Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 BMS backend flash / Fläshäys BimmerBoost-softalla / MHD Flash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by bemmeri View Post
    Miten tuo "desensitize the knock tables" vaikuttaa jos sen ruksaa? Onko vaara että rupee nakuttaa miten helposti, tms.?
    Se epäherkistää nakutusanturit eli ei tunnista nakutusta niin helposti kuin vakiotauluilla. Ajaa siis väkisin isommilla ennakoilla vaikka kone nakuttaisi. Toisaalta joskus kyseessä on myös antureiden tunnistama "false knock" joka saadaan noilla tauluilla eliminoitua.

    n54techin mukaan jos logeissa näkyy sytytysennakon tiputuksia eikä se oktaania lisäämällä poistu, kyseessä on "false knock".

    Comment

    • Grandy
      Bimmer Rookie
      • Mar 2016
      • 99
      • Ristiina

      Tänään latasin etanolikartan MHD:hen. Auto menee kuin juna mutta kylmänä varsinkin tekee missfirejä herkästi. Lämpimänä toimii paremmin. Stage2:lla teki missfirejä kylmällä koneella jos pyyti ahtoja enemmän, yleensä 4-pytylle mutta nyt voi olla multiple missfirejä tai pelkästään 4:lla. Joka tapauksessa auto "menee" aika vauhdikkaasti.

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Originally posted by Grandy View Post
        Tänään latasin etanolikartan MHD:hen. Auto menee kuin juna mutta kylmänä varsinkin tekee missfirejä herkästi. Lämpimänä toimii paremmin. Stage2:lla teki missfirejä kylmällä koneella jos pyyti ahtoja enemmän, yleensä 4-pytylle mutta nyt voi olla multiple missfirejä tai pelkästään 4:lla. Joka tapauksessa auto "menee" aika vauhdikkaasti.
        Millä seoksella ja ahdoilla ajelet? Loppuisiko bensa kesken?

        Itse olen todennut aikamoiseksi taiteiluksi ahtojen ja seoksen suhteen tasapainon hakemisen.

        Comment

        • Grandy
          Bimmer Rookie
          • Mar 2016
          • 99
          • Ristiina

          Laskin että noin 40% olisi suhdeluku. Eilen aiemmin kyllä jaksoi vetää raikkaasti eikä mitään ilmoituksia tullut kun kone ja öljy olivat riittävän lämpimiä. Voihan se olla että kone on nyt adaptoitunut ja bensa ei ehkä riitä. Kuitenkin missfireä 4-pytylle on tullut jo ennen etanoliohjelmaa! Mielestäni tasainen nopeuden lisäys ei ole ongelma. Nämä asiat ei ole itsellekkään täysin selkeitä mutta on mahdollista, että bensa ei riitä reippaampiin pyyntöihin?

          edit: Kysyn vielä samassa että aiemmin ja nyt edelleen auto tekee sitä, että 1:llä jos haluaa ottaa kunnon lähtöjä mikä ei nyt ole mulla yleinen tapa, niin tapahtuu seuraavaa..kone ottaa kierroksia ja hetken suttaa mutta meno katkeaa kuin kanan lento, ahdot "katkeaa" ja kierrokset sitä myötä ja 2:lle vaihdettaessa tuntuu ettei ota ahtoja enään niin terhakasti. Toivottavasti tästä sai jotain selvää, koska en ole Datazapilla ottanut logeja tai edes kokeillut käyttää sitä vielä! Se auttaisi varmasti selventämään näitä probleemeja?

          edit:Itse olen käyttänyt v.5 versiota..kuinkas toi v.6.1beta-versio? Kannattaako kokeilla ja onko siinä jotain eroja? Kerraan kokeilin stage 2:ta ja mielestäni ei ollut käytös sellainen kuin v.5 versiossa?
          Last edited by Grandy; 19-06-2016, 11:21.

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Kyllä se sit kuulostaa huonolta puolalta tai tulpalta.

            Comment

            • Grandy
              Bimmer Rookie
              • Mar 2016
              • 99
              • Ristiina

              olis toivottavaa että tulpat, joita itsekkin epäilen. Aiemmin vaihdoin 4-puolan paikkaa ja misfire jäi edelleen siihen neloseen! En halua uskoa suuttimia jo pelkästään kustannussyistä:think
              Tietysti nuo aiemmin mainitsemani oireilut mietityttää mutta jotain logia yritettävä ottaa.
              Last edited by Grandy; 19-06-2016, 13:25.

              Comment

              • Grandy
                Bimmer Rookie
                • Mar 2016
                • 99
                • Ristiina

                Originally posted by Zoppa View Post
                Hauska optio kyllä Täytyy huomenna testata jos olisi kuivempi päivä kun tänään.

                Tuli muuten mieleen että onkohan mahdollista että tuo paukahtelu ja paineen vaihtelu putkistossa aiheuttaisi ylimääräistä rasitusta hukkaporteille, etenkin jos ovat jos valmiiksi hieman kuluneet ja väljät?
                Oletteko kukaan noita purplatuksia kokeilleet ja mitä ne käytännössä on

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  Originally posted by Grandy View Post
                  olis toivottavaa että tulpat, joita itsekkin epäilen. Aiemmin vaihdoin 4-puolan paikkaa ja misfire jäi edelleen siihen neloseen! En halua uskoa suuttimia jo pelkästään kustannussyistä:think
                  Tietysti nuo aiemmin mainitsemani oireilut mietityttää mutta jotain logia yritettävä ottaa.
                  Vaihda vaikka 3. ja 4. pytyn tulpat keskenään.

                  Comment

                  • Grandy
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2016
                    • 99
                    • Ristiina

                    Originally posted by brainsurgery View Post
                    Vaihda vaikka 3. ja 4. pytyn tulpat keskenään.
                    Onko ihan erikoisavain tulpille ja mistä kannattaa hankkia, ellei sitten itse tee?

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Originally posted by Grandy View Post
                      Onko ihan erikoisavain tulpille ja mistä kannattaa hankkia, ellei sitten itse tee?
                      Vaikka tuosta http://www.motonet.fi/fi/tuote/76192...-kulma-90mm-38

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4180

                        Mitenkä nyt toimitaan kun laatikossa US sport flash ja latasin mhd flashin myös uudelleen (normaali AT) kun entinen oli ALPINAn tcu laatikkoflashille.

                        Nyt on joku väännön rajoitus pelissä isoilla vaihteilla. Vitosella ei mene samalla tavalla kuin nelosella, vitosella ennakot pyörii vähän yli nollassa. Kun taas nelosella ennakot kuten ennenkin, eli siellä kympin paremmalla puolella.

                        Uskaltaako laittaa MHDstä takaisin sen alpina-option vaihdelaatikolle? Joku tarkoitushan noilla on kun on eri optiot manuaalille, automaatille, alpinan automaatille ja kaksoiskytkimelle.


                        Ot. Millä millä vaihteella automaatti penkitetään yleensä? Meinasin penkkiin mennä, mutta piti perua kun tuli ongelma noiden suurimpien pykälien kanssa. Nelosella onnistuisi, mutta onko tulos sitten todellinen?
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Zoppa
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 239
                          • Espoo

                          Originally posted by bemmeri View Post

                          Uskaltaako laittaa MHDstä takaisin sen alpina-option vaihdelaatikolle? Joku tarkoitushan noilla on kun on eri optiot manuaalille, automaatille, alpinan automaatille ja kaksoiskytkimelle.
                          MHD threadissa joku joskus kysyin että voiko SAT "Sports AT" laatikolle laittaa tuon alpina-option: ja Wedgeperformance vastasi lyhyesti "EI.." tiedä sitten miksi:think.. Kannattaa ehkä laittaa Wedgelle tai Martianille suoraan kysymys ja varmistaa ensin.

                          Originally posted by Grandy View Post
                          Oletteko kukaan noita purplatuksia kokeilleet ja mitä ne käytännössä on
                          Tuo optio syöttää moottorijarrutuksella polttoainetta putkistoon minkä tarkotuksena on tuoda vähän "sporttisempaa" äänimaailmaa autoon ehkä hieman lapsellinen niinkuin bemmeri täällä jo totesi, mutta kannattaa kokeilla
                          Itse pidän tällähetkellä 2s/medium, ehkä tiputan vielä softille.

                          E92 335i M-Sport -07
                          EX: E85 Z4 3.0i

                          Comment

                          • hoikkas
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 1579
                            • TURKU

                            Moonlight Motorsport jarrupenkissä pitkät dynovedot nelosvaihteella ja Saarisen penkissä Lokalahdella lyhyet vedot vitosella ja joku 335 otti myös lukua kutisella taus pari heppaa tulle enempi niin...

                            Siinä omat havainnot.
                            BMW i4M50

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4180

                              Originally posted by hoikkas View Post
                              Moonlight Motorsport jarrupenkissä pitkät dynovedot nelosvaihteella ja Saarisen penkissä Lokalahdella lyhyet vedot vitosella ja joku 335 otti myös lukua kutisella taus pari heppaa tulle enempi niin...

                              Siinä omat havainnot.
                              Ok. Penkittäjä sano, että voidaan kokeilla vitosella tai nelosella. Mutta yritän saada juhannuksen aikaan kuntoon tuon.

                              Originally posted by Zoppa View Post
                              MHD threadissa joku joskus kysyin että voiko SAT "Sports AT" laatikolle laittaa tuon alpina-option: ja Wedgeperformance vastasi lyhyesti "EI.." tiedä sitten miksi:think.. Kannattaa ehkä laittaa Wedgelle tai Martianille suoraan kysymys ja varmistaa ensin.
                              Martian laitto äsken, että flashää "standart AT" optio. Kerroin kyllä aikasemmin että olin siihen jo vaihtanut, mutta ei ilmeisesti muistanut/ymmärtänyt,
                              Nyt tulikin mieleen, että meniköhän eilen sittenkään flashi perille asti oikein, tai flashaytykö lainkaan, kun ei poistanut vikakoodeja ohjelmoinnin lopuksi (tuli vaan se kahden minuutin ohjelmointi kun Alpinasta--> normaali AT:lle muutin). Jouduin poistamaan koodit sitten Carlyllä, oisko ollu jotain 10-15kpl ja mittarissa loimusi se pieni keltainen moottorin kuva. Taidampa pyhien aikaan kokeilla V6.1 -versiota ja sitten palata takasin tuohon 5.1:een jos ei tuo beta miellytä (kutosen kanssa pitää se nakutus täppä laittaa optioista ja viime kerralla anto olemattomasta pumpusta vikakoodin).

                              Tuossa näkee kun vitosella ei meinaa oikein ajoitukset nousta. Nelosella ihan ok.

                              5:lla http://datazap.me/u/bemmeri/log-1466...25-26-27-28-29

                              4:lla http://datazap.me/u/bemmeri/log-1466...25-26-27-28-29
                              Last edited by bemmeri; 21-06-2016, 18:39.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Zoppa
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 239
                                • Espoo

                                Mikä oli muuten syynä että vaihdoit pois alpinasta? itseänikin polttelisi kokeilla tuota, mutta en ole vielä uskaltanut lähteä itse flashaamaan
                                E92 335i M-Sport -07
                                EX: E85 Z4 3.0i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎