Kyllä siellä "kaasuläppä" on ja sillä rajoitetaan ilman kulkua esim . polton aikana ja lämmitysvaiheessa ja tuosta tulikin mieleen, että mites ne putkiston lämpötila-anturit näyttää? Imuilman lämpötila? Kaasuläpän asento normiajossa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DPF tukkeutuu läppäoperaation jälkeen!
Collapse
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Originally posted by elreino View Postkyseisessä autossa egr katta on 3000rpm asti
kierrätys on käytössä ajettaessa kevyellä kaasulla alle 3000rpm
täys kaasutuksessa venttiili sulkeutuu vaikkka kierroksia olis alle tuonJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Testasin EGR:n irtiotettuna alipainepumpulla, avautuu ihan jumittamattoman oloisesti ollen täysin auki about 0.6 barin alipaineella. Sulkeutuu myös nätisti ja menee täysin kiinni omalla jousivoimallaan. Eli käsittääkseni on mekaanisesti kunnossa.
Tietysti on mahdollista, että EGR:n alipainesäädin reistailisi. Miten tuo tyypillisesti oireilee? Pystyykö EGR:n toiminnan järkevyyden näkemään silmällä livedata-arvoista? Luulisi, että vaikuttaa ainakin lambda-arvoon. Tietäiskö joku mitä lambda-arvon pitäisi olla esim. tuossa tasaisessa satasen vauhdissa suurimmalla vaihteella?
VolvoTDi: Eli pakopuolen lämpötila-anturit antavat ihan järkeviä arvoja, maantieajossa yli 300 astetta, polton ollessa päällä n. 600 astetta, ja moottori kylmänä likimain ulkolämpötilan verran. Imuilman lämpöanturi toimii, ahtoilman lämpöanturi toimii (kevyellä kuormalla antaa melkein saman lukeman kuin MAF:lla oleva anturi, maksimiahtopaineella nousee kesäkeleillä johonkin 55-60 asteeseen eli ok). Kaasuläppä on ollut aina täysin auki-asennossa kun olen konehuoneeseen kurkkinut ja poltto ei ole ollut päällä. Luulisi lambda-arvon romahtavan tai vetojen loppuvan täysin jos läppä yrittäisi mennä ajon aikana kiinni. Minkäänlaista nykimistä ei ajon aikana tunnu olevan.
Kissvesala: Voiko tosiaan olla niin että DPF-pönttö on lopullisesti tukkeutumassa vaikka vastapaineet on aina ajoittain todella pienet, tyhjäkäynnillä alle 5 mbar ja satasen tasavauhdissa se noin 20 mbar? Tätä en ymmärrä. Olen ainakin tähän asti kuvitellut että pöntön käyttöikä on täynnä vasta sitten kun pitkäkään poltto ei onnistu laskemaan vastapaineita normaalitasolle.e90 330d -05
Comment
-
-
No näin omiin kokemuksiin verraten kaikki pöntöt mitä on ajettu läppärin kans auki, on ollut vastapaineet luokkaa lähellä 1000mbaria ja nekin on vielä saatu elvytettyä eikä ole tullut vastaan aiemmin tilannetta että noin nopeaa tukkeutuu uudelleen. Ja tuo Lambda tosiaan on semmosella tasolla että savua ei pitäs ainakaan tulla joka suodatinta tukkii. Kaikkien fysiikan lakien mukaan polttoaine palaa niinku insinöörit on alunperin suunitellut. Niinku elreino ja volvo tuossa sanoi läpät ja egr vaikuttaa toki polttoihin, mutta ei helvetissä niin paljoa että dpf tukkeutuu kokoajan.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Kokeile vielä irroittaa se alipaineletku EGR:stä ja tulppaa se kunnolla. Lähde ajelemaan ja tutki täyttyykö dpf edelleen nopeaa tahtia.
Onko se eropaineanturi jo poissuljettu?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostTuolla tiedolla ei tee mitään. Lähinnä EGR liikkumisen jouheus eli jumiaako, jääkö raolleen, jne on ratkaisevaa. Ohjelma varmasti on kunnossa.
mutta minulle on
jos minulla ei ole hanskassa moottorin toiminta periaatteet softamuutosten yhteydessä niin huonosti silloin menee
en voi siirtää vastuuta muualle
Comment
-
-
Originally posted by elreino View Postei sillä varmaankaan ole sinulle merkitystä joka työntää ecuun toisen muuttamaa softaa sisään itse siitä sisällöstä mitään tietämättä
mutta minulle on
jos minulla ei ole hanskassa moottorin toiminta periaatteet softamuutosten yhteydessä niin huonosti silloin menee
en voi siirtää vastuuta muualleJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Laita nyt ne läpät takaisin paikoilleen, ja kerro tukkiintuuko DPF vielä. Ei sen jälkeen tarvii arvailla enää...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostLaita nyt ne läpät takaisin paikoilleen, ja kerro tukkiintuuko DPF vielä. Ei sen jälkeen tarvii arvailla enää...Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostTässä ei ole kyllä mitään järkeä! 99% varmasti se läppien poisto ei tätä vikaa yksinään ole tehny. Jos ei läppien poistossa ole mikään muu menny pieleen.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View Postviestistä puuttui ...Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Lisäinfoa mysteeristä:
-Auto ei ole softattu. Tämä nyt on käytettynä ostettu joten varmuutta ei ole, mutta maksimisyötöt näyttää olevan n. 65 mg/hub ja maksimivääntö se karvan yli 500 Nm, joten eiköhän se vakio ole.
-Öljy Castrol Magnated 5W-30 C3 LL04. Kone ei syö öljyä oikeastaan minkään vertaa.
-Välillä pukkaa vikakoodin: 'Particle filter regeneration zu heufig' tms., ja infokoodin 'Particle filter stark beladen - motorschutz activiert' tai sinnepäin. Eli valittaa liian usein toistuvasta puhdistuspoltosta ja DPF:n ajoittaisesta kovasta kuormituksesta. Tuossa jälkimmäisen yhteydessä kone pistää polton välittömästi päälle (eli tuo motorschutz activieren). Muita vikakoodeja ei ole, eli ei erityisesti mitään, mikä estäisi tai keskeyttäisi poltot.
-Kulutus pieni, menee viiden litran pintaan satasen maantieajossa.
-Alipaineletkuston tiiviys testattu alipainepumpulla alipaineletkuston jakotukilta. Ei vuoda.
VolvoTdi: Tuo DPF:n edessä olevan paine-eroanturin mahdollinen sekoilu on hyvä pointti. Se näyttää antavan järkevän tuntuisia arvoja, mutta siltikin itsekin tuota epäilin jokin aika sitten ja tilasin epätoivoissani uuden anturin. Vaihdoin sen eilen, joten en osaa sanoa tuon vaikutuksesta vielä mitään varmaa. Uusi anturi näyttäisi kyllä antavan hyvin samanlaisia arvoja kuin vanhakin, joten epäilen ettei tuokaan ole tässä syntipukki. Mutta katsotaan nyt parin polttosyklin verran ja sitten ollaan varmempia. Jos ei auta niin kokeilen ajella vähän tuo EGR:n letku irrotettuna (ja tietysti tulpattuna...).
On tämä kyllä ihme tapaus, jonkin verran on tullut autoja rassailtua mutta ei tämmöistä mysteeriä ole kyllä kohdalle koskaan sattunut. Meinaa alkaa usko loppumaan, mutta ei nyt vielä periksi anneta...
Olen tässä alkanut miettimään, voisiko DPF:ssä tai putkistossa olla jotain irti, ja liikkuvat osat sitten tukkisivat sitä satunnaisesti enemmän tai vähemmän. Ei siellä kyllä mikään ainakaan ajaessa kolise.e90 330d -05
Comment
-
Comment