Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47 Diesel jakopää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleVa
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 7
    • Sipoo

    M47 Diesel jakopää

    Eräs vaihdokki ehdokas olisi E90 320d vm 2006 jossa on m47tu2d20 kone. Myyjäliikkeen huoltomiehen mukaan ko. mallissa ei esiinny n47 koneen kaltaista jakopääongelmaa. Onkos tässä teidän mielestä perää?

    Ville
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by VilleVa View Post
    Eräs vaihdokki ehdokas olisi E90 320d vm 2006 jossa on m47tu2d20 kone. Myyjäliikkeen huoltomiehen mukaan ko. mallissa ei esiinny n47 koneen kaltaista jakopääongelmaa. Onkos tässä teidän mielestä perää?

    Ville
    Ei siinä määrin ole ilmeisesti ongelma m47 moottoreissa kuin n47 moottoreissa.
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • jluoma
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 685
      • Lappeenranta

      #3
      Kyllä, M-sarjan nelisylinteriset ovat tässä suhteessa varmempia, kuin uudemmat N-sarjalaiset.
      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

      Comment

      • penari
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 596
        • Vihanti

        #4
        Originally posted by jluoma View Post
        Kyllä, M-sarjan nelisylinteriset ovat tässä suhteessa varmempia, kuin uudemmat N-sarjalaiset.
        Varmempia kyllä, mutta eipä se näytä niissäkään kestävän. Ainakaan e46:ssa.
        F01 730d semivoll
        e30 325 turbo m-tech2

        Comment

        • tommipommi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 225
          • sastamala

          #5
          Millasia kilsoja voi olettaa ajavan M47 jakopäällä jos öljyjä vaihteloo? 400, 500 vai 600tkm. Toki niin tapauskohtaista tämäkin...:think

          Comment

          • mapa
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 518
            • Turku

            #6
            Originally posted by penari View Post
            Varmempia kyllä, mutta eipä se näytä niissäkään kestävän. Ainakaan e46:ssa.
            Millaisilla kilometreillä ja huolloilla noita on mennyt? Ja mikä sieltä pettää? Ei vaan ole itselle kantautunut, että noita kokoajan korkkaisi. Mikään ei tietysti ikuinen ole...

            Edellinen oli ajettu 380tkm, kun lähti minulta. Ei mitään teknistä tuskaa, jakopäässä. Lisäksi useammalla tutulla on tai ollut e46/e90/91, eikä niissäkään yhdessäkään tuskia jakopään kanssa.
            Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
            Tig hitsausta, myös alumiini

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #7
              Ei näissä M47-moottoreissa kyllä jakopää yleensä ensimmäisenä antaudu. 300tkm jälkeen saa toki olla valmis siihen että mikä tahansa osa antaa periksi, mutta yleisesti ottaen kestäviä vehkeitä. N47:aan on taas siihen mennessä vaihdeltu moottoria pariin kertaan tai tehty jakopää kolme kertaa uusiksi
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Malagutisti
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 211
                • Kurikka/Tre

                #8
                E46:en kone lähti toisen samanlaisen keulalle, oli jakoketju katkennut. Siinä oli 360tkm ja kävi nätisti edelleen.

                e90:ssä menossa moottori numero 2, ei tosin jakopään takia . Aivan helvetin paljon hienompi kone, mutta onpa se paljon uudempikin. Pitänee hankkia toinen valmiiksi että saa heittää keulalle kun tuokin tuosta leviää varmaan sadantonnin sisään.
                BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                Comment

                • JHo
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 297
                  • Vihanti

                  #9
                  Originally posted by mapa View Post
                  Millaisilla kilometreillä ja huolloilla noita on mennyt? Ja mikä sieltä pettää? Ei vaan ole itselle kantautunut, että noita kokoajan korkkaisi. Mikään ei tietysti ikuinen ole...

                  Edellinen oli ajettu 380tkm, kun lähti minulta. Ei mitään teknistä tuskaa, jakopäässä. Lisäksi useammalla tutulla on tai ollut e46/e90/91, eikä niissäkään yhdessäkään tuskia jakopään kanssa.
                  Oliko sillä n.360tkm. Rattaat sileänä ja ketju hyppiny yli. Vaihtomoottorista kettinki poikki 200km mootorin vaihdon jälkeen. Toisella kaverilla kans samanlaisesta m47n rattaista hampaat sileänä ja ketju paskana. . Sama jakopää ku m57. Ja n47 jakopäässä paljon samoja osia ku n57, että saattaapa se koskettaa vähän sitä kutos dieseliäkin.
                  Last edited by JHo; 19-05-2016, 21:07.
                  F87&E28

                  Comment

                  • mapa
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 518
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by JHo View Post
                    Oliko sillä n.360tkm. Rattaat sileänä ja ketju hyppiny yli. Vaihtomoottorista kettinki poikki 200km mootorin vaihdon jälkeen. Toisella kaverilla kans samanlaisesta m47n rattaista hampaat sileänä ja ketju paskana. . Sama jakopää ku m57. Ja n47 jakopäässä paljon samoja osia ku n57, että saattaapa se koskettaa vähän sitä kutos dieseliäkin.
                    Mikäköhän nuo rattaat on syönyt? Mitä versioita nuo olivat moottorista?
                    Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                    Tig hitsausta, myös alumiini

                    Comment

                    • JHo
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 297
                      • Vihanti

                      #11
                      m47tu moottoreita
                      F87&E28

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1964
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Meillä e91 m47 290tkm ja kone käy nätisti ei ääntele jakopää. Ja tosiaan 300tkm tienoilla mikä vaan voi hajota mutta en laskisi tyyppiviaksi. N47 n. 100tkm ja jakopää
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎