Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d touring vm2001 DDE valo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Horsju
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 24
    • Pirkanmaa

    E46 330d touring vm2001 DDE valo

    Apua tarvittaisiin! e46 330d touring vm 2001
    Elikkä auto lähtee käyntiin hienosti ja vetää alakierroksilla moitteetta.
    mutta sitten kun painaa polkimen pohjaan vetää heikosti ylhäällä ja sytyttää dde valon ja menee vikatilaan.Pari kertaa on sammunut täyskaasulla vedätettäessä
    v-checkerilla antaa vikakoodin 1190 rail pressure control???
    live dataa luettaessa polttoainepaineet on 3,8-4,12bar
    rail pressure actual 350,7bar-707bar (v-checker ilmoittaa bar)???
    actuall current rail pressure control valv 900mA-38.9mA????heittelee rajusti!

    NO auto oli Bosch testerissä parikin kertaa ja live data luettiin varmuudeksi sieläkin.Kaikki arvot on ohjearvojen lähellä niin rail paineet kuin ahtopaineet.Eli data arvoissa ei kuulemma ollut mitään hälyyttävää. vikakoodeista löytyi rail pressure control.En muista koodia.

    vaihdettuja osia on : rail putken paineanturi, (liitin uusittu edellisellä omistajalla)Uudet hehkut. polttoainesuodatin.uudet polttoaine letkut (ei näy että olisi ilmaa) imusarjaan uudet tiivisteet. samalla imusarjan paineanturi putsattu. suuttimien liittimet käyty läpi. Läpät poistettu. egr otettu takaisin toimintaan (saattaa kuulemma tulpattuna sytyttää dde valon ja menna vika tilaan)
    Bosch massamittari+ uusi softa.
    Voisiko vika olla korkeapaine pumpun rail venttiilissä??? kun ei enään muuta mieleen tule
    Last edited by Horsju; 12-01-2014, 11:20. Reason: vieläkin apua tarvittaisiin
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Vuotava suutin voi myös aiheuttaa tuollaista, vaikka vielä lähtisikin normaalisti käyntiin. Suuttimien paluuvuodot kannattaa siis tarkistaa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Horsju
      Newbiemmer
      • Nov 2013
      • 24
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Horsju View Post
      Apua tarvittaisiin! e46 330d touring vm 2001
      Elikkä auto lähtee käyntiin hienosti ja vetää alakierroksilla moitteetta.
      mutta sitten kun painaa polkimen pohjaan vetää heikosti ylhäällä ja sytyttää dde valon ja menee vikatilaan.Pari kertaa on sammunut täyskaasulla vedätettäessä
      v-checkerilla antaa vikakoodin 1190 rail pressure control???
      live dataa luettaessa polttoainepaineet on 3,8-4,12bar
      rail pressure actual 350,7bar-707bar (v-checker ilmoittaa bar)???
      actuall current rail pressure control valv 900mA-38.9mA????heittelee rajusti!

      NO auto oli Bosch testerissä parikin kertaa ja live data luettiin varmuudeksi sieläkin.Kaikki arvot on ohjearvojen lähellä niin rail paineet kuin ahtopaineet.Eli data arvoissa ei kuulemma ollut mitään hälyyttävää. vikakoodeista löytyi rail pressure control.En muista koodia.

      vaihdettuja osia on : rail putken paineanturi, (liitin uusittu edellisellä omistajalla)Uudet hehkut. polttoainesuodatin.uudet polttoaine letkut (ei näy että olisi ilmaa) imusarjaan uudet tiivisteet. samalla imusarjan paineanturi putsattu. suuttimien liittimet käyty läpi. Läpät poistettu. egr otettu takaisin toimintaan (saattaa kuulemma tulpattuna sytyttää dde valon ja menna vika tilaan)
      Bosch massamittari+ uusi softa.
      Voisiko vika olla korkeapaine pumpun rail venttiilissä??? kun ei enään muuta mieleen tule
      tein Ohivuototestin ja tulokset oli
      1p 4 millilitraa
      2p 4 millilitraa
      3p 4 millilitraa
      4p 6 millilitraa
      5p 4,5 millilitraa
      6p 4 millilitraa
      käynti aika oli 3min ja noin 15-20sek. päälle

      kertokaas miltä noi määrät kuulostaa???

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Kuulostaa käsittämättömän pieniltä määriltä. Hyväksyttävä on < 20 ml @ 2 min ja yleensä uudellakin suuttimella luokkaa ~10 ml @ 2 min.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Horsju
          Newbiemmer
          • Nov 2013
          • 24
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Kuulostaa käsittämättömän pieniltä määriltä. Hyväksyttävä on < 20 ml @ 2 min ja yleensä uudellakin suuttimella luokkaa ~10 ml @ 2 min.
          ei ollu yksikköjä pullojen kyljessä joten pakko olla 40ml -60ml

          Comment

          • Horsju
            Newbiemmer
            • Nov 2013
            • 24
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Horsju View Post
            ei ollu yksikköjä pullojen kyljessä joten pakko olla 40ml -60ml
            mutta voisiko vika olla sittenkin rail venttiilissä???
            auton vikatilaan meno tapahtuu koko ajan herkemmin.n.2500rpm
            riitti tänään jo

            Comment

            • naykk1
              Bimmer Rookie
              • Aug 2013
              • 28
              • finland

              #7
              itsellä teki samaa että toimi normaalisti kun ajoi nätisti ja heti polettaessa dde valo palaan ja hyytyi.. joskus kans sammui.. virrat päälle laittaessa sammumisen jälkeen kuului lorina kuskin penkin alapuolelta, siirtopumppu oli paskana, maksoi n.150e uusi

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Originally posted by naykk1 View Post
                itsellä teki samaa että toimi normaalisti kun ajoi nätisti ja heti polettaessa dde valo palaan ja hyytyi.. joskus kans sammui.. virrat päälle laittaessa sammumisen jälkeen kuului lorina kuskin penkin alapuolelta, siirtopumppu oli paskana, maksoi n.150e uusi
                Aloittajan siirtopaineet kuitenkin live-datalla normaalit, eikä vikakoodia matalasta siirtopaineesta. Eli tässä tapauksessa siirtopumppu tuskin syyllinen.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #9
                  Tuo rail-pressure regulator on on joskus aiheuttanut juuri tuollaisia oireita joten kokeilisin vaihtaa sen seuraavaksi. Eli juuri se mitä tuossa itsekin arvelit. Tai jos tiivisteet on huomattavan huonossa kunnossa niin voit kokeilla vaihtaa ensin ne pelkästään.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Rahu View Post
                    Tuo rail-pressure regulator on on joskus aiheuttanut juuri tuollaisia oireita joten kokeilisin vaihtaa sen seuraavaksi. Eli juuri se mitä tuossa itsekin arvelit. Tai jos tiivisteet on huomattavan huonossa kunnossa niin voit kokeilla vaihtaa ensin ne pelkästään.
                    Heh, omat kokemukset laittaa edelleen pelimerkit suutinosastolle, mutta onhan tämäkin mahdollinen.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Horsju
                      Newbiemmer
                      • Nov 2013
                      • 24
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Rahu View Post
                      Tuo rail-pressure regulator on on joskus aiheuttanut juuri tuollaisia oireita joten kokeilisin vaihtaa sen seuraavaksi. Eli juuri se mitä tuossa itsekin arvelit. Tai jos tiivisteet on huomattavan huonossa kunnossa niin voit kokeilla vaihtaa ensin ne pelkästään.
                      Tiivistee on valmiina odottaen vaihtoa/venttiilin putsausta
                      Last edited by Horsju; 02-02-2014, 09:27.

                      Comment

                      • Horsju
                        Newbiemmer
                        • Nov 2013
                        • 24
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by naykk1 View Post
                        itsellä teki samaa että toimi normaalisti kun ajoi nätisti ja heti polettaessa dde valo palaan ja hyytyi.. joskus kans sammui.. virrat päälle laittaessa sammumisen jälkeen kuului lorina kuskin penkin alapuolelta, siirtopumppu oli paskana, maksoi n.150e uusi
                        Auton alta kuuluu kyllä ajoittain porinaa.eli niikuin olisi ilmaa
                        Mutta konehuoneen kirkkaassa naftaletkuissa ei näy ilmaa
                        Ei kuulu ääntä.

                        Comment

                        • Horsju
                          Newbiemmer
                          • Nov 2013
                          • 24
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          4496 rail-pressure plaussibility

                          Originally posted by Horsju View Post
                          Apua tarvittaisiin! e46 330d touring vm 2001
                          Elikkä auto lähtee käyntiin hienosti ja vetää alakierroksilla moitteetta.
                          mutta sitten kun painaa polkimen pohjaan vetää heikosti ylhäällä ja sytyttää dde valon ja menee vikatilaan.Pari kertaa on sammunut täyskaasulla vedätettäessä
                          v-checkerilla antaa vikakoodin 1190 rail pressure control???
                          live dataa luettaessa polttoainepaineet on 3,8-4,12bar
                          rail pressure actual 350,7bar-707bar (v-checker ilmoittaa bar)???
                          actuall current rail pressure control valv 900mA-38.9mA????heittelee rajusti!

                          NO auto oli Bosch testerissä parikin kertaa ja live data luettiin varmuudeksi sieläkin.Kaikki arvot on ohjearvojen lähellä niin rail paineet kuin ahtopaineet.Eli data arvoissa ei kuulemma ollut mitään hälyyttävää. vikakoodeista löytyi rail pressure control.En muista koodia.

                          vaihdettuja osia on : rail putken paineanturi, (liitin uusittu edellisellä omistajalla)Uudet hehkut. polttoainesuodatin.uudet polttoaine letkut (ei näy että olisi ilmaa) imusarjaan uudet tiivisteet. samalla imusarjan paineanturi putsattu. suuttimien liittimet käyty läpi. Läpät poistettu. egr otettu takaisin toimintaan (saattaa kuulemma tulpattuna sytyttää dde valon ja menna vika tilaan)
                          Bosch massamittari+ uusi softa.
                          Voisiko vika olla korkeapaine pumpun rail venttiilissä??? kun ei enään muuta mieleen tule
                          Tuli tänään vaihdettua yksi ohivirtaava suutin kunnostettuun. Samalla tuli aukaistua rail venttiili ja vaihdettua siihen tiivisteet.

                          Eipä vika sit hävinnytkään!!! Onko muilla samoja kokemuksia
                          eli autohan oli e46 330d touring vm2001
                          Attached Files

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #14
                            Kyllähän se tuo määräsäädin olis otettava tarkasteluun eli osa 20 täältä: KLIK.

                            Tietysti ensin varsipeilin kanssa vilkuilemaan olisko sen liittimestä lähtevät johtimet esmes hangannu jonnekin ja olisi eristeet auki.

                            Jos kaapelointi on kunnossa, sitten on syytä vaihtaa.

                            Railinpaineen tulee olla vähintään 300 bar tyhjäkäynnillä ja maksimi 1350 bar.

                            Comment

                            • Horsju
                              Newbiemmer
                              • Nov 2013
                              • 24
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by Horsju View Post
                              Tuli tänään vaihdettua yksi ohivirtaava suutin kunnostettuun. Samalla tuli aukaistua rail venttiili ja vaihdettua siihen tiivisteet.

                              Eipä vika sit hävinnytkään!!! Onko muilla samoja kokemuksia
                              eli autohan oli e46 330d touring vm2001
                              miten on mahdollista että juuri vaihdetun suuttimen korjaus arvot on koholla
                              mittaus tapahtui tyhjäkäynilla.
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎