Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 BMS backend flash / Fläshäys BimmerBoost-softalla / MHD Flash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4180

    Originally posted by Zoppa View Post
    Mikä oli muuten syynä että vaihdoit pois alpinasta? itseänikin polttelisi kokeilla tuota, mutta en ole vielä uskaltanut lähteä itse flashaamaan
    Kesällä tulee ajettua enemmän Dllä ja muutenkin kylmällä koneella jurraa aika pienillä kierroksilla. Sekä liian paljon "luistatti" D:llä, tulee semmoinen variaattorifiilis.
    Manuaalipuoli ja S-asento on tosi hyvät tuossa Alpinan versiossa.
    Odottelen jos joku tekisi sellaisen, että ois vakio D ja Alpinan S/M.
    Tuo US-sportti on ihan hyvä, manuaalipuolella en muuta eroa huomaa alpinaan kuin "rev match" pienempi tai sitä ei niin tunne/huomaa kun ei tarraa niin kovaa moottorijarrulle, yms. S-asennolla en juurikaan ole vielä ajanut tällä US-flashillä, niin siitä ei osaa sanoa vielä.
    Last edited by bemmeri; 21-06-2016, 19:10.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Grandy
      Bimmer Rookie
      • Mar 2016
      • 99
      • Ristiina

      Originally posted by Zoppa View Post
      MHD threadissa joku joskus kysyin että voiko SAT "Sports AT" laatikolle laittaa tuon alpina-option: ja Wedgeperformance vastasi lyhyesti "EI.." tiedä sitten miksi:think.. Kannattaa ehkä laittaa Wedgelle tai Martianille suoraan kysymys ja varmistaa ensin.



      Tuo optio syöttää moottorijarrutuksella polttoainetta putkistoon minkä tarkotuksena on tuoda vähän "sporttisempaa" äänimaailmaa autoon ehkä hieman lapsellinen niinkuin bemmeri täällä jo totesi, mutta kannattaa kokeilla
      Itse pidän tällähetkellä 2s/medium, ehkä tiputan vielä softille.

      https://www.youtube.com/watch?v=tzkLMTvKQSw
      Päivitysten kautta latasin ja kyllähän tuo purlattaa..itse asiassa autoni piti pientä purlatusta jo aiemminkin? Syytä en tiedä ja onko sitten ominaisuus vai mikä?

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4180

        Joo, ei tuohon auta mitkään säädöt. Pitää ajella varovasti ja laitattaa takasi laatikkoon vakio 335i ohjelma tai sitten se Alpina. Nyt vasta tarkemmin luin foorumeja, niin tuo US sport Flashi on N52b30 moottorilla ollu käytössä. Ei ihme kun väännön rajoitukset, yms. paukkuu päälle. Varmaan saisi laatikon rikki ennen pitkää, jos pääsee luistamaan niillä vaihteilla millä ei väännön rajoitusta ole päällä.

        Ei nyt varsinaisesti liittyny MHD:n flashäykseen, mutta kun tästä oli aikasemmin keskustelua, niin varoituksena että ei kannata laittaa US sport flashia, jos joku sitä mieluili! Numero: 7601494
        Voi toimia vielä vakiossa N54:ssä jollain lailla, mutta en uskaltaisi vääntävimpiin laittaa.

        Pitää nyt arpoa kumman ottaa tilalle, vakio vai Alpina.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Zoppa
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 239
          • Espoo

          Eikös täällä kaikki nuo kovemmat pelit (mm: miyli, Hoikkas ja tommix) ajele ihan vaan vakiolla? Ehkä se on sitte ihan hyvä.. Kunnes joku keksisi sen alpina/oem hybridi softan..
          E92 335i M-Sport -07
          EX: E85 Z4 3.0i

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            Originally posted by Zoppa View Post
            Eikös täällä kaikki nuo kovemmat pelit (mm: miyli, Hoikkas ja tommix) ajele ihan vaan vakiolla? Ehkä se on sitte ihan hyvä.. Kunnes joku keksisi sen alpina/oem hybridi softan..
            Joo ajelee, mutta yhtenä syynä siihen taitaa olla myös se että ovat ennen 3/07 valmistettuja nuo em. autot - lootan flässäys ei mahdollista tietääkseni.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • hoikkas
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 1579
              • TURKU

              Originally posted by BFI18 View Post
              Joo ajelee, mutta yhtenä syynä siihen taitaa olla myös se että ovat ennen 3/07 valmistettuja nuo em. autot - lootan flässäys ei mahdollista tietääkseni.
              En nyt tiiä kuinka kovia pelejä tässä on kun tuntuu et kaikkeen tottuu niin helvetin äkkiä Mutta joo, meillä kolmella just liian vanhat autot tuohon hommaan. Vaikka kaikki muutoin mätsää, niin laatikossa kovaa osaa jotain erilailla niin se taida onnistua. Tosin jos ois laatikon ohjainboxi ylimääräisenä niin joku taitava vois sitä testata et herääkö se laatikko ees eloon flashin jälkeen. Toinen asia on sitten, et miten se mekaniikka pelaa sen jälkeen.

              Meillä kolmella myös yhden Ranskalaisen duunaama kustomi flashit ja kaikilla ehkä laatikon rasittavuutta pienillä kierroksilla huomioitu kun sitä flashiä se ranskis on duunaillut.
              BMW i4M50

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                Hoikkaksen auto kävi pajalla ja periaatteessa Alpinan flässin saa ajettua myös vanhempaan laatikkoon. Turbiini on eri, käytännön toiminna näkee kun kokeilee.

                Suurin ongelma on se että jos softa ei jostain syystä sovikkaan, pääsee purkamaan laatikon mekatroniikan irti. Jos löytyy irtonainen mekatroniikka tai pelkkä ohjainlaite, voin kokeilla hommaa pöydällä. Toki myös jos löytyy tarpeeksi uskalias kandidaatti, voidaan hommaa kokeilla suoraan autoon. Ohjainlaite on molemmissa laatikoissa sama eli homman PITÄISI onnistua ilman ongelmiat.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • Grandy
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2016
                  • 99
                  • Ristiina

                  En ole aikaisemmin huomannut shadow koodeja ohjelmassa, Vaikka MHD jättää ilmoitukset DP:stä pois niin nyt ne näkyy taustalla.
                  (inactive)
                  29F4 Catalytic converter conversion
                  29F5 Catalytic converter conversion 2
                  Tälläinen huomio vain!

                  Comment

                  • Tower
                    Newbiemmer
                    • Sep 2016
                    • 27
                    • Finland

                    Asensin 535i:een MHD stage 1-ohjelman ja hyvin tuntuu toistaiseksi toimivan.Ennen ohjelman asennusta voi valita erinäisiä asetuksia mm. Lineaarisen kaasuvasteen yms. Mitä näistä asetuksista "kannattaa" valita ja mistä on hyötyä?

                    Toinen asia mikä askarruttaa on, että voinko ajaa autoon stage1+ ohjelman vaikka on vakio välijäähytin? Toimiiko ohjelma ja saako tehoa lisää?
                    E61 530D
                    ex E91 LCI 325D Alpinweiss III
                    ex E60 LCI 535i

                    Comment

                    • Pohjoisen Poika
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2014
                      • 464
                      • Lappi

                      Toki voi laittaa 1+:n ja toimii varmasti oikein hyvin.
                      Vakio jäähdytin on todella huono, mutta esim dynossa ei ole oikein mitään eroa. Kyllä se hetken pitää ilman viileänä.
                      Bensapumppu tankissa hyytyy yleensä ensin. Tulpat ja puolat on ihan lottoa, samoin muoviset ahtoputken osat.

                      Comment

                      • Volastinho
                        Newbiemmer
                        • Jan 2015
                        • 17
                        • Varkaus

                        Ajattelin tuolla Bimmerboostilla laittaa autooni backend flassin. Otin Bimmerboostilla auton ECU:n talteen. Ojelma näytti Softwareksi 0I860S. Auto on 335xi automaatti 12/2007, eli onko tuo joku vanha versio tuosta I8A0S softasta? Pitäisikö minun saada jostain tuo I8A0S versio ECU:sta, että voisin muuttaa tuon US-flässin, käyttäen tuota I8A0S.XDF tiedostoa? Vai tarviiko noita enää muutella ollenkaan (aika vanha treadi)
                        Last edited by Volastinho; 05-02-2018, 12:45.

                        Comment

                        • hardyy
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2015
                          • 113
                          • suomi

                          Saako tuolta MHD appistä suoraan nykyään ladattua tuon backend Flashin?

                          Comment

                          • stoikka
                            BTCF Member
                            • Jan 2014
                            • 38
                            • Oulu

                            Originally posted by hardyy View Post
                            Saako tuolta MHD appistä suoraan nykyään ladattua tuon backend Flashin?
                            vuosi sitten laitoin oman ja ei onnistunu tuollain ainakaan silloin, vaan piti ladata tiedosto erikseen. http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=29236
                            135

                            Comment

                            • Snike
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2012
                              • 84
                              • Espoo

                              Originally posted by hardyy View Post
                              Saako tuolta MHD appistä suoraan nykyään ladattua tuon backend Flashin?
                              Ei saa. Kartat ladataan edelleen n54techistä.
                              E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
                              | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

                              Comment

                              • puerco
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 1135
                                • Espoo

                                Millasia burbble asetuksia porukalla on?
                                Mulla nyt noin ja aika laimee on
                                Last edited by puerco; 10-08-2018, 23:32.
                                MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                                https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                                https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                                IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎