension Setting tai kohtaan M-Sport Suspension tai M-Sport Suspension II, jolloin se antaa varaosanumerot näiden pohjalta. Ne vaihtelevat varusteiden ym. mukaan, joten siksi niitä varaosanumeroita löytyy niin paljon.
Edit. No sekin on näköjään jo tehty, joten jos ei siihen uskalla luottaa eikä merkkiliikkeestä saa palvelua, niin eiköhän se ole aika pitkälti siinä sitten...
P.S. Jouset edelleet tulossa, joten odotellaan lopullista kommenttia...
-expertti
EDIT: ko jousi maksoi marmoritiskillä saman mitä itse maksoin 2x jousesta.
Comment
-
-
Hyvä että tuli kuntoon.
Mutta tuo 330mm on hassu luku. Katsopa E46 FAQ-osiosta Bentley manual, sieltä hakusanaksi ride height.
Korkeus mitataan takakaaren keskikohdalta lokasuojan reunasta vanteen alareunaan.
Mittaus auto pakattuna eli 68kg molemmille etupenkeille, 68 kg takapenkille keskelle, takakonttiin 21 kg ja tankki täynnä. Ainakin speksin mukaan.
Sporttialustalle 16 tuuman vanteelle takarenkaalle mitta on 539 mm.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostHyvä että tuli kuntoon.
Mutta tuo 330mm on hassu luku. Katsopa E46 FAQ-osiosta Bentley manual, sieltä hakusanaksi ride height.
Korkeus mitataan takakaaren keskikohdalta lokasuojan reunasta vanteen alareunaan.
Mittaus auto pakattuna eli 68kg molemmille etupenkeille, 68 kg takapenkille keskelle, takakonttiin 21 kg ja tankki täynnä. Ainakin speksin mukaan.
Sporttialustalle 16 tuuman vanteelle takarenkaalle mitta on 539 mm.
Comment
-
-
Oikeasta mittaustavasta en tiedä, mutta jotenkin tuo lokasuoja-vanteen keskiö välinen mitta kuulostaa järkevämmältä ja noin olen aina itsekin mitannut. Eipähän ole vanteesta riippuvainen ja noin mittaavat konttorillakin, kun muutoskatsastaa alustaa tms.-14 F34 320d GT xDrive M-Sport
ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
ex: -05 E87 120d
Comment
-
Comment