Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 335i koeajokokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #31
    Jos kaasupolkimen käytös vaivaa, niin kokeile sitä "resetointia". En muista kuinka ne ohjeet tarkalleen meni. Täältäkin ne jostain löytyi. Kaasupoljinta piti pitää jotain puoli minuuttia pohjassa, en vaan muista pitikö olla virrat päällä vai ei ja mitä muita temppuja piti tehdä (tuolla kaasupolkimen pohjassa pitämisellä saat aktivoitua myös moottorin ilmausohjelman, eli vesipumppu lähtee päälle, tais olla lyhempi aika sille, tyyliin 10-20sek poljin pohjassa)

    Jotkut väittää sitä vaihdelaatikon adaptioiden nollaukseksi, mutta käsittääkseni se nollaa vaan kaasupedalin adaption, tms. Vaihdelaation resetointi vaatiin inpan, tms. muun ohjelman.

    Kokeilin joskus viime vuonna tuota kaasupedarilla tehtävää "resetointia" ja muuttihan hetkeksi käytöstä, myös vaihteiden vaihtoa.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • nappe74
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 2845
      • South Carelia

      #32
      Originally posted by bemmeri View Post
      Jos kaasupolkimen käytös vaivaa, niin kokeile sitä "resetointia". En muista kuinka ne ohjeet tarkalleen meni. Täältäkin ne jostain löytyi. Kaasupoljinta piti pitää jotain puoli minuuttia pohjassa, en vaan muista pitikö olla virrat päällä vai ei ja mitä muita temppuja piti tehdä (tuolla kaasupolkimen pohjassa pitämisellä saat aktivoitua myös moottorin ilmausohjelman, eli vesipumppu lähtee päälle, tais olla lyhempi aika sille, tyyliin 10-20sek poljin pohjassa)

      Jotkut väittää sitä vaihdelaatikon adaptioiden nollaukseksi, mutta käsittääkseni se nollaa vaan kaasupedalin adaption, tms. Vaihdelaation resetointi vaatiin inpan, tms. muun ohjelman.

      Kokeilin joskus viime vuonna tuota kaasupedarilla tehtävää "resetointia" ja muuttihan hetkeksi käytöstä, myös vaihteiden vaihtoa.
      Noniin... Tein molemmilla tyyleillä "resetoinnin" (virrat ensin sekä kaasu ensin) ja kyllähän tuo kaasupoljin tuntui herkemmäksi muuttuvan eli ihan ohuesti kaasua painaen jo vastaa !!
      Tiedä sitten onko ihan vaan mutu/perstuntumaa...
      Noh, seurataan ja totutellaan uuden auton erilaisuuteen...
      G30 530e xDrive A M-Sport -20

      ex-Bimmerit:
      F10 525dA xDrive M-Sport -13
      E21 316 -80
      E91 330xdA M-Sport -06
      E53 X5 3.0iA Sport -04
      E91 335xiA M-Sport -08
      E60 530iA M-Sport -06
      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
      E91 320d -06
      E39 530iAT M-Sport -01
      E36 328iA -96
      E39 528iA -96
      E36 325i -92

      Comment

      • lassiv
        BTCF Member
        • Nov 2015
        • 311
        • Lahti

        #33
        Aina välillä käynyt mielessä minkälainen paljon puhuttu 335i olisi. Lähinnä kiinnostaisi miten tuollainen toimii joka päivisenä käyttöautona ja minkälaista käyttökustannusta tuollainen tarjoaa.

        Nyt tosiaan sigun vehkeillä mennään, tuon n57 patahan on kyllä mukava voimaa ja vääntöä on aika kivasti.. kierroksilla ja ylhäällä ei toki voimaa bensan tavalla ole tarjolla. e46 menee sitten pelkän cruisailun piikkiin vapari moottori ei sinänsä mitään fiboja siinä tarjoile vaikka ennakkoluuloja huomattavasti hauskempi moottori onkin.

        Lähinnä kiinnostaisi, kun paljon puhutaan palstoilla että 335i on kohtuu vika herkkä ja kallis auto ylläpitää/korjata. Turbojen rempat tuntuu olevan aika selviö 100tkm välein, onko muitakin ns tyyppivikoja tai muita isompia kulueriä.

        Kulutukset kaupungissa varmaan riistäytyy yli tuon e46 eli 13litran, maantiellä varmaan menee turbojen takia pienemmällä kun e46 ja onhan toki paljon uudempaan tekniikkaa.

        Verot ja vakuutukset on mitä on, ne pystyy itsekkin vertailemaan.

        Enemmänkin toivoisi kommentteja näillä ajavilta ja enempikin ehkä kilsoja taittaineilta. Jos tälläistä harkitsisi niin menee sopivilla varusteilla kuitenkin aika budjetin yläluokkaan eli jossan määrin pitäisi olla ylläpitokustannukset selvillä. Toki moottorinta puolesta hoitaisi luultavasti käyttiksen ja harrasteen samalla. Toki takaveto ja talvi niin 90% tehosta on turhaa

        Kaikki kokemukset ja mietteet otetaan vastaan niin saa vähän käytännön kokemuksia mietteiden pohjaksi. Toinen vaihtoehto on toki repiä n57 tehot ulos Siihen toki on varmasti perus polttoaineeseen liittyvät kommentit jo useimmilla valmiina

        ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

        Comment

        • yarski
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 310
          • Rauma

          #34
          Kyllä se jokapäiväisenä käyttöautona toimii ihan mainiosti. Kustannuksia toki enemmän kuin useimmissa muissa kulkineissa.
          Se palstoilla puhuttu vikaherkkyys johtuu pääosin siitä että näillä palstoilla pyörivät autot on useimmat enemmän tai vähemmän viritettyjä.
          Vakiotehoilla ajettaessa elämä on kuulemma hyvin seesteistä vaikka oliskin N54
          Turbot on heikko lenkki, menee vaihtoon väkisin jossain vaiheessa, on jotkut sen 150tkm päässeet. Sähköinen vesipumppu on toinen. Tulpat ja puolat virivehkeissä kulutustavaraa...
          Kulutus taitaa vakiolla olla kaupunkiajossa ~13 ja maantiellä pääsee 8 alkaviin lukemiin jos oikein pihistää. Mulla menee matka-ajossa vähän päälle 12 vaan se helpottaa kun saa tankata E85 joukkoon
          Eli ei mikään säästöpossu tai helpoin mahdollinen käyttöauto mutta kyllä siinä fiilistä piisaa ja hinta/laatu/teho -suhde vähän laitettuna on kyllä parasta A-luokkaa
          G26 i4 M50 supercharged
          ex: F36 440i xdrive msport
          ex: E91 335 lci xdrive msport

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2084
            • Naantali

            #35
            Originally posted by lassiv View Post
            Aina välillä käynyt mielessä minkälainen paljon puhuttu 335i olisi. Lähinnä kiinnostaisi miten tuollainen toimii joka päivisenä käyttöautona ja minkälaista käyttökustannusta tuollainen tarjoaa.

            Nyt tosiaan sigun vehkeillä mennään, tuon n57 patahan on kyllä mukava voimaa ja vääntöä on aika kivasti.. kierroksilla ja ylhäällä ei toki voimaa bensan tavalla ole tarjolla. e46 menee sitten pelkän cruisailun piikkiin vapari moottori ei sinänsä mitään fiboja siinä tarjoile vaikka ennakkoluuloja huomattavasti hauskempi moottori onkin.

            Lähinnä kiinnostaisi, kun paljon puhutaan palstoilla että 335i on kohtuu vika herkkä ja kallis auto ylläpitää/korjata. Turbojen rempat tuntuu olevan aika selviö 100tkm välein, onko muitakin ns tyyppivikoja tai muita isompia kulueriä.

            Kulutukset kaupungissa varmaan riistäytyy yli tuon e46 eli 13litran, maantiellä varmaan menee turbojen takia pienemmällä kun e46 ja onhan toki paljon uudempaan tekniikkaa.

            Verot ja vakuutukset on mitä on, ne pystyy itsekkin vertailemaan.

            Enemmänkin toivoisi kommentteja näillä ajavilta ja enempikin ehkä kilsoja taittaineilta. Jos tälläistä harkitsisi niin menee sopivilla varusteilla kuitenkin aika budjetin yläluokkaan eli jossan määrin pitäisi olla ylläpitokustannukset selvillä. Toki moottorinta puolesta hoitaisi luultavasti käyttiksen ja harrasteen samalla. Toki takaveto ja talvi niin 90% tehosta on turhaa

            Kaikki kokemukset ja mietteet otetaan vastaan niin saa vähän käytännön kokemuksia mietteiden pohjaksi. Toinen vaihtoehto on toki repiä n57 tehot ulos Siihen toki on varmasti perus polttoaineeseen liittyvät kommentit jo useimmilla valmiina
            335i toimii käyttöautona vallan mainiosti. Moottorissa mukava diesel mainen luonne, mutta kiertää tietysti korkeammalle. Mukava ajaa hyvän vääntönsä Takia. Turbot näissä tosiaan se heikko lenkki kuten myöskin korkeapainepumppu ja suuttimet. Omalla ajettu nyt 160 Tkm ja kaikki noi vaihdettu. Kulutus vakiona kaupungissa n.12L ja maantiellä 8,5L.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • yarski
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 310
              • Rauma

              #36
              Originally posted by miyli View Post
              335i toimii käyttöautona vallan mainiosti. Moottorissa mukava diesel mainen luonne, mutta kiertää tietysti korkeammalle. Mukava ajaa hyvän vääntönsä Takia. Turbot näissä tosiaan se heikko lenkki kuten myöskin korkeapainepumppu ja suuttimet. Omalla ajettu nyt 160 Tkm ja kaikki noi vaihdettu. Kulutus vakiona kaupungissa n.12L ja maantiellä 8,5L.
              Joo, suuttimet ja korkeapainepumppu on myös monella pettäny.
              Suuttimet mullakin jossain 65tkm ja korkeapainepumppu ei vielä, nyt 103tkm mittarissa... odotellaan kauhulla kun hintakin pompsahti just
              G26 i4 M50 supercharged
              ex: F36 440i xdrive msport
              ex: E91 335 lci xdrive msport

              Comment

              • juho-85
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 753
                • Pirkkala

                #37
                Itse en ihan suoraan allekirjoita tuota auton vikaherkkyyttä omien kokemuksien perusteella.

                Omat kokemukset 335ia n.8tkm/8kk ajalta ja juuri viime viikolla myin autoni pois. Tätä ennen auto oli kaverilla ja kaverin kaverilla lähes uudesta asti, joten auton historia oli hyvin tiedossa.
                Autolla oli ajettu 230tkm kun sen myin ja vielä oli alkuperäiset turbot, eivätkä vielä osoittaneet mitään hajoamisen merkkejä, vaikka autolla oli ajettu ohjelmoituna (370hp) n.100tkm.
                Mielestäni täällä foorumilla moni on vaihtanut turbonsa jo ennakoivasti, eivätkä sinällään tiedä kuinka pitkään niillä vielä olisi päässyt. :think

                Yksi vielä alkuperäinen puola hajosi aikanani ja termostaatin vaihdoin, muut korjaustoimenpiteet sijoittuivat lähinnä perän pusliin ja nekin olisi vielä monelta kuntonsa puolesta jäänyt vaihtamatta.

                Aikaisemmin autoon oli vaihdettu tuo korkeapainepumppu kylläkin kertaalleen.

                Suosittelen kyllä tällaista, tehokas ja hieno auto järkevillä kuluilla

                Lukkoperä mielestäni ehdoton varuste ainakin vähänkin viritetyissä.
                F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                Tilattu i4 M50

                Exät:
                e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1461
                  • Area 03

                  #38
                  Itsellä aikoinaan 335i omistuksessa 40tkm - 205km (5 vuotta)

                  Ainoat vikakohteet olivat vesimuppu (n.115tkm kohdalla) ja kerran vaihdettiin vanoksen solenoidit.

                  Kulutusosaa: levyt ja palat eteen/taakse kertaalleen ja normaalit huollot.Öljyä vaihdatin n.5-10tkm aikaisemmin mitä ajotietokone ilmoitti.

                  Autossa oli virisofta,katittomat DP:t ja Quaifen lukko (n.75tkm -> )

                  Yksi parhaista bemareista mitä minulla ikinä ollut,luotettavuuden ja vikojen suhteen

                  EDIT:Alustan (korkeussäädettävä) vaihdon yhteydessä n.100tkm paikkeilla Vaidoin kaikki puslat taakse jäykempiin
                  Last edited by b mutteri kasa; 05-08-2016, 23:34.
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • lassiv
                    BTCF Member
                    • Nov 2015
                    • 311
                    • Lahti

                    #39
                    Kiitoksia kokemuksista. Pitää pitää mielessä tämä kunhan vaihto tulee ajankohtaiseksi. Diisseliinkään oikein tule kilometrejä tarpeeksi, vaikka tykkään kyllä ajella sillä senkin luonteen takia, sikäli se kilometri "kannattavuus" ole se ykkösasia. Ei vaan tuo välillä pitempi aikanen lyhyiden matkojen rullaus tee välttämättä diisselille hyvää DPF varmaan pahimpana.

                    Lisää kokemuksia saa toki autoista antaa. Tuo korkeapainepumppu lienee kaikista kalleimpia remppoja noiden turbojen lisäksi. Loota(tomaatti ja manuaali) pysynee vissiin kasassa, samoin kone sisuksien puolesta.

                    ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1821
                      • N/A

                      #40
                      Perheessämme on ollut 335i jo reilut viisi vuotta. Korkeapainepumppu ja vesipumppu on vaihdettu, mutta ei kumpikaan niistä ole jäänyt mieleen erityisen kalliina tai hankalana remonttina. Korkeapainepumpu taisi itseasiassa mennä takuuseen. Vesipumpun vaihdon tein itse, eikä ollut paha rasti, tarvitsee vain pienet kädet

                      Muuten on pärjätty normaaleilla huolloilla ja kuluvilla osilla (jarrut).

                      Turboissa ei toistaiseksi ole ollut mitään vikaa.

                      Ei tuo ole minusta ollut yhtään sen kalliimpi ylläpitää kuin muutkaan bemarit.
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • nappe74
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 2845
                        • South Carelia

                        #41
                        Originally posted by bmw323it View Post
                        Perheessämme on ollut 335i jo reilut viisi vuotta. Korkeapainepumppu ja vesipumppu on vaihdettu, mutta ei kumpikaan niistä ole jäänyt mieleen erityisen kalliina tai hankalana remonttina. Korkeapainepumpu taisi itseasiassa mennä takuuseen. Vesipumpun vaihdon tein itse, eikä ollut paha rasti, tarvitsee vain pienet kädet

                        Muuten on pärjätty normaaleilla huolloilla ja kuluvilla osilla (jarrut).

                        Turboissa ei toistaiseksi ole ollut mitään vikaa.

                        Ei tuo ole minusta ollut yhtään sen kalliimpi ylläpitää kuin muutkaan bemarit.
                        Paljonko 335:ssa kilsoja??
                        G30 530e xDrive A M-Sport -20

                        ex-Bimmerit:
                        F10 525dA xDrive M-Sport -13
                        E21 316 -80
                        E91 330xdA M-Sport -06
                        E53 X5 3.0iA Sport -04
                        E91 335xiA M-Sport -08
                        E60 530iA M-Sport -06
                        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                        E91 320d -06
                        E39 530iAT M-Sport -01
                        E36 328iA -96
                        E39 528iA -96
                        E36 325i -92

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1821
                          • N/A

                          #42
                          Originally posted by nappe74 View Post
                          Paljonko 335:ssa kilsoja??
                          Jaa, mikähän päivän luku mahtaa olla ... olisiko jossain 130tkm paikkeilla?
                          Nyt:
                          BMW 530e (g30)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • BFI18
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1456
                            • Turku

                            #43
                            Mulla ollut 2,5v/35 tkm sigun E92 335i kulkineena, nyt 165 taulussa. Mielestäni aika huoleton peli. Tulpat, puolat, vanos solenoidia, etuiskarit täytynyt vaihtaa mun aikana, osa noistakin vaan ennakoivasti. Ei käytännössä mitään vikakoodeja koko mun omistusaikana. Todella huoleton peli vrt E61 530d joka oli samoilla km-lukemilla mulla ja korjaamolla jatkuvasti tyyppi- ja pikkuvikojen takia.
                            G26 i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • Mann
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2012
                              • 57
                              • Helsinki

                              #44
                              Originally posted by BFI18 View Post
                              Mulla ollut 2,5v/35 tkm sigun E92 335i kulkineena, nyt 165 taulussa. Mielestäni aika huoleton peli. Tulpat, puolat, vanos solenoidia, etuiskarit täytynyt vaihtaa mun aikana, osa noistakin vaan ennakoivasti. Ei käytännössä mitään vikakoodeja koko mun omistusaikana. Todella huoleton peli vrt E61 530d joka oli samoilla km-lukemilla mulla ja korjaamolla jatkuvasti tyyppi- ja pikkuvikojen takia.
                              Onkohan turbot alkuperäiset vai onko tiedossa että vaihdettu ennen kuin auto tuli sulle? Niiden kestävyydessäkin tuntuu olevan yllättävän paljon eroa, monet sanoo että 100 tkm max. kestää..toki ohjelmointi varmasti vaikuttaa jonkin verran asiaan.

                              Comment

                              • miyli
                                BTCF Member
                                • Dec 2008
                                • 2084
                                • Naantali

                                #45
                                Originally posted by Mann View Post
                                Onkohan turbot alkuperäiset vai onko tiedossa että vaihdettu ennen kuin auto tuli sulle? Niiden kestävyydessäkin tuntuu olevan yllättävän paljon eroa, monet sanoo että 100 tkm max. kestää..toki ohjelmointi varmasti vaikuttaa jonkin verran asiaan.

                                Mulla kesti alkuperäiset turbot 150 tkm Ja niistä viritetty n.15tkm.
                                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                                0-200km/h 11.40s
                                100-200km/h 6,00s
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎