Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dieselin tärähtelevä tyhjäkäynti (korjattu! Eipäs ollutkaan!!) ja DPF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Sylin_teri_
    BTCF Member
    • May 2013
    • 366
    • Suomi finland

    #16
    Siellä on useampi vastapaineeseen liittyvä parametri. Yksi näyttää sen oikean ja on tyhjäkäynnillä alle yleensä alle 20mbar (saatto olla myös hehtopascaleina)

    Comment

    • TM3
      Bimmer Rookie
      • Sep 2015
      • 60
      • Kotka

      #17
      Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
      Siellä on useampi vastapaineeseen liittyvä parametri. Yksi näyttää sen oikean ja on tyhjäkäynnillä alle yleensä alle 20mbar (saatto olla myös hehtopascaleina)
      Kerrohan, jos muistat mitä parametriä tarkoitat! Ohjelmana mulla siis tuo Carly ja ainakin se "Filtered differential pressure of the particulate filter" oli tyhjäkäynnillä 6.00 hPa.
      75 km/h vauhdissa 19.00 hPa ja 100 km/h vauhdissa 22.98 hPa.
      Tökkään huomenna taas mokkulan kiinni ja koitan katsoa mitä muita sieltä löytyis... Kiitos kommenteista!

      Edit.: Noi ajonopeudet nyt ei tietenkään ole se oikea tapa tarkastella näitä, mutta antaa jotain osviittaa.
      Last edited by TM3; 02-12-2015, 22:00.
      F32 435i

      Comment

      • ohohh
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2012
        • 268
        • Porvoo

        #18
        Foorumilla usein puhutaan mbar yksiköllä, mutta tuo hPa on tasan sama, kun mbar. Eli nuo sinun arvot on ihan hyvät, ellei jopa paremmat kuin hyvät.
        G20 330e M-Sport '21

        ex's

        F30 330e M-Sport '17
        F11 530d X-Drive M-sport '12
        E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
        E46 330Ci M-Sport II '03
        E36 323i Coupe '97

        Comment

        • TM3
          Bimmer Rookie
          • Sep 2015
          • 60
          • Kotka

          #19
          Originally posted by ohohh View Post
          Foorumilla usein puhutaan mbar yksiköllä, mutta tuo hPa on tasan sama, kun mbar. Eli nuo sinun arvot on ihan hyvät, ellei jopa paremmat kuin hyvät.
          Tuntui vaan niin järkyttävältä joku barin paine ennen DPF: ää, mutta sepä lieneekin ollut sitä absoluuttista painetta, josta ilmakehän paineen jälkeen jää käteen joitain kymmeniä millibareja.
          Tänään @3600 rpm oli "Filtered differential pressure of the particulate filter" ~90 mbar käyden hetkellisesti sadan paikkeillakin... Lie siedettävää sekin? :think

          Tiedättekö tosta tuhkamassasta, eli ASH MASS- lukemasta mitään? Mullahan sitä on jo kertynyt reippaat 40 grammaa, eli melko paljon!?
          Paljonko sitä suodattimen elinaikana tuonne kertyy ennenku se on loppu?
          F32 435i

          Comment

          • ohohh
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2012
            • 268
            • Porvoo

            #20
            Originally posted by TM3 View Post
            Tuntui vaan niin järkyttävältä joku barin paine ennen DPF: ää, mutta sepä lieneekin ollut sitä absoluuttista painetta, josta ilmakehän paineen jälkeen jää käteen joitain kymmeniä millibareja.
            Tänään @3600 rpm oli "Filtered differential pressure of the particulate filter" ~90 mbar käyden hetkellisesti sadan paikkeillakin... Lie siedettävää sekin? :think

            Tiedättekö tosta tuhkamassasta, eli ASH MASS- lukemasta mitään? Mullahan sitä on jo kertynyt reippaat 40 grammaa, eli melko paljon!?
            Paljonko sitä suodattimen elinaikana tuonne kertyy ennenku se on loppu?
            Täyskaasulla alle 100mbar on uuden / just pestyn paine-ero btcf:ltä luettuna, tyhjäkäynnillä silloin noin 4-6mbar. Ja jos tuo ash mass oli juuri se mikä ei polttamalla pienene, niin lueskelin jenkkifoorumeilta että noin 40g niin se alkaa olla täysi, mutta kyllä se hälyttää kun se on vaihdettava / pestävä / poistettava. Löysin kyllä useamman jotka ovat kyselleet vaihtoa vasta 50g-63g välillä :think
            Last edited by ohohh; 04-12-2015, 03:16.
            G20 330e M-Sport '21

            ex's

            F30 330e M-Sport '17
            F11 530d X-Drive M-sport '12
            E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
            E46 330Ci M-Sport II '03
            E36 323i Coupe '97

            Comment

            • _Sylin_teri_
              BTCF Member
              • May 2013
              • 366
              • Suomi finland

              #21
              Näköjään ketjun alottaja jo löyti oikeen parametrin. Ei ehkä vielä ihan 40g täysi ole. Meikällä nyt 45g ja vastapaine on jossain 8-9 välissä tyhjäkäynnillä ellei ihan nokea täynnä ole. Oispa tullu katottuu edellisestä 320D:stä nuo dpf arvot kun siinä oli varmaa 10k ajettu rikkinäisillä termareilla Ei meinaan ostaessa jaksanu satasta pitää ylämäessä ja pesulla vasta lopulta korjaantu.

              Onkos porukka kokeillu tuota dpf poltto sovellusta? Meikällä on ja se on ihan paska. Kun pyytää polttoa niin ikinä ei ala heti se vaa aina saa ajella monta kymmentä kilometriä ennenku alkaa... Yks päiväki rullasin joku 30km poltto"pakotuksen" jälkeen ja ei perkele lähteny Laitoin kyllä asiasta jo carlylle palautetta ja pyysivät lähetämään lokitiedot mutta ei sen jälkeen oo kuulunu

              Comment

              • Panzerfaust
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 53
                • Oulu

                #22
                Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                Onkos porukka kokeillu tuota dpf poltto sovellusta? Meikällä on ja se on ihan paska. Kun pyytää polttoa niin ikinä ei ala heti se vaa aina saa ajella monta kymmentä kilometriä ennenku alkaa... Yks päiväki rullasin joku 30km poltto"pakotuksen" jälkeen ja ei perkele lähteny Laitoin kyllä asiasta jo carlylle palautetta ja pyysivät lähetämään lokitiedot mutta ei sen jälkeen oo kuulunu
                Olivatko nesteen lämmöt ja pakolämmöt tarpeeksi isot? Jos edellytykset olivat OK, niin sitten Carlyssä on varmaan joku bugi.

                Oman N57:n kanssa en jostain syystä saanut edes ostettua tuota DPF-featurea, vaikka N57 taisi olla se ensimmäinen tuettu moottorityyppi. Tästäkin laitoin logit ja vastaus oli että toivottavasti tulevaisuudessa... En ole nyt sitten uusimpien päivitysten jälkeen jaksanut kokeilla.

                Comment

                • _Sylin_teri_
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 366
                  • Suomi finland

                  #23
                  Pakolämmöillä ei liene vaikutusta mutta hehkuista ei ollu vikakoodia ja lämmöt sen 90. Mulla on M57 ja kyllä siihen sai ostettua

                  Comment

                  • TM3
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2015
                    • 60
                    • Kotka

                    #24
                    Mulla Carly näytti 41.40 gramman tuhkamassalla DPF: lle elinaikaa vielä 82000 km, eli jospa sillä nyt vielä pari vuotta pääsisi... :think
                    N57- moottorille ei edelleenkään saa ostettua DPF- regeneraatiotoimintoa.
                    F32 435i

                    Comment

                    • Panzerfaust
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 53
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                      Pakolämmöillä ei liene vaikutusta mutta hehkuista ei ollu vikakoodia ja lämmöt sen 90.
                      Minusta niissä spekseissä, joita tännekin on joskus linkitetty, pakolämpö on yhtenä ehdoista. Olisiko 250 asteen hehtaarilla?

                      Comment

                      • TM3
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2015
                        • 60
                        • Kotka

                        #26
                        Originally posted by Panzerfaust View Post
                        Minusta niissä spekseissä, joita tännekin on joskus linkitetty, pakolämpö on yhtenä ehdoista. Olisiko 250 asteen hehtaarilla?
                        Luin tuolta toisesta DPF- ketjusta että 240° olisi vaatimus pakolämmöille...
                        F32 435i

                        Comment

                        • _Sylin_teri_
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 366
                          • Suomi finland

                          #27
                          Originally posted by TM3 View Post
                          Luin tuolta toisesta DPF- ketjusta että 240° olisi vaatimus pakolämmöille...
                          Liekkö ois siitä kiinni sitten:think Perkele huomasin että itelläkin on pientä tärähtelyä kylmänä tyhjäkäynnillä, ihan kuin yksi "tahti" jäisi välistä. Ja sama kiihdyttäessä pienillä kierroksilla. Ja vain kylmällä koneella. Viittaisko tääkin sitten EGR:ään?

                          Comment

                          • TM3
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2015
                            • 60
                            • Kotka

                            #28
                            Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                            Liekkö ois siitä kiinni sitten:think Perkele huomasin että itelläkin on pientä tärähtelyä kylmänä tyhjäkäynnillä, ihan kuin yksi "tahti" jäisi välistä. Ja sama kiihdyttäessä pienillä kierroksilla. Ja vain kylmällä koneella. Viittaisko tääkin sitten EGR:ään?
                            Vai päteekö tässä sama totuus kuin lääkärikirjaa lukiessa... Ei pitäisi lukea, ettei ala kuvittelemaan itselleen kaikkia kirjasta lukemiaan tauteja!
                            No vakavasti puhuen... Mun aloituspostauksessa on se video kylmäkäynnistyksestä. Se älytön kierrosten hyppääminen on poistunu EGR- venttiilin vaihdolla. Tyhjäkäynnillä EGR: n pitäis olla kiinni ja se tärinä johtuu auki jumittuneesta EGR: stä. Osakaasulla sen kuuluukin olla auki, joten en osaa sanoa miten se oireilisi kiihdyttäessä. Ehkä enemmänkin esiintyis pientä epäröintiä kaasua painaessa... :think Em. väittämät siis sen perusteella, mitä olen interwebistä lukenut asiaa tutkiessani.
                            F32 435i

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #29
                              Kyllä se EGR on auki tyhjäkäynnilläkin. Sulkeutuu kylläkin noin 2min kuluttua jos kaasun ei tänä aikana kosketa. Jos on tuo 3-litrainen moottori niin EGR voi jäädä auki, mutta koska on sähköinen niin sen asento on tiedossa, jolloin menee välittömästi vikatilaan jos asento on joku muu kuin haluttu. Jumitella EGR voi, joka ajossa tuntuu nykimisenä, mutta poistuu täyskaasulla, jolloin EGR on kiinni.
                              Last edited by VolvoTDi; 05-12-2015, 22:09.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • TM3
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2015
                                • 60
                                • Kotka

                                #30
                                Originally posted by VolvoTDi View Post
                                Kyllä se EGR on auki tyhjäkäynnilläkin. Sulkeutuu kylläkin noin 2min kuluttua jos kaasun ei tänä aikana kosketa. Jos on tuo 3-litrainen moottori niin EGR voi jäädä auki, mutta koska on sähköinen niin sen asento on tiedossa, jolloin menee välittömästi vikatilaan jos asento on joku muu kuin haluttu. Jumitella EGR voi, joka ajossa tuntuu nykimisenä, mutta poistuu täyskaasulla, jolloin EGR on kiinni.
                                Hyvä kun selvensit! Oma N57 kuitenkin lopetti tyhjäkäynnillä (kylmänä) tärähtelyn ja kiihdyttäessä miettimisen kun EGR vaihdettiin.
                                Siitä ei kuitenkaan ollut vikakoodia toisin kuin kaasuläpästä, joka toki vaihdettiin myös... Ja nyt en enää tiedä, kumman ansiosta se tärinä häipyi mutta toimii!

                                Ostakaa toimiva EGR- venttiili, halvalla lähtee!!
                                F32 435i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎