Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dieselin tärähtelevä tyhjäkäynti (korjattu! Eipäs ollutkaan!!) ja DPF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TM3
    Bimmer Rookie
    • Sep 2015
    • 60
    • Kotka

    #31
    Ja pas..n vi..t tämä mitään korjaantunu ole! Ajoin tänään duunissa lämpimään halliin, josta viiden tunnin jälkeen käynnistettäessä sama saatanan vapina ja hyppiminen!
    Eli vaihdanko jatkossa egr: n ja kaasuläpän kerran kuukaudessa vai onko vika nyt jossain MAFfissa tai muffissa? Lähen v...u himaan lukemaan vikakoodeja...
    F32 435i

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by TM3 View Post
      Ja pas..n vi..t tämä mitään korjaantunu ole! Ajoin tänään duunissa lämpimään halliin, josta viiden tunnin jälkeen käynnistettäessä sama saatanan vapina ja hyppiminen!
      Eli vaihdanko jatkossa egr: n ja kaasuläpän kerran kuukaudessa vai onko vika nyt jossain MAFfissa tai muffissa? Lähen v...u himaan lukemaan vikakoodeja...
      Kosketushärö jossain anturissa?

      Comment

      • TM3
        Bimmer Rookie
        • Sep 2015
        • 60
        • Kotka

        #33
        Originally posted by aku1979 View Post
        Kosketushärö jossain anturissa?
        Voipi ollakin... Vikakoodeja ei kuitenkaan nyt ollu. Jatkan tarkkailua.

        Edit.: Mistähän kannattais vacuum- vuotoja etsiä, ja millä keinoin?
        Last edited by TM3; 12-12-2015, 21:44.
        F32 435i

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          #34
          Oliko viallinen maf poissuljettu?

          Äh tuossahan kysyt, että onko vika maf:ssa. Mun ymmärtääkseni vika voi olla ilmamassamittarissa...itse testailin maf:ia ottamalla johdon irti(prelci) en tiedä onko tuossa uudemmassa koneessa sama mahdollisuus.
          Last edited by aku1979; 12-12-2015, 22:47.

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #35
            Määränsäädin pumpusta rikki. n47 sama osa tyypillisesti rikki ja oireet voivat olla juuri tuollaisia.
            edit. Ja ei anna siis vikakoodia.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • TM3
              Bimmer Rookie
              • Sep 2015
              • 60
              • Kotka

              #36
              Originally posted by aku1979 View Post
              Oliko viallinen maf poissuljettu?

              Äh tuossahan kysyt, että onko vika maf:ssa. Mun ymmärtääkseni vika voi olla ilmamassamittarissa...itse testailin maf:ia ottamalla johdon irti(prelci) en tiedä onko tuossa uudemmassa koneessa sama mahdollisuus.
              Juu täytyy sitä MAFia nyt alkaa tutkimaan... Luulis kuitenki antavan jotain koodia, eikä Carly ainakaan sellaista löydä. :think (Kiitti muuten ku suosittelit Carlya! )
              Jännä juttu myös että on toiminu moitteetta jo yli kuukauden, mutta nyt kun pääsi lämpimään talliin ja sai painepesurista (ei toki moottoritilaan, mutta maskille kylläkin!) ilmiö palasi melko voimallisena! Ilman kosteus?!?
              Pikkasen ku antaa paikallaan kierroksia, ilmiö katoaa melkeinpä samantien.
              F32 435i

              Comment

              • Hezman
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 708
                • Jyväskylä

                #37
                En tiedä mitä tähän mennessä tehty, mutta mulla tuli mieleen syyn aiheuttajaksi kampiakselin päässä oleva hihnapyörä. Siinä yleensä ruukaa olla myös kumivaimennus sisäänrakennettuna.

                Comment

                • TM3
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2015
                  • 60
                  • Kotka

                  #38
                  Originally posted by suppari View Post
                  Määränsäädin pumpusta rikki. n47 sama osa tyypillisesti rikki ja oireet voivat olla juuri tuollaisia.
                  edit. Ja ei anna siis vikakoodia.
                  Katsos, tämä viesti livahti ohi silmien! Missäs pumpussa tällänen määränsäädin sijaitsee? ->Google auki!

                  Entäs tämä vacuumivuoto- teoria? Mulla on jarrupoljin kovana ennen käynnistystä ja luin E9x- korjaamokäsikirjasta että tyyppivikana esiintyny palikan 1 jarruputkessa 8 vuotamista.http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=34_1556
                  Voiko tälläinen vacuumivuoto vaikuttaa myös kylmänä tyhjäkäynteihin?
                  F32 435i

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    #39
                    Originally posted by TM3 View Post
                    Mulla Carly näytti 41.40 gramman tuhkamassalla DPF: lle elinaikaa vielä 82000 km, eli jospa sillä nyt vielä pari vuotta pääsisi... :think
                    N57- moottorille ei edelleenkään saa ostettua DPF- regeneraatiotoimintoa.
                    Carlylta tuli tänään joku mainosposti uudesta bt-adapterista, joka pitäisi ilmeisesti tukea poltonkäynnistystä:

                    "needed for iDrive encodings, N47 / N57 diesel particulate filter functions, F-model codes (as it becomes technically possible) and possibly other future function"

                    Comment

                    • TM3
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2015
                      • 60
                      • Kotka

                      #40
                      Originally posted by aku1979 View Post
                      Carlylta tuli tänään joku mainosposti uudesta bt-adapterista, joka pitäisi ilmeisesti tukea poltonkäynnistystä:

                      "needed for iDrive encodings, N47 / N57 diesel particulate filter functions, F-model codes (as it becomes technically possible) and possibly other future function"
                      Ihmettelinki, miksei omassa pystyny iDriveä koodailemaan... Ilmoitti vaan että täytyy olla 2008 tai uudempi. Ei sillä että sille mitään tekisinkään, mutta näin jo sieluni silmin kuinka Horst ja Dieter jossain baijerissa väärentää mun autoni vuosimallia ennen myyntiä Suomeen...
                      F32 435i

                      Comment

                      • TM3
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2015
                        • 60
                        • Kotka

                        #41
                        Voi yhren kerran... Luin tänään vaihteeksi Carlylla vikakoodit ja tsädämm!!
                        Voiko nolompaa ollakaan?!? Imusarjan läpät. Ja meikä jo aloituspostauksesta alkaen ollu rinta rottingilla että tässä moottorissa niistä en ole ollenkaan huolissani, koska: http://www.bmwforums.info/general-gu...irl-flaps.html, ja edelleen "...also 6 cylinder N57 diesel engines have a flap control but this is an inline system and not a swirl flap system..."
                        Jotenkin nyt jälkikäteen tuntuu tuonkin tekstin kirjoittaja tienneen asiasta tasan yhtä paljon ku keskivertofoorumisti muutenkin.
                        Eli jonkunlainen läppämekanismi multakin taitaa löytyä ja kysymykset kuuluvatkin seuraavasti;
                        1. Millainen operaatio tässä N57- moottorissa on edessä?
                        2. Jätetäänkö läppien akseli paikoilleen ja täytyykö koodata jotain?
                        3. Minkä kokoiset tulpat hommaan ja montako kappaletta?
                        4. Tekeekö merkkiliikkeet näitä? Mun täytyis muutenkin tod. näk. käyttää auto BMW: llä huohottimen lämmityksen tarkistuksessa (mahdollisesti myyjäliikkeen piikkiin) ja samalla vois heittää hehkuyksikön paikoilleen ni poistunee noi 3 muutakin vikaa...
                        Attached Files
                        F32 435i

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #42
                          Marmori ei varmasti tee läppien poistoa. BMW-erikoistuneet korjaamot voivat tehdäkin, riippunee paikasta. N57 läppäoperaatiosta ei itsellä enempää tietoa.

                          Comment

                          • Jacques
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 573
                            • pk

                            #43
                            Olet tuskaillut ongelmien kanssa jo useamman kuukauden.. olisikohan paikallaan että veisit auton jonkun specialistin tutkittavaksi? Samalla voit pyytää poistamaan läpät.
                            G30 540i
                            F32 435d

                            Comment

                            • TM3
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2015
                              • 60
                              • Kotka

                              #44
                              Originally posted by Jacques View Post
                              Olet tuskaillut ongelmien kanssa jo useamman kuukauden.. olisikohan paikallaan että veisit auton jonkun specialistin tutkittavaksi? Samalla voit pyytää poistamaan läpät.
                              Kyllä.
                              F32 435i

                              Comment

                              • _Sylin_teri_
                                BTCF Member
                                • May 2013
                                • 366
                                • Suomi finland

                                #45
                                Onko tähän vieläkään ratkaisua löytynyt?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎