Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i moottori tärähtelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2175
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by Mosswe View Post
    Noniin, eli autokeskus vaihtoi kaikki puolat, suuttimet ja tulpat -> oire ehkä vähän parani, mutta ei poistunut. 2300€
    Mulla paineet pyörii tyhjäkäynnillä siinä 47-50.
    Miks ihmeessä ne kaikki pitää kerralla uusia varsinkin, jos lasku on tuollainen? Ei nyt ihan meikäläisenkään ylihuoltamisstrategiaan kuulu tuollaiset "varmuuden vuoksi"-laskut.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • Mosswe
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 13
      • suomi

      #17
      No takuuseenhan se meni suurilta osin, onpahan vaihdettu. Tällainen löyty ison meren takaa, siellä aika monella samat oireet ja foorumien mukaan korjaantunu putsauksella: http://www.youtube.com/watch?v=MicXOhehEzc
      Last edited by Mosswe; 12-05-2014, 21:41.
      Bmw e92 335i
      Ex. e46 330ci, e39 535i, e36 325i

      Comment

      • Blitz
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 260
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Mosswe View Post
        No takuuseen meni Tällainen löyty ison meren takaa, siellä aika monella samat oireet ja foorumien mukaan korjaantunu putsauksella: http://www.youtube.com/watch?v=MicXOhehEzc
        Nuo karstoittuneet imuventtiilit tosiaan aiheuttavat käyntihäiriöitä ja tehohäviöita. Aika vähillä kilometreillä ovat jo karstan peitossa. Kuten moni varmasti tietää, niin kyseessä on siis suorasuihkutuksen tuoma ongelma, jota voi "catch can":llä ja metanolilla yrittää ehkäistä.

        Olen päättänyt hankkia tarvittavat välineet puhallusta varten. Kahden 335i:n venttiilit olisi tarkoitus puhdistaa ja niiden jälkeen voisi katsoa, että lähteekö noita tekemään enemmänkin mikäli kiinnostusta riittää.
        X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
        YV:llä lisätietoja

        Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
        996 Turbo X50
        500whp.net

        Comment

        • dumo
          Bimmer Rookie
          • Aug 2013
          • 84
          • N/A

          #19
          Ei tuo imupuolen tukkiintuminen toki poissuljettu ole, mutta jos nyt kuvitellaan että kanavat olisivat täysin tukossa, olisi melko varmasti nuhaisuutta huippukuormalla. Lisäksi jos nyt ajatellaan että venttiili vaikka vähän vuotaisi, olisi luultavasti ihan jo käyntiinlähtöongelmia, jatkuvasti epätasaista käyntiä jne. Tosiaan ainakin lämpimänä tuo kone käynnistyi kuin palmun alta ja kävi tasaisesti ja nätisti.

          Mitä tulee imupuolen puhdistukseen, kannattaa ne ihmeaineet unohtaa. Imukanavissa ei ole minkäänlaista huuhtelevaa polttoainevirtaa, eli aine saisi olla niin tylyä myrkkyä että pelkän ilmavirran avulla imisi sen kuonan pyttyihin. Tuollainen myrkky yhdessä irtoavan kuonan kanssa ei välttämättä olisi moottorin ystävä sinne päätyessään.

          BMW:llä on imukanavan/venttiilin puhdistukseen oma työkalusarjansa ja työohje. Metodina on pähkinänkuorirouhepuhallus, joka tehdään imuvena suljettuna siten, että kanavan päälle asetetaan adapteri, johon kiinnittyy imuri ja "hiekkapuhalluspistooli". Minun oli tarkoitus omasta nuo putsailla ja ostin/rakensin välineet, mutta eipä sitten ollutkaan tarvetta. Jos joku pellepeloton haluaa kokeilla, minulta löytyy siis vermeet tuohon ja pähkinärouhetta - vain kunnon kompura ja imuri tarvitaan lisäksi.

          Blitz: Psst, minulla on täysi säkillinen tuota ruohetta, osta pois!
          Last edited by dumo; 12-05-2014, 22:00.

          Comment

          • Blitz
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 260
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by dumo View Post
            Ei tuo imupuolen tukkiintuminen toki poissuljettu ole, mutta jos nyt kuvitellaan että kanavat olisivat täysin tukossa, olisi melko varmasti nuhaisuutta huippukuormalla. Lisäksi jos nyt ajatellaan että venttiili vaikka vähän vuotaisi, olisi luultavasti ihan jo käyntiinlähtöongelmia, jatkuvasti epätasaista käyntiä jne. Tosiaan ainakin lämpimänä tuo kone käynnistyi kuin palmun alta ja kävi tasaisesti ja nätisti.

            Mitä tulee imupuolen puhdistukseen, kannattaa ne ihmeaineet unohtaa. Imukanavissa ei ole minkäänlaista huuhtelevaa polttoainevirtaa, eli aine saisi olla niin tylyä myrkkyä että pelkän ilmavirran avulla imisi sen kuonan pyttyihin. Tuollainen myrkky yhdessä irtoavan kuonan kanssa ei välttämättä olisi moottorin ystävä sinne päätyessään.

            BMW:llä on imukanavan/venttiilin puhdistukseen oma työkalusarjansa ja työohje. Metodina on pähkinänkuorirouhepuhallus, joka tehdään imuvena suljettuna siten, että kanavan päälle asetetaan adapteri, johon kiinnittyy imuri ja "hiekkapuhalluspistooli". Minun oli tarkoitus omasta nuo putsailla ja ostin/rakensin välineet, mutta eipä sitten ollutkaan tarvetta. Jos joku pellepeloton haluaa kokeilla, minulta löytyy siis vermeet tuohon ja pähkinärouhetta - vain kunnon kompura ja imuri tarvitaan lisäksi.

            Blitz: Psst, minulla on täysi säkillinen tuota ruohetta, osta pois!
            Laitoin privaa.
            X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
            YV:llä lisätietoja

            Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
            996 Turbo X50
            500whp.net

            Comment

            • Mosswe
              Newbiemmer
              • Jan 2010
              • 13
              • suomi

              #21
              Kattelin inpalla noita arvoja ja muut tuntuu olevan siististi vihreän pylvään keskellä mutta yks arvo tapissa. Vanoksen adaption inlet camshaft. Siinä pysyy 9.8 ja 9.9 välillä kun kymppi on punaraja. Osaisko joku kertoo mihin vois viitata? Koitan laittaa kuvan vielä.
              Attached Files
              Bmw e92 335i
              Ex. e46 330ci, e39 535i, e36 325i

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17836
                • PKS

                #22
                Vanoksen solenoidi jumissa?
                Adaptaatiot hukassa?
                Jako pielessä?
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • jake2710
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 828

                  #23
                  N54 50 bar-200 bar korkeapainepuoli. Matalapainepuoli 5 bar
                  Last edited by jake2710; 15-05-2014, 14:50.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎