Onko joku ajellut tuon burblen kanssa pidempään? Joskus taisin lueskella foorumilta rapakon takaa, että se saattaisi pilata turbojen tiivisteet ja sitä kautta sitten savuttaa ja kuluttaa öljyä...?
N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Onnistuu, ei tarvitse mikään velho olla tosiaan.
Hyvä akkulaturi vaan kiinni ettei virrat kyykkää kesken asennuksen.
Ihan plug and play nappia painaa ja hikiset minuutit pyörimään ettei tule erroria..
Ja jostain syystä mulle tuli juuri tuo errori kun päivätin burbblen ominaisuuksia Meinas paskat tulla housuun, pyyhkimet alko pyyhkimään ja mikään ei totellut mihinkään. Auto ihan pimeäksi ja kaikki vikakoodit mittaristoon.
Onneksi tajusin alkaa tekemään fläshäystä uusiksi ja MHD ehdotti että jatketaanko edellistä epäonnistunutta fläshäystä ja niihän se meni läpi 2 minuutissa. Huh huh..
Sydän löi ihan jeppis tuossa vaiheessa.
Ja jostain syystä mulle tuli juuri tuo errori kun päivätin burbblen ominaisuuksia Meinas paskat tulla housuun, pyyhkimet alko pyyhkimään ja mikään ei totellut mihinkään. Auto ihan pimeäksi ja kaikki vikakoodit mittaristoon.
Onneksi tajusin alkaa tekemään fläshäystä uusiksi ja MHD ehdotti että jatketaanko edellistä epäonnistunutta fläshäystä ja niihän se meni läpi 2 minuutissa. Huh huh..
Sydän löi ihan jeppis tuossa vaiheessa.
Itsellä kävi sama... Kahdesti
Ekalla kerralla en tiedä miksi, ja sydän kurkussa ku errori iski. Seuraavana päivänä sama homma, vika oli tosin käyttäjässä ku unohdin laittaa virrat . En sitte enää pelännyt vaan jatkoin vaan uudelleen yritystä joka jäi kesken ja nätisti meni loppuun.
Mistä tietää onko autossa jo race flash asennettu? Eli miten voisi sen tsekata? Olen siis ostamassa (ja tässä vaiheesaa jo varmaan ostanutkin) viritetyn e92:n jossa jb4 mutta ei tietoa ecu flashista.
Saako MHD Flasherilla laitettu backend flashin useammin kuin yhdesti tuolla 79$ maksulla samaan autoon? Eli kun tulee päivityksiä backend karttoihin tai vaihtelee karttaa PUMP->RACE yms.
Saako MHD Flasherilla laitettu backend flashin useammin kuin yhdesti tuolla 79$ maksulla samaan autoon? Eli kun tulee päivityksiä backend karttoihin tai vaihtelee karttaa PUMP->RACE yms.
Saa laitettua niin monta kertaa kun haluaa.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Nyt. Kokemuksia muuten tuosta cold start fixistä. Toimii aivan järjettömän hyvin . Tykkään todella kovasti eikä ole ollut mitään ongelmia. Itsellä siis nyt polttoaineena jo vähän huonommin syttyvä E60-mix (eli olisko jotain 80% RE85:ttä). Ei ole käynnistykset seisonnan jälkeenkään pitkiä eikä käy hetkeäkään epätasaisesti. Minulla ei siis ole yhtään enää tuota catalyst heatingiä. Osa on kuulemma jättänyt siihen 3 tai 5 sekuntia just siksi, että starttais paremmin ja ei kävisi epätasaisesti, mutta ainakin minun tapauksessa 0 sekuntia toimii parhaiten. Kannattaa toki kokeilla muuttaa sitä suuntaan tai toiseen, jos ei pelaa toivotusti.
Mutta nyt siihen, miten saa noista uusimmista BMS BINeistä itselle räätälöidyn. Tässä on näköjään pieni epävarmuus tekijä sen suhteen mikä XDF kannattais valita. Toisaalta tuolta mistä saa noi cold start fix XDF:t, on varmasti aina uusimmat XDFt. Toisaalta N54techin Bimmerboost threadistä pitäisi järjen perusteella löytyä niin tuoreet kuin mitä BMS BINissä on käytetty. Täytyy vaan toivoa, että Terry on muistanut päivittää myös XDF:t kun niissä ei versionumeroita näy tai mitään muutakaan mikä viittaisi yhteensopivuuksin. Notepadilla löytyy kyllä päivämäärä milloin mikäkin XDF on saanut leimansa ja sillä perusteella Terryn viimeisin on kesäkuulta, vaikka uusin BIN on heinäkuulta. Toisaalta XDF:n ei tarviikaan muuttua vaikka BINiin on tullut uusia ominaisuuksia.
Ehkä "varman päälle" vetämistä on jos ottaa Terryn XDF:n ensimmäisiin muutoksiin ja sitten tuolta toisesta paikasta XDF:n kylmästartin fiksaukseen. Tällä hetkellä kokemusten mukaan tosin tämä jälkimmäinenkin systeemi toimii ihan oikein (voi käyttää siis ensimmäisiin muutoksiinkin). Ainakin tällä hetkellä.
Katso että sulla on se BMS BIN minkä haluat, oma orggis BIN ja sit noi molemmat XDF:t tai pelkkä cold start fix. Toimi kuten ekan viestin kustomointiohjeissa neuvotaan, MUTTA "Difference tool"-kohdassa kun olet valinnut kaikki rivit, niin rupea poistamaan sieltä (ctrl-näppäin pohjassa) seuraavat rivit:
Nämä rivit siis pitää poistaa valinnasta. Kaikkia rivejä tuskin löytyy, se ei haittaa.
Lisäfiksi tähän kohtaan on vielä poistaa myös kaikki "Torque request % (High)" ja "Torque request % (Low)" -rivit. Esim. E85 BMS softassa on aika reilusti kevennetty torque requestia eli kaasupolkimen eri asennoilla et pyydä ihan yhtä kovaa voimaa kuin vakiona. Se on monien mielestä saanut flashätyn auton tuntumaan jopa vähän laiskemmalta. Kaasupohjassa tietysti on lopputulos ollut sama. Tällä saat siis rajumman osakaasun.
Sit kun olet poistanut tarvittavat rivit, niin sama "Copy Selections from Right To Left".
Jos teit edellisen osan BMS XDF:llä niin nyt "Select XDF":stä se cold start fix XDF ja avaat "Parameter Tree":stä "Threshold of time after start for catalyst heating" ja laitat siihen kaikkiin "65" kohtiin sen sekuntimäärän mitä haluat. 0 tai enemmän. Ruksia perään, hyväksy muutokset ja "File" -> "Save Bin As" jne.
Vanha postaus, mutta olisiko tietoa kenelläkään, että mikä arvo tarvitsee syöttää 29F3 kohtaan, että sen saa pois päältä? Zetassa ei ole sensoria matalalle bensapaineelle, niin tulee turhan vikakoodi 29F3 Faulty Low Fuel Pressure Sensor. IJE0S_e85 kartassa arvo on 11. Aivan amatööri olen tuon Tunerpro:n kanssa, mutta täytyy yrittää :think
Vanha postaus, mutta olisiko tietoa kenelläkään, että mikä arvo tarvitsee syöttää 29F3 kohtaan, että sen saa pois päältä? Zetassa ei ole sensoria matalalle bensapaineelle, niin tulee turhan vikakoodi 29F3 Faulty Low Fuel Pressure Sensor. IJE0S_e85 kartassa arvo on 11. Aivan amatööri olen tuon Tunerpro:n kanssa, mutta täytyy yrittää :think
Koita laittaa vaikka 00
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Zetan omistajille tiedoksi. Eli Tunerpro koneelle oikea bin ja xdf auki. Sieltä kohta 29F3 auki arvoksi 00(kiitos P33P33). Ei tule enää Faulty low pressure sensor vikakoodia.
Comment