Itsellä samaa. Autona 250tkm ajettu 330xd n57. Parin asteen pakkasella kun käynnistää kylmänä niin tärähtelee hiukan. Hiukkarin paineet ok. Vikakoodeja imusarjalta ja lisävesipumpulta. Taidan lähteä imusarjan ja egr pesulla liikkeelle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dieselin tärähtelevä tyhjäkäynti (korjattu! Eipäs ollutkaan!!) ja DPF
Collapse
X
-
Originally posted by Atom View PostItsellä samaa. Autona 250tkm ajettu 330xd n57. Parin asteen pakkasella kun käynnistää kylmänä niin tärähtelee hiukan. Hiukkarin paineet ok. Vikakoodeja imusarjalta ja lisävesipumpulta. Taidan lähteä imusarjan ja egr pesulla liikkeelle.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
G30 530e, E61 523ia
ex e60 525da
ex e90 320Si
ex e91 320d
ex e46 330 Ci
ex e46 330D touring
ex e46 323 sedan
ex e36 320 Coupe
Yms lajiin kuulumattomia...
Comment
-
-
Vikakoodeja imusarjalta ja lisävesipumpulta. Taidan lähteä imusarjan ja egr pesulla liikkeelle.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Tyyppivika n.200t ajetuissa. Rest-toiminto kun on päällä parkissa niin kierrättää vettä lämppärin kennolle.
Siinä moottorin oikealla puolen, selvä moottorin näkönen kapistus johon tulee kaksi letkua. Ei ole edes millään pulteilla kiinni, senkun nykäset irti ja irrotat letkut. Sitte motonetistä jotkut pienet hiilet, aukaset sen moottorin peräpäästä, hiot hiilet sopivaksi ja laitat paikalleen ja sit moottori kasaan.
Muistaakseni siitä moottorista piti joku osa irrottaa että sai takasin mahtumaan uusien hiilien kanssa, olikohan sen laakeri? Mutta kyllä sen tajuaa sitten.
Comment
-
-
Originally posted by _Sylin_teri_ View PostTyyppivika n.200t ajetuissa. Rest-toiminto kun on päällä parkissa niin kierrättää vettä lämppärin kennolle.
Siinä moottorin oikealla puolen, selvä moottorin näkönen kapistus johon tulee kaksi letkua. Ei ole edes millään pulteilla kiinni, senkun nykäset irti ja irrotat letkut. Sitte motonetistä jotkut pienet hiilet, aukaset sen moottorin peräpäästä, hiot hiilet sopivaksi ja laitat paikalleen ja sit moottori kasaan.
Muistaakseni siitä moottorista piti joku osa irrottaa että sai takasin mahtumaan uusien hiilien kanssa, olikohan sen laakeri? Mutta kyllä sen tajuaa sitten.
Täytynee ottaa mötti käsittelyyn jahka jaksaa siihen syventyä...F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Otin tänään imusarjan irti ja pesin kammiopesukoneessa (harjasin välillä) karstaa oli läpissä useampi milli ja eivät menneet kokonaan kiinni. Pesun jälkeen kunto vaikutti uuden veroiselta. Nyt tuntuu että vetoja olisi tullut hiukan lisää, kaasuvaste ainakin parani ja mielestäni tyhjäkäynti on tasaisempi.
Itsellä myös tuo lisävesipumppu rikki. Täytynee avata.
Hiukkarilta on alakanu tulla vikakoodia. Taidan tyhjentää pöntön ja käyttää jossain ohjelmoinnissa. Egr joutais varmaan koodata samalla pois. Mistäs pk seudulla sais ohjelmoinnin järki hintaan?G21 330e xDrive M-sport
Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d
Uudenmaan Moottorioptimointi
+358407496923
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTuo taitaa kierrättää vettä kennolla muulloinkin kuin pelkästään rest toiminnon kanssa? Itsellä on tuossa kotterossa webasto mutta se lämmittää kabiinia melko nihkeästi. Mahtaisiko tuossa sitten olla syypää tuohon?
Täytynee ottaa mötti käsittelyyn jahka jaksaa siihen syventyä...
Comment
-
-
Originally posted by _Sylin_teri_ View PostEi käsittääkseni muulloin ole toiminnassa? Webastossahan ei tuota ole, muistaakseni webastossa on sisäinen pumppu ja oli vähän hankalampi aukaistasigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
320d automaatti, samankaltaisia vikoja
Moro
Ajattelin tähän ketjuun laittaa, koska melko samanlaisia vaivoja omassa yksilössä.
Mittarissa 235tkm 150tkm kohdalla tehty ketjuremppa ja aika säännöllisesti huolettu muutenkin.
Varsinkin kylmänä seilaa/käy vähän niinkuin harrikka +- 200 rpm.
Kun ajaa kuumaksi niin käy ihan nätisti. Kaupunki ajossa jopa huomaa pinta kaasulla myös nykimisen. Tämä oli oireeton noin 9 kuukautta, kun edellisessä huollossa vaihdettiin hehkuboksi, hehkut + muuta säännöllistä huoltoa. Mutta nyt taas aloitti ko ongelman.
Onko siis jokin anturi tukossa jälleen vai olisiko kyse tuosta imu tai kaasuläppä ongelmasta??? Mitään vikakoodeja en oo saanut pihalle.
Comment
-
-
Originally posted by Motorman 91 View PostMoro
Ajattelin tähän ketjuun laittaa, koska melko samanlaisia vaivoja omassa yksilössä.
Mittarissa 235tkm 150tkm kohdalla tehty ketjuremppa ja aika säännöllisesti huolettu muutenkin.
Varsinkin kylmänä seilaa/käy vähän niinkuin harrikka +- 200 rpm.
Kun ajaa kuumaksi niin käy ihan nätisti. Kaupunki ajossa jopa huomaa pinta kaasulla myös nykimisen. Tämä oli oireeton noin 9 kuukautta, kun edellisessä huollossa vaihdettiin hehkuboksi, hehkut + muuta säännöllistä huoltoa. Mutta nyt taas aloitti ko ongelman.
Onko siis jokin anturi tukossa jälleen vai olisiko kyse tuosta imu tai kaasuläppä ongelmasta??? Mitään vikakoodeja en oo saanut pihalle.
Comment
-
-
Tutkimukset jatkuu
Originally posted by jessemikkola View PostKatoppa salavalikost näyttääkö veden lämpötila oikeaa kylmänä?
Noniin nyt oli hieman aikaa perehtyä taas.
Tosiaan seilaava käynti ei lämpöisenä oireile.
Katsoin lämpötilaa tuolta valikosta. Jostain luin / katsoin videoita, että EGR termari olisi rikki jos lämpötila jossain 70-79 astetta.
Mutta minullapa lämmöt huitelee 93-99 astetta. Toki tälle testille ehkä huono päivä koska varjossakin melkein 29 ja auringossa yli 30 reippaasti.
Mutta tuntuu käyvän kyllä kuumana. Mitään muuta oiretta ei ole.
Oisko toi termari rikki tai vesipumppu viimeisillään? ja voiko se vaikuttaa seilaavaan käyntiin?
Comment
-
Comment