Announcement

Collapse
No announcement yet.

e92 M-sport jousien versiot.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2091
    • Naantali

    #16
    Originally posted by mikkis View Post
    Siis se onkin tarkoitus että nuo tulevat m-sport jouset olisivatkin sen 15-20mm lyhyemmät, jos siis tarkoitit että nuo 335i m-sport jouset on 20mm lyhyemmät kuin nuo 325i normijouset? mutta jos tarkoitit että 335i normijouset on 20mm lyhyemmät kuin 325i normijouset niin sitten olisi nuo 335i m-sport jouset jo liian lyhyet. En vaan oikein jaksa uskoa että pituuseroja noissa 2wd m-sport jousissa olisi? :think
    Mun käsittääkseni 335i:ssa on jo vakiona M-sport jouset, vaikka ei olis M-sport malli.
    Eli mulla normaali e92 335i ei M-spot malli ja pojalla normaali e92 325.
    Äsken mittasin jouset kun kumpaankin vaihdettu madallus sarjat ja siis tallissa irrallisena kyseiset jouset niin ero on 20mm. 335i siis matalammat noi jouset.
    Ja testattu 325 noi 335 jouset et sopii paikalleen.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • mikkis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1900
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by miyli View Post
      Mun käsittääkseni 335i:ssa on jo vakiona M-sport jouset, vaikka ei olis M-sport malli.
      Eli mulla normaali e92 335i ei M-spot malli ja pojalla normaali e92 325.
      Äsken mittasin jouset kun kumpaankin vaihdettu madallus sarjat ja siis tallissa irrallisena kyseiset jouset niin ero on 20mm. 335i siis matalammat noi jouset.
      Ja testattu 325 noi 335 jouset et sopii paikalleen.
      Ilmeisesti sulla siis samat jouset tehtaalta kuin esim nuo hoikkas:in tarjoamat? jos kiinnostaa myydä nuo omat takajousesi niin laita vaik privaa

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2091
        • Naantali

        #18
        Originally posted by mikkis View Post
        Ilmeisesti sulla siis samat jouset tehtaalta kuin esim nuo hoikkas:in tarjoamat? jos kiinnostaa myydä nuo omat takajousesi niin laita vaik privaa
        Kyllä taidan jouset pitää itsellä, kun tarkoitus ens kesänä jonkun verran varttimaileja käydä kiihdyttämässä. tarkoitus laittaa m-sport jouset tai vakio jouset paikalleen aina kiihdytyksiin taakse et sai löysemmäksi takapään mitä se nyt on ja tilaa korkeammille renkaille. Tilauksessa myös Konin sport iskarit että saa säädettyä vaimennuksen löysäksi.

        Osta Hoikkakselta.
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        • mikkis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1900
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by miyli View Post
          Osta Hoikkakselta.
          Ostin, tuli toimituskin ihan stadiin asti

          Nyt enää jouset asennukseen ja ihmettelen sitten mihin kulmaan auto jää, pitäs just sopivasti tiputtaa kun tuon 20mm on lyhyemmät.. tällä hetkellä kaaresta keskiöön etu 33,5cm ja taka 35,5 joten noilla takajousilla pitäs suht tasan olla.

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2091
            • Naantali

            #20
            Originally posted by mikkis View Post
            Ostin, tuli toimituskin ihan stadiin asti

            Nyt enää jouset asennukseen ja ihmettelen sitten mihin kulmaan auto jää, pitäs just sopivasti tiputtaa kun tuon 20mm on lyhyemmät.. tällä hetkellä kaaresta keskiöön etu 33,5cm ja taka 35,5 joten noilla takajousilla pitäs suht tasan olla.
            Hyvä juttu
            Vaihto on helppo ja nopea homma.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • mikkis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1900
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by miyli View Post
              Vaihto on helppo ja nopea homma.
              Ai on vai Miten noiden vaihto helpoiten tapahtuu? luulen että sä sen aika hyvin tiedät kun noita vaihdellut ilmeisesti muutaman kerran jo pitää ilmeisesti joku xenoneiden anturi irroittaa kuskinpuolen tukivarresta joka tapauksessa kun tuohon projektiin lähtee :think

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2091
                • Naantali

                #22
                Originally posted by mikkis View Post
                Ai on vai Miten noiden vaihto helpoiten tapahtuu? luulen että sä sen aika hyvin tiedät kun noita vaihdellut ilmeisesti muutaman kerran jo pitää ilmeisesti joku xenoneiden anturi irroittaa kuskinpuolen tukivarresta joka tapauksessa kun tuohon projektiin lähtee :think
                Iskarin alapään pultti auki ja jousijalka/tukivarsi ( mikä sit oikealta nimeltään onkin )missä jousi on siitä pultti auki ja vääntää jousijalkaa alaspäin niin jousi mahtuu välistä pois.
                Kullä siellä se anturikin on kuskinpuolella, en nyt kylmiltään muista tarvisiko tässä tapauksessa irroittaa, mutta kyllä sen näkee kun ottaa renkaan pois.
                15-20min homma per puoli tunkilla tehtäessä.
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • mikkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1900
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by miyli View Post
                  Iskarin alapään pultti auki ja jousijalka/tukivarsi ( mikä sit oikealta nimeltään onkin )missä jousi on siitä pultti auki ja vääntää jousijalkaa alaspäin niin jousi mahtuu välistä pois.
                  Kullä siellä se anturikin on kuskinpuolella, en nyt kylmiltään muista tarvisiko tässä tapauksessa irroittaa, mutta kyllä sen näkee kun ottaa renkaan pois.
                  15-20min homma per puoli tunkilla tehtäessä.
                  Ok, kiitos

                  Comment

                  • TorQuel
                    BTCF Member
                    • Jan 2012
                    • 1927
                    • HKI / JKL / KHM

                    #24
                    Nyt kun edellinen setti on saatu hoidettua, niin lainataanpas vähän topiccia! Samalla aiheella toki jatketaan!

                    Elikkäs sigun ysikakkoseen m-sport jousta mielessä ja muutamat kysymykset asiaan liittyen: Eli isolohkoisista coupeista varmaan sopii jouset ristiin tähänkin, mutta taitanee erilaisen painojakauman takia olla sitten henkimaailman juttu että mille korkeudelle auto asettuu?

                    Toisekseen joku voisi laitella 320d LCI:n orkkis M-spört jousten osanumeroa tulemaan jos kyseisenlainen peli löytyy, EPC:stähän nuo numerot auton runkonumerolla toki saa, mutta itseltä tietysti puuttu vaan se numero... Marmoriltakin kävin jo tuota osanumeroa jousille utelemassa, mutta eipä sitten tietenkään ilman kyseisenlaisen M-sport kärryn runkonumeroa osannut heidänkään järjestelmänsä osanumeroa jousille kertoa

                    Kolmannekseen, jos jollain sopivia jousia lojuu hyllyn perällä niin saa tarjota privaan!
                    Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                    Comment

                    • mikkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1900
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by TorQuel View Post
                      Elikkäs sigun ysikakkoseen m-sport jousta mielessä ja muutamat kysymykset asiaan liittyen: Eli isolohkoisista coupeista varmaan sopii jouset ristiin tähänkin, mutta taitanee erilaisen painojakauman takia olla sitten henkimaailman juttu että mille korkeudelle auto asettuu?
                      Kyllähän ne siihenkin sopii, ei niissä jousissa ole kuin se noin 2cm eroa normijouset vs sportti jouset.. elikkä käsittääkseni jousissa ei ole muita pituuseroja mallista riippuen vaan kantavuusero.

                      Comment

                      • TorQuel
                        BTCF Member
                        • Jan 2012
                        • 1927
                        • HKI / JKL / KHM

                        #26
                        Originally posted by mikkis View Post
                        Kyllähän ne siihenkin sopii, ei niissä jousissa ole kuin se noin 2cm eroa normijouset vs sportti jouset.. elikkä käsittääkseni jousissa ei ole muita pituuseroja mallista riippuen vaan kantavuusero.
                        Näin minäkin sen päättelin.. Eli neloskoneisen jouset tuohon olisi jokatapauksessa hommailtava, isolohkoisen jousilla auto ei todennäköisesti tipu ollenkaan ja ajo ominaisuudet häipyvät esi isien metsästysmaille..

                        Täytynee jatkaa metsästyksiä..
                        Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                        Comment

                        • mikkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1900
                          • Vantaa

                          #27
                          Originally posted by TorQuel View Post
                          Näin minäkin sen päättelin.. Eli neloskoneisen jouset tuohon olisi jokatapauksessa hommailtava, isolohkoisen jousilla auto ei todennäköisesti tipu ollenkaan ja ajo ominaisuudet häipyvät esi isien metsästysmaille..
                          No en mä sitä ihan noin tarkoittanut vaan niin että jousien pituudet samat kaikissa koneeseen katsomatta eroa vaan normi ja sport jousien pituudella ainoastaan sekä tietty kantavuudella..nelivedot sitten oma lukunsa mutta ei sekoiteta nyt niitä enää tähän

                          Comment

                          • TorQuel
                            BTCF Member
                            • Jan 2012
                            • 1927
                            • HKI / JKL / KHM

                            #28
                            Originally posted by mikkis View Post
                            No en mä sitä ihan noin tarkoittanut vaan niin että jousien pituudet samat kaikissa koneeseen katsomatta eroa vaan normi ja sport jousien pituudella ainoastaan sekä tietty kantavuudella..nelivedot sitten oma lukunsa mutta ei sekoiteta nyt niitä enää tähän
                            No juu nyt itse sekoilin huolella.. Jouset jos ovat saman mittaiset kaikissa, -20mm, niin eipähän se vehje ilmaan jää killumaan, toisinsanoen jää yhtään sen ylemmäs vaikka kone painaisi mitä.. Pahoittelut BS:ssästä.. Eli voisi ajatella että jos isken neloskoneiseen kutoskoneisen jouset niin alusta tietenkin tippuu sen 20mm ja on vaan hiukka jäykempi, mitä alkuperäisillä neloskoneisen sport jousilla, kun kantavuus on isokoneisen jousissa hiukan suurempi..
                            Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                            Comment

                            • mikkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1900
                              • Vantaa

                              #29
                              Originally posted by TorQuel View Post
                              No juu nyt itse sekoilin huolella.. Jouset jos ovat saman mittaiset kaikissa, -20mm, niin eipähän se vehje ilmaan jää killumaan, toisinsanoen jää yhtään sen ylemmäs vaikka kone painaisi mitä.. Pahoittelut BS:ssästä.. Eli voisi ajatella että jos isken neloskoneiseen kutoskoneisen jouset niin alusta tietenkin tippuu sen 20mm ja on vaan hiukka jäykempi, mitä alkuperäisillä neloskoneisen sport jousilla, kun kantavuus on isokoneisen jousissa hiukan suurempi..
                              No nyt meni oikein tai näin minä olen asian ymmärtänyt

                              Comment

                              • TorQuel
                                BTCF Member
                                • Jan 2012
                                • 1927
                                • HKI / JKL / KHM

                                #30
                                Voipa hyvinkin olla juuri näin!

                                Tsekkasin äsken sähköpostin ja oli schmiidiltä tullut tiedusteluun vastaus, nimittäin noiden sport jousien OEM varaosanumerot ja etujouselle tarjotaan useilla osantoimittajilla näinkin laajaa sopivuutta samalle kalikalle: http://www.yiparts.com/bmw,coil_spri...767376,en.html

                                Sama tarina takavieterin kohdalla :think

                                E: käytännössä näiden tietojen mukaan siis näyttäisi siltä että kaikkiin E9X koppiin (PL. cabrio) kävisi ihan virallisesti koneesta huolimatta samat jouset, 335i ja d malleissa sitten vain erilaiset.. :think
                                Last edited by TorQuel; 16-12-2015, 20:35.
                                Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎