Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 BMS backend flash / Fläshäys BimmerBoost-softalla / MHD Flash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    #46
    Originally posted by tnurmine View Post
    mistä ihmeestä saan selville, mitä tyyppiä tuo ECU on?

    No nyt kun tuo TunerPro tuli asennettua, niin eiköhän tuosta Veeksin ohjeiden perusteella saa oman fläshin kasattua (kunhan saa tuon originaalin ensin futaamaan).
    Seuraavaksi sitten onkin jo helppoa ja nopeeta käydä jossain (esmes siellä turussapäin) fläshäämässä, kun on valmiiksi backup otettu, sekä fläshi muokattuna.

    (tai sitten ostaa tuohon MHD Fläsheriin tuon lisenssin ja jonkun laturin...
    ... niin eihän se cobbin accessporttikaan tartte mitään vehtaamista latureiden kanssa ?!?!)

    thx
    Huomauttasin, että mulla ei ole _mitään_ kokemusta MHD:stä ja tuo ohje vivahteineen on BimmerBoost-softalla tapahtuvaan flashäämiseen toimiva.

    Ymmärtääkseni XDF:t on samoja ja toki TunerProlla pystyy tekemään samoja muokkauksia, mutta eri BINejä on käytettävä.

    BimmerBoost-softalla tuo auton softaversio tosiaan tulee heti yhdistämisvaiheessa. Erikoista, jos MHD ei sitä missään vaiheessa ilmoita, mutta sitten taas. Mikäpä minä olen sanomaan mitään siitä.

    Se muuten kannattaa huomata, että kun on tehnyt tuon custom-mapin niin sen flashaaminen BimmerBoostilla kestää pitkään, vaikka pohjilla olisi vastaava BMS:n versio (esim. BMS_E85.bin -> EU_custom_BMS_E85.bin). Jos BMS versiota flashäät uudestaan niin se vie sen 1-3 minuuttia aina seuraavaan BMS-versioon. Mutta sitten kun teet oman customin niin varaudu 20-40min hommaan ekalla kerralla (laturiin). Mutta jatkossa kun taas customia flashäät customilla niin näyttäis yleensä menevän 1-3 minuutissa.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • tnurmine
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 98
      • Vantaa

      #47
      Hieman lueskeltu tarinaa ja ilmeisesti mulla onkin sitten purkissa vanhempi softa, kuin tuo I8A0s. Sen vuoksi en saa tuota omaa binääriäni näkymään oikein TunerProssa (I860s XDF tiedostolla näkyy lähes kaikki kartat melkein oikein, eli tämä tukee käsitystä siitä, että mulla on siis vanhempi softa).

      Onkos arvon fläshääjäguruilla kokemusta tällaisesta tilanteesta, kun 'asiakas' tulee käynnille? DME softan ilmeisesti pystyisi INPAlla tai winkfp:llä päivittämään I8A0S versioksi, täytyykin alkaan selvitteleen, millainen operaatio se olisi ja minkälaisia riskejä siihen liittyy.

      Joillakin ilmeisesti on onnistunut tällaisessa tapauksessa siltikin fläshätä ECU I8A0S binäärillä, mutta ilmeisesti onnistuminen ei ole varmaa.

      No onpa hyvä, että en vielä lähtenyt fläshäysreissuun, olisi varmaan ollut hukkareissu, kun softa ei olekkaan mikään noista yleisistä.

      Comment

      • Blitz
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 260
        • Helsinki

        #48
        Originally posted by tnurmine View Post
        Hieman lueskeltu tarinaa ja ilmeisesti mulla onkin sitten purkissa vanhempi softa, kuin tuo I8A0s. Sen vuoksi en saa tuota omaa binääriäni näkymään oikein TunerProssa (I860s XDF tiedostolla näkyy lähes kaikki kartat melkein oikein, eli tämä tukee käsitystä siitä, että mulla on siis vanhempi softa).

        Onkos arvon fläshääjäguruilla kokemusta tällaisesta tilanteesta, kun 'asiakas' tulee käynnille? DME softan ilmeisesti pystyisi INPAlla tai winkfp:llä päivittämään I8A0S versioksi, täytyykin alkaan selvitteleen, millainen operaatio se olisi ja minkälaisia riskejä siihen liittyy.

        Joillakin ilmeisesti on onnistunut tällaisessa tapauksessa siltikin fläshätä ECU I8A0S binäärillä, mutta ilmeisesti onnistuminen ei ole varmaa.

        No onpa hyvä, että en vielä lähtenyt fläshäysreissuun, olisi varmaan ollut hukkareissu, kun softa ei olekkaan mikään noista yleisistä.
        Sulla on tosiaan vain vanhempi versio MSD80:n softasta kuin I8A0S eli ei ole huollossa päivitetty softaa lähiaikoina. Tämän jo tiesitkin, mutta muille vielä tiedoksi: jos haluaa muokata softaa, niin tulee varmistaa, että softa on sama kuin XDF. Eli I8A0S XDF:ää käyttäessä tulee olla muokattavana I8A0S eikä esimerkiksi sen vanhempi versio I860S.

        Sulla on muutama vaihtoehto:
        -fläshäät suoraan BMS:n I8A0S US-version (toimii, mutta voi tulla turhia vikakoodeja eikä ole alakierroksilla vastaava kuin EU)
        -päivität winkfp:llä I8A0S-softan ja sitten muokkaat sitä
        -fläshäät toisesta EU-autosta I8A0S-softan (multa esim. löytyy valmiiksi muokattuja)
        -tätä en ole vielä kokeillut: fläshäät MHD:llä "back to stock", jolloin softa päivittyy I8A0S:ksi ja sitten kopioit sen BB:llä ja muokkaat sitä. En ole ottanut MHD:llä backuppia, mutta jos se tulee .bininä, niin sitten sitäkin voisi varmaan muokata.
        Last edited by Blitz; 11-07-2015, 22:07.
        X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
        YV:llä lisätietoja

        Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
        996 Turbo X50
        500whp.net

        Comment

        • tnurmine
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 98
          • Vantaa

          #49
          MHD Flasher jatkuu...

          MHD flasherillä tehty "FLASH BACK TO STOCK". Toimenpide kesti noin 8-9 minuuttia. Loppuvaiheessa MHD ilmoitti nollaavansa kaikki virhekoodit.

          Nyt MHD näyttää "HW:I8A0s" ("HW"?...no anyway), ennen se näytti "HW:nnnnnnnn" (eli numerosarja), kun oli joku vanhempi softaversio sisässä.

          Seuraavaksi sitten otin talteen tuon I8A0s, siinä kohtaa MHD Flasher softa ei enää vaivautunut lukemaan tuota ECU:lta, totesi vaan, että se on ECUssa jo ja se vaan teki minulle suoraan bin -tiedoston tuonne luurin hakemistoon.
          Totesin TunerProlla ja I8A0s XDF tiedostolla, että sehän se ja oikeelta näyttää

          Eli siis kyllä, MHD Flash softa tekee 2 megan (2*097*152 bytes) binääritiedoston (eilen luin tuon alkuperäisen vanhan softan MHD:llä).

          Mainittakoon vielä kerran, että tuohon softan backup toimintoon ("BACKUP THE ECU") ei tarvita lisenssiä (=ilmainen), ja siinä ei tarvitse laittaa autoon virtoja päälle ollenkaan. Heleppooo!

          Ajellaan ny pari päivää näin tällä vakkari I8A0s softalla, jotta ei tuu mitään ylläreitä ja muutenkin jospa huomaisi jotain eroa aikaisempaan... pah... backend fläshiä vaan koneeseen.

          Blitz, jos ehdit/viitsit, niin laita vaan mulle I8A0s muokattu 'RACE' binääri tulemaan: nummela335iÄTmeininki.net
          (tai kuka vaan voi laittaa, kiitollisena otetaan vastaan)
          Last edited by tnurmine; 12-07-2015, 10:29.

          Comment

          • Blitz
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 260
            • Helsinki

            #50
            Originally posted by tnurmine View Post
            MHD Flasher jatkuu...

            MHD flasherillä tehty "FLASH BACK TO STOCK". Toimenpide kesti noin 8-9 minuuttia. Loppuvaiheessa MHD ilmoitti nollaavansa kaikki virhekoodit.

            Nyt MHD näyttää "HW:I8A0s" ("HW"?...no anyway), ennen se näytti "HW:nnnnnnnn" (eli numerosarja), kun oli joku vanhempi softaversio sisässä.

            Seuraavaksi sitten otin talteen tuon I8A0s, siinä kohtaa MHD Flasher softa ei enää vaivautunut lukemaan tuota ECU:lta, totesi vaan, että se on ECUssa jo ja se vaan teki minulle suoraan bin -tiedoston tuonne luurin hakemistoon.
            Totesin TunerProlla ja I8A0s XDF tiedostolla, että sehän se ja oikeelta näyttää

            Eli siis kyllä, MHD Flash softa tekee 2 megan (2*097*152 bytes) binääritiedoston (eilen luin tuon alkuperäisen vanhan softan MHD:llä).

            Mainittakoon vielä kerran, että tuohon softan backup toimintoon ("BACKUP THE ECU") ei tarvita lisenssiä (=ilmainen), ja siinä ei tarvitse laittaa autoon virtoja päälle ollenkaan. Heleppooo!

            Ajellaan ny pari päivää näin tällä vakkari I8A0s softalla, jotta ei tuu mitään ylläreitä ja muutenkin jospa huomaisi jotain eroa aikaisempaan... pah... backend fläshiä vaan koneeseen.

            Blitz, jos ehdit/viitsit, niin laita vaan mulle I8A0s muokattu 'RACE' binääri tulemaan: nummela335iÄTmeininki.net
            (tai kuka vaan voi laittaa, kiitollisena otetaan vastaan)
            Eli homma toimi niin kuin pitikin, hyvä!

            Voisin vielä verrata tuota MHD:n asentamaa I8A0S-softaa toiseen EU-versioon ja tarkistaa, että se on vastaava, jos lähetät sen .bin-tiedoston mulle? Laitan yv:llä yhteystiedot.
            X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
            YV:llä lisätietoja

            Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
            996 Turbo X50
            500whp.net

            Comment

            • tnurmine
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 98
              • Vantaa

              #51
              sitähän mä vaan vielä, että voi JÖSSES sentään!

              JB4 RACE Flashi on siis sisässä, tankissa noin 1/3 E85 ja MAP 5 ahtaapi lähemmäs 18psi (imu/pakopuolella ihan vakiokamppeet mulla).

              Hyvältä näyttää logitkin kaikin puolin, bensaa riittää ja sytkät on kohdillaan
              (uudet puolat ja tulpat tuli laitettua aikasemmin kesällä... nuo 100tkm ajetut vanhat puolat nyt tuppas vähän kiusotella tuon sytytyspuolen kanssa), ign average onkin nyt tällä hetkellä tuolla ykkösen paikkeilla

              Hyvä pojat

              Comment

              • hoikkas
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 1579
                • TURKU

                #52
                No niin, hienoa et kaikki pelaa! Varmaan tuntuu kivalta kulkupuolella
                BMW i4M50

                Comment

                • samppa...
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 117
                  • .

                  #53
                  Olis tarkoitus tässä joku päivä fläshätä tuo Mhd:n race backendi,niin oisko ollu halukasta gurua muokkaamaan mulle tuosta sitä Eu versiota?Ite ei kannata ees yrittää kun tietää jo lähtiessä että vituiksi mennee

                  Comment

                  • samppa...
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 117
                    • .

                    #54
                    Race flässi pirtissä ja hyvin neuloo menemään.Millä kartalla porukka ajelee kellä on nämä flashit autossa?

                    Comment

                    • hoikkas
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 1579
                      • TURKU

                      #55
                      Originally posted by samppa... View Post
                      Race flässi pirtissä ja hyvin neuloo menemään.Millä kartalla porukka ajelee kellä on nämä flashit autossa?
                      Mitä modeja sinulla on, millä polttoaineseoksella ajat?
                      BMW i4M50

                      Comment

                      • samppa...
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 117
                        • .

                        #56
                        Kaikki lelut paikallaan mitä saapi.Nyt 35% 85e + 98 blandis

                        Comment

                        • hoikkas
                          BTCF Member
                          • Oct 2005
                          • 1579
                          • TURKU

                          #57
                          Oiskohan sit map 3, additive 60-80. Ehkä voi olla myös 50% / E40 viina blendi. Loggaamalla selviää et mikä additive sopii. Sit vaan ku sitä käyttää niin katsoo kaikki asetukset kohdilleen. Tai vaikka map 7 vois olla kanssa vielä ärhäkkäämpi. Mut testaa, loggaa ja testaa ja taas loggaa..
                          BMW i4M50

                          Comment

                          • samppa...
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 117
                            • .

                            #58
                            Eli tuo additive muutellaan tonne meth boost additiveen?Tartteeko muita muutella?

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              #59
                              Originally posted by samppa... View Post
                              Eli tuo additive muutellaan tonne meth boost additiveen?Tartteeko muita muutella?
                              Ainakin Meth Safety Mode ja Meth Trigger Modeen arvoksi 3.
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • Pohjoisen Poika
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2014
                                • 464
                                • Lappi

                                #60
                                Originally posted by samppa... View Post
                                Race flässi pirtissä ja hyvin neuloo menemään.Millä kartalla porukka ajelee kellä on nämä flashit autossa?
                                Map 3, additive 65, meth safe mode 2, meth trigger mode 0, E85 Flash by Blitz

                                Originally posted by samppa... View Post
                                Kaikki lelut paikallaan mitä saapi.Nyt 35% 85e + 98 blandis
                                tämä on hyvä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎