Osaisiko joku sanoa, miksi auto tuntuu hieman tehottomalta putken vaihdon jälkeen? Ennen putkenvaihtoa tuli pieni tehopiikki noin 5.000 RPM- rajoittimen välillä. Nyt tämä puuttuu.
Tuskinpa pelkän takapöntön vaihto moista voi aiheuttaa :think Ettei nyt vaan persdyno huijaisi kun moottorin äänen kuulet nykyään kiihdyttäessä niin tuntuu ettei enää lähtisi mihinkään
Jos putkisto virtaa paremmin tai yhtä hyvin kuin alkuperäinen, suorituskyky ei voi heikentyä - ja tämä pätee lähtökohtaisesti kaikkiin nelitahtikoneisiin (ellei nyt joku anturi löisi moottoria vikatilaan).
Eli ensisijaisesti luultavasti persdyno hämää.
Toisena vaihtoehtona (mutta ei kovin todennäköisesti) se uusi pönttö on huonosti suunniteltu. Onhan tuokin mahdollinen, mutta paha sanoa onko virtausdynamiikka ollut tarvikepöntön suunnittelijalla mielessä - ja voiko pöntön edes suunnitella niin pieleen että alkaa rajoittaa virtausta esim. sisäisen pyörteilyn takia.
Ja kolmas vaihtoehto: Autossa on jotain muuta vikaa.
Toisena vaihtoehtona (mutta ei kovin todennäköisesti) se uusi pönttö on huonosti suunniteltu. Onhan tuokin mahdollinen, mutta paha sanoa onko virtausdynamiikka ollut tarvikepöntön suunnittelijalla mielessä - ja voiko pöntön edes suunnitella niin pieleen että alkaa rajoittaa virtausta esim. sisäisen pyörteilyn takia.
Pitää rajoittaa melko paljon tehoja että sen persdynossa huomaa.
Pitää rajoittaa melko paljon tehoja että sen persdynossa huomaa.
Täysin samaa mieltä. Vaatisi aikamoista onnistumista suunnitella pönttö niin, että se rajoittaisi virtausta niin paljon, mutta kaipa siinäkin voi onnistua .
Ite oon ajellu ny melkee 2kk suoralla putkelle! Soundit on aivan mahtavat, tämä siis muiltakin kuultua eikä vain oma mielipide äänet eivät ole kovat kuin kiihdyttäessä, eikä ne korvia silloinkaan riko.. Toteutin itse tuon juuri kuten itse olit ajatellut, pöntön takaa heti putki poikki, hitsata putkeen pieni supiste, johon voit sitten liittää suoran putken/takapöntön tarvittaessa nopeasti ja vaivattomasti lemmarilla!
Kuukauden vanha topicci mutta hieman apua tästä päätökseen jos vielä arvot teetkö vai et tuon modin!
Nuo äänet kyllä todella hyvät tuolla suoralla putkella tai siis takapöntön korvaavalla suoralla putkella, ei liian kovat todellakaan vaan just hyvät kun vakionahan tuo äänenvaimennus aivan naurettavan hiljainen kuin sähköauto. Mitäs teillä leimasetä noista maininnut/huomautellut? itselläni vielä harkinnassa mikä ratkaisu tuohon tulee, pönttö vai tuo suora..saa tarjota jos löytyy jotain vakion tilalle
Nuo äänet kyllä todella hyvät tuolla suoralla putkella tai siis takapöntön korvaavalla suoralla putkella, ei liian kovat todellakaan vaan just hyvät kun vakionahan tuo äänenvaimennus aivan naurettavan hiljainen kuin sähköauto. Mitäs teillä leimasetä noista maininnut/huomautellut? itselläni vielä harkinnassa mikä ratkaisu tuohon tulee, pönttö vai tuo suora..saa tarjota jos löytyy jotain vakion tilalle
Asiansa osaava katsuri katsoo vain, että putki on tiivis, istuu kunnolla ja joustaa sekä ettei vuoda mistään.
Yksikään katsastusmies ei ole äänistä toistaiseksi sanonut ikinä mitään, vaikka lähes joka autossa ollut viimeinen äänenvaimennin korvattu suoralla.
Tietysti jos sattuu olemaan katsastusasema hylkäyksiä vailla ja juuri se 2viikkoa työskennellyt pentu siellä sinun autoasi tulossa katsomaan, niin asiaan on helppo tarttua jos sattuu huomaamaan...
Mikä mahtaa olla desibelirajana noissa + - 2000 luvun autoissa:think
E: 77db, mutta kierrosalueesta ei sanota mitään, eli ilmeisesti tyhjäkäynnillä...
Asiansa osaava katsuri katsoo vain, että putki on tiivis, istuu kunnolla ja joustaa sekä ettei vuoda mistään.
Yksikään katsastusmies ei ole äänistä toistaiseksi sanonut ikinä mitään, vaikka lähes joka autossa ollut viimeinen äänenvaimennin korvattu suoralla.
Tietysti jos sattuu olemaan katsastusasema hylkäyksiä vailla ja juuri se 2viikkoa työskennellyt pentu siellä sinun autoasi tulossa katsomaan, niin asiaan on helppo tarttua jos sattuu huomaamaan...
Mikä mahtaa olla desibelirajana noissa + - 2000 luvun autoissa:think
Niin, paitsi että 2000 luvun autossa pitää olla e-hyväksyntä putkessa.. Eli jos katsastajaa sattuu kiinnostamaan niin omavalmiste ei kelpaa..
Eikö noissa joissain ulostuloissa ole jopa jonkunlainen vaimennus :think tuskin sentään e-hyväksyntää löytyy pelkistä ulostuloista?
Eihän tuo sinällään mahdoton homma ole jos laippa kiinnityksellä laittaa niin leimalle vaihtaa pönttö takaisin jos siitä huomautus tulisi..tosin kyllä täysin turhaa hommaa jo sekin kyllä, mutta vaihtaahan ne jotkut imppu ja evo miehetkin koko putkistojakin katalysaattorin takia leimalle.
En ole kyllä kuullut että kenelläkään on jääny leima putkesta kiinni oli se after market tai omavalmiste kun on fiksusti toteutettu. Äänistä olen kuullut huomautuksia mutta saa olla kunnon mökätoosa ennen kuin sanomista tulee.
Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment