Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 335i koeajokokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hoikkas
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 1579
    • TURKU

    #46
    Pitää muistaa se, että harva täällä (paria poikkeusta lukuunottamatta) kirjoittaa että minulla on kestänyt turbot ongelmitta 200tkm.

    Omassa oli lähes suurin osa ns. ennakoivaa tai että johtui omasta käytöstä. Esim. vakioturboilla (kevyesti modatut) reippaasti yli 500hv ehkä jopa 550hv niin kahden viikon sisällä 100kpl WOT vetoja 60km/h - 250-280km/h niin varmaan turboista joku osa pettää. Ja kun otetaan lähemmäs 500hv irti niistä niin silloin pienikin häikkä jossain solenoidissa tms. antaa jonkun vikakoodin, mitä ei ikinä tulisi esille muutoin. Tässä pitää nyt ymmärtää tämä ero. Tuossa on ollut jo muutama hyvä esimerkki että kuinka on ollut jopa hyviä kulutuskestävyydeltään.

    Vaikka tehoa on vakiona kivasti, niin kyllä joku JB4, MHD + pari muuta modia tekee tästä N54 moottorista vaan ihan sairaan nopean, suorastaan sairaan nopean ja se vaan kutisee munaskukkeleissa kun painaa pedaalia Paljon parempaa kyytiä kuin joku riähkä voi ikinä tarjota
    BMW i4M50

    Comment

    • BFI18
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1456
      • Turku

      #47
      Originally posted by Mann View Post
      Onkohan turbot alkuperäiset vai onko tiedossa että vaihdettu ennen kuin auto tuli sulle? Niiden kestävyydessäkin tuntuu olevan yllättävän paljon eroa, monet sanoo että 100 tkm max. kestää..toki ohjelmointi varmasti vaikuttaa jonkin verran asiaan.
      Tuon haluaisin itsekin tietää, mutta luulen, että on mulla alkuperäiset, mutta varma en ole. ainakin edellinen omistaja ajoi autoa virittämättömänä ja voin sen jopa uskoa (tiedä sit satavarmaksi?)
      Toinen asia, mitä mietin, että onko Kaikissa N54:ssa samat ahtimet vuosimallista riipppumatta siis 06-10, vai olisko myöhemmissä jotenkin parannellut?! Mä oon siinä luulossa että olisi samat kaikissa.
      Toki ajotyyli, viriaste ja koneen lämpimäksi ajaminen vaikuttanee aika paljon ahdintenkin kestoon..
      G26 i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • larippa
        Bimmer Rookie
        • Jun 2015
        • 110
        • hki

        #48
        N54:sessa on Mitsun TD03:set ollut aina
        e90 335i AT
        JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2175
          • Kuopio

          #49
          Ei niissä ahtimissa muuta vikaa ole kuin hukkaportit jotka veltostuu. Ajotyyli ja virien merkitys niiden kulumisessa tuskin on merkittävä? Mutta sillä taas on merkitystä onko 100tkm ajettu kaupunkia vai matkaa. Joten ei se mikään ihme ole jos jollakin menee 80tkm:n kohdalla ja jollakin 200tkm:n kohdalla.

          Se miksi virittäessä tulee ongelma vastaan on se, että viriohjelmissa moottorista tehdään hyvä ja mahdollisimman viiveetön. Samalla autosta poistuu valmistajan siihen jälkikäteen päivittämä rallatusfiksi, joka kyllä hyvin hävittää hukkaporttien rallatusta autosta, mutta samalla pilaa N54:n luonteen ja terävyyden.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            #50
            Originally posted by larippa View Post
            N54:sessa on Mitsun TD03:set ollut aina
            ok, mutta miksi realOEM antaa 2 numerosarjaa puhaltimille?
            Kysyn siksi, että vähän niinku enteilevästi metsästän puhallinparia maailmalta, jonka vois vaikka huollattaa tarvittaessa kuntoon...
            t, nimim. "Vihellys kuuluu jo hyttiin asti"
            Last edited by WarHead; 16-08-2016, 09:41.
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • BFI18
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1456
              • Turku

              #51
              Originally posted by larippa View Post
              N54:sessa on Mitsun TD03:set ollut aina
              Jo tämä tiedetään, mutta onko sama 'versio' ahtimista -06 lähtien aina viimeisiin N54siin asti?
              G26 i4 M50 Black Sapphire

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by WarHead View Post
                ok, mutta miksi realOEM antaa 2 numerosarjaa puhaltimille?
                Kysyn siksi, että vähän niinku enteilevästi metsästän puhallinparia maailmalta, jonka vois vaikka huollattaa tarvittaessa kuntoon...
                t, nimim. "Vihellys kuuluu jo hyttiin asti"
                Uudet ahtimet maksaa sen vähän reilun tonnin niin en näe hirveästi järkeä metsästää käytettyjä, jos ne meinaa kunnostuttaa jossain. Minulta saa kyllä edullisesti käytetyt, joissa on harvat hukkaportit mutta muuten kunnossa. Vajaa 150tkm ajetut.

                Comment

                • WarHead
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 774

                  #53
                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Uudet ahtimet maksaa sen vähän reilun tonnin niin en näe hirveästi järkeä metsästää käytettyjä, jos ne meinaa kunnostuttaa jossain. ....
                  ok. Mistä saa tonnilla?
                  Muutamalla puhelulla saanu hinnaksi uusille n.1600€ 2kpl. Yksi liike kieltäytyi kunnostamisesta ku ovat kuulemma liian pienet. Tuli alemmuuskompleksi...
                  E91 335iAT -08

                  -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by WarHead View Post
                    ok. Mistä saa tonnilla?
                    Muutamalla puhelulla saanu hinnaksi uusille n.1600€ 2kpl. Yksi liike kieltäytyi kunnostamisesta ku ovat kuulemma liian pienet. Tuli alemmuuskompleksi...


                    1088€ postikuluineen oli helmikuussa hinta.

                    Comment

                    • WarHead
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 774

                      #55
                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      http://en.turbolader.net/

                      1088€ postikuluineen oli helmikuussa hinta.
                      Kiitosta! Tuohon hintaahan noita ostaa vaikka pari settiä hyllyyn koristeeksi!
                      Sorry, OT.
                      E91 335iAT -08

                      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                      Comment

                      • nappe74
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 2845
                        • South Carelia

                        #56
                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        http://en.turbolader.net/

                        1088€ postikuluineen oli helmikuussa hinta.
                        Oliko tuo hinta suorasta kaupasta uusiin vai pitääkö vanhat antaa tilalle??
                        G30 530e xDrive A M-Sport -20

                        ex-Bimmerit:
                        F10 525dA xDrive M-Sport -13
                        E21 316 -80
                        E91 330xdA M-Sport -06
                        E53 X5 3.0iA Sport -04
                        E91 335xiA M-Sport -08
                        E60 530iA M-Sport -06
                        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                        E91 320d -06
                        E39 530iAT M-Sport -01
                        E36 328iA -96
                        E39 528iA -96
                        E36 325i -92

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          #57
                          Originally posted by nappe74 View Post
                          Oliko tuo hinta suorasta kaupasta uusiin vai pitääkö vanhat antaa tilalle??
                          Ei tarvi lähettää mitään tilalle.

                          Comment

                          • hoikkas
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 1579
                            • TURKU

                            #58
                            Kannattaa muistaa myös se, että esim. Turboladerista ostettuna on haastavampi keskustalla jos ilmenee jotain takuunalaista probleemaa. Myös heillä vanhemmat osanumerot kuin esim. Bemariosat.fi, jossa hinta noin 1.400€, sieltä myös asennuskitti, maksaa 250€. Jos menet ostamaan marmorilta kyseisen asennuskitin, niin se maksaa vähintään 360€!

                            Itse melkein sen kolmesataa maksaisin enemmän ja hoitaisin myös asennussetin bemariosat.fi paikasta. Voihan sitä kysyä, että onko yhtään neuvotteluvaraa jos ostaa sen asennussetin myös.

                            Itselle lähettivät turboladerista RHD turbot ja kun sitten sen huomasin niin siellä asiakaspalvelijanainen meilitse sanoi että se ei ole heidän vika, että minun vaan minun, koska en sitä maininnut tilauksessa. Vaikka olin kertonut että tulevat Suomeen jne. Suostuivat kyllä sen sitten vaihtamaan LHD turboon, mutta minun kustannukseksi tuli postikulut! Että sillä lailla...

                            Todella kannattaa miettiä mistä tilaa, huomioida myös asennussarjan sekä itse asennuksen.
                            Jos vähääkään meinaa haluta ajella autolla reippaasti ja pitää sitä, niin kannattavaa olisi viedä ne modattavaksi. Siis uudet... Billetti siipi, pieni laajennus tulopuolelle sekä TD04:n laakerointi. Silloin on mukavampi ajella kunnoin tehoilla eikä miettiä että miksi ei kestä.
                            BMW i4M50

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5402
                              • S:t Karins

                              #59
                              Originally posted by WarHead View Post
                              ok, mutta miksi realOEM antaa 2 numerosarjaa puhaltimille?
                              Kysyn siksi, että vähän niinku enteilevästi metsästän puhallinparia maailmalta, jonka vois vaikka huollattaa tarvittaessa kuntoon...
                              t, nimim. "Vihellys kuuluu jo hyttiin asti"
                              Korjaako muka joku noi hukkaportin akselit suomessa jo?
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • hoikkas
                                BTCF Member
                                • Oct 2005
                                • 1579
                                • TURKU

                                #60
                                Originally posted by Tommix View Post
                                Korjaako muka joku noi hukkaportin akselit suomessa jo?
                                Eipä taida mitenkään yleistä olla, voisin arvuutella että on erittäin harvinaista. Turbotohtori on vissiin yhdet tai oisko jo kahdet fiksannut. Muttei ole saanut asiakkailta palautetta niistä. Onko sitten tulkittavissa, että on onnistunut fixi...
                                BMW i4M50

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎