Ei enää..suvikumit alla ja JB+:saa säädin hieman enemmä. Kyl tuntu lähtevän... Siis käänsin potikan melkei täysille. Hieman jätin varaa seuraavaan kertaan. Tuntuu ettei 255 takarenkaat ole tarpeksi leviät kun kakkosella(tomaatti manuaalipuoli) tuo luistonestovalo vilkkuu.
Kai sillä töihin kerkee..
Mites tuo JB4 ollenkaa teille riittää...
Hommat etenee. Tänään Tutkittiin auto ISTA:n avulla, mutta jostain syystä kyseinen versio ei päässyt kaikkiin laitteisiin kiinni, eli adaptaatiot jäi nollaamatta. Se mitä tehtiin oli, että vikakoodit luettiin, samat 30FE ja 3001
Tämän jälkeen käytiin testi ajolla.
Eka kiihdytys, ei mitään ongelmia
Toka kiihdytys kakkosella rajoittimelle, ei ongelmia
Kolmas kiihdytys kolmosella rajoittimelle, Engine fault. Auto tien sivuun vikakoodit, samat. Auto sammuksiin ja uudestaan käyntiin.
Tämän jälkeen 7 täysi kaasu kiihdytystä kick down pohjassa ja ei mitään ongelmia....vieläkään.
Eli, ainoa mitä nyt olen ehtinyt tehdä, oli että säädin tuon työntötangon 85mm. Testasin tangon liikkuvuuden ihan käsin ja paikallaan tyhjäkäynnillä kaveri painoi kaasua ja tanko liikkui ihan kevyen oloisesti. Sen jälkeen vaan annettu nyt hieman enempi kenkää autolle. Olisko mahdollista, että adaptaatiot asettuivat itsestään kohdilleen, kun alkaa tuntumaan siltä, että edellinen omistaja ei tosiaan ole paljoa kaasua käyttänyt, koska autosta ei mitään vikakoodeja löytynyt osto hetkellä, vasta minun koe ajon jälkeen. Autosta löytyi kyllä kaksi muuta vika koodia liittyen höyryn automaattiseen poistoon ja sadetutkaan, joten vikakoodeja hän ei ole käynyt nollauttamassa. Tätä vahvistaa myöskin se miten hän oli ns. hämillään mitä me dualfunin kanssa oikein autolle tehdää läppärin kanssa
Mutta siis, toistaiseksi auto on nyt toiminut ilman noita kahta boos pressureen viittaavaa vikakoodia. Seurataan tilannetta.
No tänään aamulla tuli motarilla engine fault. mistä johtu, en tiedä kun ei ole laitetta millä lukea. Pysähdyin rekka parkkiin ja sen jälkeen taas toiminut. Voisiko tuo olla vain jumissa, koska on vähän ruosteisen näköinen? Tarpeeksi pitkä letku/pilli pitää löytää, että saa painettua tuohon saranaan öljyä/CRC:tä
Mulle tuli Jb4:llä 30ff viime kesänä muilla mapeilla ,mutta ei vakiona ja Map5.
Tossa kuukaus-pari sitten vaihdoin ksenoneita ja huomasin ,että hanttarin puolella olevissa muovisissa alipainepöntöissä oli letkut aika haperan näköiset alapuolelta. En tiedä oliko vuotoja ,mutta se pintakudos oli aika kesinyt. Saa nähdä oliko niillä vaikutusta tohon vikakoodiin.
Vaihdoin niitä letkuja uusiin ja motonetistä löytyi metritavarana just orkkista vastaavaa letkua. Perus ohuet silikoniset tuntuu olevan turhan pehmoisia alipaineelle ,ainakin lämmettyään. Mulla 152Tkm ja orkkis ahtimilla mennään ,hiukan kilisee kylmänä hukkaportit. Muuten vaivaton peli ollut tän pari vuotta.
Itse kävin eilen ostamassa Dunlop HiFlex:ltä kolme kertaa paksummalla seinämällä olevaa alipaine letkua. Sisähalkaisija tässä on 3.2mm vakion 3.5mm sijaan mutta menee noihin liittimiin ihan vaivatta kiinni. Ei ainakaan painu alipaineesta kasaan, kuten orkkis. Jos vaikka huomenna saisi aikaiseksi vaihdettua nämä.
Comment