No sulla on käynyt munkki. Itsekkin vähän harkitsin hankkimista, mutta eipä paljon innosta kun lukaisin audifoorumilta käyttökokemukset. Hinta on premium tasoa (ainakin Defa yhteensopivissa), mutta laatu ei.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
No sulla on käynyt munkki. Itsekkin vähän harkitsin hankkimista, mutta eipä paljon innosta kun lukaisin audifoorumilta käyttökokemukset. Hinta on premium tasoa (ainakin Defa yhteensopivissa), mutta laatu ei.
Tänään nappasin Venäjän varaosaliikkeestä mukaan heidän versionsa TT-thermosta. 2kw tehoa mainosti laatikko. Ainut huono että ei oo defa yhteensopiva mutta eipä se oo ku liittää johtoon. Aika äkänen oli kun n.5l hanakylmää vettä lämpes 40 asteeseen alle viiteen minuuttiin.
Tänään nappasin Venäjän varaosaliikkeestä mukaan heidän versionsa TT-thermosta. 2kw tehoa mainosti laatikko. Ainut huono että ei oo defa yhteensopiva mutta eipä se oo ku liittää johtoon. Aika äkänen oli kun n.5l hanakylmää vettä lämpes 40 asteeseen alle viiteen minuuttiin.
Ainut ongelma näissä on, että eivät ole vakuutusyhtiön hyväksymiä.. Suomessa verkkovirralle pitää käyttää panssarikaapelia. Miten lie korvaukset, jos auto palaa. :think
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ainut ongelma näissä on, että eivät ole vakuutusyhtiön hyväksymiä.. Suomessa verkkovirralle pitää käyttää panssarikaapelia. Miten lie korvaukset, jos auto palaa. :think
Eipä sitä kumikaapelia tarvitse jättää 10cm enempää siihen lämmittimen päähän Tai voisihan sen defan johdon kytkeä suoraan kumikaapelin tilalle mutta pitäisi sitten jollakin tiivistää
Eipä sitä kumikaapelia tarvitse jättää 10cm enempää siihen lämmittimen päähän Tai voisihan sen defan johdon kytkeä suoraan kumikaapelin tilalle mutta pitäisi sitten jollakin tiivistää
Mikäli itse patentoi jollakin tavalla panssarikaapelin kiinan lämmittimeen niin tekeekö se siitä "ns vakuutusyhtiön hyväksymän" jossa on virallinen E hyväksyntä ?
Jos vakuutusyhtiö haluaa riitauttaa asian kun auto on palanut omatekoisella virityksellä niin kakkoseksi saattaa jäädä väittelyssä.
Tämä ei siis ole mitään faktatietoa vaan ihan omaa ajattelutapaa ja mutuilua
Mikäli itse patentoi jollakin tavalla panssarikaapelin kiinan lämmittimeen niin tekeekö se siitä "ns vakuutusyhtiön hyväksymän" jossa on virallinen E hyväksyntä ?
Jos vakuutusyhtiö haluaa riitauttaa asian kun auto on palanut omatekoisella virityksellä niin kakkoseksi saattaa jäädä väittelyssä.
Tämä ei siis ole mitään faktatietoa vaan ihan omaa ajattelutapaa ja mutuilua
Näin juuri. Se ei ole hyväksytty lämmitin, joten vakuutusyhtiö voi sen perusteella jättää maksamatta. Toki sen voi viedä käräjille, mutta mahtaa olla tavan kansalaiselle melko heikot mahdollisuudet voittaa, kun vakuutusyhtiö voi kiistatta osoittaa, että lämmitin vakuutusehtojen vastainen.
Eihän tämä nyt kovin suuri ongelma ole, jos siinä palaa vain yksi vanha auto. Mikäli siinä palaa iso autokatos autoinen alkaa korvaussummat olemaan melkoiset.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Asenninpa sitten E83 2,0 diisseliin defan PTC letkulämmittimen tuohon öljynjäähdyttimen letkuun.
En sanoisi, että ihan helppo nakki ois ollu. Muuten kyllä, mutta kun eihän tuossa katumaasturissa yllä millään tuonne konetilan takareunaan... mahallaan lokasuojan päällä rymyämisestä kivasti pieniä pintanaarmuja lokarin reunaan, no ne lähtee kiillottamalla. Mutta aika askarteltava tuo lämmitin tuonne väliin oli.
Tuntuisi kuitenkin toimivan, joten jospa se ährääminen kannatti.
BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04 Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01 Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Osaisikos kukaan auttaa e91 330 xd lämmitin propleemissa?
Hain saksasta moisen ja myyjän kanssa kauppojen jälkeen vielä jutustelin ja kerroin että autoon pitää suomessa laittaa lämmitin johon myyjä tuumaili että siinä onkin joku webasto tms.. täällä kotosalla tutkiessa hoksasin sen olevan vaan ajotietokoneessa kai vain valmius sille lämmittimelle koska puhallin alkaa hyrräämään jne..
No myöhemmin selvisikin ettei m-sporttiin ole tehtaalta moista kuulemma edes saanutkaan.. nyt sitte tt thermoa hankkimaan ja koska sen saaminen ei mennyt niin helposti kävin ostamassa defan letkulämppärin ensihätään että pääsee näinkin kovien pakkasten tullen liikkumaan.
Nyt koska ei ole kiertovesipumpullinen malli olen pähkäillyt saako auton oman kiertovesipumpun pyörimään ja sen puhalluksen ohjaamoon myös jollain tapaa? Käytännössähän ohjaamon saisi lämpeämään hieman myös auton ollessa roikassa ilman erillistä sisätilan lämmitintä.
Osaisikos kukaan auttaa e91 330 xd lämmitin propleemissa?
Hain saksasta moisen ja myyjän kanssa kauppojen jälkeen vielä jutustelin ja kerroin että autoon pitää suomessa laittaa lämmitin johon myyjä tuumaili että siinä onkin joku webasto tms.. täällä kotosalla tutkiessa hoksasin sen olevan vaan ajotietokoneessa kai vain valmius sille lämmittimelle koska puhallin alkaa hyrräämään jne..
No myöhemmin selvisikin ettei m-sporttiin ole tehtaalta moista kuulemma edes saanutkaan.. nyt sitte tt thermoa hankkimaan ja koska sen saaminen ei mennyt niin helposti kävin ostamassa defan letkulämppärin ensihätään että pääsee näinkin kovien pakkasten tullen liikkumaan.
Nyt koska ei ole kiertovesipumpullinen malli olen pähkäillyt saako auton oman kiertovesipumpun pyörimään ja sen puhalluksen ohjaamoon myös jollain tapaa? Käytännössähän ohjaamon saisi lämpeämään hieman myös auton ollessa roikassa ilman erillistä sisätilan lämmitintä.
Unohda ihan suosiolla se sisätilanpuhallin. Ei tule riittämään teho siinä letkulämppärissä lämmittämään moottoria ja sisätiloja, ellet sitten ostanut jotain todella iso tehoista letkulämppäriä? Jos autossa on kaikki kunnossa, niin lähtee vielä -30C kelissä hyvin käyntiin ilman lämmitystä. Näkyy noita lämmittimiä olevan tt-thermon omassa verkkokaupassa, joten sieltä ainakin saa. En kyllä ymmärrä miksi sitä webastoa ei olisi saanut m-sporttiin? Katso auton varustelistasta onko siellä webasto vai ei.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Jos se sisätila sitten unohdetaan mutta paremmin ja tasaisemmin ainakin lämpeäis moottori jos saisi sillä omalla pumpulla pyöritettyä sitä nestettä? Sittenhän tuo olisi käytännössä samanlainen lämmitin kun tt thermo?
Comment