Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90 kurvivalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    e90 kurvivalo

    Kurvivalo oikealla jämähtänyt paikoilleen näyttämään oikealle tienreunaan päin eikä reagoi mihinkään, missä vika?
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    #2
    Originally posted by mikkis View Post
    Kurvivalo oikealla jämähtänyt paikoilleen näyttämään oikealle tienreunaan päin eikä reagoi mihinkään, missä vika?
    Umpion pohjassa oleva kurvivalon moduli hapettunut?

    Palaako valokatkaisijassa oleva vihreä valo, vai vilkkuuko?
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • mikkis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1900
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by JP-76 View Post
      Umpion pohjassa oleva kurvivalon moduli hapettunut?

      Palaako valokatkaisijassa oleva vihreä valo, vai vilkkuuko?
      Tuota en pääse nyt varmistamaan kun kyseessä ostettava auto eikä omani, muistaakseni kyllä paloi normaalisti vihreänä eikä vilkkunut.

      Mikä tuo vika voisi pahimmillaan olla jotta osaan hahmottaa korjauskulun noin suurinpiirtein?

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #4
        Vikatilassa valo ohjautuu alas oikealle. Vikakoodit vois melkein lukasta niin sais hajua että missä vika. Todennäköisesti umpiossa häikkää, joko moduulissa tai sitten sensoreissa tai moottoreissa. Jos umpiossa näkyy kosteutta niin moduuli on varmaankin vahvin veikkaus.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • mikkis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1900
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by böntti View Post
          Vikatilassa valo ohjautuu alas oikealle. Vikakoodit vois melkein lukasta niin sais hajua että missä vika. Todennäköisesti umpiossa häikkää, joko moduulissa tai sitten sensoreissa tai moottoreissa. Jos umpiossa näkyy kosteutta niin moduuli on varmaankin vahvin veikkaus.
          Ei näy umpiossa kosteutta. Onko mahdollista että koko umpion voisi joutua äärimmillään vaihtamaan? Antaako vikakoodit niin tarkan koodin josta pystyisi vian paikallistamaan?

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #6
            Originally posted by mikkis View Post
            Ei näy umpiossa kosteutta. Onko mahdollista että koko umpion voisi joutua äärimmillään vaihtamaan? Antaako vikakoodit niin tarkan koodin josta pystyisi vian paikallistamaan?
            Riippuu viasta, yleensä nuo vikakoodit antaa vaan suunnan että mitä pitää tutkia. Kyllä se umpio käsittääkseni herkästi menee vaihtoon jos sensoreissa tai moottoreissa on vikaa. Oikeanpuoleinen umpio on kuitenkin halvempi kuin vasen. Tutkimattomana laittaisin umpion korjaukselle arvoksi (hinnanalennukseksi) lähemmäs 1000e. En ole kyllä toisaalta viime aikoina tutkinut käytettyjen umpioiden hintaa.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • mikkis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1900
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by böntti View Post
              Riippuu viasta, yleensä nuo vikakoodit antaa vaan suunnan että mitä pitää tutkia. Kyllä se umpio käsittääkseni herkästi menee vaihtoon jos sensoreissa tai moottoreissa on vikaa. Oikeanpuoleinen umpio on kuitenkin halvempi kuin vasen. Tutkimattomana laittaisin umpion korjaukselle arvoksi (hinnanalennukseksi) lähemmäs 1000e. En ole kyllä toisaalta viime aikoina tutkinut käytettyjen umpioiden hintaa.
              On se nyt kumma jos tuommoista ei korjattua saa :think

              No mutta joo eiköhän tuossa koko umpion vaihtoon kannata kuitenkin varautua rahallisesti niin kuin itsekkin ajattelin.

              Tuommoista käytettyä etsittäessä tuskin kovin monessa tuota kaarreominaisuutta on, voisiko siihen oikealle laittaa umpion jossa ei kaarreominaisuutta ja jättää vasemmalle kaarreominaisuudella olevan vai meneekö koko etuvalaistus sekaisin?

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                #8
                Originally posted by mikkis View Post
                On se nyt kumma jos tuommoista ei korjattua saa :think

                No mutta joo eiköhän tuossa koko umpion vaihtoon kannata kuitenkin varautua rahallisesti niin kuin itsekkin ajattelin.

                Tuommoista käytettyä etsittäessä tuskin kovin monessa tuota kaarreominaisuutta on, voisiko siihen oikealle laittaa umpion jossa ei kaarreominaisuutta ja jättää vasemmalle kaarreominaisuudella olevan vai meneekö koko etuvalaistus sekaisin?
                Suoraan sanottuna, menee sekaisin. Halvin tapa on vaihtaa ilman kurvivaloa oleva umpio ja koodata valot ei-kurvillisiksi.
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  #9
                  Molemmat umpiot pitää tietääkseni vaihtaa. Voi se toki olla mahdollista korjata mutta sokkona varautuisin koko umpion vaihtoon.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • JP-76
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 1060
                    • Kanta-Häme

                    #10
                    Originally posted by böntti View Post
                    Molemmat umpiot pitää tietääkseni vaihtaa. Voi se toki olla mahdollista korjata mutta sokkona varautuisin koko umpion vaihtoon.
                    Ei kai kurvivalollista ehjää umpiota tarvi vaihtaa jos valot koodaa kurvittomaksi?

                    Pitää vaan koodausvaiheessa kattoa että kurvin moottori on keskiasennossa. Hienosäätöä pystyy tekemään sitten umpion päällä olevista ruuveista.
                    Kalusto:
                    BMW 550i xDrive -14
                    BMW S1000R -17
                    Toyota Proace -15

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #11
                      Miten korkeussäätö sitten toimii? Tässä nyt kyllä on kyseessä e9x, sen tiedä että e6x umpion kytkentä on eri ahl vs ei-ahl. Ei-ahl-umpiossa ei ole smc-moduuleja, ohjaus tapahtuu suoraan valomoduulilta.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • mikkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1900
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by JP-76 View Post
                        Ei kai kurvivalollista ehjää umpiota tarvi vaihtaa jos valot koodaa kurvittomaksi?

                        Pitää vaan koodausvaiheessa kattoa että kurvin moottori on keskiasennossa. Hienosäätöä pystyy tekemään sitten umpion päällä olevista ruuveista.
                        Originally posted by böntti View Post
                        Miten korkeussäätö sitten toimii? Tässä nyt kyllä on kyseessä e9x, sen tiedä että e6x umpion kytkentä on eri ahl vs ei-ahl. Ei-ahl-umpiossa ei ole smc-moduuleja, ohjaus tapahtuu suoraan valomoduulilta.
                        Kumpi sitten oikeassa? :think Vielä joku kolmas tietäjä mukaan keskusteluun niin josko se vastaus saataisi tähän hommaan.
                        Löysinkin tuossa jo sopivaan hintaan umpion oikean puolen kurvivalottoman mutta mitäpä sitä miettimään jos ei saa toimimaan tuon vasemman puoleisen kurvivalollisen kanssa yhteen

                        Comment

                        • Nettipepe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1341
                          • Kajaani

                          #13
                          sorry offtopic

                          Anteeksi vain, mutta miksi edes harkinnassa tuollaiset "viritykset"?
                          Varsinkin jos kyseessä ostoslistalla oleva auto.
                          Kyllä jos autossa kerran on kurvivalot niin ne pitää olla toiminnassa.
                          F30 320xia
                          Ex E90 325da
                          Ex E90 320da
                          Ex E46 330D

                          Comment

                          • mikkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1900
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by Nettipepe View Post
                            sorry offtopic

                            Anteeksi vain, mutta miksi edes harkinnassa tuollaiset "viritykset"?
                            Varsinkin jos kyseessä ostoslistalla oleva auto.
                            Kyllä jos autossa kerran on kurvivalot niin ne pitää olla toiminnassa.
                            Katsotaan nyt mitä myyjäliike valmis tekemään asian eteen, jos ei mitään niin saa jäädä sitten tuokin auto.

                            Olisi vaan kiva tietää fakta tuosta vas.kurvivalollisen ja oik.kurvivalottoman yhdistämisestä että toimiiko koodaamalla vai ei?

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              #15
                              Ei toimi koska valomoduuli koodataan joko AHL- tai ei-AHL-moodiin. Vasemmalle ja oikealle puolelle ei ole erillisiä parametreja. Myöskin korkeussäädön ohjaus on toteutettu samalla tavalla kuin E6x-korissa, ei-AHL ja AHL systeemi on siis erilainen. AHL-umpioissa on SMC-moduuli, tämä ohjaa korkeus- ja sivuttaissäätöä. Ei-AHL-umpioden korkeudensäädön hoitaa FRM suoraan. Valot menee siis aina vikatilaan jos umpiot ovat eriparit.
                              Last edited by böntti; 21-06-2015, 19:29.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎