M47TUD2 moottrin ohjaustehostinta pyörittää "StretchFit" -tyyppinen hihna, eli hihnalle ei ole kiristintä. Kuinka BTCF:n foorumilaiset ovat tuota hihnaa vaihtaneet, BMW:n omilla erikoistyökaluilla, muilla erikoistyökaluilla vai ihan jollain muulla tavalla? Ei nopealla haeskelulla tahtonut löytyä aiheesta mitään. Hintahaarukkaa erikoistyökaluille näyttäisi olevan alle kymmenestä eurosta yli sataan euroon, niin pakko kysyä itseä viisaammilta, että millä tuo vaihto kannattaisi tehdä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 320d M47 moniurahihnan vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by Semiamis View PostM47TUD2 moottrin ilmastointia pyörittää "StretchFit" -tyyppinen hihna, eli hihnalle ei ole kiristintä. Kuinka BTCF:n foorumilaiset ovat tuota hihnaa vaihtaneet, BMW:n omilla erikoistyökaluilla, muilla erikoistyökaluilla vai ihan jollain muulla tavalla? Ei nopealla haeskelulla tahtonut löytyä aiheesta mitään. Hintahaarukkaa erikoistyökaluille näyttäisi olevan alle kymmenestä eurosta yli sataan euroon, niin pakko kysyä itseä viisaammilta, että millä tuo vaihto kannattaisi tehdä?
Motonetistä saa muistaakseni stretchfit-hihnatyökalun jollain kympillä.
PS. Se on ohjaustehostimen pumppu.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Originally posted by Semiamis View PostLoistavaa, ei muuta kun askartelemaan. Kiitokset Supra^ nopeasta vastauksesta ja korjaamisesta, tosiaan se on ohjaustehostin, eikä ilmastointi
Comment
-
-
Jos m47:ssa samanlainen kuin m57:ssa, niin itsellä hihna meni gatesin työkalulla paikalleen. Sekin piti asetella hiukan eri tavalla mitä perusohje sanoo apupulttien kanssa, koska tehostimen hihnapyörä on aika kovaa muovia ja se halkeaa helposti. Piti siis saada kunnolla työkalu paikalleen tukevasti, ettei vääntö riko pyörää.
Joku varmaan saa sen ruuvareilla kammeten, mutta ei se ehkä helppoa ole. Gatesin työkalu on Motonetista mutta hintaa oli aika juhlavasti. Se Motonetin halpa työkalu ei vakuuttanut ainakaan minua.
Konetta pyöritin yksinkertaisesti vaihde päällä työntäen.
E
Comment
-
-
Eikai tuosta tarvi rakettitiedettä tehdä, kampee vaikka puupalikalla sen hihnan ja kampuran päästä pyöräyttää, 22mm hylsy olikohan. Sen puolenkymmentä tommosta laittaneena ja irrottaneena nuitten hihnojen vaihtoon menee perusjampalta max 15min konepellin avaamisesta sulkemiseen kun tilaakin on vaikka kuin.
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostEikai tuosta tarvi rakettitiedettä tehdä, kampee vaikka puupalikalla sen hihnan ja kampuran päästä pyöräyttää, 22mm hylsy olikohan. Sen puolenkymmentä tommosta laittaneena ja irrottaneena nuitten hihnojen vaihtoon menee perusjampalta max 15min konepellin avaamisesta sulkemiseen kun tilaakin on vaikka kuin.
Comment
-
-
Originally posted by Mikiis View PostPyörittää niistä torxeista, näin ainakin ite tein.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Ja M47ssa EI OLE torxeja vaan yksi iso pultti.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostJa M47ssa EI OLE torxeja vaan yksi iso pultti.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment