Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d (M47) ja korkea kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AK-87
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2015
    • 324
    • Hml

    #46
    Originally posted by AK-87 View Post
    Pitääpä ottaa tarkastelun alle ja laskea kulutuksesta suoraan.
    No niin, tulipa tankillisen verran laskettua tuota kulutusta. Eli näillä keleillä (noin +5 - +12 astetta, ajoittain märkää) 70% moottoritietä @ 120km/h, 15% maantietä @ 90km/h ja 15% kaupunkiajoa laskettu kulutus oli 6,4l/100km.

    Ajotietokone väitti samalta jaksolta kulutuksen olevan 5,8l/100km.

    Kuuspyttyinen tilaukseen...
    V60 D4 AWD -16
    Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
    ex V60 D4 -13
    ex E36 323i 4D -96
    ex E91 320d -06 Stage 1

    Comment

    • *makke*
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 884
      • Klaukkala

      #47
      Moottori nyt on N47, mutta läheltä liippaa.

      Onko jollain positiivisia kokemuksia maffin vaihdosta? 245tkm rullattu ja kulutus tuntuu korkealta. Putki tyhjä ja ilmansuodatin uusi. Vie saman mitä edeltäjä M47:lla.

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        #48
        Paljonko se kuluttaa?

        Comment

        • Podee
          Newbiemmer
          • Jul 2019
          • 19
          • Joensuu

          #49
          Vähän rykivä käyntiin lähtö

          Nyt tuli huomattua omassa kulkineessa (e90 320d M47 219tkm) että kylmänä vähän epätasainen käynti hetken aikaa. Hehkut ja ohjainlaite vaihdettu viime vuonna tai kaks pimeää hehkua jotka irtosivat. Samalla huomannut että kulutus on hieman noussut viime aikoina. Mites ne entiseksi menneet /menossa olevat suuttimet alkavat oireilla? Termarit ok lämpöjen puolesta joten ei selitä kulutuksen nousua ainakaan se.

          Comment

          • Podee
            Newbiemmer
            • Jul 2019
            • 19
            • Joensuu

            #50
            Originally posted by Podee View Post
            Nyt tuli huomattua omassa kulkineessa (e90 320d M47 219tkm) että kylmänä vähän epätasainen käynti hetken aikaa. Hehkut ja ohjainlaite vaihdettu viime vuonna tai kaks pimeää hehkua jotka irtosivat. Samalla huomannut että kulutus on hieman noussut viime aikoina. Mites ne entiseksi menneet /menossa olevat suuttimet alkavat oireilla? Termarit ok lämpöjen puolesta joten ei selitä kulutuksen nousua ainakaan se.
            Mites tuo maffin laita, jos siitä lähtis liikkeelle niin tarviiko uutta koodata vai onnistuuko ihan vaan vaihtamalla uus maf vanhan tilalle?

            Comment

            • hakkiz80
              Newbiemmer
              • Aug 2009
              • 6
              • Helsinki

              #51
              Originally posted by Podee View Post
              Mites tuo maffin laita, jos siitä lähtis liikkeelle niin tarviiko uutta koodata vai onnistuuko ihan vaan vaihtamalla uus maf vanhan tilalle?
              Testerillä lähtisin liikkeelle, livedatasta sen näkee paljon maffi lukee mg/iskulle tai Ltr/tunnissa, jos totaali rikki ei pitäisi juurikaan vaikutusta olla ajeleeko maffin piuha kiinni vai irti..
              Omassa luki uudella orkkismaffilla reilu 150mg/isku enempi vaikka vanha vielä toimikin, mutta myös kulku paranee kun ecu saa ”oikean” ilmamäärän tiedon...
              Testerillä vaihdon yhteydessä calibrointi/skaalaus niin ecu oppii uudet pienemmät-isommat arvot...

              Tarvike maffi sitten ihan oma lukunsa, ne näytäneet livedatalla ihan eri arvoja kuin orkkis, esim cdi mersu luki ehjällä orkkiksella 1650mg asti mutta uudella tarvikkeella tyssäs noin 1350-1400mg...

              Comment

              • Podee
                Newbiemmer
                • Jul 2019
                • 19
                • Joensuu

                #52
                Originally posted by hakkiz80 View Post
                Testerillä lähtisin liikkeelle, livedatasta sen näkee paljon maffi lukee mg/iskulle tai Ltr/tunnissa, jos totaali rikki ei pitäisi juurikaan vaikutusta olla ajeleeko maffin piuha kiinni vai irti..
                Omassa luki uudella orkkismaffilla reilu 150mg/isku enempi vaikka vanha vielä toimikin, mutta myös kulku paranee kun ecu saa ”oikean” ilmamäärän tiedon...
                Testerillä vaihdon yhteydessä calibrointi/skaalaus niin ecu oppii uudet pienemmät-isommat arvot...

                Tarvike maffi sitten ihan oma lukunsa, ne näytäneet livedatalla ihan eri arvoja kuin orkkis, esim cdi mersu luki ehjällä orkkiksella 1650mg asti mutta uudella tarvikkeella tyssäs noin 1350-1400mg...
                Joo näin oli tarkoitus, että testerin päähän ja katsoa mitä se näyttää.. tosiaan tuntuu jotenkin, että vähän nuhasempi ollu nyt kulku puoleen ja huomannu kylmäkäynnistyksissä varsinkin pientä elämistä kierroksissa. (Tosin sen verran vain että silmällä erottaa että se viisari juuri elää siinä hieman)
                Mutta jep, kiitos näistä tiedoista!

                Comment

                • Podee
                  Newbiemmer
                  • Jul 2019
                  • 19
                  • Joensuu

                  #53
                  Olikos muuten minkä hintainen orkkis maffi?

                  Comment

                  • hakkiz80
                    Newbiemmer
                    • Aug 2009
                    • 6
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by Podee View Post
                    Olikos muuten minkä hintainen orkkis maffi?
                    Tilattu autopartnerin(autodoc jne) kautta ni tais puolasta tulla ja joku 75€ jäi maksamaan

                    Comment

                    • Podee
                      Newbiemmer
                      • Jul 2019
                      • 19
                      • Joensuu

                      #55
                      Originally posted by hakkiz80 View Post
                      Tilattu autopartnerin(autodoc jne) kautta ni tais puolasta tulla ja joku 75€ jäi maksamaan
                      Miten sulla oireili se entiseksi menossa oleva maf? Ja muuttuko vaihdon jälkeen siis miten?

                      Comment

                      • ensimmäinenjaviimenen
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2019
                        • 43
                        • Lappi

                        #56
                        Originally posted by Semiamis View Post
                        Noniin, eilen vaihdoin kaasuläpän ja motarilla alkuun kulutti melko paljon (lähemmäs 10l/100km), mutta sitten sen jälkeen alavääntöä tuli lisää ja kulutus laski järkeväntuntuisiin lukemiin.

                        Eli tuo jatkuvasti auki ollut kaasuläppä esti regeneroinnin. Ilmeisesti pakokaasun lämpöjen nosto tapahtuu siten, että kaasuläppä ohjataan kiinni ja egr täysin auki, jolloin saadaan lämmintä (~70c), joskin pakokaasupitoista ilmaa. Tämä sitten nostaa pakolämmön riittäväksi polttoa varten. Ainakin näin järkeilin, korjatkaa jos olen väärässä.

                        Ja tuli tuolla kaasuläpän uusimisella sekin ominaisuus, että auto sammuu todella nätisti. Aikaisemmin tunsi selvän heilahduksen sammuttaessa, mutta luulin tämän olevan dieselille ominaista kun oma työhiace tekee saman sammuttaessa Toki BMW ja Hiace ovat eri asia...
                        Oliko iso homma vaihtaa kaasuläppä? Auttoko kulutusmittarin lukemiin / kulutukseen?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎