Siellä on useampi vastapaineeseen liittyvä parametri. Yksi näyttää sen oikean ja on tyhjäkäynnillä alle yleensä alle 20mbar (saatto olla myös hehtopascaleina)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dieselin tärähtelevä tyhjäkäynti (korjattu! Eipäs ollutkaan!!) ja DPF
Collapse
X
-
Originally posted by _Sylin_teri_ View PostSiellä on useampi vastapaineeseen liittyvä parametri. Yksi näyttää sen oikean ja on tyhjäkäynnillä alle yleensä alle 20mbar (saatto olla myös hehtopascaleina)
75 km/h vauhdissa 19.00 hPa ja 100 km/h vauhdissa 22.98 hPa.
Tökkään huomenna taas mokkulan kiinni ja koitan katsoa mitä muita sieltä löytyis... Kiitos kommenteista!
Edit.: Noi ajonopeudet nyt ei tietenkään ole se oikea tapa tarkastella näitä, mutta antaa jotain osviittaa.Last edited by TM3; 02-12-2015, 22:00.F32 435i
Comment
-
-
Foorumilla usein puhutaan mbar yksiköllä, mutta tuo hPa on tasan sama, kun mbar. Eli nuo sinun arvot on ihan hyvät, ellei jopa paremmat kuin hyvät.G20 330e M-Sport '21
ex's
F30 330e M-Sport '17
F11 530d X-Drive M-sport '12
E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
E46 330Ci M-Sport II '03
E36 323i Coupe '97
Comment
-
-
Originally posted by ohohh View PostFoorumilla usein puhutaan mbar yksiköllä, mutta tuo hPa on tasan sama, kun mbar. Eli nuo sinun arvot on ihan hyvät, ellei jopa paremmat kuin hyvät.
Tänään @3600 rpm oli "Filtered differential pressure of the particulate filter" ~90 mbar käyden hetkellisesti sadan paikkeillakin... Lie siedettävää sekin? :think
Tiedättekö tosta tuhkamassasta, eli ASH MASS- lukemasta mitään? Mullahan sitä on jo kertynyt reippaat 40 grammaa, eli melko paljon!?
Paljonko sitä suodattimen elinaikana tuonne kertyy ennenku se on loppu?F32 435i
Comment
-
-
Originally posted by TM3 View PostTuntui vaan niin järkyttävältä joku barin paine ennen DPF: ää, mutta sepä lieneekin ollut sitä absoluuttista painetta, josta ilmakehän paineen jälkeen jää käteen joitain kymmeniä millibareja.
Tänään @3600 rpm oli "Filtered differential pressure of the particulate filter" ~90 mbar käyden hetkellisesti sadan paikkeillakin... Lie siedettävää sekin? :think
Tiedättekö tosta tuhkamassasta, eli ASH MASS- lukemasta mitään? Mullahan sitä on jo kertynyt reippaat 40 grammaa, eli melko paljon!?
Paljonko sitä suodattimen elinaikana tuonne kertyy ennenku se on loppu?Last edited by ohohh; 04-12-2015, 03:16.G20 330e M-Sport '21
ex's
F30 330e M-Sport '17
F11 530d X-Drive M-sport '12
E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
E46 330Ci M-Sport II '03
E36 323i Coupe '97
Comment
-
-
Näköjään ketjun alottaja jo löyti oikeen parametrin. Ei ehkä vielä ihan 40g täysi ole. Meikällä nyt 45g ja vastapaine on jossain 8-9 välissä tyhjäkäynnillä ellei ihan nokea täynnä ole. Oispa tullu katottuu edellisestä 320D:stä nuo dpf arvot kun siinä oli varmaa 10k ajettu rikkinäisillä termareillaEi meinaan ostaessa jaksanu satasta pitää ylämäessä ja pesulla vasta lopulta korjaantu.
Onkos porukka kokeillu tuota dpf poltto sovellusta? Meikällä on ja se on ihan paska. Kun pyytää polttoa niin ikinä ei ala heti se vaa aina saa ajella monta kymmentä kilometriä ennenku alkaa... Yks päiväki rullasin joku 30km poltto"pakotuksen" jälkeen ja ei perkele lähtenyLaitoin kyllä asiasta jo carlylle palautetta ja pyysivät lähetämään lokitiedot mutta ei sen jälkeen oo kuulunu
Comment
-
-
Originally posted by _Sylin_teri_ View PostOnkos porukka kokeillu tuota dpf poltto sovellusta? Meikällä on ja se on ihan paska. Kun pyytää polttoa niin ikinä ei ala heti se vaa aina saa ajella monta kymmentä kilometriä ennenku alkaa... Yks päiväki rullasin joku 30km poltto"pakotuksen" jälkeen ja ei perkele lähtenyLaitoin kyllä asiasta jo carlylle palautetta ja pyysivät lähetämään lokitiedot mutta ei sen jälkeen oo kuulunu
Oman N57:n kanssa en jostain syystä saanut edes ostettua tuota DPF-featurea, vaikka N57 taisi olla se ensimmäinen tuettu moottorityyppi. Tästäkin laitoin logit ja vastaus oli että toivottavasti tulevaisuudessa...En ole nyt sitten uusimpien päivitysten jälkeen jaksanut kokeilla.
Comment
-
-
Originally posted by TM3 View PostLuin tuolta toisesta DPF- ketjusta että 240° olisi vaatimus pakolämmöille...
Comment
-
-
Originally posted by _Sylin_teri_ View PostLiekkö ois siitä kiinni sitten:think Perkele huomasin että itelläkin on pientä tärähtelyä kylmänä tyhjäkäynnillä, ihan kuin yksi "tahti" jäisi välistä. Ja sama kiihdyttäessä pienillä kierroksilla. Ja vain kylmällä koneella. Viittaisko tääkin sitten EGR:ään?
No vakavasti puhuen... Mun aloituspostauksessa on se video kylmäkäynnistyksestä. Se älytön kierrosten hyppääminen on poistunu EGR- venttiilin vaihdolla. Tyhjäkäynnillä EGR: n pitäis olla kiinni ja se tärinä johtuu auki jumittuneesta EGR: stä. Osakaasulla sen kuuluukin olla auki, joten en osaa sanoa miten se oireilisi kiihdyttäessä. Ehkä enemmänkin esiintyis pientä epäröintiä kaasua painaessa... :think Em. väittämät siis sen perusteella, mitä olen interwebistä lukenut asiaa tutkiessani.F32 435i
Comment
-
-
Kyllä se EGR on auki tyhjäkäynnilläkin. Sulkeutuu kylläkin noin 2min kuluttua jos kaasun ei tänä aikana kosketa. Jos on tuo 3-litrainen moottori niin EGR voi jäädä auki, mutta koska on sähköinen niin sen asento on tiedossa, jolloin menee välittömästi vikatilaan jos asento on joku muu kuin haluttu. Jumitella EGR voi, joka ajossa tuntuu nykimisenä, mutta poistuu täyskaasulla, jolloin EGR on kiinni.Last edited by VolvoTDi; 05-12-2015, 22:09.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostKyllä se EGR on auki tyhjäkäynnilläkin. Sulkeutuu kylläkin noin 2min kuluttua jos kaasun ei tänä aikana kosketa. Jos on tuo 3-litrainen moottori niin EGR voi jäädä auki, mutta koska on sähköinen niin sen asento on tiedossa, jolloin menee välittömästi vikatilaan jos asento on joku muu kuin haluttu. Jumitella EGR voi, joka ajossa tuntuu nykimisenä, mutta poistuu täyskaasulla, jolloin EGR on kiinni.Oma N57 kuitenkin lopetti tyhjäkäynnillä (kylmänä) tärähtelyn ja kiihdyttäessä miettimisen kun EGR vaihdettiin.
Siitä ei kuitenkaan ollut vikakoodia toisin kuin kaasuläpästä, joka toki vaihdettiin myös... Ja nyt en enää tiedä, kumman ansiosta se tärinä häipyi mutta toimii!
Ostakaa toimiva EGR- venttiili, halvalla lähtee!!F32 435i
Comment
-
Comment