Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dieselin tärähtelevä tyhjäkäynti (korjattu! Eipäs ollutkaan!!) ja DPF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Atom
    BTCF Member
    • Dec 2014
    • 102
    • Mäntsälä

    #46
    Itsellä samaa. Autona 250tkm ajettu 330xd n57. Parin asteen pakkasella kun käynnistää kylmänä niin tärähtelee hiukan. Hiukkarin paineet ok. Vikakoodeja imusarjalta ja lisävesipumpulta. Taidan lähteä imusarjan ja egr pesulla liikkeelle.
    G21 330e xDrive M-sport


    Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

    Uudenmaan Moottorioptimointi
    +358407496923

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #47
      Originally posted by Atom View Post
      Itsellä samaa. Autona 250tkm ajettu 330xd n57. Parin asteen pakkasella kun käynnistää kylmänä niin tärähtelee hiukan. Hiukkarin paineet ok. Vikakoodeja imusarjalta ja lisävesipumpulta. Taidan lähteä imusarjan ja egr pesulla liikkeelle.
      EGR pesu on turhaa, kannattaa softalla poistaa koko olematon hökötys käytöstä. Samalla kun softaan kosketaan niin tappaa imusarjan läppien toiminnan sieltä pois ja saahan tehojakin halutessa lisää.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • huitoja2
        BTCF Member
        • Dec 2007
        • 231
        • Porvoo

        #48
        Onko löytynyt tähän ratkaisua?
        Itsekin etsinyt tietoa noista n57 imusarjan läpistä ja niiden poistosta mutta aika hiljaista tuntuu olevan. Ebayssä näköjään myydään tuollaista settiä:




        Onko kellään kokemuksia läppäoperaatiosta ja noista osista?
        G30 530e, E61 523ia
        ex e60 525da
        ex e90 320Si
        ex e91 320d
        ex e46 330 Ci
        ex e46 330D touring
        ex e46 323 sedan
        ex e36 320 Coupe
        Yms lajiin kuulumattomia...

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4629
          • Tampere

          #49
          Vikakoodeja imusarjalta ja lisävesipumpulta. Taidan lähteä imusarjan ja egr pesulla liikkeelle.
          Mikäs tuon lisävesipumpun funktio on ja missä se sijaitsee? Kierrättää vettä kabiinissa? Kahdessa e90ssä oli molemmissa sama koodi...
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • _Sylin_teri_
            BTCF Member
            • May 2013
            • 366
            • Suomi finland

            #50
            Tyyppivika n.200t ajetuissa. Rest-toiminto kun on päällä parkissa niin kierrättää vettä lämppärin kennolle.

            Siinä moottorin oikealla puolen, selvä moottorin näkönen kapistus johon tulee kaksi letkua. Ei ole edes millään pulteilla kiinni, senkun nykäset irti ja irrotat letkut. Sitte motonetistä jotkut pienet hiilet, aukaset sen moottorin peräpäästä, hiot hiilet sopivaksi ja laitat paikalleen ja sit moottori kasaan.

            Muistaakseni siitä moottorista piti joku osa irrottaa että sai takasin mahtumaan uusien hiilien kanssa, olikohan sen laakeri? Mutta kyllä sen tajuaa sitten.

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4629
              • Tampere

              #51
              Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
              Tyyppivika n.200t ajetuissa. Rest-toiminto kun on päällä parkissa niin kierrättää vettä lämppärin kennolle.

              Siinä moottorin oikealla puolen, selvä moottorin näkönen kapistus johon tulee kaksi letkua. Ei ole edes millään pulteilla kiinni, senkun nykäset irti ja irrotat letkut. Sitte motonetistä jotkut pienet hiilet, aukaset sen moottorin peräpäästä, hiot hiilet sopivaksi ja laitat paikalleen ja sit moottori kasaan.

              Muistaakseni siitä moottorista piti joku osa irrottaa että sai takasin mahtumaan uusien hiilien kanssa, olikohan sen laakeri? Mutta kyllä sen tajuaa sitten.
              Tuo taitaa kierrättää vettä kennolla muulloinkin kuin pelkästään rest toiminnon kanssa? Itsellä on tuossa kotterossa webasto mutta se lämmittää kabiinia melko nihkeästi. Mahtaisiko tuossa sitten olla syypää tuohon?

              Täytynee ottaa mötti käsittelyyn jahka jaksaa siihen syventyä...
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Atom
                BTCF Member
                • Dec 2014
                • 102
                • Mäntsälä

                #52
                Otin tänään imusarjan irti ja pesin kammiopesukoneessa (harjasin välillä) karstaa oli läpissä useampi milli ja eivät menneet kokonaan kiinni. Pesun jälkeen kunto vaikutti uuden veroiselta. Nyt tuntuu että vetoja olisi tullut hiukan lisää, kaasuvaste ainakin parani ja mielestäni tyhjäkäynti on tasaisempi.

                Itsellä myös tuo lisävesipumppu rikki. Täytynee avata.

                Hiukkarilta on alakanu tulla vikakoodia. Taidan tyhjentää pöntön ja käyttää jossain ohjelmoinnissa. Egr joutais varmaan koodata samalla pois. Mistäs pk seudulla sais ohjelmoinnin järki hintaan?
                G21 330e xDrive M-sport


                Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

                Uudenmaan Moottorioptimointi
                +358407496923

                Comment

                • _Sylin_teri_
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 366
                  • Suomi finland

                  #53
                  Originally posted by fraatti View Post
                  Tuo taitaa kierrättää vettä kennolla muulloinkin kuin pelkästään rest toiminnon kanssa? Itsellä on tuossa kotterossa webasto mutta se lämmittää kabiinia melko nihkeästi. Mahtaisiko tuossa sitten olla syypää tuohon?

                  Täytynee ottaa mötti käsittelyyn jahka jaksaa siihen syventyä...
                  Ei käsittääkseni muulloin ole toiminnassa? Webastossahan ei tuota ole, muistaakseni webastossa on sisäinen pumppu ja oli vähän hankalampi aukaista

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #54
                    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                    Ei käsittääkseni muulloin ole toiminnassa? Webastossahan ei tuota ole, muistaakseni webastossa on sisäinen pumppu ja oli vähän hankalampi aukaista
                    On kyllä webastollisessa sama pumppu.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • Motorman 91
                      Newbiemmer
                      • Jul 2019
                      • 2
                      • Seinäjoki

                      #55
                      320d automaatti, samankaltaisia vikoja

                      Moro

                      Ajattelin tähän ketjuun laittaa, koska melko samanlaisia vaivoja omassa yksilössä.

                      Mittarissa 235tkm 150tkm kohdalla tehty ketjuremppa ja aika säännöllisesti huolettu muutenkin.

                      Varsinkin kylmänä seilaa/käy vähän niinkuin harrikka +- 200 rpm.
                      Kun ajaa kuumaksi niin käy ihan nätisti. Kaupunki ajossa jopa huomaa pinta kaasulla myös nykimisen. Tämä oli oireeton noin 9 kuukautta, kun edellisessä huollossa vaihdettiin hehkuboksi, hehkut + muuta säännöllistä huoltoa. Mutta nyt taas aloitti ko ongelman.

                      Onko siis jokin anturi tukossa jälleen vai olisiko kyse tuosta imu tai kaasuläppä ongelmasta??? Mitään vikakoodeja en oo saanut pihalle.

                      Comment

                      • jessemikkola
                        BTCF Member
                        • Dec 2014
                        • 83
                        • Kuusankoski

                        #56
                        Originally posted by Motorman 91 View Post
                        Moro

                        Ajattelin tähän ketjuun laittaa, koska melko samanlaisia vaivoja omassa yksilössä.

                        Mittarissa 235tkm 150tkm kohdalla tehty ketjuremppa ja aika säännöllisesti huolettu muutenkin.

                        Varsinkin kylmänä seilaa/käy vähän niinkuin harrikka +- 200 rpm.
                        Kun ajaa kuumaksi niin käy ihan nätisti. Kaupunki ajossa jopa huomaa pinta kaasulla myös nykimisen. Tämä oli oireeton noin 9 kuukautta, kun edellisessä huollossa vaihdettiin hehkuboksi, hehkut + muuta säännöllistä huoltoa. Mutta nyt taas aloitti ko ongelman.

                        Onko siis jokin anturi tukossa jälleen vai olisiko kyse tuosta imu tai kaasuläppä ongelmasta??? Mitään vikakoodeja en oo saanut pihalle.
                        Katoppa salavalikost näyttääkö veden lämpötila oikeaa kylmänä?

                        Comment

                        • Motorman 91
                          Newbiemmer
                          • Jul 2019
                          • 2
                          • Seinäjoki

                          #57
                          Tutkimukset jatkuu

                          Originally posted by jessemikkola View Post
                          Katoppa salavalikost näyttääkö veden lämpötila oikeaa kylmänä?

                          Noniin nyt oli hieman aikaa perehtyä taas.
                          Tosiaan seilaava käynti ei lämpöisenä oireile.
                          Katsoin lämpötilaa tuolta valikosta. Jostain luin / katsoin videoita, että EGR termari olisi rikki jos lämpötila jossain 70-79 astetta.
                          Mutta minullapa lämmöt huitelee 93-99 astetta. Toki tälle testille ehkä huono päivä koska varjossakin melkein 29 ja auringossa yli 30 reippaasti.
                          Mutta tuntuu käyvän kyllä kuumana. Mitään muuta oiretta ei ole.

                          Oisko toi termari rikki tai vesipumppu viimeisillään? ja voiko se vaikuttaa seilaavaan käyntiin?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎