Paljohan tommosen katiskan kuuluu kuluttaa löpöö kun tuntus vievän aikas paljo ei meinaa 400 km päästä tässä kaupunkissa tankillisella ,ei ole tota matka ajoa tullu viimme aikoina ollenkaan .alkaakohan toi motti olla jo tukkeessa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2005e91330xd kulutus
Collapse
X
-
Originally posted by mkkk View PostPaljohan tommosen katiskan kuuluu kuluttaa löpöö kun tuntus vievän aikas paljo ei meinaa 400 km päästä tässä kaupunkissa tankillisella ,ei ole tota matka ajoa tullu viimme aikoina ollenkaan .alkaakohan toi motti olla jo tukkeessa.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Originally posted by mkkk View PostLämpöi kerran kattelin ja oli jossain 90c .onkohan täällä kymen laaksossa ketään joka sais katottuu tosta moottorista noi pöntön arvot sun muut suuttimet.
Comment
-
-
Siis hehkutulpat? Etsi osanumerolla niin ei tarvii arvailla. Suositellaan vain OEM tai Beru. Vaihda samalla hehkunohjain. Berun tulpat esim. Autoteilemann 10€/kpl : KLIK ja ohjain 68€/kpl : KLIK.
Harkitse myös laturilta ohjaimelle menevän kaapelin vaihtoa, liki 10 vuotta vanhassa pirssissä voi liittimen jousivoima olla heikkoa --> kipinöintiä liittimessä. Viitteellinen hinta smiidillä 29€: KLIK.
Kulutukseen vaikuttaa eniten ilmamassamittari, todennäköisesti jättää vikakoodin vasta kun on aivan sökö. Jos on alkuperäinen, syytä miettiä vaihtoa suosiolla. Vain OEM tai Bosch.
Comment
-
-
Ei hehkuja vaan läppä akseleitten tilalle saa semmoset kätevät tulpat mitkä tulee ruuveilla imusarjaan kiinne niin ei tartte katkoo niitä vanhoja läppä akseleita. Onkohan toi ilmamassa mittari lähellä sitä läppää mikä on imusarjan ja ahtoputken välissä ,vai jossain muualla. Tais ollakkin sielläilman putsarin lähellä.Last edited by mkkk; 27-12-2014, 13:40.
Comment
-
-
Originally posted by mkkk View PostEi hehkuja vaan läppä akseleitten tilalle saa semmoset kätevät tulpat mitkä tulee ruuveilla imusarjaan kiinne niin ei tartte katkoo niitä vanhoja läppä akseleita. Onkohan toi ilmamassa mittari lähellä sitä läppää mikä on imusarjan ja ahtoputken välissä ,vai jossain muualla. Tais ollakkin sielläilman putsarin lähellä.
Tilasin nämä ja hyvin sopivat
Eli 33mm on oikea ja se 22mm käy vaan johkin e46 olevaan 330d koneeseen
Toimitus oli nopea noin viikko ja asentaessa laitoin vielä tiivisteliiman väliin, joten ei taatusti enää vuoda ölppää. Imusarja oli hämmästyttävän karstaton ja samoin jätin EGR:n toimintaan. Muut poistin imusarjasta mutta sen alipainekellon jätin vielä huitomaan sinne tyhjää.
Itelläni kulutus on vaihtelevaa, mutta pääsääntösesti omilla ajoilla näyttäs semmosta 800km ajomatkaks tankilla. Taajamassa menee sen n.9l/100km matkassa paljon vähemmän. Tosin pitkää matkaa en ole ajanut pelkällä autolla mutta arviosin talvella olevan n.6,5l luokkaaLast edited by Peksu; 28-12-2014, 12:59.G08 LCI iX3 M Sport
Comment
-
-
Tuli tos ennen joulun pyhii tilattuu noi tulpat, onneks ei ollu kovin kalliit muistaakseen sieltä tulossa just noi 22mm.en ole ihan varma tosta viimisestä tankillisesta oliko siinä ihan kaikki kilometrit mukana mutta 352km ja oli pakko mennä tankille kun näytti että 30km viel pääsis.voikohan se viedä edes niin paljon .kun viimmeeks tankkasin täyteen näytössä jotain400km pääsis täydellä tankilla. Mut kyllä sitä ihan mahottomasti menee.
Comment
-
-
Rekkari otteen mukaan 10/2005 niin onko tää vehe 2005 vai 2006 ,vitosena tän ostin.jos ajatellaan tilannetta että tän laittaa pakkasessa kylmänä käyntiin tarviiko hehkun merkki valo syttyy. Tässä ei syty mutta lähtee kyllä käyntiin .kun muistelisin viimme talven sen kerran vilahtaneen jos oikein muistan.webasto tietysti näin talvella voi vähän nostaa polttoaineen kulutusta mutta toisaalta sitten taas ei sekään ihmeitä vie .eiköhän tääkin selvii kun arki taas koittaa.tää on vähän sellasta äänee ajattelua ennen kun saa roikan kiinni niin näkee mikä vika.
Comment
-
-
Originally posted by mkkk View PostRekkari otteen mukaan 10/2005 niin onko tää vehe 2005 vai 2006 ,vitosena tän ostin.jos ajatellaan tilannetta että tän laittaa pakkasessa kylmänä käyntiin tarviiko hehkun merkki valo syttyy. Tässä ei syty mutta lähtee kyllä käyntiin .kun muistelisin viimme talven sen kerran vilahtaneen jos oikein muistan.webasto tietysti näin talvella voi vähän nostaa polttoaineen kulutusta mutta toisaalta sitten taas ei sekään ihmeitä vie .eiköhän tääkin selvii kun arki taas koittaa.tää on vähän sellasta äänee ajattelua ennen kun saa roikan kiinni niin näkee mikä vika.
Ja ei hehkut kyllä paljoa vilahda jos konetta lämmitetty jollakin tapaa(lohkolämmitin, webasto yms)Ihan raakana jos laitat kovalla pakkasella niin silloinhan se vilahtaa about 2 sek.
Jokin muu syy kulutukseen...F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Noniin nyt ilmamassa mittari vaihdettu ihan riskillä ilman töpselissä käyttöö.niin ei voikun ihmetellä ,ennen vaihtoo näytti kulutus mittari 17,2 ja mitä ajellu niin näyttämä 10.7 mikä ei varmaan ole viellä kovin tarkka lukema mutta huomattava ero.noin pientä lukemaa ei minun aikanna ollu ikinä.ei paha hintakaan mokomalla möykyllä boschin tekele niin karvan alle 170€. Ja vaihto enskertalaiselta vajaa puol tuntia .oli viel alkuperänen se vanha mittari.ei muuta kun isot kiitokset oikein veikanneille ja nokka kohti uusia vaikeuksia.
Comment
-
-
Sitten vaan jonkun asianharrastajan luokse nollaamaan MAF:in adaptaatio, WDS sanoo:
Adaptation of mass air flow meter
In normal operation, the air mass flow meter is subject to effects such as soiling and ageing. Those effects cause divergence between the stored characteristic and the specified status resulting in symptoms such as lack of power or black smoke. In order to prevent the effects of this problem, the 'Air mass flow meter adaptation' function has been introduced.
Air mass flow meter adaptation is performed by the DDE control unit at two operating points: When idling and under load in an operating range defined as follows:
- Engine speed = 1700 - 3000 rpm
- Charge-air pressure = 1100 - 2800 mbar
- Speed = 90 - 160 kph
- Change in intake-air temperature < 2 °C/s
- Delay period = 3 s
Adaptation sequence at each of those points:
The air mass flow meter adaptation uses certain operational data to calculate the theoretical air mass flow passing through the engine. The DDE control unit compares the figure obtained with the level measured by the air mass flow meter.
If the DDE control unit finds that the measured level differs by more than ± 8 % from the theoretical figure, that difference is stored on the control unit as an adaptation value. As the adaptation is carried out in two operating points, there are two adaptation values.
These adaptation values enable the control unit to adjust the measured levels before they are processed by the various functions.
Application
The service function Mass air flow meter adaptation must be run if the mass air flow meter is replaced. The stored compensation factors are reset to 0 in the process.
Comment
Comment