Announcement

Collapse
No announcement yet.

auxiliary water pump

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torsti76
    Newbiemmer
    • Jan 2015
    • 8
    • Uleåborg

    auxiliary water pump

    Heips
    Uusi fooruminkäyttäjä ilmaantuu ja heti ongelmissa. Autona M47-koneinen E91 320da -06. Funtsin et jotain vialla ku rest-toiminto eikä max-puhallus pelitä. Samaten eeperi ei pukkaa kabiiniin lämmintä (kone kyllä lämpenee). No vikakoodeista löyty lisävesipumppu häiriö ja mittomalla pumppu oli rikki. No tilasin uuden Schmiedmannilta ja vaihdoin sen pumpun perjantaina ja kaikki pelasi hienosti kokonaisen vuorokauden. Rest ja max-puhallus sekä eeperi lämmitti kabiinia mutta lauantaina oli sitten vuorossa vähä lisäremppaa imusarjaläppien poiston, hehkujen ja ohjainreleen vaihdon merkeissä vaan joku perkkele tuli ja meni mönkään. Eipä toimi enää rest eikä max eikä tietty kabiinin lämmitys eeperillä. Kävin tuolla raittiissa kelissä mittomassa sen pumpun nii n vastusarvo oli noin 4 ohmia ja liittimeen tuli jänöä se reilu 14 volttia vaan pumppu ei pyöri. Tai ei ei ainakaan em. toiminnot pelaa.
    Mistäpä alkaa vikaa haeskelemaan?

    Nyt ei oo luettu vikoja mutta epäilisin että errorissa on se auxiliary water pump.
  • japemw
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 51
    • Oulu

    #2
    Olisko Schmiidin myymä pumppu vaan tyyppiä jumi.

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #3
      Mä saan korjattua noita pumppuja.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • Torsti76
        Newbiemmer
        • Jan 2015
        • 8
        • Uleåborg

        #4
        No voe helkkari...aloin mittomaan sitä vanhaa pumppua ni samoja ohmeja välillä näytti eli viitannee siihen että hiilet lopussa. Vai onko tuossa hiiliä lainkaan? Mutta kun kopisteli ja ravisteli niin välillä anto lukemia ja itse asiassa pyörikin kun annoin akusta virtaa.

        Ja voipi olla että tuon eeperin kabiinin lämmityksen puute oli vain käyttäjän osaamattomuutta. Piti alkaa tavaamaan manuskaa niin saattaapi olla että eeperin ohjaimesta oli vaan toiminnot nollautunut kun akun kenkä oli irti? Pitänee jatkaa testailuja jahka ehtii.

        Paljos maksaa sen pumpun korjaus jos vaikka varalle korjauttaisi?

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #5
          Kyllä siitä kaksnumeroisella summalla selviää jos ite teet niin jopa yks numeroisella Motonetistä hiilet. Smirgeli, viila ja hiekkapaperia. Sitte kolvi ja tinaa.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            kannattaa käyttää sitten sähkömoottorien hiilien vaihdossa nimenomaan moottoreihin tarkoitettuja hiiliä, esim lämppärin puhaltimen moottoreiden hiiliä on yleisesti saatavilla. Jos käytätte (vaihtovirta)laturin hiiliä ne ovat pehmeämpiä ja kuluvat nopeammin jolloin uusi korjaus voi tulla eteen jo vuoden sisällä... (tasavirtalaturin hiilet kyllä kestävät mutta ovat niin isoja että kukaan tuskin jaksaa niistä viilata...)

            Comment

            • Torsti76
              Newbiemmer
              • Jan 2015
              • 8
              • Uleåborg

              #7
              tere!

              problem solved! Kaikki toimii niinkuin pitääkin. Eeperiä käytettäessä sisäilman puhallus on vaan niin hiljainen eikä meinaa kuulla saatikka tuntea puhalluksen voimakkuutta. Asiaa sekotti hiukkasen kun auto oli roikassa ja sisätilalämppäri puhalteli sisälle niin eeperi sammuu ku lämpötila sisällä nousee asetettuun arvoon.
              No pääasia että kaikki näyttäisi pelittävän.

              Comment

              • Jake87
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 45

                #8
                Mikähän mahtasi olla sulakenumero tuolle auxpumpulle? Autona 320d -07 e91

                Comment

                • Torsti76
                  Newbiemmer
                  • Jan 2015
                  • 8
                  • Uleåborg

                  #9
                  Olen luultavimmin väärässä mutta jostain bongasin että olisi nro 9 sille aux.pumpulle. Tämä ei ole tieto vaan enempikin olettamus?

                  Comment

                  • Jake87
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 45

                    #10
                    On itellä tyhjä tuo numero 9. Tosiaan vaihdoin hiilet siihen pumppuun, ja nyt ei toimi enää tuo rest nappi lainkaan. Ja pumppu ei pyöri. Toki voi olla vika asennuksessakin, mutta ennen remppaa rest toimi ja pumppu lähti koputtamalla käyntiin. Vikakoodin anto pumpusta. Nyt ei anna vikakoodia enää, mutta pimeni siis koko systeemi.

                    Joten muita ehotuksia tuolle rest sulakkeelle??

                    Comment

                    • Jake87
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2005
                      • 45

                      #11
                      No nyt toimii. Helppo nuo hiilet on vaihtaa. Pumppu kannattaa ottaa käteen ja avata siitä päältä pöydällä. Ite kävin jotkut yleismallin laturin hiilet hakemassa, hintaa oli 4€ ja vaikka olivat reilusti ylisuuret, niin nopea hioa karkeella viilalla. Jos kolvi pysyy käjessä niin sanosin jot helppo remontti kenen tahansa tehdä. Privalla saa kysyä jos kiinnostaa miten oma korjaus eteni.

                      Comment

                      • Pademus
                        Newbiemmer
                        • Jul 2012
                        • 18
                        • K

                        #12
                        N47 moottorilla varustetuissa taitaa kaikissa olla vesiventtiili, silloin tuo hiilien vaihto on ihan järkevä ratkaisu. M47 kun vesiventtiili puuttuu, on aivan sama mikä pumppu siellä vettä pyörittää. Ite laitoin boschin pumpun ja vikakoodi poistui sekä rest näppäin pelaa taas. Hinnat lähtee kolmenkympin hujakoilta joten en näe järkeä ruveta pumppua purkamaan vaikka kolvi kädessä pysyykin...

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by Jake87 View Post
                          No nyt toimii. Helppo nuo hiilet on vaihtaa. Pumppu kannattaa ottaa käteen ja avata siitä päältä pöydällä. Ite kävin jotkut yleismallin laturin hiilet hakemassa, hintaa oli 4€ ja vaikka olivat reilusti ylisuuret, niin nopea hioa karkeella viilalla. Jos kolvi pysyy käjessä niin sanosin jot helppo remontti kenen tahansa tehdä. Privalla saa kysyä jos kiinnostaa miten oma korjaus eteni.
                          Nuo laturin hiilet ei vaan kestä kauaa..
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Pademus View Post
                            N47 moottorilla varustetuissa taitaa kaikissa olla vesiventtiili, silloin tuo hiilien vaihto on ihan järkevä ratkaisu. M47 kun vesiventtiili puuttuu, on aivan sama mikä pumppu siellä vettä pyörittää. Ite laitoin boschin pumpun ja vikakoodi poistui sekä rest näppäin pelaa taas. Hinnat lähtee kolmenkympin hujakoilta joten en näe järkeä ruveta pumppua purkamaan vaikka kolvi kädessä pysyykin...
                            Kolmossarjassa ei kait ole vesiventtiiliä? Ei ainakaan F3x:ssä, muistelisin että sama koskee myös e-sarjaa:think? Sehän riippuu ilmastoinnin rakenteesta, ei moottorin.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • Pademus
                              Newbiemmer
                              • Jul 2012
                              • 18
                              • K

                              #15
                              Originally posted by böntti View Post
                              Kolmossarjassa ei kait ole vesiventtiiliä? Ei ainakaan F3x:ssä, muistelisin että sama koskee myös e-sarjaa:think? Sehän riippuu ilmastoinnin rakenteesta, ei moottorin.
                              Kyllä noita on tullut useampi vastaan vesiventtiilillä, viimeisin tapaus oli tehdas webastolla joten lieneekö sitten ainoastaan niissä sitten. Kummiskin järkevämpi ratkaisu on vaihtaa kokonaan uusi pumppu oli alkuperäinen tai ei, toimii kyllä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎