Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i moottori tärähtelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkkuS
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 23
    • Espoo

    335i moottori tärähtelee

    Kyseessä vakio e90 335i (PPK), viime kesänä vaihdettu jo tulpat ja kaikki suuttimet.
    Eli tälläkertaa moottorin käydessä paikallaan, huomaa kun koko auto tärähtää kun moottori tärähtää. Veto on normaali. Tasakaasulla ajaessa huomaa myös teräviä nykäyksiä vedossa. Onkohan puolissa vikaa?

    Missä tai kenellä onnistuisi edullisesti vikakoodien luku?
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    #2
    Originally posted by MarkkuS View Post
    Kyseessä vakio e90 335i (PPK), viime kesänä vaihdettu jo tulpat ja kaikki suuttimet.
    Eli tälläkertaa moottorin käydessä paikallaan, huomaa kun koko auto tärähtää kun moottori tärähtää. Veto on normaali. Tasakaasulla ajaessa huomaa myös teräviä nykäyksiä vedossa. Onkohan puolissa vikaa?

    Missä tai kenellä onnistuisi edullisesti vikakoodien luku?
    Nimim. Rahu

    Sijaitsee Tuusulassa.
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2175
      • Kuopio

      #3
      Voi olla puolat, mutta eikös korkeapainepumppukin voi saada vähän vastaava ongelmaa aikaiseksi?
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • dumo
        Bimmer Rookie
        • Aug 2013
        • 84
        • N/A

        #4
        Minulla on vikakoodien lukuun laitteet Espoossa.

        Comment

        • Tiik
          BTCF Member
          • Apr 2012
          • 497
          • Vantaa

          #5
          Puolat voisi olla hyvä ja helppo tapa lähteä hakemaan vikaa...

          Comment

          • Mosswe
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 13
            • suomi

            #6
            Mulla oli samanlaista ongelmaa, varsinkin kylmänä. Ulos tuli inpalla ainoastaan yksi vikakoodi: 0*2FDB kraftstoffhochdruck nach Freigabe der Einspritzung.
            Tänään sitten aamulla vein autokeskus airporttiin ja äsken tuli soitto että kaikki puolat, suuttimet ja tulpat vaihtoon.
            Bmw e92 335i
            Ex. e46 330ci, e39 535i, e36 325i

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17838
              • PKS

              #7
              Puolat, tulpat, suuttimet, korkeapainepumppu.

              Ensimmäisenä ihan vikakoodihommia. Valitettavasti vain misfiresta saa koodin, suutin ja korkeapainepumppuviat jää oikeastaan täysin koodien ulkopuolelle. Pitäisi niistä taas livedataa kummastella, selkästi hankalampaa ellei vikaa saada toistettua helposti.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • dumo
                Bimmer Rookie
                • Aug 2013
                • 84
                • N/A

                #8
                Tutkin tuota topicin autoa äsken. Mitään vikakoodeja ei muistissa ollut eikä ajamalla esiin tullut. Anturiarvot näyttivät mielestäni normaaleilta. INPA:n misfire-työkalussa ei ollut tavallisesta poikkeavaa heiluntaa. Toisaalta tyypilliseen tapaan minkäänlaista tärinää ei esiintynyt kun autoa tutkittiin.

                Ainoa joka pisti omaan silmään oli alhainen railipaine. En tiedä millaisia arvoja N54/55-koneissa pitäisi olla, mutta nyt tyhjiksellä paine oli vain n. 700psi eli 50bar. Myös osakuormalla paine pyöri samoissa lukemissa. Täyskaasulla nousi yli 2000psi eli 150bar. Omassa N53:ssa paine on tyhjikselläkin samaa luokkaa (>2000psi) kuin tuossa potilaassa täyskaasulla.

                Kuulemma kaikki suuttimet on vaihdettu hiljattain, samoin tulpat. Vika esiintynyt vain osakaasulla ja tyhjiksellä. Toki voi olla puolavika, mutta oma kokemus ja maalaisjärki sanoo että puolaviat ja muut sytkäpuolen ongelmat esiintyvät erityisesti täyskaasulla kun kipinä on liian heikko.

                Comment

                • KtKtuned
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2013
                  • 127
                  • Finland

                  #9
                  Jossain ulkomaisella foorumilla väittivät ,että imukanavien ja venojen karstottuminen voi aiheuttaa vastaavaa.
                  BMW 335i E90 -07

                  Comment

                  • AlpinWeiss
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 927
                    • West coast

                    #10
                    Onkos täällä tyypit noita imukanavia putsailleet ja miten?

                    Näitä "seafoam" tyyppisiä shokkihoitoja tekisi mieli kokeilla ainakin ennen kuin alkaa irroittelemaan ja yksi kerrallaan hinkkaamaan.
                    MBCLK240 -02
                    E36 318 -93
                    E46 320 Ci -01
                    E46 330 CiA -01
                    E60 520i -04
                    E93 325i -07
                    F36 420xi -16

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17838
                      • PKS

                      #11
                      En osaa sanoa noista oikeista paineista, mutta en käsitä miten ne olisi pienemmät kuin N53 moottorissa?

                      Lähteekö käyntiin nätisti (ei sahaa) ja nouseeko bensapaine kerrasta ylös jos katsot livedataa samalla? Pumppuvika oireilee ainakin niin, että sahaa ja kerää paineita turhan pitkään.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • MarkkuS
                        BTCF Member
                        • Apr 2013
                        • 23
                        • Espoo

                        #12
                        Käynnistyy täysin normaalisti. Painetta ihmeteltiin tosiaan, miksi olisi eri noiden koneiden välillä.

                        Comment

                        • AlpinWeiss
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 927
                          • West coast

                          #13
                          Itselläkin paineet hieman pienemmät kuin monessa muussa ja sama tärinä. Merkkihuollon virallinen kanta on että painetta on tarpeeksi, ja moni vähempipaineisenakin toimii moitteetta.

                          Itsellä vaihdettu tulpat, suuttimet ja puolat - ei vaikutusta.
                          MBCLK240 -02
                          E36 318 -93
                          E46 320 Ci -01
                          E46 330 CiA -01
                          E60 520i -04
                          E93 325i -07
                          F36 420xi -16

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9143
                            • Oulu

                            #14
                            Mitäs DIS/ISTA korkeapainepuolen testiproseduuri antaa tässä min. paineeksi? Ainakin N43/53 tuo on 150 bar +/- 20 bar.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Mosswe
                              Newbiemmer
                              • Jan 2010
                              • 13
                              • suomi

                              #15
                              Noniin, eli autokeskus vaihtoi kaikki puolat, suuttimet ja tulpat -> oire ehkä vähän parani, mutta ei poistunut. 2300€
                              Mulla paineet pyörii tyhjäkäynnillä siinä 47-50.
                              Bmw e92 335i
                              Ex. e46 330ci, e39 535i, e36 325i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎