Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savutusta,huohotinko??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaakeli
    Newbiemmer
    • Oct 2013
    • 20
    • Lappeenranta

    #16
    Originally posted by e30_M-tech1 View Post
    Nyt on 7 TUNTIA kiinnitetty mutkaletkua separaattoriin!Ei mene.
    Pitääkö ottaa imusarja irti tässä vaiheessa?
    mutkaletku säädetty ylhäältä paikoilleen ja alaosa imusarjan alla menee separaattorin "suulle" mutta ei klikkaa kiinni..separaattori on koitettu ensin kiinni ja sitten letku ja otettu kokonaan pois ja säädetty "paremmassa asennossa" takasin sen 1000 kertaa (ilman talvitakkiakaan ei onnistu..)
    Miten ton mutkaletkun saa kiinni?
    Pitääkö kiinnittää kaikki letkut separaattoriin ja sit separaattori kiinni??
    en mutkaletkua kyl alakautta saanut asennettu,kun meni vain yläkautta..
    Varmaan tiesit että sitä letkua pitää kääntää n.90 astetta vastapäivään, sit painaa se siihen separaattoriin ja kääntää takas ylös, sit lukittuu. Ahtaat on tilat ja yhdellä kädellä (parilla sormella) saa homman tehdä, mut onnistuu kyllä ilman imusarjan irroitusta. Itellä meinas kans usko loppua ku pelkäsin että menis se uusikin rikki kun aika reilusti saa sitä väännellä.
    Eli se mutkaletku ensin alapäästään kiinni ja sit vasta yläpää. Ja putki tosiaan yläkautta sinne oikeaan koloon ja sit taivuttaa sen sinne imusarjan alle.
    Last edited by kaakeli; 04-02-2014, 15:46.

    Comment

    • e30_M-tech1
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 340
      • Tampere

      #17
      Nyt tiedän

      Kiitos kaakeli,hommassa meni alta 10 minuuttia!
      Pitikin olettaa että napsahtaa työntämällä kiinni...
      Venttiilikopantiivisten vaihdosta vielä..
      Onko kellään ollut tulpat öljyssä?
      Minkälaisella avaimella ne saa auki?
      Ja millä tulpanreiät ootte kuivannut,jos täynnä öljyä,niin ku näky olevan?onnistuiskohan esim. lääkeruiskulla imeä...Ja miten tarkkaa on jos sinne vähän jää öljyä niin mitä tapahtuu?
      Nykyiset:e39 530i & e36 325
      ---------------------------------------------------
      Exät:
      vw golffi
      e46 328 -00
      e30 320 -87
      e30 325 -83
      e36 325 -91
      e36 328 -98
      e30 325 M-tech1 -87

      Comment

      • SammyE46
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 75
        • Varsinais-Suomi

        #18
        Originally posted by e30_M-tech1 View Post
        Kiitos kaakeli,hommassa meni alta 10 minuuttia!
        Ja miten tarkkaa on jos sinne vähän jää öljyä niin mitä tapahtuu?
        Savua, ei sen pahempaa.

        Comment

        • e30_M-tech1
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 340
          • Tampere

          #19
          Karstojen pesu

          Tuota kuivahkoa karstaa oli paksu kerros vanoksen päässä, sekä venttiilikopan kannessa.
          Veitsellä raapimalla lähtee ja olen saanut raavittua pois suurimmat, mutta voinko räkästä venttilikopan kannen vielä painepesurilla?kun noita koloja on hankala saada puhtaaksi, vai onkos se miten herkkä hajoamaan kunnon pesusta?:think
          Raapimalla puhistu parhaiten,jotain liuotinta ois voinut kokeilla..
          Paljonkohan uusi separaattori vetäsee öljyä itseensä?kun litran sai lisätä n.50 km ajon jälkeen?
          vai vuotaako se kajakki vieläkin?
          Last edited by e30_M-tech1; 18-02-2014, 14:39. Reason: jatkoa
          Nykyiset:e39 530i & e36 325
          ---------------------------------------------------
          Exät:
          vw golffi
          e46 328 -00
          e30 320 -87
          e30 325 -83
          e36 325 -91
          e36 328 -98
          e30 325 M-tech1 -87

          Comment

          • karitammi
            Bimmer Rookie
            • Jun 2012
            • 78
            • Espoo

            #20
            Öljyä on mennyt hiukan, eikä kuluttajaa ole löytynyt. Moottorin kylki imusarjan alla näyttäisi olevan märkä öljystä. En saa oikein selvää onko öljynsuodattimen jalka vai kenties separaattori vuotanut. Moottorin yläosa on öjlystä kuiva, ei savuta.

            Taidan vaihtaa separaattorin, koska autossa ei ole cold climate kittiä huohottimessa. Kyssäreitä:
            - Mistäs se kannattaa ostaa Pääkaupunkiseudulla?
            - Onko itse kitille osanumeroa? Erikseen löysinkin:
            11 61 7 533 400 - Oil Separator Valve,11 15 7 532 629 - Vent Hose, 11 61 7 533 398 - Vent Pipe, 11 61 7 533 399 - Connecting Line, 11 61 7 504 536 - Return Pipe.
            - Onko ohjeita DISA:n ja ICV putsaukseen? Avataanko itse DISA ja ICV yksiköt vai putsataanko päältä vaan?
            - Mitäs tiivisteitä kannattaa vaihtaa, öljytikun juuren O-rengas, kaasuläppäkotelon tiiviste, muita?
            Last edited by karitammi; 16-02-2014, 20:14. Reason: Auton malli on 325CiC, 2001

            Comment

            • karitammi
              Bimmer Rookie
              • Jun 2012
              • 78
              • Espoo

              #21
              ^Vastaan itselleni, että omalla kohdalla ei huohotin aiheuttanut öljynkulutusta vaan ilmeisesti öljynsuodattimen jalka. Löysin oheisen DYI:n, jossa koko moottorin kylkin on aika samalla lailla öljyinen.


              Öljynsuodattimen jalka on irti ja vanha tiiviste oli melko kova. Kannattaako uuteen tiivisteeseen laittaa ohuelti BMW tiivisteliima (samaan kuin venttiilikoppaan, vai tuleeko huonompi liimalla?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎