Potilaana E91 M47D20TU2-koneella, aivan vakio.
Tämänpäiväiseltä lahden reissulta n. 180km ja 102km/h keskinopeus, kulutus 6.7l/100km. Keskikulutus 6tkm ajalta n. 7l/100km. Kulutus nousi huomattavasti sen jälkeen kun olin vaihtanut alle 19-tuumaiset pallot sekä uusinut samalla termarit ja vesipumpun. Laitoin ongelman painavien vanteiden ja kasvaneen vierintävastuksen piikkiin, mutta nyt kun on laitettu talveksi 225/45/17-profiililla olevat talvirenkaat niin kulutus ei ole tippunut ollenkaan.
Vikakoodit:
- Engine roughness regulator
- Fuel filter clogged
Dieselsuodatin on vaihdettu heti kun auton hommasin, mutta herja ei sillä hävinnyt. Viimeisen 2tkm aikana on lisäksi ilmaantunut tuo 'roughness regulator'-koodi, korjausarvo menee toleranssien ulkopuolelle. 2-sylinterin suuttimen korjausarvo huitelee +1.5, muut suht normaaleja.
Tarkoitus olisi viikonloppuna vaihtaa taas uusi dieselsuodatin ja katsoa poistuuko vikakoodit.
Autossa on "tehot" tallella, ainoa vika oli aiemmin pieni nykäisy kaasua lisätessä moottoritievauhdissa mutta sekin hävisi ainakin toistaiseksi EGR-venttiilin puhdistuksella.
Tehty siis:
- EGR-venttiilin puhdistus
- Adaptaatioarvojen nollaus
- Air Mass Test (kertoi EGR:ssä olevan häikkää)
- Rengaspaineet tsekattu
Mikä tuon korkean kulutuksen voi aiheuttaa? Kesällä mentiin vielä 225/45/17-kitkoilla alle 5l/100km kulutuksella matka-ajossa, eikä kaupungissakaan noussut kuin kuuteen. Ilmamassamittari?
http://realoem.com/bmw/showparts.do?...44&hg=13&fg=20
Kuvan osa nro 3 turbolle menevä pää on suhtkoht väljä, ja öljyyntyy/kerää likaa kivasti, miten tiukka tuon sovituksen kuuluu olla?
Tämänpäiväiseltä lahden reissulta n. 180km ja 102km/h keskinopeus, kulutus 6.7l/100km. Keskikulutus 6tkm ajalta n. 7l/100km. Kulutus nousi huomattavasti sen jälkeen kun olin vaihtanut alle 19-tuumaiset pallot sekä uusinut samalla termarit ja vesipumpun. Laitoin ongelman painavien vanteiden ja kasvaneen vierintävastuksen piikkiin, mutta nyt kun on laitettu talveksi 225/45/17-profiililla olevat talvirenkaat niin kulutus ei ole tippunut ollenkaan.
Vikakoodit:
- Engine roughness regulator
- Fuel filter clogged
Dieselsuodatin on vaihdettu heti kun auton hommasin, mutta herja ei sillä hävinnyt. Viimeisen 2tkm aikana on lisäksi ilmaantunut tuo 'roughness regulator'-koodi, korjausarvo menee toleranssien ulkopuolelle. 2-sylinterin suuttimen korjausarvo huitelee +1.5, muut suht normaaleja.
Tarkoitus olisi viikonloppuna vaihtaa taas uusi dieselsuodatin ja katsoa poistuuko vikakoodit.
Autossa on "tehot" tallella, ainoa vika oli aiemmin pieni nykäisy kaasua lisätessä moottoritievauhdissa mutta sekin hävisi ainakin toistaiseksi EGR-venttiilin puhdistuksella.
Tehty siis:
- EGR-venttiilin puhdistus
- Adaptaatioarvojen nollaus
- Air Mass Test (kertoi EGR:ssä olevan häikkää)
- Rengaspaineet tsekattu
Mikä tuon korkean kulutuksen voi aiheuttaa? Kesällä mentiin vielä 225/45/17-kitkoilla alle 5l/100km kulutuksella matka-ajossa, eikä kaupungissakaan noussut kuin kuuteen. Ilmamassamittari?
http://realoem.com/bmw/showparts.do?...44&hg=13&fg=20
Kuvan osa nro 3 turbolle menevä pää on suhtkoht väljä, ja öljyyntyy/kerää likaa kivasti, miten tiukka tuon sovituksen kuuluu olla?
Comment