Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 335i/d jarrupäivitys (myös muut E9X)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5428
    • S:t Karins

    E9x 335i/d jarrupäivitys (myös muut E9X)

    En löytänyt zöötsillä topikkia tästä, joten laitetaan uusi pystyyn.
    Eli nyt kun tehot on kasvaneet reilusti, niin alkaa mieli tehdä päivitellä myös jarrut paremmaksi. Eteenkin etujarrut. Hyvä setti maksaa noin 4 - 5 tonttua mutta noihin ei jarruihin ole varaa. Upgrade kuitenkin on mielessä.
    M3:n jarruja jos miettii niin napa menee vissiin samalla vaihtoon?
    Linkkejä saksalaisiin (muihin myös) autopurkaamoihin kaipaan myös. Noistahan käytettyjä osia voisi metsästää.

    Linkkiä tänne myös jos löytyy kohtuuhintaisia sarjoja jostain.

    edittiä:

    aah kun olisi pätäkkää:

    AP Racing CP5575-1009.G8 big brake kit BMW 335i E90, E92, E93 356 mm (black) | | SUSPENSION & BRAKES \ BRAKES \ Big brake kit | Profesional parts for rally, racing, drifting and tuning.

    ja


    tässä vähän edullisempaa mutta onko tuosta mihinkään:

    Last edited by Tommix; 02-05-2015, 21:22.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
  • AiM
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 247
    • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

    #2
    Originally posted by Tommix View Post
    En löytänyt zöötsillä topikkia tästä, joten laitetaan uusi pystyyn.
    Eli nyt kun tehot on kasvaneet reilusti, niin alkaa mieli tehdä päivitellä myös jarrut paremmaksi. Eteenkin etujarrut. Hyvä setti maksaa noin 4 - 5 tonttua mutta noihin ei jarruihin ole varaa. Upgrade kuitenkin on mielessä.
    M3:n jarruja jos miettii niin napa menee vissiin samalla vaihtoon?
    Linkkejä saksalaisiin (muihin myös) autopurkaamoihin kaipaan myös. Noistahan käytettyjä osia voisi metsästää.

    Linkkiä tänne myös jos löytyy kohtuuhintaisia sarjoja jostain.





    Eipä nyt onnistunut tuo suorien kuvien linkittäminen...

    Asiaan; nuo OEM E9X M3 jarrrut eivät juurikaan häpeä big brake kiteille. Mitä lie olisivat jollain kunnon paloilla ja teräspunosletkuilla? Poikkeaakos tuo 335i jarruvarustus kuinka M3 jarruista?
    BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
    454hp/850Nm
    100-200kmh@9,98s
    0-200kmh@15,35s
    1/4 mile 12,82s@185,8kmh
    1 mile 259kmh

    BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
    Project target;
    +500hp/+1000Nm
    100-200kmh@<9s
    0-200kmh@<14s
    1/4 mile <12s@19xkmh
    1 mile +270kmh

    Comment

    • Mikaatm
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 559
      • Vantaa

      #3
      Pakko kommentoida...

      Itsellä ollut 335i e90 aikoinaan ja en saanut siinä koskaan vakio jarruja loppumaan rata-ajossa Ahvenistolla vaikka kuinka paljon ajoi. Ennemmin itsellä alkoi loppua kunto (se on oikeasti raskasta ajaa reilu puol tuntia "täysiä").

      Kuitenkin vakio jarrulevyt (348mm) on 335i on isommat kuin muihin e9x myytävät performance jarrut.

      Nykyisessä ja edellisessä on nyt olleet performance jarrut etulevyt (370mm) niin ei huomaa samalla ajolla mitään eroa 335i vakiojarruihin.

      Mutta on nuo isommat jarrulevyt ulkonäöllisesti ihan jotain muuta
      Last edited by Mikaatm; 02-05-2015, 21:24.
      450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5428
        • S:t Karins

        #4
        Originally posted by AiM View Post
        Asiaan; nuo OEM E9X M3 jarrrut eivät juurikaan häpeä big brake kiteille. Mitä lie olisivat jollain kunnon paloilla ja teräspunosletkuilla? Poikkeaakos tuo 335i jarruvarustus kuinka M3 jarruista?
        Kun tietäisi mitä kaikkea pitää vaihtaa jotta levyt/satulat sopisivat... :think
        M3:ssa on isommat ja paksummat levyt, satulat??
        Originally posted by Mikaatm View Post
        Pakko kommentoida...

        Itsellä ollut 335i e90 aikoinaan ja en saanut siinä koskaan vakio jarruja loppumaan rata-ajossa Ahvenistolla vaikka kuinka paljon ajoi. Ennemmin itsellä alkoi loppua kunto (se on oikeasti raskasta ajaa reilu puol tuntia "täysiä").
        Mutta on nuo isommat jarrulevyt ulkonäöllisesti ihan jotain muuta
        Kyllä rupee puutumaan jarrut, varsinkin Las Palmasiin tullessa...
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Mikaatm
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 559
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Tommix View Post
          Kyllä rupee puutumaan jarrut, varsinkin Las Palmasiin tullessa...
          En ole ikinä ollut Alastarolla vielä... Paljon siinä on vauhtia tullessa?
          450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5428
            • S:t Karins

            #6
            Originally posted by Mikaatm View Post
            En ole ikinä ollut Alastarolla vielä... Paljon siinä on vauhtia tullessa?
            Olisko ollut 160 - 170 km/h (mittarinopeus), muistin varassa ollaan . Ja tuolloin 460 hv käytössä. Vakiona vauhtia ei ollut noin reilusti, ja jarrut riitti kyllä.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Mikaatm
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 559
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Tommix View Post
              Olisko ollut 160 - 170 km/h (mittarinopeus), muistin varassa ollaan . Ja tuolloin 460 hv käytössä. Vakiona vauhtia ei ollut noin reilusti, ja jarrut riitti kyllä.
              Niin vähän? En ole ikinä ajanut siellä, mut kyl Ahvenistolla on enemmän pääsuoran päässä.
              450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

              Comment

              • Pohjoisen Poika
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 464
                • Lappi

                #8
                Sori ihan offtopic. Käydään Tommix Turun miittissä testaamassa, onko 6-mäntäiset BMW:n omat performancet yhtään paremmat. Ainakin Jenkki foorumilla oli joku tuommoisia vaihdellut E9x:n.

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5428
                  • S:t Karins

                  #9
                  Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                  Sori ihan offtopic. Käydään Tommix Turun miittissä testaamassa, onko 6-mäntäiset BMW:n omat performancet yhtään paremmat. Ainakin Jenkki foorumilla oli joku tuommoisia vaihdellut E9x:n.
                  Ei ole paremmat, levyjen halkaisia on pienempi... Noita performance jarruja ei vissiin ole edes saatavilla E9X 335:een (tai F30:een on) :think.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • Mikaatm
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2007
                    • 559
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by Tommix View Post
                    Ei ole paremmat, levyjen halkaisia on pienempi... Noita performance jarruja ei vissiin ole edes saatavilla E9X 335:een (tai F30:een on) :think.
                    Performance jarruja on ainakin F2x ja F3x.



                    Mutta ei suoraan ainakaan E9x.
                    450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                    Comment

                    • AiM
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 247
                      • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                      #11
                      Mikä on vakiolevyn koko?





                      Tuossa pari vaihtoehtoa 1-2k€ luokkaan.
                      BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                      454hp/850Nm
                      100-200kmh@9,98s
                      0-200kmh@15,35s
                      1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                      1 mile 259kmh

                      BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                      Project target;
                      +500hp/+1000Nm
                      100-200kmh@<9s
                      0-200kmh@<14s
                      1/4 mile <12s@19xkmh
                      1 mile +270kmh

                      Comment

                      • Mikaatm
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 559
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by AiM View Post
                        Mikä on vakiolevyn koko?
                        348x30
                        450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #13
                          Joskus tilasin jenkeistä prätkään osia, niin 400 euron osat maksoivat kaiken kaikkiaan varmaan 550-600 euroa, ennen kuin olivat perillä. Hinta oli silti puolet halvempi, kuin suomalaisen jälleenmyyjän "tarjous", mutta noiden jarrujen kohdalla taitaa 2000 euroa tehdä jo tiukkaa.


                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5428
                            • S:t Karins

                            #14
                            Perhana, onko tosiaan niin ettei kukaan ole M3 jarruja 335:n laittanut? En ole gookkellla ainakaan mitään topiccia/ohjetta netistä löytänyt...:think
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • sportpug25
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2013
                              • 377
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Tommix View Post
                              Perhana, onko tosiaan niin ettei kukaan ole M3 jarruja 335:n laittanut? En ole gookkellla ainakaan mitään topiccia/ohjetta netistä löytänyt...:think
                              Mitä ne vähät topicit e90 postista löytyy, niin antaa kuvan ettei ihan suoraan ainakaan onnistu..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎