Onkos jollain hyvää ideaa millä saa vetarin irti navasta ? 30t painettu prässillä mutta ei liikahdakkaan..rihlat ikäänkuin kääntyneet päällekkäin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Takapyörän laakerin vaihto
Collapse
X
-
Pillillä napa punaseks ja vetariin kylmä spraytä
Samalla painaa prässilläsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
-
-
Ne on joskus piukassa. Mulla on helvetin iso ulosvetäjä, joilla nuo on aina irronnut. Mutta jos 30tonnin prässillä ei irtoa niin melko varma ettei irtoa millään.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Aika hyvinhän tässä jo tullutkin. Ulkokehälle lämpöä, vetarille kylmää. Reilu ulosvetäjä punelle ja keskitappiin lekalla iskua. Tuolla iskulla saadaan melkoinen dynaaminen voima, vaikka 30 tonnia staattista ei liikauttaisikaan. Prässin kaverina voi käytää myös paineilmatalttaa, jolla saa liitokseen lähelle tärinää aikaiseksi.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostAika hyvinhän tässä jo tullutkin. Ulkokehälle lämpöä, vetarille kylmää. Reilu ulosvetäjä punelle ja keskitappiin lekalla iskua. Tuolla iskulla saadaan melkoinen dynaaminen voima, vaikka 30 tonnia staattista ei liikauttaisikaan. Prässin kaverina voi käytää myös paineilmatalttaa, jolla saa liitokseen lähelle tärinää aikaiseksi.
Comment
-
-
Originally posted by uijui View PostJoku kunnon irrotusöljy kera lämmön joka päivä ja viikko odotusta.Last edited by arben; 04-03-2015, 22:36.
Comment
-
-
Originally posted by arben View PostLämpöä annettu alusta alkaen,tän päivän tulos hajonnut prässi kaverilla oli sama vika,koitti rukouksista prässiin,ei irronnut..autokeskus sen sai irti sit mut kuulemma heidän erikoistyökalu myös hajosin osittain. Jos ei ala irtoamaan haen toisen vetarin/navan,sit voi surutta painaa vaikka 100t prässillä ja kattoa mikä pettää
Meillä on hajonnut 3 Bilteman hydraulista työkalua ja yksi Bemarin alkuperäinen, mutta toisaalta laakereitakin on vaihdettu satoja, muistakin kuin kolmosista.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostAutokeskus sai irti, mutta silti pitää hommata osia, jos ei ala irtoamaan?
Meillä on hajonnut 3 Bilteman hydraulista työkalua ja yksi Bemarin alkuperäinen, mutta toisaalta laakereitakin on vaihdettu satoja, muistakin kuin kolmosista.
Comment
-
-
Tänäänkin irtosi yksi tuolla mun kalulla. Ei auttanut lämpö ja kylmä ja pienempi kaksileukainen vetäjä. Tällä irtos kylmänä. Tällä on painettu lähempänä tuhansia kuin satoja kertoja. Työkalu on 60-luvun lopun Saab korjaamokalu 30 vuotta merkkiliikkeessäsigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Saabit nyt onkin rakennettu vähän niiku traktorit, niin niissä tarvii järeämpiä työkaluja.Last edited by Bullitt; 06-03-2015, 00:05.
Comment
-
-
Hain toisen olka akselin purettu 08vm 320d..realoem mukaan se ei käy autooni? Realoem syötän oman auton tiedot,sen mukaan sit taas mun auton napa käy 320d :O
Eroa noissa olka akseleissa on laakerin koossa,vetarin rihlamäärä 99% sama. Sen enenmpää en tutkinut. Pakko kai se koittaa on käykö se,ihmetyttää tosiaan että mun 325d napa käy minkä ikäiseen 320d.. Kaikenkaikkiaan helvetin epäselvä homma..
Jos näin käy että se sopii sinne,onko laakerin kestävyydessä eroa?85mm vs 75mm..Last edited by arben; 09-03-2015, 22:21.
Comment
-
-
Kai se ainakin abs sotkee kos kerran halkaisija on eri?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by arben View PostHain toisen olka akselin purettu 08vm 320d..realoem mukaan se ei käy autooni? Realoem syötän oman auton tiedot,sen mukaan sit taas mun auton napa käy 320d :O
Eroa noissa olka akseleissa on laakerin koossa,vetarin rihlamäärä 99% sama. Sen enenmpää en tutkinut. Pakko kai se koittaa on käykö se,ihmetyttää tosiaan että mun 325d napa käy minkä ikäiseen 320d.. Kaikenkaikkiaan helvetin epäselvä homma..
Jos näin käy että se sopii sinne,onko laakerin kestävyydessä eroa?85mm vs 75mm..
Tuo laakerin koko ero VOI johtua tehdas tilausvaruste erosta. JOS auto E90 320D on tilattu
viranomaisvarusteilla = $102S on mm. pyörälaakerit pykälää isommat eli 85mm 75mm sijaan.
päällepäin mitään purkamatta laakerin koko erot näkee vetoakselin kiinnitysmutterista.
75mm laakeri >> Mutteri M24 x 1,5 >> AV 30
85mm laakeri >> Mutteri M27 x 1,5 >> AV 36__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Olipa tiukassa omassakin vetari. Ehkä 10t tarvi että paukahti liikkeelle. Vielä enemmin v_tutti ehkä se että vaikka sen sai irti niin eipä se käsineen meinannut mennä paikalleen millään. Olisi ehkä ollut viisasta viilata booreja vähän mutta eipä ollut sellaista viilaa juuri saatavilla. Ohessa kuva miten noita vetareita voi painella paikallaan ollessa. Kuvassa on 25t sylinteri paikallaan.
Comment
-
Comment