Announcement

Collapse
No announcement yet.

E93 N43B20 nokeaa 3.pytyn tulppaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuhaK
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 221
    • Etelä-Suomi

    E93 N43B20 nokeaa 3.pytyn tulppaa

    tää liittyy aika läheisesti tuohon nykimisongelmaan mikä ei niin harvinaista kai ole mutta olisko tähän lääkkeeksi uusi suutin??

    Uudet tulpat on vaihdettu, puola hankittu uusi, puolia vaihdeltu ristiin ja aina tuloksena on nykimistä pienillä kierroksilla ja kun tulpat ottaa pois on 3.pytyn tulppa aina nokinen ja karstainen, kun tulppia vaihtaa ristiin se palautuu kyllä normaaliksi muissa pytyissä mutta 3.pytyn tulpalle käy aina samalla tavalla, olisko se suutin rikki sitten tuossa pytyssä?

    onko kukaan vaihtanut, ilmeisestikään ei mikään mahdoton homma, putki irti ja lähteekös tuo suutin sen jälkeen?
    850--voimaa kuin Veturissa
  • 325tds
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 293

    #2
    Originally posted by JuhaK View Post
    tää liittyy aika läheisesti tuohon nykimisongelmaan mikä ei niin harvinaista kai ole mutta olisko tähän lääkkeeksi uusi suutin??

    Uudet tulpat on vaihdettu, puola hankittu uusi, puolia vaihdeltu ristiin ja aina tuloksena on nykimistä pienillä kierroksilla ja kun tulpat ottaa pois on 3.pytyn tulppa aina nokinen ja karstainen, kun tulppia vaihtaa ristiin se palautuu kyllä normaaliksi muissa pytyissä mutta 3.pytyn tulpalle käy aina samalla tavalla, olisko se suutin rikki sitten tuossa pytyssä?

    onko kukaan vaihtanut, ilmeisestikään ei mikään mahdoton homma, putki irti ja lähteekös tuo suutin sen jälkeen?
    Kumpia tulppia olet käyttänyt NGK vai Bosseja?
    Tuo mamman avo ei nuilla bosseilla pelannut yhtään vaan löi jatkuvasti vikasietotilaan ja nyki koko ajan ,niiden kanssa vuosi taisteltiin
    Sinne vaihdettiin kaikki puolat yksi suutin nokkien asentoanturit mutta mikään ei auttanut.
    Nyt kuukausi sitten vaihdoin NGK ja sen jälkeen ei mitään ongelmia,ei edes sitä pientä nykimistä mikä näissä on kuulemma vakiovaruste:think
    En tiedä oliko nuo bossit sitten jotkut maanantai kappaleet
    Näissä vajaalla käyvissa saa koputtaa puuta että ne pelais taasen huomennakin
    E93 vaimon
    ex
    E70 3.0 SD
    E46x2
    M5 E39
    325tds E36
    M535i E28
    323i E30
    323 E21




    BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

    Comment

    • jake2710
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 828

      #3
      Eiköhän se suutin ole viallinen, jos kastaa tulpan.

      Ennen operaatioon ryhtymistä akun - napa irti. Mitään ihmeellistä vaihdossa ei ole.
      Muistaa vaan uuden Decoupling elementin laittaa ja syöttää uuden suuttimen arvon DME:lle.

      Suosittelen kaikkien suuttimien vaihtoa kerralla. Tai jos haluat yhden vaihtaa, niin melkein käytetty, että on samaa indeksiä.
      -07 ja -08 löytyy

      Comment

      • JuhaK
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 221
        • Etelä-Suomi

        #4
        kyllä nuo mun tulpat on NGK:n tulppia... mut jos tää on sellanen versio joka tykkää enemmän bossilaisista

        täytynee kokeilla tota suuttimen vaihtoa seuraavaks
        850--voimaa kuin Veturissa

        Comment

        • 325tds
          BTCF Member
          • Aug 2004
          • 293

          #5
          Originally posted by jake2710 View Post
          Eiköhän se suutin ole viallinen, jos kastaa tulpan.

          Ennen operaatioon ryhtymistä akun - napa irti. Mitään ihmeellistä vaihdossa ei ole.
          Muistaa vaan uuden Decoupling elementin laittaa ja syöttää uuden suuttimen arvon DME:lle.

          Suosittelen kaikkien suuttimien vaihtoa kerralla. Tai jos haluat yhden vaihtaa, niin melkein käytetty, että on samaa indeksiä.
          -07 ja -08 löytyy
          Kyllä ne Seinäjoen marmorilla yhden suuttimen vaihtoivat valmistusvuosi -12 ja vanha-08:think
          E93 vaimon
          ex
          E70 3.0 SD
          E46x2
          M5 E39
          325tds E36
          M535i E28
          323i E30
          323 E21




          BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

          Comment

          • jake2710
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 828

            #6
            Originally posted by 325tds View Post
            Kyllä ne Seinäjoen marmorilla yhden suuttimen vaihtoivat valmistusvuosi -12 ja vanha-08:think
            En tarkoita valmistusvuotta vaan indeksiä. Nyt on menossa -11...

            Comment

            • 325tds
              BTCF Member
              • Aug 2004
              • 293

              #7
              Originally posted by jake2710 View Post
              En tarkoita valmistusvuotta vaan indeksiä. Nyt on menossa -11...
              Anteeksi maalaisuuteni

              Eipä olis tarvinnut kehua että nyt toimii,tänään meni sitten vikasietotilaan tuo mamman auto taas vaihteeksi
              On nämä surkeita moottoreita josta puolet pytyistä puuttuu
              E93 vaimon
              ex
              E70 3.0 SD
              E46x2
              M5 E39
              325tds E36
              M535i E28
              323i E30
              323 E21




              BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

              Comment

              • JuhaK
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 221
                • Etelä-Suomi

                #8
                eipä auttanut suuttimen vaihto tähän ongelmaan, tulpan nokeentuminen kyllä loppui notta oli suuttimessa varmaan vikaa mutta pätkiminen ja epätasainen käynti heti ajon jälkeen jatkuu kyllä, eilen auto jopa sammui reilu satasen nopeudesta ja kun sitten auton ajoi tiensivuun niin napista käyntiin ihan normaalisti, vikakoodeja ei jättänyt...
                850--voimaa kuin Veturissa

                Comment

                • JuhaK
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 221
                  • Etelä-Suomi

                  #9
                  nostetaan tätä hiukan kun ei tää homma tunnu nyt ratkeavan

                  edelleen toi kolmosen tulppa nokeentuu ja kone pätkii pienillä kierroksilla ja välillä tyhjäkäynnillä

                  jostain threadista kuuntelin jotain youtube pätkää jossa kuuluis sellane outo säksätys koneesta, samanlainen kuuluu multakin, sen kuulee nyt oikein hyvin kun koneessa ei oo muovit paikallaan. kun ajaa hiukan kovempaa ja nostaa kaasun kokonaan ylös jolloin syöttö lakkaa säksätys loppuu

                  kolmoseen on vaihdettu nyt kokonaan uus suutin ja suuttimesta jonka otin irti oli kärki myös nokinen.

                  pumppujen paineita on luettu sekä vikakoodeja katsottu eikä niissä ollut huomautettavaa. pyttyjen puristukset tsekattu, puristukset tasaiset, uudet tulpat sekä puolat laitettu...

                  keksiikö joku mitä seuraavaks alkais??
                  Last edited by JuhaK; 02-10-2014, 20:05. Reason: -
                  850--voimaa kuin Veturissa

                  Comment

                  • Gustaff
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 132

                    #10
                    Puristukset ja ohivuotomittaus.

                    Comment

                    • JuhaK
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 221
                      • Etelä-Suomi

                      #11
                      Originally posted by Gustaff View Post
                      Puristukset ja ohivuotomittaus.
                      puristukset mitattu eikä huomautettavaa, kaikissa tasaiset, hiukan alle 15bar
                      850--voimaa kuin Veturissa

                      Comment

                      • JuhaK
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 221
                        • Etelä-Suomi

                        #12
                        kukapas osaa sanoa mikä tuo kyseinen osa on edestä katsoen koneen oikealla puolella? Pitääkö siitä kuulua yhtämittainen nakuttava ääni? itsellä ainakin kuuluu, ei heti kun auton kylmänä käynnistää mutta hetmiten kun kone lämpiää, en itse tuota real.oem:stä löytänyt ko. osaa
                        Attached Files
                        850--voimaa kuin Veturissa

                        Comment

                        • JuhaK
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 221
                          • Etelä-Suomi

                          #13
                          nostetaanpas tätä ongelmaa taasen pinnalle... kun ei siitä oo päästy eroonkaan :(

                          on vaihdettu siis tupat, puolat, 3.pytyn suutin, nokka-akselin anturit...

                          Jossain vaiheessa talvea luulin jo vian taittuneen mutta nyt taas lämpimämpien ilmojen saatossa nykiminenkin palaa..

                          auto siis kylmänä toimii hyvin eikä pätki... mutta kun moottorin lämpö nousee pysähtyessä ikäänkuin hetkellisesti "käy" ikäänkuin kolmella kunnes ilmeisesti korjaa jotain arvoja tmv. ja käy sen jälkeen normaalisti... Tasakaasulla ajettaessa nykii, välillä hyvinkin voimakkaasti

                          voisko tässä olla kyse tuosta NOx anturista tai peräti Noxin tukkeutumisesta, auto on mun mielestä aika laiska ollakseen noin 160 heppanen... alavääntö on olematonta, lisäksi polttoaineenkulutus kympin molemmin puolin, vaikkakin automaatti onkin..
                          850--voimaa kuin Veturissa

                          Comment

                          • 325tds
                            BTCF Member
                            • Aug 2004
                            • 293

                            #14
                            Oletko vaihtanut termostaattia,se nimittäin on jotenkin sähköllä ohjattu:think
                            Vaihdoin tuohon mamman autoon viimesyksynä,ja yhdesti heti sen jälkeen lyönyt vikasietotilaan ja nyt pelannut ongelmittaei edes katsastusmies löytänyt mitään vikakoodeja
                            Tiiäppä näistä, se on joskus ilmoista kiinni miten toimii
                            E93 vaimon
                            ex
                            E70 3.0 SD
                            E46x2
                            M5 E39
                            325tds E36
                            M535i E28
                            323i E30
                            323 E21




                            BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                            Comment

                            • jake2710
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 828

                              #15
                              Originally posted by JuhaK View Post
                              nostetaanpas tätä ongelmaa taasen pinnalle... kun ei siitä oo päästy eroonkaan :(

                              on vaihdettu siis tupat, puolat, 3.pytyn suutin, nokka-akselin anturit...

                              Jossain vaiheessa talvea luulin jo vian taittuneen mutta nyt taas lämpimämpien ilmojen saatossa nykiminenkin palaa..

                              auto siis kylmänä toimii hyvin eikä pätki... mutta kun moottorin lämpö nousee pysähtyessä ikäänkuin hetkellisesti "käy" ikäänkuin kolmella kunnes ilmeisesti korjaa jotain arvoja tmv. ja käy sen jälkeen normaalisti... Tasakaasulla ajettaessa nykii, välillä hyvinkin voimakkaasti

                              voisko tässä olla kyse tuosta NOx anturista tai peräti Noxin tukkeutumisesta, auto on mun mielestä aika laiska ollakseen noin 160 heppanen... alavääntö on olematonta, lisäksi polttoaineenkulutus kympin molemmin puolin, vaikkakin automaatti onkin..
                              Pumpuista, suuttimista tai nox pöntöstä kannattaisi varmaan lähteä liikkeelle.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎