Announcement

Collapse
No announcement yet.

335d ostamassa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alpha 13
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 61
    • Helsinki

    #16
    Etsin keväällä kuumeisesti itselle E91 335d:tä, mutta kaikki markkinoilla olevat tuntui olevan hirveesti kengittyjä ja kolhittuja ym.. plus mulla ei riittänyt budjetti alle satatonnia ajettuihin. Hintaa kuitenkin järestään se 5k enemmän kuin 330d. Sitten alkoi noiden enemmän ajettujen tuplaturbotekniikka mietityttää. Lopputulemana talliin tuli sitten E90 330d M-sport, johon oon erittäin tyytyväinen päivittäisena ajokkina vaikka se "motorsport" fiilis tästä ajokista puuttuu, mitä taas 35d koeajoautoissa sentään vähän tuntui olevan. Tehoero/fiilis siis 30d ja 35d välillä tuntui aikamoiselta.
    E90 330DA M-Sport
    EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1

    Comment

    • jumuli
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2010
      • 496
      • Seinäjoki

      #17
      Nojoo nyt on noin 2000km istuttu oman 35d:n ratin takana!

      Saksasta tarttui matkaan E91 -07 335d M-Sport aikalailla voll Autossa oli kokomatkan alla loppuunajetut runflatit joka hieman latisti ajofiilistä mutta kaikenkaikkiaan tyytyväinen Aika laiskahan tälläinen 35d vakiona on mutta eiköhän siihen lääkkeet löydy!
      Nyt
      Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
      Ex
      F25 30d M-sport GNA-500
      E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
      F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
      E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
      F25 20d M-Sport UZV-655
      Audi B8 S4 ILM-448
      F31 330d M-Sport VYZ-717
      E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
      E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
      F30 320d M-Sport VXU-494
      E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
      E91 335i M-Sport N54 CJT-858
      E91 335d M-Sport NJN-958
      E91 330d M-Sport GJB-752
      E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
      E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

      Comment

      • Hastra
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 545
        • Espoo

        #18
        Originally posted by Alpha 13 View Post
        Etsin keväällä kuumeisesti itselle E91 335d:tä, mutta kaikki markkinoilla olevat tuntui olevan hirveesti kengittyjä ja kolhittuja ym.. plus mulla ei riittänyt budjetti alle satatonnia ajettuihin. Hintaa kuitenkin järestään se 5k enemmän kuin 330d. Sitten alkoi noiden enemmän ajettujen tuplaturbotekniikka mietityttää.
        Samat huomiot suomiautoista täälläkin. Keväällä myin prätkän pois ja rahat taskussa etsiskelin autoa. Suomesta ei vaan löytynyt hyvää, lomat meni niin etei Saksasta päässyt hakemaan ja sitten muitten kiireitten takia auton etsintä unohtui.
        Nyt taas autokuume iskenyt uudelleen mutta suomi tarjonta on kyllä huono.
        Onneksi jumuli & co hakee noita voll autoja tänne pohjolaan tarjontaa parantamaan.
        Audi A3 GTRON
        EX: BMW 325D Coupe -07
        EX: BMW 320ia -08

        Comment

        • 2.3i-16
          Newbiemmer
          • Sep 2008
          • 20

          #19
          Originally posted by Alpha 13 View Post
          Tehoero/fiilis siis 30d ja 35d välillä tuntui aikamoiselta.
          35d vedot jatkuvat aika paljon pidemmälle eikä meno lopu viritettynäkään samalla tapaa "veitsellä leikaten" kuin yhden VNT:n vehkeissä on tapana. Voimantuotossa on huomattava ero samoin kuin virityspotentiaalissa.

          Viritettynä 35d huutaa mekaanista luistonrajoitusta perään, jos autosta haetaan lisää menohaluja suosittelen varautumaan myös esim. Quaifen torsenin hankintaan

          Comment

          • jumuli
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2010
            • 496
            • Seinäjoki

            #20
            Originally posted by 2.3i-16 View Post
            35d vedot jatkuvat aika paljon pidemmälle eikä meno lopu viritettynäkään samalla tapaa "veitsellä leikaten" kuin yhden VNT:n vehkeissä on tapana.
            Totta
            Nyt
            Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
            Ex
            F25 30d M-sport GNA-500
            E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
            F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
            E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
            F25 20d M-Sport UZV-655
            Audi B8 S4 ILM-448
            F31 330d M-Sport VYZ-717
            E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
            E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
            F30 320d M-Sport VXU-494
            E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
            E91 335i M-Sport N54 CJT-858
            E91 335d M-Sport NJN-958
            E91 330d M-Sport GJB-752
            E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
            E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2175
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by 2.3i-16 View Post
              Viritettynä 35d huutaa mekaanista luistonrajoitusta perään, jos autosta haetaan lisää menohaluja suosittelen varautumaan myös esim. Quaifen torsenin hankintaan
              Kuivalla asfaltilla näissä kyllä riittää pitoa niin paljon, että oikeasti loppuu 35d:ssäkin helppo viripotentiaali ennenkuin lukkoperä on oikeasti välttämätön. Taitaa sähköinen lukkokin toimia sen verran, että polttaa kumia kahdella renkaalla. Tai sit pitää kattoo peiliin ja miettiä oliko ne 185 leveet linglongit kuitenkaan oikea valinta tai mitä ihmettä on tullut alustalle tehtyä. Toisaalta märällä tai etenkin talviliukkailla lukkoperä on asiallinen jo vaikka vakio 30d:ssä - etenkin jos kaipaa driftailua.
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • Jusu^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1440
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by Veeksi View Post
                Kuivalla asfaltilla näissä kyllä riittää pitoa niin paljon, että oikeasti loppuu 35d:ssäkin helppo viripotentiaali ennenkuin lukkoperä on oikeasti välttämätön. Taitaa sähköinen lukkokin toimia sen verran, että polttaa kumia kahdella renkaalla. Tai sit pitää kattoo peiliin ja miettiä oliko ne 185 leveet linglongit kuitenkaan oikea valinta tai mitä ihmettä on tullut alustalle tehtyä. Toisaalta märällä tai etenkin talviliukkailla lukkoperä on asiallinen jo vaikka vakio 30d:ssä - etenkin jos kaipaa driftailua.
                Mutta helpompi ja halvempi vaihtaa vielä siinä vaiheessa kun se on ehjä
                Tämmäkin hetkellä tiedän 2 auto jotka seisoo kun perä rikki..
                Eli ainut heikko kohta löytyy sieltä perästä mutta sekin on korjattavissa kun iskee quaifen tilalle

                F11 M550d -13
                F15 X5 30d -14 M-Sport
                E46 M3 Cabrio -03
                E92 Drifter
                ex: E91 ///M3D -07
                ex: E90 M335D -08
                ex: E46 M3 Cabrio -01
                ex: E38 L7 -98

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2175
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by Jusu^ View Post
                  Mutta helpompi ja halvempi vaihtaa vielä siinä vaiheessa kun se on ehjä
                  Tämmäkin hetkellä tiedän 2 auto jotka seisoo kun perä rikki..
                  Eli ainut heikko kohta löytyy sieltä perästä mutta sekin on korjattavissa kun iskee quaifen tilalle
                  Hmm :think ...mites ne on hajonnut? Hitsattuja vai pultattuja periä?
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Maddox_
                    Newbiemmer
                    • Mar 2013
                    • 22
                    • Sjoki

                    #24
                    Itellä alko perä huutamaan enempi softauksen jälkeen.

                    Esim. jos auto on luisussa niin perä jurisee. --> Lukko tilaukseen

                    Yhdestä meni perä kun lähti liikenneympyrästä ja oli vesilammikko, siitä sit kuivalle asfaltille ja otti pitoja niin perä paukahti.

                    Comment

                    • jumuli
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2010
                      • 496
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Nyt voi sanoa, että hieman kokemusta 35d:n omistamisesta.
                      Päällimmäisenä huomiona voisi sanoa, että ei kaduta lisäeurojen sijoittaminen pätkääkään vrt 330d Ohjelmoinnin ja downpipen jälkeen auton ääni ja kulkumaailma rupesi myös miellyttämään Mikäli auto tässä taloudessa pysyy niin takapöntöt todennäköisesti poistetaan, cooleri, ahdin modaus, quaife ja uudelleen softaus tästä tulee löytymään tekniikan puolelta

                      Varusteitahan tästä nykyisestä löytyy huomattavasti enemmän kun edellisestä ja nyt, kun on lähes kaikki varusteet mitä tälläiseen on saanut niin eipä niistä haluaisi luopuakkaan enää!
                      Muita tähän mennessä tulleita päivityksiä style 225:set alle, takalasin pyyhkijä pois, mustat munuaiset, cic combox paketti tulee jusulta.

                      Tulevaisuuteen suunnitteilla myös muita perusjuttuja
                      -Sisälistoille on jtn tehtävä
                      -Ledi päivitykset
                      -Valokoodailua yms
                      -Kattokaiteet saa lähteä
                      -Kalvot laseihin
                      -Alusta
                      -Toiset vanteet kesäksi
                      -Performance osia.
                      Nyt
                      Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                      Ex
                      F25 30d M-sport GNA-500
                      E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                      F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                      E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                      F25 20d M-Sport UZV-655
                      Audi B8 S4 ILM-448
                      F31 330d M-Sport VYZ-717
                      E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                      E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                      F30 320d M-Sport VXU-494
                      E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                      E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                      E91 335d M-Sport NJN-958
                      E91 330d M-Sport GJB-752
                      E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                      E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                      Comment

                      • Kapanos
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1394
                        • Kirkkonummen Westend

                        #26
                        Originally posted by jumuli View Post
                        Nyt voi sanoa, että hieman kokemusta 35d:n omistamisesta.
                        Päällimmäisenä huomiona voisi sanoa, että ei kaduta lisäeurojen sijoittaminen pätkääkään vrt 330d Ohjelmoinnin ja downpipen jälkeen auton ääni ja kulkumaailma rupesi myös miellyttämään Mikäli auto tässä taloudessa pysyy niin takapöntöt todennäköisesti poistetaan, cooleri, ahdin modaus, quaife ja uudelleen softaus tästä tulee löytymään tekniikan puolelta

                        Varusteitahan tästä nykyisestä löytyy huomattavasti enemmän kun edellisestä ja nyt, kun on lähes kaikki varusteet mitä tälläiseen on saanut niin eipä niistä haluaisi luopuakkaan enää!
                        Muita tähän mennessä tulleita päivityksiä style 225:set alle, takalasin pyyhkijä pois, mustat munuaiset, cic combox paketti tulee jusulta.

                        Tulevaisuuteen suunnitteilla myös muita perusjuttuja
                        -Sisälistoille on jtn tehtävä
                        -Ledi päivitykset
                        -Valokoodailua yms
                        -Kattokaiteet saa lähteä
                        -Kalvot laseihin
                        -Alusta
                        -Toiset vanteet kesäksi
                        -Performance osia.

                        Onko sulla se AJ-tech downpipe? onko tietoa vaikuttaako tehoon/ääneen mitenkä kun vertaa vakioon joka on tyhjenny kaikesta..
                        E30 M50tic -90
                        E34 M5 -90
                        E91 325d M-sport -07
                        Ford F100 -53 LS edition

                        Comment

                        • jumuli
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2010
                          • 496
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by Kapanos View Post
                          Onko sulla se AJ-tech downpipe? onko tietoa vaikuttaako tehoon/ääneen mitenkä kun vertaa vakioon joka on tyhjenny kaikesta..
                          On joo Aj-techin tekele. Laadukasta työtä jälleen kerran
                          Noo ehkä tuolla hieman enemmän ääntä tulee. Tehoihin ei käsittääkseni ole juurikaan vaikutusta!
                          Nyt
                          Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                          Ex
                          F25 30d M-sport GNA-500
                          E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                          F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                          E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                          F25 20d M-Sport UZV-655
                          Audi B8 S4 ILM-448
                          F31 330d M-Sport VYZ-717
                          E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                          E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                          F30 320d M-Sport VXU-494
                          E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                          E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                          E91 335d M-Sport NJN-958
                          E91 330d M-Sport GJB-752
                          E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                          E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                          Comment

                          • kaljuhyypio
                            Newbiemmer
                            • Jan 2014
                            • 21
                            • Helsinki

                            #28
                            On sillä downpipellä joku vaikutus ääniin, työmaalla verrattiin Komun ja mun pirssiä niin oli siinä kuultava ero. Ajettaessa ja veto päällä lienee ero vielä isompi. Pitääpä joskus antaa autoa jollekki ja kuunnella ite ulkoa. Turbot viheltää ainakin parkkihalleissa hyvinkin kuuluvasti

                            Kuitenkin, ei mitkään kovat äänet. Tarvinnee etsiä joku putkivelho joka tekis suorat putket takavaimentimien tilalle, kuitenkin niin että on helppo vaihtaa katsuria varten..
                            F31 335xd 2015

                            Comment

                            • jumuli
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2010
                              • 496
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Originally posted by kaljuhyypio View Post
                              On sillä downpipellä joku vaikutus ääniin, työmaalla verrattiin Komun ja mun pirssiä niin oli siinä kuultava ero. Ajettaessa ja veto päällä lienee ero vielä isompi. Pitääpä joskus antaa autoa jollekki ja kuunnella ite ulkoa. Turbot viheltää ainakin parkkihalleissa hyvinkin kuuluvasti

                              Kuitenkin, ei mitkään kovat äänet. Tarvinnee etsiä joku putkivelho joka tekis suorat putket takavaimentimien tilalle, kuitenkin niin että on helppo vaihtaa katsuria varten..
                              Edelliseen 330d:hin tehtiin myös 35d look ulostulot ilman takavaimenninta ja lopputulos oli miellyttävä. Nyt olen vertaillut oman ja Jusun autojen ääniä ja tullut lopputulokseen, että vaimentimet on poistettava perästä. Miksi katsuria varten pitäisi vaihtaa? :think
                              Nyt
                              Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                              Ex
                              F25 30d M-sport GNA-500
                              E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                              F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                              E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                              F25 20d M-Sport UZV-655
                              Audi B8 S4 ILM-448
                              F31 330d M-Sport VYZ-717
                              E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                              E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                              F30 320d M-Sport VXU-494
                              E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                              E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                              E91 335d M-Sport NJN-958
                              E91 330d M-Sport GJB-752
                              E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                              E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                #30
                                Originally posted by Veeksi View Post
                                Kuivalla asfaltilla näissä kyllä riittää pitoa niin paljon, että oikeasti loppuu 35d:ssäkin helppo viripotentiaali ennenkuin lukkoperä on oikeasti välttämätön. Taitaa sähköinen lukkokin toimia sen verran, että polttaa kumia kahdella renkaalla. Tai sit pitää kattoo peiliin ja miettiä oliko ne 185 leveet linglongit kuitenkaan oikea valinta tai mitä ihmettä on tullut alustalle tehtyä. Toisaalta märällä tai etenkin talviliukkailla lukkoperä on asiallinen jo vaikka vakio 30d:ssä - etenkin jos kaipaa driftailua.
                                Ei se ihan nuin mene että pito riittää... Näistä ku otetaan se 400hp niin se luistonesto kyllä rajottaa tehoa ennenku mittarissa ehtii välähtää minkäänlaista valoa vaikka ois estot pois käytöstä. Ja niinku jusu sano niin se perä on se heikoin lenkki. Ihan normi perä vaan ei kestä sitä voimaa minkä moottorista saa. Ja lisäksi se lukko (olkoon ny sitte quaife, wavetrac tai vaikka kemppi) tosiaan lisää menohaluja enemmän mitä esim 30hp voimaa!
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎