Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x comfort access ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alpha 13
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 61
    • Helsinki

    E9x comfort access ongelma

    Mulla on 2007 E90 330D ja kaksi avainmokkulaa. Toisella toimii avaimeton ovenavaus ja käynnistys, toisella ei. Patterit vaihdettu, ja googlella etsitty useita eri tapoja "ohjelmoida" avain takaisin toimintaan, mutta mikään löytämäni ei tunnu toimivan.

    Onko kellään tähän ohjetta?
    E90 330DA M-Sport
    EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1
  • mirrinmurkina
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 161
    • Tuusula

    #2
    Eikö sen pitäisi synkronoitua auton kanssa työntämällä avaimen virtalukkoon?
    f10 535xi vm2011
    ---
    ex:
    e92 335i vm2007
    e90 320i vm2005
    e46 328CiA vm1999

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Käynnistyykö auto "rikkinäisellä" avaimella virtalukossa? Toimiiko keskuslukitus napeista "rikkinäisellä" avaimella?
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Homebrew
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 347
        • Paimio

        #4
        Mennään vanhalla topicilla kun ei jaksa uutta aloittaa. Omassa E91 ollut jo useamman vuoden ongelma comfort accessin heikko toiminta. Takaluukku aukeaa ehkä joka 5-kymmenes painallus, sivuovet toimii paremmin ja auto lähtee käyntiin useimmiten ekalla painalluksella, joskus joutuu painamaan starttia useampaan kertaan. Tällöin auto vaan ilmoittaa ettei löydy avainta. Sama jos auton oven avaa ja sulkee kun auto käynnissä niin silloin herjaa avaimen puuttumisesta. Ekat kolme vuotta koko systeemi toimi hienosti. Pikkuhiljaa olen kokeillut eri osien vaihtoa. Kokeiltu toisella CA-modulilla, toisella antennivahvistimella ja patterit vaihdettu avaimiin. Lisäksi kokeillut irrottaa ovenkahvamodulit molemmilta puolilta, mutta ei auttanut sekään. Takaluukun johtosarjat myös käyty läpi ja korjattu. Kellään ollut vastaavia ongelmia? Ulkomaiden foorumeja selailtu ja vastaavia ongelmia on ollut, mutta ratkaisua ei ole ketään keksinyt...
        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
        Ex. E91 330d -07

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Homebrew View Post
          Mennään vanhalla topicilla kun ei jaksa uutta aloittaa. Omassa E91 ollut jo useamman vuoden ongelma comfort accessin heikko toiminta. Takaluukku aukeaa ehkä joka 5-kymmenes painallus, sivuovet toimii paremmin ja auto lähtee käyntiin useimmiten ekalla painalluksella, joskus joutuu painamaan starttia useampaan kertaan. Tällöin auto vaan ilmoittaa ettei löydy avainta. Sama jos auton oven avaa ja sulkee kun auto käynnissä niin silloin herjaa avaimen puuttumisesta. Ekat kolme vuotta koko systeemi toimi hienosti. Pikkuhiljaa olen kokeillut eri osien vaihtoa. Kokeiltu toisella CA-modulilla, toisella antennivahvistimella ja patterit vaihdettu avaimiin. Lisäksi kokeillut irrottaa ovenkahvamodulit molemmilta puolilta, mutta ei auttanut sekään. Takaluukun johtosarjat myös käyty läpi ja korjattu. Kellään ollut vastaavia ongelmia? Ulkomaiden foorumeja selailtu ja vastaavia ongelmia on ollut, mutta ratkaisua ei ole ketään keksinyt...
          Itellä tuon peräluukun kanssa samaa ongelmaa. Vikakoodia antaa ilmeisesti jostain takapuskurin sisällä olevasta Comfort Access -anturista. Jos jaksaisi, niin sen voisi vaihtaa, jos siellä nyt sellainen on.

          Muuten toimii kyllä mainiosti.

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #6
            Noita takapään antenneja menee paljon. Ei maksa paljoa.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by suppari View Post
              Noita takapään antenneja menee paljon. Ei maksa paljoa.
              Onko hankala vaihtaa?

              Comment

              • Homebrew
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2011
                • 347
                • Paimio

                #8
                Originally posted by suppari View Post
                Noita takapään antenneja menee paljon. Ei maksa paljoa.
                Pitänee laittaa vaihtoon vaikka ei vikakoodia tulekaan ja antennitesti menee inpalla ajettuna läpi. onko havaintoa tuosta ongelmasta kun auto käynnissä avaa ja sulkee oven niin auto alkaa herjaamaan että avain katosi. Hetken kuluttua kyllä taas löytyy. Lisäksi vielä kun ovet lukittuna unohtaa avaimen takaluukkuun sisälle niin ei enää automaattisesti avaa luukun lukitusta.
                Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                Ex. E91 330d -07

                Comment

                • Retze
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 422
                  • Keski-Suomi

                  #9
                  Originally posted by Homebrew View Post
                  Pitänee laittaa vaihtoon vaikka ei vikakoodia tulekaan ja antennitesti menee inpalla ajettuna läpi. onko havaintoa tuosta ongelmasta kun auto käynnissä avaa ja sulkee oven niin auto alkaa herjaamaan että avain katosi. Hetken kuluttua kyllä taas löytyy. Lisäksi vielä kun ovet lukittuna unohtaa avaimen takaluukkuun sisälle niin ei enää automaattisesti avaa luukun lukitusta.
                  Oven avauksessa se testaa aina löytyykö avainta joten vikaa voisi olla etu CA-antennissakin. F10:ssä se on ainakin siinä mukitelineiden etupuolella keskikonsolissa ja jos täynnä kolikoita ni häiritsee signaalia.
                  nyk. jalkapelillä
                  ex BMW 320i

                  Comment

                  • Homebrew
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2011
                    • 347
                    • Paimio

                    #10
                    Originally posted by Retze View Post
                    Oven avauksessa se testaa aina löytyykö avainta joten vikaa voisi olla etu CA-antennissakin. F10:ssä se on ainakin siinä mukitelineiden etupuolella keskikonsolissa ja jos täynnä kolikoita ni häiritsee signaalia.
                    Toi olikin hyvä pointti, kolikoitahan tuolla tulee säilytettyä, pitää kokeilla ottaa ne pois sieltä. Ja ottaa takaluukun pohjan alta kaikki sinne kertyneet työkalut pois.
                    Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                    Ex. E91 330d -07

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Onko hankala vaihtaa?
                      Löytyikö tähän tietoa pitääkö takapuskuri irrottaa E91:stä jos vaihtaa tuon Comfort Access -antennin? Osanumero on ilmeisesti 61356922212

                      Comment

                      • Orvix
                        BTCF Member
                        • Sep 2008
                        • 140
                        • Akaa

                        #12
                        Vaihdoin omaani tuon takapuskurin sisässä olevan anturin. Puskuria ei ainakaan tarvitse irrottaa ja itseasiassa hommaan ei muistaakseni tarvittu edes työkaluja. Anturi on muoviklipsien varassa paikoillaan.
                        E91 325d -10 M-Sport

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Orvix View Post
                          Vaihdoin omaani tuon takapuskurin sisässä olevan anturin. Puskuria ei ainakaan tarvitse irrottaa ja itseasiassa hommaan ei muistaakseni tarvittu edes työkaluja. Anturi on muoviklipsien varassa paikoillaan.
                          Kiitos

                          Comment

                          • hemz
                            BTCF Member
                            • Jun 2007
                            • 695
                            • Karkkila

                            #14
                            Ihan mielenkiinnosta katselisin kuvia tuon antennin sijainnista ym. asennusohjeita. Jos joskus pitää moista itsekin tehdä, kiitosh
                            NOTHING | WORKS

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17852
                              • PKS

                              #15
                              Originally posted by hemz View Post
                              Ihan mielenkiinnosta katselisin kuvia tuon antennin sijainnista ym. asennusohjeita. Jos joskus pitää moista itsekin tehdä, kiitosh


                              Kurkkaa takapuskurin alle keskelle aivan ylös niin siellähän se on.

                              Muiden antennien sijainnit löytyy ohjeista 13-15.
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                              ½
                              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎