Announcement

Collapse
No announcement yet.

2005e91330xd kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mkkk
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 69
    • kuusankoski

    #31
    Nonniin nyt ois läpätpoistettu ja hehkut vaihettu. tarttee ruveta ettiskelee jotain pajaa mikä sais tän vehkeen kulutuksen sitten oikeesti aisoihin.

    Comment

    • Kema
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 71
      • Oulu

      #32
      Laskee myös webaston kulutukseen mukaan.

      Termarijumpalla sain itse melkein litran pois.

      Comment

      • mkkk
        Bimmer Rookie
        • Aug 2014
        • 69
        • kuusankoski

        #33
        Kävin piruuttas tossa paikallisessa bmw servisessä kyselee tosta hiukkas loukusta ja seuraavat ohjeet millä poltto päälle .jotain 3000rpm ja puolituntia niin pitäs polton aktivoitua tai jotain sinne päin .no meikä lähtee sitten oikein loukun putsaus matkalle ,ajelin moottorin lämpöiseksi toi mittari näytti 91c mikä tässä vehkeessä ainaskin tuntuu olevan suht normaali lämpö.sitten vaan pakko kolmonen tupaan ja kierrokset tonne reiluun kolmeen tonniin mutta mitäs sitten kävikään, lämmöt rupes tippuu suht nopeesti ehkä jotain 20km ja lämmöt 65c että mitä vit...a takas keppi deelle ja kierrokset totta kai tippuu mutta lämmöt nousee pikku hiljaa eli suht nopeesti takas 91c.pari kertaa koitin ja sama ilmiö aika outoo vai mitä ,tuskin siellä mikään poltto päälle lähtee jos moottori kylmä .siinnä sitten ruisaillessa jotain satasta niin jossain 70km kohalla pisti silmään että lämmöt oli noussu 94c ja välillä meinas nousta 95c mut ei kummiskaan sitten jossain vaiheessa palas 91c .mistähän johtuu toi että lämmöt tippuu noilla pakko vaihteilla vika vai ominaisuus .ja sitte toi hetkellinen lämpöjen nousu ,lähtiks se poltto siinnä vaiheessa päälle vai termari vika.

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #34
          Originally posted by mkkk View Post
          Kävin piruuttas tossa paikallisessa bmw servisessä kyselee tosta hiukkas loukusta ja seuraavat ohjeet millä poltto päälle .jotain 3000rpm ja puolituntia niin pitäs polton aktivoitua tai jotain sinne päin .no meikä lähtee sitten oikein loukun putsaus matkalle ,ajelin moottorin lämpöiseksi toi mittari näytti 91c mikä tässä vehkeessä ainaskin tuntuu olevan suht normaali lämpö.sitten vaan pakko kolmonen tupaan ja kierrokset tonne reiluun kolmeen tonniin mutta mitäs sitten kävikään, lämmöt rupes tippuu suht nopeesti ehkä jotain 20km ja lämmöt 65c että mitä vit...a takas keppi deelle ja kierrokset totta kai tippuu mutta lämmöt nousee pikku hiljaa eli suht nopeesti takas 91c.pari kertaa koitin ja sama ilmiö aika outoo vai mitä ,tuskin siellä mikään poltto päälle lähtee jos moottori kylmä .siinnä sitten ruisaillessa jotain satasta niin jossain 70km kohalla pisti silmään että lämmöt oli noussu 94c ja välillä meinas nousta 95c mut ei kummiskaan sitten jossain vaiheessa palas 91c .mistähän johtuu toi että lämmöt tippuu noilla pakko vaihteilla vika vai ominaisuus .ja sitte toi hetkellinen lämpöjen nousu ,lähtiks se poltto siinnä vaiheessa päälle vai termari vika.
          Normaalia käytöstä on! Jäähdytysnesteen nopeus nousee kierrosten kasvaessa = lämmön luovutuskin kasvaa eli lämmöt tippuu. Poltto meni päälle jos kerran lämmöt nousi normaalia korkeammalle ja pysyi siellä 10-15min.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • mkkk
            Bimmer Rookie
            • Aug 2014
            • 69
            • kuusankoski

            #35
            Ok kiitos.

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              #36
              No onpas tarkkaa.

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                #37
                Itse olen noin kuukauden päivät ajellut E91 330xd automaatilla ja kulutus on asettunut aika tarkkaan 8,5 l/100km paikkeille. Suurin osa moottoritietä, ja loput taajamapyöritystä. Kyllähän tuo hiukan kovalle tuntuu kun edellinen 120d manuaali meni 5-6 l väliin samalla ajolla.

                Comment

                • 748
                  Newbiemmer
                  • Feb 2015
                  • 12
                  • Nurmijärvi

                  #38
                  Nyt on tullut ajeltua maantietä pari pitempää reissua niin kulutusmittari näyttää 6.5 l/100 km, tankkauksesta laskettu kulutus 6.9

                  Työmatka-ajossa 60/40 maantie kaupunki niin mittari näyttää 6.8, toki ajettu ilman iloitteluja, e91 330xda automaatilla.
                  BMW 330 xda 2006

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    #39
                    6,5 maantiellä ja n. 8,0 sekalaisessa. Nämä nyt talvella saatuja lukemia.

                    Comment

                    • mkkk
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2014
                      • 69
                      • kuusankoski

                      #40
                      11.7 näyttäs pelkkä kaupunki ajo nippa nappa 400km tankillisella ,maan tiellä putoo johonkin ehkä kasiin. Ei mitään vika koodeja enään että tiijä sitten mikä vaivaa vai ei mikään. Ajo on kyllä tosi lyhyttä vetoo liikenne ympyrästä toiseen keskinopeus tais olla melkein30 kmh.

                      Comment

                      • kaljuhyypio
                        Newbiemmer
                        • Jan 2014
                        • 21
                        • Helsinki

                        #41
                        335d menee talvella webaston kanssa täällä kehä 3:n sisällä reilulla 8 litralla. Vuosi taaksepäin sain kovilla pakkasilla menemään karvan yli 10, mut sillon ei tainnu kone ehtiä lämpimäks ollenkaan. Maantiellä menee 6 päälle vähän, ja nyt en oo saanu ajotietokoneen mukaan kun 7 tasan.

                        Kesällä keskikulutukset järjestään alle 7, mut mulla onkin ilman DPF:a ja 308rwhp/612rwtq. Kulutus tippu selkeesti kun tehtin tuo operaatio.

                        Ja vielä että kulutuksen seuraan tankkauksista, en ajotietokoneesta
                        F31 335xd 2015

                        Comment

                        • atteee
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 167
                          • Yka

                          #42
                          Mistähän vois johtua, että sigun auton kulutus on noussut nyt keväällä 10,3l/100km?
                          Lämmöt 93, läpät poistettu ja dpf auki. Tuo on kyllä suurimmaksi osaksi 3km työmatka ajoa, jota mennään rauhallisesti. Kesällä/syksyllä oli 5.5-7.2 ja talvella 7-9/100 :think

                          Comment

                          • mkkk
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2014
                            • 69
                            • kuusankoski

                            #43
                            Kyllä se taitaa olla mullakin toi pöntön tyhjennys eessä ja lastutus ,tuntuu vaikuttavan tohon kulutukseen kumminkin reilusti.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎